نماد اعتماد

فروش رک سرور دست دوم

فروش رک دست دوم

عمق رک سرور اچ پی چقدر باید باشد؟

ارتفاع رک سرور اچ پی 

DL380 G10

بررسی و خرید مدلهای مختلف سرور:

خرید سرور HPE

خرید رک سرور اچ پس برای سرور های اچ پی ای بسیار مهم میباشذ رک های سرور ایرانی بسیار محکم نیستند و معمولا در زیر بار فشار سنگین سرورها خم می وند بنابراین بسیار ی از مشتریان و همکاران تمایل دارند که رک های اچ پی را خریداری بکنند معمولا روی رک سرور اچ پی 40 عدد سرور تک یونیت نصب می گردد و بسیار سنگین خواهد بود بنابراین نیاطمند یک رک قوی خواهید بود/.

فروش رک دست دوم

کابینت رک چیست؟
اصطلاح قفسه (به معنای "قاب"، "کابینت"، "قفسه" یا "پایه") مخفف یک دستگاه نگهدارنده است که معمولاً تعدادی از عناصر کوچکتر را در یک واحد ترکیب می کند - مانند پایه.

کابینت رک اغلب به عنوان رک سرور یا کابینت پچ نامیده می شود. علاوه بر پچ پنل ها و سوئیچ ها، در درجه اول شامل سرورهایی است که به صورت فیزیکی به هم متصل شده اند.

محل قفسه برای ایمن کردن قطعه مربوطه عمل می کند و توسط کل قاب پشتیبانی می شود.

البته کابینت ها دارای عرض های مختلفی هستند. رایج ترین کابینت قفسه 19 اینچی است که دارای عرض استاندارد 19 اینچ (= 48.26 سانتی متر) است.

برای رک سرور به چه چیزی نیاز دارید؟

ابتدا باید مشخص شود که کدام قطعات قرار است در رک  نصب شوند. البته چنین رک مانت از همان ابتدا به اجزای فعال مانند سرورها یا سوئیچ ها مجهز نیست.

بسته به سناریو، پانل های کور همچنان برای قفسه های جداگانه استفاده می شود تا کابینت خوب به نظر برسد و از فضای خالی جلوگیری شود.

سوال "چگونه یک رک سرور راه اندازی کنم؟" بنابراین هرگز نمی تواند دقیقاً یک پاسخ داشته باشد. همیشه به سناریوهای غالب و اجزای نصب شده بستگی دارد.

قفسه های شبکه استاندارد شده اند تا اجزای سازنده را در ساختار 19 اینچی در خود جای دهند. از طرف دیگر ارتفاع به عوامل خارجی نیز بستگی دارد.

ارتفاع سقف اتاق چقدر است؟ آیا آسانسورهایی وجود دارد که رک باید از طریق آنها حمل شود؟ آیا درب اتاق سرور برنامه ریزی شده به اندازه کافی بلند است؟

اگر این نکات مشکلی ایجاد نمی کند، بهتر است در صورت شک، نسخه بالاتر را انتخاب کنید، زیرا دیگر امکان افزایش ارتفاع وجود ندارد.

واحد اندازه گیری "RU خود را به عنوان استاندارد ارتفاع رک های سرور معرفی کرده است. یک واحد قفسه (RU) مربوط به 1.75 اینچ (= 4.445 سانتی متر) است.

با Rack Planner رایگان از PATCHBOX، می توانید رک 19 اینچی خود را برنامه ریزی و شخصی سازی کنید و آن را مطابق با نیازهای خود تنظیم کنید.

یکی از مؤلفه‌های مهم هنگام راه‌اندازی یک سرور یا رک شبکه که به طور جهانی کاربرد دارد، مدیریت کابل است. اگر می خواهید آن را به درستی سیم کشی کنید، توصیه می شود مسیر کابل را دقیقاً از قبل برنامه ریزی کنید.

در صورتی که کابل‌ها از قبل به‌خوبی کشیده شده باشند، این می‌تواند منابع مهمی مانند انرژی، اعصاب، زمان و مهم‌تر از همه، پول را هنگام تعویض یا وصل کردن قطعات جداگانه ذخیره کند.

رک سرور باید چقدر عمیق باشد؟

در حالی که رک های شبکه، همانطور که قبلا ذکر شد، تنها دارای عمق 600 یا 800 میلی متر (23،62 تا 31،50 اینچ) هستند، رک های سرور به طور قابل توجهی عمیق تر هستند. با حداکثر 1200 میلی متر (47،24 اینچ)، آنها می توانند دستگاه های بسیار بزرگ را ذخیره کنند و همچنان فضایی برای گردش هوا ارائه دهند.

و عمق یک رک برای سرور چقدر باید باشد؟ این کاملاً به قطعاتی که قرار است نصب شوند بستگی دارد.

با این حال، عمق مشخص شده همیشه بعد خارجی کابینت است. بسته به ضخامت ورق فلزی، می توان چهار سانتی متر خوب از "عمق ناخالص" قفسه کم کرد.

رک سرور چگونه ساخته می شود؟
رک های سرور معمولا 47 RU اندازه گیری می کنند. عمق آنها 90 سانتی متر (35،43 اینچ) تا یک متر (1000 میلی متر یا 39،37 اینچ) است.

با توجه به مواد استفاده شده و محافظت ضد شیب که گاهی اوقات در آن تعبیه شده است، بسیار پایدار هستند. حتی برخی از آنها با پیچ به زمین متصل می شوند.

قفسه های شبکه اغلب 42 RU ارتفاع و 600 یا 800 میلی متر عرض دارند (23،62 تا 31،50 اینچ). همانطور که قبلاً ذکر شد، آنها معمولاً به خوبی ساخته نمی شوند زیرا اجزای نصب شده وزن کمتری دارند.

اندازه های مخصوص قفسه ها عمدتا در محیط های خصوصی و کمتر در محیط های شرکتی یافت می شود. اینها اغلب محفظه های مخصوص دیواری با عرض خارجی 10 اینچ یا حتی محفظه های 19 اینچی با تنها 18 RU هستند.

به منظور جلوگیری از مشکلات معمولی در هنگام راه اندازی سیستم برای رک های 19 اینچی، ایده خوبی است که از قبل این مشکلات و موانع را در نظر بگیرید.

ملاحظات در هنگام انتخاب رک سرور حداقل به اندازه اجزای نصب شده مهم است.

اگرچه اکثریت قریب به اتفاق دارای عرض خارجی 19 اینچ هستند و RU لازم اغلب به راحتی قابل محاسبه است، عمق اجزای جداگانه مهمترین عامل است.

این به این دلیل است که یک رک مانت معمولاً شامل سوئیچ‌ها، سرورها، یو پی اس‌ها یا روترهای یک نسل نیست.

عمق سرورها به ویژه بسته به سال ساخت می تواند چند سانتی متر متفاوت باشد که می تواند عواقب مرگباری برای کابل کشی ساختار یافته سرور داشته باشد.

این به این دلیل است که کمبود فضا در شبکه یا رک سرور اغلب به این معنی است که فضایی برای کابل های تغذیه و تغذیه شبکه وجود ندارد.

در بدترین حالت، گردش هوا در یک قفسه کاملاً اشغال شده به دلیل مدیریت نا تمیز کابل با مشکل مواجه می شود یا درها نمی توانند به درستی باز یا بسته شوند.

مدیریت بهتر کابل با PATCHBOX
کابل های جمع شونده در سیستم مدیریت کابل PATCHBOX با قرار دادن کابل به راحتی چنین مشکلی را حل می کند.

کدام یک از ابعاد رک سرور، برای کسب و کار من مناسب است؟

علاوه بر این، کابل ها نیز باید در طول برنامه ریزی به طور مناسب علامت گذاری شوند تا در صورت خرابی یا تنظیم سیستم ها یک نمای کلی حفظ شود. این کار با برچسب های ID از PATCHBOX آسان است.

اگر قرار است مونتاژ و نگهداری به خوبی اجرا شود، بهتر است در حین راه اندازی به دنبال جایگزین هایی برای پیچ ها باشید.

مهره ها و پیچ های قفس معمولی بسیار دست و پا گیر هستند و می توانند زمان بر باشند - بنابراین ما /dev/mount را توسعه داده ایم که یک جایگزین مهره قفس است.

علاوه بر عواملی مانند سرمایش که در ابتدا توضیح دادیم، فاکتورهای ارتعاش و استاتیک را نیز نباید دست کم گرفت.

به دلیل وزن رک های سرور و شبکه، اگر در موقعیت غیرعاقلانه قرار گیرند (مثلاً نزدیک رمپ بارگیری یا راه پله) می توانند به ساختمان آسیب وارد کنند.

قطعات نصب شده مانند هارد دیسک یا حتی کل سیستم های سرور نیز ممکن است در اثر یک کف ناپایدار یا لرزش آسیب ببینند. بنابراین بی دلیل نیست که اتاق های سرور در محفظه های زیرزمین یا اتاق های جداگانه برنامه ریزی شده اند.

تحقیقات خوب برای چنین برنامه ریزی ضروری است: بنابراین، از صفحه اصلی PATCHBOX دیدن کنید یا Rack Planner رایگان ما را بررسی کنید. چرا یک کسب و کار کوچک به سرور نیاز دارد؟
وقتی یک کسب و کار کوچک را اداره می کنید، تصمیمات بزرگ می توانند بی پایان به نظر برسند. می دانید که کارمندان شما به رایانه شخصی و لپ تاپ نیاز دارند. اما زمان مناسب برای خرید سرور چه زمانی است؟ و چگونه می دانید که کسب و کار شما حتی به آن نیاز دارد؟

اگر فقط یک یا دو کارمند دارید که از خانه کار می کنند - یا اگر از دو یا چند کامپیوتر برای اشتراک گذاری چاپگرها، اطلاعات یا دسترسی به اینترنت استفاده می کنید - یک سرور کسب و کار کوچک می تواند مزایای بزرگی را ارائه دهد. سرورها نه تنها کارها را ساده تر می کنند، بلکه امنیت و بهره وری کسب و کار شما را نیز افزایش می دهند.

زیرساخت سرور در دنیایی با تغییرات سریع و تهدیدات امنیتیشسیض در حال افزایش حیاتی است. در واقع، هر 19 ثانیه، یک حمله سایبری موفقیت آمیز به یک کسب و کار کوچک در بریتانیا رخ می دهد.(1) سرور مناسب می تواند کارمندان، برنامه ها و داده های شما را به طور موثر و ایمن حفظ کند.


نشانه هایی است که کسب و کار شما برای سرور آماده است؟
شما از بیش از یک کامپیوتر برای دسترسی به اینترنت، چاپگرها و سایر تجهیزات اداری و منابع استفاده می کنید.

شما داده‌ها و فایل‌های مهمی را ذخیره می‌کنید که باید از دسترسی غیرمجاز، از دست دادن یا فساد محافظت شوند.

می‌خواهید از هر کجا به فایل‌های خود دسترسی ایمن داشته باشید، از فایل‌های حیاتی در چندین رایانه نسخه پشتیبان تهیه کنید یا فایل‌هایی را که به‌طور تصادفی حذف شده‌اند بازیابی کنید.

شما از برنامه های حسابداری و نرم افزارهای مدیریت روابط برای برقراری ارتباط با فروشندگان و مشتریان استفاده می کنید.

شما از یک سیستم ارتباطی مرکزی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات با مشتریان، کارکنان و فروشندگان و سازماندهی جلسات گروهی استفاده می کنید.