نماد اعتماد

استوک سرور چیست

استوک سرور

  • مزایای خرید سرور دست دوم چیست 
  • معایب خریذ سرور استوک 
  • استوک سرور خراب می شود ؟

سروراستوک چیست؟

در پاسخ به اینکه استوک چیست؟ باید گفت استوک (Stock) در زبان انگلیسی به معنی کالای ذخیره و یا موجود در انبار است اما در زبان پارسی برای انواع کالاهای دست دوم به‌کار برده می‌شود. اینکه “استوک” چرا در زبان فارسی به این معنی شناخته می شود مشخص نیست ولی آنچه که مشخص است این است که کالاهای دست دوم را عموما با نام استوک می‌شناسیم.

اما لازم است بدانیم که همیشه کالای استوک کارکرده و دست دوم نیستند. ولی به طور خلاصه استوک به لوازم الکتریکی گفته می شود که به صورت عمده از کشورهای اروپایی و آمریکا به کشور وارد شده و دارای قیمت به مراتب کمتری  نسبت به مشابه نو می باشند.

بسیاری از فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای اروپایی و آمریکایی سیاست های جالبی برای جلب مشتری اتخاذ می کنند. به عنوان نمونه در فروشگاه بزرگ و سراسری “آرگوس”(Argos) در انگلیس مشتریان می توانند کالایای خریداری شده را بعد از ۳۰ روز به هر دلیلی یا بهتر بگوییم بدون هیچ دلیلی به فروشگاه برگشت دهند و به اختیار خود مبلغ را بازپس گیرند و یا معادل آن خرید نمایند.

سرور استوک hp

کالاهای برگشتی به هیچ عنوان وارد فروشگاه نمی‌شوند و مستقیم به انبار فرستاده شده و پس از درجه بندی A,B,C و D به طورعمده به فروش میرسند. و بدین ترتیب شما ممکن است کالایی را به صورت “استوک” خریداری کنید در حالیکه کالا به صورت دست نخورده و در بسته بندی اصلی و کاملا نو باقی مانده است. البته مشخص است درجه چنین کالایی A می باشد. با توجه به این مطالب از این پس می توانید اجناس استوک دارای درجه A را با اطمینان از نو بودن و اصل بودن با خیال راحت خریداری نمایید.

ما نیز در ر سیستم های کامپیوتری و سررو های استوک می فروشیم ولی استوک اینجا ب معنی دست دم وکارکرده هست که میتوان بغعد از ریفر کردن انها و ری نیو کردن انها ر ا دوباره و با قیمت های بهتری در بازار تهیه کرد.

 1.به چه محصولی استوک گفته می شود؟
۲. آیا اجناس دست دوم همان محصول های استوک هستند؟
۳. آیا به اجناسی که خرابی یا ایراد دارند استوک گفته می شود.

به همین دلیل تصمیم گرفتیم در خصوص سوالهای شما عزیزان مطلبی را ارائه دهیم.سرور های استوک و تمام محصولات استوک را ما با گارانتی سه ماه به شما تقدیم میکنیم .در گذشته فروشندگانی بودند که اجناس دست دوم یا در حد نو خود را تحت نام استوک معرفی می کردند

که منجر به ایجاد این طرز فکر شده که محصول های استوک را به عنوان جنس دست دوم یا استفاده شده بشناسند،

درصورتیکه در بازارهای اروپایی و آمریکایی اجناس دست دوم تحت نام seccond hand معرفی می شوند.

تمام سرور های استوک در درجه بندی های مختلف زیر به فروش می رسد.

نو و آکبند: محصولات کاملا نو و آکبند، که استفاده نشده اند و کاملا دست نخورده اند و تحت ضمانت فروخته می شوند.

استوک +A: کالای استفاده نشده (توقف تولید)

استوک A: کالای استفاده شده جزئی، در حد نو
برای پوشاک با نام (کرم و سوپرکرم) شناخته می شود.

استفاده شده (استوک B): کالای استفاده شده با کارایی مورد تایید
برای پوشاک با نام (تاناکورا) شناخته می شود.

استوک اپن باکس: کالای استفاده نشده ولی بدون جعبه.

رفرش: رفع مشکل اولیه در کارخانه سازنده
این دسته شامل لپ تاپ، گوشی های هوشمند و دیگر لوازم الکترونیکی می باشد.

چرا استوک

کالای استوک با کالای دست دوم که بسیار از آن کار کشیده است و از نفس افتاده و به نام کالای استوک روانه بازار شده است بسیار متفاوت است . همانطور که در ابتدای مقاله اشاره شد با توجه به نوسانات بازار ارز در ایران فروش لوازم دست دوم یا استوک بسیار داغ شده است مخصوصا بازار سرور و کیس اچ پی  و قطعات کامپیوتری که از حساسیت ویژه ای برخوردار است .

سرور اچ پی و قطعات کامپیوتری جزء گران قیمت ترین کالاهای بازار شناخته می شوند و به علت اینکه بسیاری از امور روزمره ی افراد به این کالا ها بستگی دارد جزء کالاهای اساسی می توانند دسته بندی شوند .

از طرفی استوک کالاهای نامبرده شده با آکبند آن در کارآیی و کیفیت هیچ تفاوتی ندارند و فقط قیمت بسیار مناسب تری را دارند . به همین علت بسیاری از افراد ترجیح می دهند که هنگام خرید اینگونه کالاها نوع استوک آن را خریداری نمایند و با پرداحت هزینه ی بسیار کمتری یک دستگاه مقبول و کاملا مشابه آکبند تهیه کنند . اما نکته ی اساسی اینجاست که کالاهای استوک را از کجا باید خریداری کرد و چگونه اطمینان پیدا کرد که دستگاهی که انتخاب کرده ایم استوک است و با دستگاه کارکرده و اوراقی تفاوت دارد .

سرور استوک بخریم یا نه

واژه استوک برای سرور شاید زیاد باشد به این معنی که ممکن است این  سرور  برای مدت 10 روز کار کرده باشد و بدون هیچ دلیلی مرجوع شده باشد به همین عنوان شرکت آنها را در لیست محصولات استوک جای گذاری می کند .اصلی ترین دلیل خریدسرور ها قابلیت حمل آن هاست چرا که با وجود بدنه ی سبک و نازک شما می‌توانید به راحتی تقریبا همه جا آن ها را همراه خود ببرید .

از طرفی دیگر یک سرور  رومیزی به همراه کیس، مانیتور، صفحه کلید و ماوس فضای زیادی را اشغال می کند درصورتی که  ها علاوه بر اینکه فضای کمی را اشغال می کنند شما می توانید پس از استفاده ، آن ها را در هرجایی نگهداری کنید .نظرات در مورد سرور استوک تقریبا در یک مقیاس می باشد ولی الویت خرید، از شرکت های معتبر در این زمینه می باشد.

شما می توانید تجربه خرید سرور استوک را با شرکت اول  داشته باشید . لیست محصولات شرکت اول  شامل : لپ تاپ استوک لنوو  سرور استوک ، لپ تاپ استوک دل ، لپ تاپ استوک اپل ، لپ تاپ استوک اروپایی و همچنین لپ تاپ استوک ایسوس را از فروشگاه استوک اول، همراه با ارزان ترین قیمت ها خریداری نمائید.

لپ تاپ استوک و سرور استوک چیست

این روزها فروش محصولات استوک در بازار داخلی افزایش پیدا کرده است، اما هنوز بسیاری از کاربران نمی‌دانند که کالای استوک چیست و دقیقا چه تفاوت‌هایی با محصول نو دارد. زمانی که تولید یک لپ تاپ متوقف می‌شود و تعدادی از آن‌ به هر دلیلی به فروش نمی‌رسد، محصولات فروخته نشده در انبار می‌مانند که از آن‌ها با نام لپ تاپ استوک یاد می‌شود. سرور استوک هما سرور های دست دوم میباشد که می توان از ناها هم هیمنطروی یاداور شد.

همچنین، این امکان وجود دارد که خریداران پس از خرید یک سرور دست دوم ، بنابر دلایلی سرور خود را مرجوع کنند. با توجه به اینکه بسته‌بندی سرور های  مرجوع باز شده است، این محصولات را نمی‌توان به عنوان کالای نو فروخت و به همین دلیل در گروه لپ تاپ‌های و سرور  استوک قرار می‌گیرند.

در واقع لپ تاپ‌های و سرور استوک از نظر فنی هیچ مشکلی ندارند و مانند سایر لپ تاپ‌ها و سرور ها کیفیت خوبی دارند، اما به هر دلیلی کمپانی سازنده آن‌ها قادر به فروش تمام محصولات خود نبوده و به همین جهت بدون استفاده در انبار نگهداری می‌شوند. البته این محصولات کاملا بی‌استفاده نیستند و شرکت سازنده، محصولات استوک خود را معمولا به کشورهای خاورمیانه ارسال می‌کند.

اکنون که می‌دانید سرور استوک چیست و متوجه شدید که این دسته از محصولات با سرور استوک دست دوم و قدیمی فرق دارند، بهتر است که با برخی از مزایا و معایب آن‌ها آشنا شوید.

مزایای لپ تاپ استوک سرور استوک 

 لپ تاپ استوک سرور استوک  چیست 

همان‌طور که گفتیم، محصولات استوک از نظر کیفیت ساخت مانند لپ تاپ‌های نو هستند و دچار هیچ نقص فنی نیستند و سخت‌افزار آن‌ها نیز کاملا سالم است. برخی از لپ تاپ‌های استوک فقط چند مرتبه روشن شده‌اند و در صورتی که به جعبه آن‌ها توجه نکنید، تشخیص اینکه با یک لپ تاپ استوک یا آکبند روبه‌رو هستید دشوار خواهد بود. در مجموع باید گفت که سرور استوک و آکبند از نظر کیفیت و سخت‌افزار تفاوتی با هم ندارند.

بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که لپ تاپ‌های استوک سرور استوک  در گریدها یا همان درجه‌بندی‌های متفاوت عرضه می‌شوند. سرور  که در گرید A قرار می‌گیرند، نه تنها هیچ مشکلی در سخت‌افزار آن‌ها به چشم نمی‌خورد، بلکه از نظر ظاهری هم هیچ‌گونه مشکلی ندارند.

برخی از فروشگاه‌ها، سرور های گرید A را برای سود بیشتر به عنوان لپ تاپ نو می‌فروشند و با توجه به شباهت بالای لپ تاپ‌های گرید A با محصولات نو، متاسفانه اکثر کاربرانی که نمی‌دانند لپ تاپ استوک چیست و در این زمینه اطلاعات کافی ندارند، متوجه استوک بودن لپ تاپ نمی‌شوند. بنابراین، اگر نمی‌خواهید فروشنده‌های سودجو شما را فریب دهند، بهتر است که از فروشگاه‌های معتبر خرید کنید.

لپ تاپ‌های استوک با قیمت مناسبی عرضه می‌شوند و سخت‌افزار قدرتمند و امکانات عالی را به کاربران خود ارائه می‌دهند، اما برای خرید یک لپ تاپ استوک خوب، باید محصول مورد نظر را از فروشگاهی تهیه کنید که از صداقت فروشنده آن اطمینان دارید. همچنین، داشتن اطلاعات کافی در این زمینه می‌تواند به شما کمک کند که یک لپ تاپ مقرون‌به‌صرفه را که با نیاز شما سازگار است، تهیه کنید.

لپ تاپ‌های استوک  و سرور استوک هم مثل محصولات آکبند در انواع مختلف و برندهای گوناگون به فروش می‌رسند. اگر همچنان محصولات آکبند را به محصولات استوک ترجیح می‌دهید، به این موضوع توجه کنید که برخی از لپ تاپ‌های استوک فقط برای یک ماه یا کمتر از یک ماه مورد استفاده قرار گرفته‌اند، اما به‌خاطر همین زمان ناچیز، لپ تاپ با قیمت یک سوم قیمت اصلی فروخته می‌شود.

بنابراین، با هزینه‌ای که برای خرید یک لپ تاپ میان‌رده آکبند می‌خواهید بپردازید، می‌توانید یک لپ تاپ گیمینگ قدرتمند از نوع استوک تهیه کنید.


معایب لپ تاپ‌های  استوک و سرور استوک

 لپ تاپ استوک سرور استوک  چیست

برای اینکه به خوبی متوجه شوید که لپ تاپ استوک سرور استوک چیست باید با معایب این محصولات نیز آشنا شوید. پیش از این گفتیم که لپ تاپ‌های استوک سرور استوک محصولاتی هستند که ابتدا در بازارهای اروپایی عرضه شده‌اند و بعد از اتمام فصل خرید آن‌ها، تعدادی از این محصولات فروخته نشده‌اند و کمپانی‌های سازنده برای جلوگیری از ضرر مالی، لپ تاپ‌های انبار شده را به کشورهای جهان سومی مثل کشورهای خاورمیانه ارسال می‌کنند. بنابراین، روند رسیدن محصولات استوک به بازار ایران نسبتا طولانی می‌شود.

بزرگ‌ترین مشکل لپ تاپ‌های استوک، سرور استوک  پیدا نشدن محصولات مدل جدید است و بیشتر گزینه‌های خرید برای کاربران محصولات استوک به مدل‌های قدیمی محدود می‌شود. همچنین، امکان کلاهبرداری فروشگاه‌های نامعتبر هنگام خرید محصولات استوک بسیار بیشتر از محصولات آکبند خواهد بود. به همین دلیل، برای خرید لپ تاپ بهتر است به فروشگاه‌های معتبر دکتر اچ پی مراجعه کنید.

 


درجه‌بندی لپ تاپ‌های استوک و سرور استوک

بعد از اینکه توضیح دادیم لپ تاپ استوک و سرور استوک چیست باید نگاهی به گرید‌های مختلف این محصولات داشته باشیم. لپ تاپ‌های استوک و سرور استوک  در گریدهای A، B، C، D و R در بازار موجود هستند. محصولاتی در گرید A قرار می‌گیرند که هیچ‌گونه شکستگی یا ترک‌خوردگی روی بدنه آن‌ها وجود نداشته باشد و از نظر نمایشگر و سخت‌افزار نیز در آن‌ها نقصی دیده نمی‌شود.

محصولات گرید A نیز به سه گروه ++A، +A و A تقسیم می‌شوند. لپ تاپ‌ و سرور استوک های ++A از هر نظر به عنوان بهترین محصولات استوک شناخته می‌شوند. اکثر اوقات این لپ تاپ‌ها کمتر از 6 ماه مورد استفاده قرار گرفته‌اند و خط و خشی روی بدنه آن‌ها به چشم نمی‌خورد. لپ تاپ‌های گرید +A از نظر عملکرد با گروه ++A تفاوتی ندارند و فقط به‌خاطر خط و خش‌های کوچک، در گروه ++A قرار نمی‌گیرند. معمولا لپ تاپ‌های گرید A از کشورهای استرالیا و کانادا به بازار ایران وارد می‌شوند.

محصولاتی که با و سرور استوک درجه‌بندی B به فروش می‌رسند، پیش از عرضه تست می‌شوند و می‌توان با اطمینان گفت که مشکل فنی یا پیکسل سوختگی نخواهند داشت. البته، امکان دارد که تعدادی از پورت‌های آن‌ها خراب شده باشد که این پورت‌ها پیش از فروش لپ تاپ، تعمیر و یا در صورت نیاز، تعویض می‌شوند.

محصولات استوک گرید C بیش از 2 سال مورد استفاده قرار گرفته‌اند و روی بدنه آن‌ها فرورفتگی و خراش‌های زیادی به چشم می‌خورد. البته عملکرد این محصولات به خوبی آزمایش می‌شود، اما بهتر است که همان لپ تاپ‌های گرید A و B را تهیه کنید.


لپ تاپ استوک و سرور استوک  اروپایی 

 لپ تاپ استوک و سرور استوک چیست

در ادامه مقاله لپ تاپ استوک چیست باید اشاره‌ای به لپ تاپ‌های استوک اروپایی داشته باشیم. فروشگاه‌های زنجیره‌ای اروپایی و آمریکایی این امکان را برای مشتریان خود فراهم می‌کنند که تا مدت ۳۰ روز، بدون نیاز به دلیل خاصی، کالای خریداری شده را بازگردانند.

این دسته از کالاها از نظر سخت‌افزار، نمایشگر، بدنه و… هیچ مشکلی ندارند، اما به‌خاطر باز شدن جعبه، فروشنده نمی‌تواند محصول را به عنوان یک لپ تاپ آکبند بفروشد. این لپ تاپ‌ها در گرید A قرار می‌گیرند و بیشتر به کشورهای حاشیه خلیج فارس ارسال می‌شوند و با نام لپ تاپ‌های استوک اروپایی از آن‌ها یاد می‌شود. در حال ‌حاضر، دبی یکی از بزرگ‌ترین واردکنندگان لپ تاپ‌های استوک اروپایی است.

اکنون به خوبی می‌دانید که لپ تاپ استوک و سرور استوک  چیست و با انواع مختلف محصولات استوک آشنا شده‌اید. در ادامه، بد نیست که به برخی از برندهایی اشاره کنیم که لپ تاپ‌های و سرور استوک  استوک باکیفیتی را به کاربران خود ارائه می‌دهند.

لپ تاپ استوک  و سرور استوک ایسوس

ایسوس یکی از محبوب‌ترین برندهای تولیدکننده لپ تاپ در سراسر جهان است. پیش از اینکه یک لپ تاپ ایسوس تهیه کنید، باید نیاز خود را مشخص کنید و یک لپ تاپ استوک با سخت‌افزار و نمایشگر مناسب با نیاز خود را از این برند بخرید. لپ تاپ‌ استوک ایسوس گزینه ایده‌آلی برای کاربرانی است که می‌خواهند با کمترین قیمت ممکن، از سخت‌افزار قدرتمند بهره‌مند شوند.

لپ تاپ استوک و سرور استوک  اچ پی

در ادامه مقاله لپ تاپ استوک و سرور استوک  چیست می‌توانیم و سرور استوک اچ پی را به عنوان یکی دیگر از بهترین برندهایی معرفی کنیم که علاوه‌بر محصولات آکبند، محصولات استوک خوبی را به فروش می‌رساند. hpe فعالیت خود در حوزه تولید و عرضه محصولات کامپیوتری را از سال 1984 میلادی آغاز کرد. این کمپانی چینی در سال 2005، شرکت IBM را خریداری کرد و اعتبار برند خود را بیش از پیش افزایش داد.

hp   سرور استوک لپ تاپ‌های خود را در مدل‌های مختلفی عرضه می‌کند که از جمله آن‌ها می‌توان به Thinkpad و Ideapad اشاره کرد. با توجه به اینکه لپ تاپ‌های لنوو از کیفیت و دوام بالایی برخوردار هستند، محصولات استوک این کمپانی هم می‌توانند گزینه خوبی برای طرفداران لپ تاپ‌های مقرون‌به‌صرفه باشند.

 هنگام خرید لپ تاپ استوک باید به چه نکاتی دقت کنیم؟

 لپ تاپ استوک  و سرور استوک چیست

همان‌طور که در ابتدای مقاله لپ تاپ استوک و سرور استوک  چیست گفتیم، این محصولات پیش از اینکه به دست شما برسند، ممکن است توسط کاربر دیگری استفاده شده باشند. بنابراین بهتر است پیش از خرید لپ تاپ استوک، از سلامت بخش‌های مختلف آن اطمینان حاصل کنید. در ابتدا باید کیبورد لپ تاپ را بررسی کنید.

لپ تاپ‌های و سرور استوک  گرید A معمولا از نظر کیبورد مشکلی ندارند، اما در صورتی که می‌خواهید یک لپ تاپ استوک و سرور استوک  گرید B تهیه کنید، امکان دارد که برخی از کلیدهای آن به خوبی عمل نکنند. همچنین، باید دقت کنید که روی بدنه دستگاه هیچ فرورفتگی وجود نداشته باشد.

گاهی اوقات می‌توان از خط و خش‌های ساده چشم‌پوشی کرد، اما فرورفتگی در بدنه لپ تاپ به این معنی است که به لپ تاپ ضربه وارد شده است و به همین دلیل امکان دارد که سخت‌افزار آن آسیب دیده باشد. علاوه‌براین، برای بررسی صفحه‌ نمایش می‌توانید فیلم پخش کنید و با کم و زیاد کردن روشنایی صفحه ‌نمایش مطمئن شوید که نمایشگر هیچ‌گونه مشکلی ندارد.

قدم بعدی برای ارزیابی لپ تاپ استوک، بررسی باتری آن است. لپ تاپ‌هایی که برای مدتی در انبار قرار گرفته‌اند و هیچ استفاده‌ای از آن‌ها نشده است، امکان دارد که با مشکل خرابی باتری مواجه شوند.

بنابراین باید هنگام خرید   سرور استوک ز سالم بودن باتری اطمینان حاصل کنید. همچنین، تمامی پورت‌های لپ تاپ را چک کنید. ابتدا مطمئن شوید که پورت‌ها دچار شکستکی نشده‌اند، سپس می‌توانید پورت‌های دستگاه را از نظر عملکرد بررسی کنید. اگر لپ تاپ از تاچ‌پد پشتیبانی می‌کند، امتحان کردن آن خالی از لطف نخواهد بود.


جمع‌بندی

اکنون که به خوبی می‌دانید لپ تاپ استوک و سرور استوک  چیست و چگونه می‌شود کیفیت این محصولات را بررسی کرد، می‌توانید به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید و یک لپ تاپ استوک و سرور استوک  مناسب برای خود تهیه کنید.

باید به این نکته اشاره کنیم که بازار محصولات استوک فقط به لپ تاپ و لوازم جانبی آن محدود نمی‌شود. شما در بازار استوک می‌توانید تقریبا هر قطعه یا دستگاهی را پیدا کنید. در صورتی که به جای خرید لپ تاپ می‌خواهید یک کامپیوتر مقرون‌به‌صرفه داشته باشید، با خرید قطعات استوک می‌توانید هزینه‌های خود را به شکل قابل توجهی کاهش دهید.