نماد اعتماد

فروش قطعات استوک و دست دوم

نحوه فروش قطعات کامپیوتر کارکرده: راهنمای فروشنده

دلایل مختلفی وجود دارد که چرا می خواهید قطعات کامپیوتر را بفروشید. شاید شما تعداد زیادی ماشین دست دوم داشته باشید، اما برخی از قطعات معیوب هستند. از بین بردن آنها و فروش قطعات کار آسان تر خواهد بود.

در هر صورت، فروش قطعات رایانه شخصی به زمان و انرژی بیشتری نیاز دارد زیرا با چندین مورد سروکار دارید.

برای کمک به شما، ما این مقاله عمیق در مورد نحوه فروش قطعات کامپیوتر دست دوم را گردآوری کرده ایم. شما خواهید آموخت که چگونه قطعات خود را به بهترین نحو قیمت گذاری کنید و ما همچنین نکاتی را برای کمک به شما در فروش سریعتر آنها به اشتراک خواهیم گذاشت. و اگر نمی‌خواهید قطعات را کجا بفروشید، ما آنها را نیز برای شما فهرست کرده‌ایم.

بنابراین، به خواندن ادامه دهید تا همه چیزهایی را که باید در مورد نحوه فروش قطعات کامپیوتر دست دوم بدانید.

اما ابتدا مهم است که بدانید:

آیا باید کامپیوتر خود را به صورت قطعات بفروشم؟
قبل از اینکه تصمیم بگیرید رایانه شخصی خود را به صورت جزئی یا کامل بفروشید، سه چیز وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

  • چقدر زمان می خواهید برای این فرآیند اختصاص دهید.
  • چقدر دوست دارید پول دربیاورید.
  • دانش شما در مورد قطعات کامپیوتر

در حالت ایده‌آل، اگر رایانه شخصی خود را به صورت قطعاتی به جای یک دستگاه کامل بفروشید، باید درآمد بیشتری کسب کنید. اگر قطعات مورد تقاضا باشند و مکان مناسبی برای فروش آنها پیدا کنید، این بیشتر است. در زیر بیشتر در مورد تعیین تقاضا صحبت خواهیم کرد.با این حال، از بین بردن کامپیوتر و قیمت گذاری هر جزء نیاز به زمان زیادی برای تحقیق و فروش دارد. و شما باید دانش کاری سخت افزار رایانه شخصی داشته باشید.

برای کمک به تصمیم گیری در مورد اینکه آیا باید رایانه شخصی خود را به صورت جزئی یا کلی بفروشید، جدول مزایا و معایب زیر را بررسی کنید.

نحوه فروش قطعات کامپیوتر کارکرده: راهنمای فروشنده

 
نحوه فروش قطعات کامپیوتر کارکرده راهنمای فروش
دلایل مختلفی وجود دارد که چرا می خواهید قطعات کامپیوتر را بفروشید. شاید شما تعداد زیادی ماشین دست دوم داشته باشید، اما برخی از قطعات معیوب هستند. از بین بردن آنها و فروش قطعات کار آسان تر خواهد بود.در هر صورت، فروش قطعات رایانه شخصی به زمان و انرژی بیشتری نیاز دارد زیرا با چندین مورد سروکار دارید.برای کمک به شما، ما این مقاله عمیق در مورد نحوه فروش قطعات کامپیوتر دست دوم را گردآوری کرده ایم. شما خواهید آموخت که چگونه قطعات خود را به بهترین نحو قیمت گذاری کنید و ما همچنین نکاتی را برای کمک به شما در فروش سریعتر آنها به اشتراک خواهیم گذاشت. و اگر نمی‌خواهید قطعات را کجا بفروشید، ما آنها را نیز برای شما فهرست کرده‌ایم.

بنابراین، به خواندن ادامه دهید تا همه چیزهایی را که باید در مورد نحوه فروش قطعات کامپیوتر دست دوم بدانید.برای کمک به تصمیم گیری در مورد اینکه آیا باید رایانه شخصی خود را به صورت جزئی یا کلی بفروشید، جدول مزایا و معایب زیر را بررسی کنید.

مزایا و معایب فروش قطعات کامپیوتر استوک HP

جوانب مثبت منفی

  • از فروش قطعات جداگانه پول بیشتری به دست خواهید آورد. می توانید یک یا دو قسمت را از رایانه شخصی خود بفروشید و آن را به قطعات جدیدتر ارتقا دهید. برای کسانی که عاشق جدا کردن وسایل هستند سرگرم کننده است. فروش هر قطعه جداگانه زمان بیشتری می برد. این برای کسانی که از سخت افزار رایانه شخصی اطلاعی ندارند ایده آل نیست. فروش قطعات قدیمی سخت است.
  • اگر تصمیم دارید کامپیوتر را به صورت قطعات بفروشید، نکات ما را در مورد نحوه فروش قطعات کامپیوتر دست دوم در زیر بررسی کنید.

نحوه فروش قطعات استفاده شده - نکات فروشنده

  • مشخص کنید کدام قطعات کامپیوتر ارزش فروش دارند
  • رایانه های شخصی مرتباً ارتقا می یابند و این بدان معنی است که قطعات به سرعت به نسخه های جدیدتر ارتقا می یابند. بنابراین، اگر رایانه شخصی شما قدیمی است، پیدا کردن بازاری برای قطعات قدیمی ممکن است دشوار باشد.
  • بنابراین، اولین قدم این است که بفهمید آیا هنوز بازاری برای قطعات مدل کامپیوتر شما وجود دارد یا خیر. اینگونه است؛
  • به eBay یا هر بازار آنلاین دیگری بروید.
  • نام و شماره مدل رایانه شخصی خود را وارد کنید
  • به پایین پیمایش کنید تا ببینید آیا مدل کامپیوتر شما برای فروش است یا خیر.
  • اگر تعدادی از اینها هنوز برای فروش وجود دارد، احتمال اینکه تقاضا برای قطعات نیز وجود داشته باشد وجود دارد.

اطلاعات بیشتر در مورد افرهای   ما را در اینجا بیابید. برای اطلاعات بیشتر در مورد خرید سرور HP ,محصولات محتلف فروش سرور HP میتوانید فروشگاه اینترنتی ماهان شبکه ایرانیان را در گوگل سرچ کنید و قیمت تمام قطعات سرور اچ پی ای را مشاهده کنید. خوشحال هستیم که انیجا هستیم و می توانیم کمک های زیادی به شما بکنیم من صادق هستم.

سپس

  • بخشی از مدل کامپیوتر خود را تایپ کنید. مادربرد HP Pavilion Elite m9300t.
  • بررسی کنید که آیا اینها برای فروش هستند یا خیر.
  • همچنین برای شناسایی قطعاتی که بیشتر فروخته می شوند، وقت بگذارید.
  • اگر تعدادی قطعه برای مدل کامپیوتر شما وجود دارد، به احتمال زیاد تقاضا وجود دارد.
  • شما همچنین می توانید این تحقیق را بر روی subreddit متمرکز بر کامپیوتر - Reddit.com/r/hardwareswap انجام دهید. Reddit یک مکان عالی برای صحبت با علاقه مندان و یافتن همه چیزهایی است که باید در مورد قطعاتی که بیشترین فروش را دارند بدانید.

آمازون همچنین مکان خوبی برای بررسی اینکه آیا مدل رایانه شخصی جدیدتری دارید یا خیر است. به سادگی به صفحه اجزای رایانه شخصی بروید و بهترین فروشنده را بررسی کنید، که اغلب برجسته می شود. این باید به شما کمک کند تا قطعات مورد تقاضا را شناسایی کنید.اگر کامپیوتری دارید که تنها پنج سال یا کمتر عمر دارد، احتمالاً بازاری برای قطعات پیدا خواهید کرد. اگر قدیمی‌تر از این باشد، سخت‌تر می‌شود. بنابراین، قبل از اینکه رایانه شخصی خود را جدا کنید و موارد را فهرست کنید، مطمئن شوید که بازار را به طور کامل بررسی کرده اید.

با این حال، حتی با رایانه‌های قدیمی، علاقمندان و علاقه‌مندانی هستند که دوست دارند رایانه‌های شخصی قدیمی را کنار هم بگذارند. حتی اگر یک کامپیوتر واقعا قدیمی دارید، قبل از دور انداختن، ابتدا مطمئن شوید که آیا بازاری وجود دارد یا خیر.

ارزش فروش قطعات را برآورد کنید
بنابراین متوجه شده اید که بازاری برای قطعات رایانه شخصی شما وجود دارد. مرحله بعدی قیمت گذاری منصفانه آنهاست. ارزش قطعات کامپیوتر عمدتاً به سن، تقاضا و شرایط آنها بستگی دارد.

هرچه قطعات قدیمی تر باشند، ارزش آن کمتر می شود. با این حال، اگر تقاضای زیادی وجود داشته باشد، صرف نظر از اینکه چقدر قدیمی هستند، قیمت آن بالا خواهد بود.

ساده ترین راه برای تخمین قیمت فروش، جستجوی بخش خاص در eBay است. حتماً شماره مدل/ شماره قطعه را یادداشت کنید تا مدل دقیق را بیابید. همچنین، یک یا دو سایت دیگر را بررسی کنید تا بهتر تخمین بزنید که چقدر سایت خود را بفروشید. در اینجا درباره ارزش گذاری رایانه شخصی خود اطلاعات بیشتری کسب کنید.

داده های شخصی را از دستگاه های ذخیره سازی پاک کنید

از اطلاعات دستگاه های ذخیره سازی نسخه پشتیبان تهیه و پاک کنید
برای جلوگیری از به خطر انداختن اطلاعات شخصی شما، پاک کردن اطلاعات موجود در هارد دیسک یا SSD بسیار مهم است. حتی اگر در حال فروش به شخصی آشنا هستید، ایده این است که یک دستگاه ذخیره‌سازی را تحویل دهید که داخل و خارج تمیز باشد.

در اینجا مراحلی وجود دارد که باید برای پشتیبان گیری و پاک کردن داده ها انجام دهید.

فایل های مهم را در یک دستگاه ذخیره سازی خارجی مانند یک درایو فلش USB یا یک هارد دیسک خارجی کپی کنید.
همچنین می‌توانید فایل‌های خود را در فضای ذخیره‌سازی ابری مانند Google Drive، OneDrive، Dropbox یا هر چیز دیگری که ترجیح می‌دهید کپی کنید. فضای ذخیره سازی ابری راحت تر از ذخیره سازی محلی است زیرا می توانید به فایل های خود در هر رایانه ای دسترسی داشته باشید. همچنین می توانید برای ایمنی بیشتر، هم فضای ذخیره سازی محلی و هم فضای ابری را در نظر بگیرید.

یک حذف ساده کافی نیست
شما نباید فقط حذف را روی یک فایل فشار دهید و سطل بازیافت را خالی کنید. برنامه هایی برای بازیابی اطلاعات وجود دارند که قادر به یافتن و بازیابی فایل های حذف شده هستند. این به این دلیل است که معمولاً داده‌های مخفی برای همه فایل‌های ایجاد شده وجود دارد و از این داده‌ها می‌توان برای بازیابی یک فایل حذف شده استفاده کرد.

بنابراین، همیشه اطلاعات کامل هارد یا SSD را پاک کنید. من مراحل نحوه انجام این کار را در زیر به اشتراک می گذارم.

بنابراین، محافظت از داده‌های خود بسیار مهم است، بنابراین اگر اطلاعات شخصی و مالی دارید که مجرمان سایبری دوست دارند به دست آورند.

اطلاعات را به طور کامل پاک کنید
می توانید هارد دیسک را با استفاده از نرم افزار شخص ثالث یا به صورت دستی پاک کنید. نرم افزارهایی که می توانید استفاده کنید DBAN یا Eraser هستند. در این مقاله، ما بر روی پاک کردن دستی هارد دیسک های شما تمرکز می کنیم.

ریست ویندوز
می‌توانید از ویژگی بازنشانی داخلی ویندوز استفاده کنید که به طور کامل درایو شما را پاک کرده و ویندوز را دوباره نصب می‌کند. با این حال، این 100٪ موثر در نظر گرفته نمی شود.

و اگر می خواهید یک هارد دیسک بدون سیستم عامل بفروشید، باید آن را فرمت کنید.

هارد دیسک خود را فرمت کنید
قالب بندی یک دستگاه ذخیره سازی شامل پاک کردن تمام داده های موجود در آن، از جمله سیستم عامل است. سپس دستگاه به گونه ای تنظیم می شود که بتوان یک سیستم عامل جدید را نصب کرد.

برای راهنمای گام به گام نحوه فرمت کردن هارد دیسک، این مقاله را بررسی کنید.

4. قطعات کامپیوتر را تمیز کنید
گرد و غبار به احتمال زیاد در داخل رایانه شخصی جمع شده است. بنابراین، زمانی که اجزای مختلف را جدا می‌کنید، باید مدتی برای تمیز کردن داخل آن صرف کنید.

اینها چیزی است که شما نیاز دارید:

سواب پنبه
مالیدن الکل
یک لباس
یک قوطی هوای فشرده / یک دمنده گرد و غبار
این کاری است که باید انجام دهید:

با جدا کردن آرام اجزای مختلف از مادربرد شروع کنید. این باید گرد و غباری را که ممکن است در گوشه ها و سوراخ ها جمع شده باشد، آشکار کند. هنگام جدا شدن، از هوای فشرده برای گردگیری این قسمت ها استفاده کنید.

از یک سواب پنبه ای برای پاک کردن گرد و غبار باقی مانده پس از دمیدن استفاده کنید. این به خصوص در مورد فن ها صدق می کند. یک سواب پنبه ای به شما کمک می کند تا قسمت های شکاف مانند را تمیز کنید.

از الکل مالیدن/ ایزوپروپیل الکل روی سواب پنبه ای برای تمیز کردن گرد و غبار کیک شده استفاده کنید. در این مرحله می توانید از پارچه هم استفاده کنید.

5. عکس های خوب بگیرید
عکس های خوب ظاهر واقعی چیزی را که قصد فروش آن را دارید نشان می دهد. مطمئن شوید که این کار را به درستی انجام داده اید تا جایی برای شک در مورد وضعیت قطعات باقی نماند. مطمئن شوید که عکس ها با بالاترین کیفیت ممکن هستند.

این همان چیزی است که توجه خریداران بالقوه را جلب می کند و اعتماد ایجاد می کند. همچنین روند ثبت نام شما را تسریع خواهد کرد.

از شماره قطعه عکس بگیرید: اگر چندین قطعه را می فروشید، عاقلانه است که هر قطعه را شناسایی کنید. از همه زوایا عکس بگیرید تا تمام جزئیات حیاتی را ثبت کنید. به جای اینکه همه آنها را با هم ترکیب کنید، هر قسمت را جداگانه بگیرید. قابل توجه ترین شماره سریال هایی است که باید نشان دهید. می توانید آنها را در هر قسمت خاص پیدا کنید. در صورت امکان، از هر علامتی که اجزا دارند عکس بگیرید. در صورت بروز مشکل یا تصمیم کلاهبردار تصمیم به ایجاد اختلاف، اینها به عنوان مدرک عمل می کنند.
هر گونه نقص را به وضوح نشان دهید (در صورت وجود): در صورت وجود آسیب، در مورد آن صریح باشید. عکسی بگیرید که نقص و میزان آن را نشان دهد. در صورت بروز مشکلاتی که در آن خریدار از آسیب شکایت می کند، بعداً شما را نجات می دهد.
6. مدل های کامپیوتری که با قطعات سازگار هستند را ذکر کنید
تنها راهی که افراد هنگام جستجو می توانند آیتم های شما را کشف کنند، نوشتن یک عنوان دقیق است که ویژگی های خاص را نشان می دهد. عنوان معمولی که در لیست ها قرار می دهید باید شامل موارد زیر باشد:

نام یا نام مدل کامپیوتری که قطعه با آن سازگار است.
نوع جزء
شماره قطعه.
توافق با برنامه ها
هر راهنماي كاربري كه ممكن است داشته باشيد را در آن قرار دهيد.

قطعات کامپیوتر را کجا بفروشیم
تعیین کنید دقیقاً کجا می خواهید اجزا را بفروشید. اگر مطمئن نیستید که آنها را به صورت آنلاین یا محلی بفروشید، اطلاعات زیر شما را راهنمایی می کند.