نماد اعتماد

محیط نگهداری سرور اچ پی

نکات مهم در دیتاسنتر ها واتاق سرورها

استانداردهای اتاق سرور و نکات بهترین شیوه ها

نکات پایگاه داده اوراکل توسط دونالد برلسون، 19 آوریل 2015

سوال: من یک اتاق سرور کوچک را به ارث برده ام و هیچ یک از بهترین روش های "استاندارد" مانند طبقه مرتفع، کنترل دما و منبع تغذیه بدون وقفه را ندارد.

حداقل استانداردهای اتاق ماشین برای سرورها چیست:؟

پاسخ: از آنجایی که قیمت سرور از میلیون‌ها دلار به هزاران دلار کاهش یافته است، بسیاری از مدیران فناوری اطلاعات با استانداردهای اولیه بهترین شیوه‌ها برای محیط‌های سرور سختی خود را از دست داده‌اند. به طور کلی، حداقل بهترین شیوه ها و استانداردها برای اتاق سرور شامل استانداردهای مکان فیزیکی، استانداردهای سخت افزاری و بهترین شیوه ها و استانداردهای نرم افزاری است:

استانداردهای اتاق ماشین فیزیکی:

     محل ضد آب: اتاق باید ضد آب باشد و کنترل آتش نباید از آب استفاده کند، زیرا باعث خراب شدن سخت افزار می شود.
     طبقه مرتفع: پیچیدگی کابل های سیستم یک کابوس است و طبقه مرتفع برای استاندارد اتاق ماشین یک ضرورت مطلق است.
     کنترل حریق: کپسول های آتش نشانی غیر پایه آب باید نصب شوند، اما به دلایل بهداشتی نباید تمام اکسیژن را از اتاق خارج کنند.
     کنترل دما: سرورهای گران قیمت ممکن است بیش از حد گرم شوند و شما به یک سیستم تهویه مطبوع نیاز دارید تا اتاق ماشین را در دمای ثابت بین 60-70 درجه فارنهایت نگه دارد.
     کنترل آفات: در حالت ایده آل، یک اتاق سرور باید بر روی یک دال بتنی با دیوارهای آجری و یک سقف مهر و موم شده ساخته شود. حتی کوچکترین حشرات نیز می توانند یک سرور گران قیمت را خراب کنند.
     منبع تغذیه بدون وقفه: تلفات برق باعث "خراش سخت" سرورها می شود که می تواند به برنامه آسیب برساند. یک یو پی اس باید دارای یک محافظ برق و قدرت کافی برای تجاوز از MTTR (میانگین تاریخی تا بازیابی) باشد.

استانداردهای قطعات سخت افزاری و بهترین شیوه ها:

     افزونگی برنامه‌ریزی شده: هر سروری باید دارای CPU تکراری و دیسک‌های آینه‌ای باشد، به طوری که خرابی باعث قطعی ناخواسته نشود.
     هشدارهای سخت افزاری: سرور باید به گونه ای پیکربندی شود که هر زمان که یکی از اجزای سرور (دیسک، CPU، RAM، شبکه) از کار افتاده است، هشدار صفحه/ایمیل ارسال کند. این اغلب توسط یک فرآیند شبح که syslog را برای پیام های خرابی بازرسی می کند به دست می آید.
     پشتیبان گیری و بازیابی: این بهترین روش برای سرورها است که به طور منظم برای بازیابی فوری در صورت خرابی سخت افزاری غیرقابل بازیابی، پشتیبان گیری شوند.
     بازیابی فاجعه: مخازن خارج از سایت برای پشتیبان گیری باید با گزینه های "سایت امن" برای احیای یک پایگاه داده شکست خورده در صورت بروز بلایای طبیعی پیاده سازی شوند.

می توانید اینجا در مورد نسل قبلی این سرور بخوانید.

DL380 8SFF G8

DL380 G9 8SFF HP

تفاوت سرور DL380 G9 8SFF با 16SFF چیست پلینک بالا کامل توضیحداده هست.