نماد اعتماد

طلای دست دوم یا سرور دست دوم

خرید طلا ی دست دوم در مقایسه با سرور های دست دوم و سرور استو  چه مزیت و معایبی دارد ؟ای می شود سرور دست دوم را نیز برای سرمایه گزاری تهیه کرد خرید سرور دست دوم چه مزیا و عایبی دارد و خرید های فروش سرور های دست دوم به صرفه هست یا نه؟

اگر قصد خرید طلا به قصد سرمایه‌گذاری را دارید، دانستن تفاوت طلای نو و دست دوم برای شما مفید خواهد بود. فرق طلای نو و دست دوم از جنبه‌های مختلفی قابل بررسی است. در این مقاله درمورد ویژگی‌های طلای دست دوم و تفاوت‌های آن نسبت به طلای نو است. برای اطلاع از فرق قیمت طلای نو و دست دوم، ویژگی‌های طلاهای دست دوم مناسب و پاسخ به اینکه طلای نو بخریم یا دست دوم، در ادامه این مطلب با طلاین همراه باشید.

مقایسه طلای دست دوم و طلای نو

شاید فکر کنید که پاسخ به این سؤال ساده است؛ ولی تفاوت اصلی طلای دست دوم و طلای نو، در همین سؤال نهفته است. طلای دست دوم، طلایی است که اجرت ساخت آن به قیمت وزنی طلا اضافه نمی‌شود. همه قطعات طلا و جواهر، دارای تزیینات و طراحی‌هایی هستند که هزینه ساخت آن‌ها، تحت عنوان «اجرت» به قیمت کل آن قطعه افزوده می‌شود. پس طلای دست دوم، قطعه طلایی است که هزینه ساخت و اجرت ندارد. بر خلاف آن طلای نو طلایی است که برای اولین بار از یک فروشگاه خریده می‌شود و شامل هزینه ساخت و اجرت است.

هم‌چنین در نوشته دیگری به مقایسه طلای دست دوم و طلای آب شده پرداخته‌ایم: 

فرق طلای نو و دست دوم در سرمایه‌گذاری

نکته جذاب درمورد طلای دست دوم، زمانی است که بحث سرمایه‌گذاری مطرح می‌شود. خرید طلا به عنوان یک راه مطمئن برای حفظ ارزش سرمایه و جلوگیری از رکود قیمت دارایی‌ها در گذر زمان، همیشه پیشنهاد شده است. طلای دست دوم طلای ارزان‌تری است و نکته مهم اینجاست که ضرری بابت پرداخت هزینه اجرت متوجه شما نمی‌شود. هزینه فروش طلای دست دوم، معادل همان هزینه‌ای خواهد بود که در زمان خرید پرداخته‌اید. این یعنی علاوه بر حفظ سرمایه، حداقل ضرر را متوجه سرمایه خود خواهید کرد.

برخلاف آن در خرید طلای نو شما مجبور هستید اجرت ساخت و هزینه‌ای بپردازید و در هنگام فروش نیز این هزینه از قیمت طلای شما کم می‌شود.

مزایای خرید طلای دست دومدر مقایسه با طلای نو

فرق طلای نو و دست دوم را توضیح دادیم. بیاید کمی بیشتر وارد جزئیات شویم و دقیقاً بدانیم که از چه جنبه‌هایی می‌توان خرید طلای دست دوم را یک مزیت دانست‌.

هزینه کمتر در زمان خرید

اصلی‌ترین تفاوت طلای نو و دست دوم هم همین‌جاست. وقتی قطعه‌ای طلای نو خریداری می‌کنید، قیمت کل پرداختی شامل قیمت وزنی طلا + سود فروشنده + اجرت ساخت آن قطعه خواهد بود. در حالی که در زمان خرید طلای دست دوم، هزینه پرداختی شامل قیمت وزنی طلا + سوده فروشنده خواهد بود و از ابتدا هزینه‌ای بابت اجرت نمی‌پردازید. 

ضرر کمتر در زمان فروش

اگر قصد فروش طلایی را دارید که هنگام خرید نو بوده است ‌و هزینه اجرت آن را پرداخته‌اید، در زمان فروش بابت این هزینه ضرر خواهید کرد. خریدار در زمان خرید طلا، هزینه‌ای بابت اجرت به شما نخواهد پرداخت. پس خرید طلایی که از همان ابتدا هزینه اجرت ندارد، ضرر کمتری را متوجه شما خواهد کرد.

حفظ سرمایه و حتی رسیدن به سود

تبدیل دارایی‌‌ها به کالا، همیشه راه مطمئن‌تری برای نگهداری از آن بوده است. طلای دست دوم هم مثل سایر شکل‌های طلا، علاوه بر این که از نظر ارزش مالی راکد نمی‌ماند، به دلیل پویا بودن بازار طلا و رشد نرخ وزنی، کم‌کم به سوددهی هم خواهد رسید.

قابل استفاده بودن سرمایه

بسیاری از انواع سرمایه، صرفاً به قصد حفظ دارایی بوده و در عمل کاربردی ندارند. طلا به عنوان شکلی از سرمایه که زیبا است و قابلیت استفاده هم دارد، جذابیت خاصی برای سرمایه‌گذاران دارد‌. همان‌طور که گفتیم سکه شاید پربازده‌ترین شکل طلا برای سرمایه‌گذاری باشد ولی کاربردی نیست.

 https://www.drhp.ir/56-server-used-hp

معایب خرید طلای دست دوم

در بررسی فرق طلای نو و دست دوم به جنبه‌های برخورد می‌کنیم که شاید خرید طلای دست دوم با معایبی روبرو باشد. در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم. برای دانستن معایب خرید طلای دست دوم پیشنهاد می‌کنیم حتما این نوشته را بخوانید: چرا طلای دست دوم نخریم؟

ریسک در زمان خرید

تفاوت طلای نو و دست دوم از نظر ریسک خرید، بسیار مهم است. ریسک خرید طلای دست دوم کمی زیاد است پس دقت کنید که طلای کارکرده را از منبع مطمئنی خریداری کنید. احتمال قاچاق، دزدی یا حتی تقلبی و عیارپایین بودن طلاهایی که به عنوان دست دوم فروخته می‌شوند را در نظر داشته باشید.

زیبایی؛ یکی از موارد فرق طلای نو و دست دوم

از دست رفتن زیبایی هر جواهری پس از یک مدت استفاده، زیبایی اولیه خود را از دست می‌دهد. طلاهای دست دوم هم قطعاً زیبایی طلای نو را ندارند. اگر هدف اصلی‌تان از خرید طلا، زیبایی ظاهری و استفاده از آن است، بهتر است به فکر طلای نو باشید. بسیاری از طلاهای دست دوم دارای آسیب و نواقص ظاهری هستند یا طراحی‌های قدیمی دارند.

کلام آخر

در این مطلب سعی کردیم فرق طلای نو و دست دوم را از جنبه‌های مختلف بررسی کنیم. طلای دست دوم از نظر نداشتن هزینه اجرت، داشتن حاشیه سود بیشتر و مواردی از این قبیل، نسبت به طلای نو گزینه بهتری است. هرچند معایبی از جمله احتمال تقلبی بودن، ایرادات ظاهری و مواردی از این دست هم دارد و بهتر است برای جبران این موارد به سراغ خرید طلای آبشده برای سرمایه گذاری بروید.

در کل این که طلای دست دوم بهتر است یا طلای نو، بستگی به شرایط و هدف شما از خرید طلا دارد. امیدواریم این مقاله از سایت طلاین برای شما مفید بوده باشد.

سؤالات متداول:

چگونه از اصل بودن طلای دست دوم اطمینان پیدا کنیم؟

این که طلای دست دومی که خریداری می‌کنید اصل و عیار بالا باشد، بستگی به فروشنده قابل اعتماد و کد استاندارد طلا دارد. هرچند همیشه احتمال تقلبی بودن طلا وجود دارد.

آیا طلای دست دوم مالیات دارد؟

طلای دست دوم علاوه بر این که اجرت ندارد، شامل مالیات هم نمی‌شود. دقت کنید که در زمان خرید، تنها هزینه اضافه بر قیمت وزنی طلا، سود طلافروش است و بابت اجرت یا مالیات هزینه‌ای نپردازید.

طلای دست دوم در مقایسه با سرور دست دوم کدام را بخریم ؟

حال که می توانید در مورد طلا نیز دست دوم خریداری کنید سرور استوک و دست دوم نیز مفید هست برای خریداری.

سرور hp چیست ؟

یک کیس جمع  جورکه برای کارکرد شبکه می تواند 24 ساعتهخ روشن باشد سرور اچ پی چیست یک دستگاه تمیز و عالی میباشد.

بهترین مارک سرور دست دوم و استوک کدام است؟

فارغ از برند سرور، دستگاه دست دوم یا استوکی ارزش خرید دارد که قطعات آن در بازار با قیمت مناسب یافت شود. زیرا در صورت بروز مشکل، تعمیر آن ساده‌تر خواهد بود. نکته دوم که هنگام خرید، بیش از برند اهمیت دارد؛ سال ساخت دستگاه است. هرچه عمر دستگاه کمتر باشد؛ احتمالا پردازنده قوی‌تری دارد و فرسایش کمتری را نیز تجربه کرده‌است.

اگر می‌خواهید اچ پی ۲۰۱۴ بخرید صرف اینکه برند اچ پی  hp است؛ بهتر است این‌کار را نکنید. این دستگاه افزون بر اینکه دیگر پشتیبانی نرم‌افزاری دریافت نخواهد کرد؛ از نظر سخت‌افزار نیز به‌شدت فرسوده شده‌است و امکان دارد شما در دردسرهای فراوانی اندازد. افزون بر این، تعمیرپذیری این دستگاه نیز کمتر از لپ‌تاپ‌های دیگر خواهد بود.