نماد اعتماد

استوک خریدن

خرید سرور یاتمام کالاها بصورت دست دوم ایا مفید هست یا نیست ایا میتوان روی خریدکالاهی دست دوم زمان و انرژی گذاشت و روی این کالاها برنامه ریزی کرد و انتظارمفید بودن این کالاهای دست دوم و استوک و کارکرده را داشت ما در اینجا هستیم که تا درمورد این مطلب صحبت کنیم.

مزایای استوک خریدن

تنوع و تغییر همیشه خوبه ولی روش همگام شدن با این تغییرات خیلی مهمتره. این روزها که هر روز یک چیز جدید از اسباب خونه تا پوشاک مد میشه، با این قیمتهای سرسام آور، شاید برای خیلیهامون ممکن نباشه که برای خریدشون هزینه کنیم و از طرفی دیگه هم دوست داریم میل به تغییر و تنوع رو در خودمون بی پاسخ نذاریم.

سرور استوک خیلی ارزان تر هست

مثلاً بعضیهامون وقتی وسیله نو و گرونی رو میخریم، اینقدر ازش مواظبت می کنیم که یادمون میره میتونیم بیشتر از داشتنش لذت ببریم. لباسهای خاص رو که براشون خیلی پول دادیم، دلمون نمیاد بپوشیم یا روی فرش دستی خوشگلمون روفرشی میندازیم.

معایب استوک خریدن

همین اخلاق باعث میشه که بعضی از وسایلمون دست نخورده و استفاده نکرده برای روز مبادا، گوشه ای از خونه یا کمد خاک بخورن. نه خودمون استفاده میکنیم و نه در چرخه استفاده دیگران قرارش میدیم.

توی این مطلب کوتاه در مورد مزایا استفاده از برخی کالاهای دست دوم براتون گفتم. اگر خواستید تمامی مقالات ر داشته باشید، در انتها لینک منابع رو براتون میذارم.

در این بلاگ پست درباره اینها کمی براتون میگم:

  1. در پول صرفه جویی میکنیم
  2. کالاهایی بدون بسته بندی اضافی خریداری میکنیم
  3.  آیتمهای منحصر به فرد در بین کالاها پیدا میکنیم
  4. برخی از برندهای لوکس رو کشف میکنیم
  5. برای قیمت بهتر چانه میزنیم
  6. به محیط زیست و حفظ منابع طبیعی کمک میکنیم
  7. عمر یک محصول رو افزایش میدیم
  8. کمتر ضایعات و زباله تولید میکنیم
  9. در جامعه فرهنگ سازی میکنیم

با خرید استوک در پول صرفه جویی میکنیم

یکی از بارزترین و شناخته شده ترین مزایای خرید کالای دست دوم، صرفه جویی در هزینه است. ما اغلب میتونیم کالاهای دست دوم رو تا ۵۰٪ ارزونتر از نو همون کالا خریداری کنیم. بد نیست بدونید که آمریکاییها سالانه بیش از یک تریلیون دلار برای کالاهای غیرضروری خرج میکنند. اونها با استفاده از کالاهای دست دوم، نیمی از این هزینه رو صرفه جویی میکنند و پس اندازشون به طرز چشمگیری افزایش پیدا میکنه.

چه در حال خرید لباس، مبلمان، آلات موسیقی یا هر چیز دیگه ای باشیم، میتونیم اجناس باکیفیت رو با قیمتهای خیلی پایینتر نسبت به زمانی که اونها رو کاملاً نو خریداری کردیم، تهیه کنیم. همینطور با کسری از هزینه، لباس، کفش، کیف پول و موارد دیگه رو از برندهای خوب بگیریم. چه کسی دوست نداره که اجناس برند رو با تخفیف دریافت کنه؟ اون هم با صرف هزینه کمتر.

کالاهایی استوک و دست دوم بدون بسته بندی اضافی خریداری میکنیم

شاید براتون پیش اومده باشد که در زمان خرید کالای نو، برای اینکه خیالتون راحت بشه که خریدتون هیچ مشکلی نداره، نیاز دارید امتحانش کنید. اما پلاستیک و جعبه پلمپ اون، مانع بزرگیه. شاید هم اصلا امکان تست کردنش وجود نداشته باشه؟ تمام کالاهای جدید معمولاً بسته بندیهایی دارند که همه اون مواد قابل بازیافت نیستند. سر انگشتی که حساب کنیم، خیلی سخت نیست که بفهمیم چه میزان کاغذ و مقوا و چسب برای بسته بندی همین کالاهای نو به هدر میره.

یکی دیگه از مزیتهای خرید کالاهای دست دوم اینه که شما هیچ کدوم از این ضایعات یا آشفتگیها رو ندارید. اکثر اقلامی که خریداری میکنیم، بسته بندیهای غیرضروری و دورانداختنی رو ندارند. به راحتی میتونید بدون بسته بندی هم اونها رو چک کنید و کلی هم زباله جدید تحویل محیط زیست ندین.

آیتمهای منحصر به فرد در بین کالاها پیدا میکنیم

بخش واقعاً سرگرم کننده خرید کالای دست دوم اینه که مثل شکارچی چشمتون به یک کالا با برند خوب، کیفیت عالی و سالم میوفته. فکر کنم نیمی از لذت خرید غیر از صرفه جویی، گشت و گذار توی فروشگاه های آفلاین و آنلاین فروش کالای دست دوم و هیجان شکار کردن کالاهای خاصه. چه اینکه دنبال یک لباس جدید برای پوشیدن باشیم یا یک مبلمان برای یک گوشه دنج خونه مون، شایدم اسباب بازی هایی برای بچه ها. اینها آیتم ای منحصربه فردی هستند که شاید به سختی در بین کالاهای نو اونها رو پیدا کنیم.

استوک سرور ارزان تر هست

در زمان خرید کالای جدید، معمولاً از بین کالاهای تولید انبوه که ممکنه خیلی هاشون رو توی ویترین فروشگاه ها ببینیم، دلمون نخواد که مثل بقیه اونها رو بخریم؟ فراتر از مزایای آشکار خرید کالاهای کارکرده، ما این امکان  انتخاب کالاهایی رو داریم که احتمالا هیچ کجا پیدا نمیشه و بسیاری از اونها واقعاً تک هستند.

مثلا اگه یک صندلی راحتی خیلی خوشگل پیدا کنیم که برای خوندن تمام کتابهای کتابخونه مون مناسبه، ولی پارچه اش رو دوست نداشته باشیم یا زیادی کهنه شده باشه، با روکش کردن یا تغییر دادن پارچه میتونیم صندلی جدیدی خلق کنیم که در نوع خودشون بینظیره.

برخی از برندهای لوکس رو کشف میکنیم

ٰحتما افرادی هستند که به دلیل مهاجرت و یا اتفاقات ناگهانی، چوب حراج به وسایل لوکس زندگیشون میزنند و این خوش اقبالی ماست که سربزنگاه بتونیم بخریمشون.

گاهی اوقات هم بعضی از فروشنده ها با پیدا کردن کالاهای با ارزش بالا و فروش دوباره اونها برای کسب سود، درآمد جانبی به دست میارن. ما هم میتونیم کالاهایی رو که ممکنه فقط به صورت آنلاین ببینیم و خارج از بودجه ما هستند رو با پولی کمتر ولی در فروشگاه دست دوم، خریداری کنیم.

برای همین هم هزاران کالای لوکس در فروشگاه های دست دوم وجود داره که منتظرند تا یکی دوباره کشفشون کنه. مثلا میتونیم لباسهای طراحی شده توسط طراحان و برندهای گرون قیمت رو در یک فروشگاه آنلاین فروش لباس دست دوم پیدا کنیم. به جای خرید کالای جدید، خرید لباس یا محصولات دست دوم، چرخه عمر اون لباس یا محصول رو افزایش میدیم، که راهی باورنکردنی برای جلوگیری از آلودگی زباله هم است.

برای قیمت بهتر سرور استوک چانه میزنیم

قیمت کالاهای دست دوم مثل کالاهای نو تابع قانون خدا یکی، قیمت یکی نیست. برخلاف کالاهای جدید تولید انبوه که با قیمت ثابت عرضه میشن، خرید اونها به ما این امکان رو میده که با فروشنده چانه بزنیم و در هزینه صرفه جویی کنیم.

استوک زمان تست بهتر ی دارد

وقتی برای خرید اجناس دست دوم به فروشگاه آنلاین یا آفلاین میریم، همه مون به امید خرید یک معامله خوب سر از اونجا درمیاریم. این هم شامل خریدار میشه و هم فروشنده. میتونیم روی محصولات مختلف مذاکره کنیم و به قیمتی برسیم که برای هر دوی ما عالیه. با اینکه امکان داره فروشنده برای کالا هر قیمتی تعیین کرده باشه، اما در بیشتر موارد میشه قیمت رو پایین بیاریم. (خودم هم فروشنده بودم، میدونم که تا جایی که امکان داره تخفیف میگیرن.)

استوک g10

https://www.drhp.ir/server-used-hp/2065-used-g10-hp-server.html