نماد اعتماد

هارد سرور دست دوم

هارد سرور دست دوم

در این مقاله در مورد هارد سرور اچپی دست دوم و مو ایا انیکه به درد می خورد یا نمی خورد و مفدی هست مطالبی را پیاده سازی خواهیم کرد مدنر داشته باشید هالردهای اچ پی دست دوم بخ شرح زیر هست

  • هارد 146گیگ دست دوم اچ پی

  • هارد 300 یگ دست دوم

  • هارد 600 گیگ دست دوم اچ پی

  • هارد دست دوم 900 گیگ اچ پی

  • هارد 1.2 دست دوم hp

  • هارد 2.4 دست دوم

هارد سرور استوک

هارد سرور دست دوم راه‌حلی ارزشمند برای افراد و مشاغلی است که به گزینه‌های ذخیره‌سازی قابل اعتماد و مقرون به صرفه نیاز دارند. این درایوها تحت یک فرآیند دقیق بازسازی قرار می‌گیرند تا عملکرد آن‌ها به شرایط جدید بازگردانده شود. هاردهای دست دوم با ظرفیت ذخیره‌سازی بالا و سرعت انتقال داده قوی، انتخابی عالی برای ذخیره و دسترسی به حجم زیادی از اطلاعات هستند. هاردهای دست دوم به کاربران اجازه می‌دهند بدون به خطر انداختن عملکرد، در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنند.

هارد سرور دست دوم چیست؟

هارد سرور کارکرده یا دست دوم قبلا در یک محیط سرور استفاده شده است، اما دیگر در سرویس فعال نیست. هنگامی که سرورها ارتقا می‌یابند یا از کار انداخته می‌شوند، درایوهای هارددیسک آن‌ها اغلب با مدل‌های جدیدتر، با ظرفیت بالاتر یا کارآمدتر تعویض می‌شوند. این هارد درایوهای سرور دست دوم را می‌توان برای کارهای مختلف مانند بازیابی اطلاعات، ذخیره‌سازی پشتیبان یا محاسبات شخصی، تغییر کاربری داد و به فروش رساند.

هارد سرور دست دوم

هارد سرور دست دوم معمولا در طیف وسیعی از ظرفیت‌ها و برای پشتیبانی از سیستم‌های مختلف موجود است. آن‌ها اغلب پس از آزمایش کامل و پاک کردن داده‌های قبلی به فروش می‌رسند. این کار برای اطمینان از حفظ حریم خصوصی و امنیت فروشندگان و خریداران است.

اگرچه هارد درایوهای سرور دست دوم هستند، اما هنوز هم می‌توانند برای ذخیره‌سازی قابل اعتماد و مقرون به صرفه اطلاعات افراد یا مشاغل مفید باشند. با این حال، بررسی وضعیت و سازگاری درایو قبل از خرید بسیار مهم است تا توان برآورده کردن نیازهای مورد نظر را داشته باشد.

مزایای خرید هارد سرور دست دوم

وقتی نوبت به ارتقا یا جایگزینی هارددیسک سرور می‌شود، می‌توانید یک هارد جدید بخرید یا از هارد سرور دست دوم استفاده کنید. خرید یک هارد سرور کارکرده چندین مزیت را به همراه دارد که آن را برای بسیاری از افراد و کسب‌وکارها ایده‌آل می‌کند. در ادامه، به بررسی برخی از مزایای اصلی خرید هارد سرور کارکرده می‌پردازیم.

مزایای هارد سرور دست دو

1. صرفه‌جویی در هزینه‌ها

مهم‌ترین مزیت مربوط به خرید هارددیسک سرور دست دوم، در صرفه‌جویی هزینه‌ها نهفته است. هارد سرور کارکرده به طور قابل توجهی ارزان‌تر از یک هارد جدید است. این گزینه مخصوصا برای کسب‌وکارهای کوچک و استارتاپ‌های با بودجه محدود بسیار جذابیت دارد. زیرا هم می‌توانند در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنند و هم یک هارد سرور کاربردی و قابل اعتماد به دست آورند.

2. خرید تجهیزات پیشرفته

مزیت دیگر خرید هارد سرور دست دوم پتانسیل خرید تجهیزات پیشرفته با قیمت مقرون به صرفه‌تر است. چراکه فناوری به‌سرعت در حال پیشرفت است و ارتقا و جایگزینی مداوم هارددیسک‌های سرور توسط مشاغل و افراد، ضرورت دارد. بسیاری از هاردهای سرور دست دوم در بازار نسبتا جدید هستند و ویژگی‌ها و مشخصات پیشرفته دارند. بنابراین، اغلب می‌توان یک هارد سرور کارکرده با قابلیت‌ها و عملکرد خوب را در بازار پیدا کرد.

3. زمان کمتر برای اسمبل

خرید یک هارد سرور کارکرده می‌تواند زمان کوتاه‌تری در مقایسه با سفارش یک سرور جدید فراهم کند. زیرا خرید تجهیزات جدید، اغلب شامل یک دوره انتظار برای اسمبل محصول است. از سوی دیگر، هاردهای دست دوم در بازار موجود هستند و می‌توان بلافاصله آن‌ها را خریداری کرد. این مزیت به‌ویژه برای افراد یا مشاغلی سودمند است که نیاز فوری به تعویض یا ارتقای هارد سرور دارند.

4. خرید مدل‌های قدیمی

از سایر مزایای خرید هارد سرور دست دوم باید به امکان خرید مدل‌هایی اشاره کرد که دیگر تولید نمی‌شوند. زیرا با ادامه پیشرفت فناوری، مدل‌های جدیدتر جایگزین مدل‌های قدیمی‌تر می‌شوند. با این حال، برخی از مدل‌های قدیمی ممکن است ویژگی‌های منحصر به فردی داشته باشند.
از طرف دیگر، مدل‌های قدیمی‌تر ممکن است با نیازهای خاصی مطابقت داشته باشند که در هاردهای سرور جدید موجود نیستند. در چنین مواردی، خرید یک هارد سرور کارکرده می‌تواند فرصت استفاده از این مدل‌های قدیمی و بهره‌مندی از مزایای متمایز آن‌ها را فراهم سازد.

5. کمک به محیط‌زیست

انتخاب و خرید یک هارد سرور کارکرده می‌تواند گزینه پایدارتری از منظر محیط‌زیست باشد. با خرید تجهیزات مستعمل می‌توان به کاهش ضایعات الکترونیکی کمک کرد که پیامدهای زیست‌محیطی خاص خود را دارد.

6. امکان تست هارد استوک

خرید یک هارد سرور دست دوم می‌تواند فرصتی مغتنم برای افراد و کسب‌وکارها باشد تا مدل‌ها یا برندهای مختلف را قبل از سرمایه‌گذاری قابل توجه امتحان کنند. با این کار می‌توان عملکرد، سازگاری، قابلیت و اطمینان یک هارد سرور خاص را بدون صرف پول قابل توجه برای هارد جدید ارزیابی کرد. این مزیت به‌ویژه در شرایطی مفید است که افراد یا سازمان‌ها در مورد مشخصات یا الزامات خاص یک هارد سرور مطمئن نیستند.

معایب هارد سرور دست دوم و استوک

معایب هارد سرور دست دوم

اتکای صرف به هارد سرور دست دوم برای ذخیره‌سازی داده‌های بسیار حساس ممکن است بهترین رویکرد ممکن نباشد. این هاردها قبلا در محیط سرور مورد استفاده قرار گرفته‌اند. بنابراین ممکن است در طول زمان بارهای کاری و استرس شدیدی را تجربه کنند.
هاردهای سرور کارکرده ممکن است دارای ضمانت یا پشتیبانی پس از فروش نباشند. بنابراین کاربران، مسئول هرگونه خرابی یا مشکل احتمالی خواهند بود.

درنتیجه، توصیه می‌شود از هاردهای سرور دست دوم برای کارهای غیر حیاتی مانند ذخیره‌سازی پشتیبان، به اشتراک‌گذاری فایل یا ذخیره‌سازی فایل‌های رسانه استفاده کنید.

آیا هارد سرور دست دوم قابل اعتماد است؟

هاردهای سرور کارکرده یک انتخاب قابل اعتماد برای افراد یا سازمان‌ها با بودجه محدودتر هستند. البته هاردهای جدید اغلب قابل اعتمادتر در نظر گرفته می‌شوند، اما هاردهای کارکرده هم عملکرد مناسب و طول عمر خوبی دارند.
به طور کلی، ارزیابی وضعیت و سن هارد سرور دست دوم قبل از خرید بسیار مهم است. زیرا هاردهای بسیار قدیمی یا آسیب‌دیده ممکن است خطر خرابی بیشتری داشته باشند. علاوه بر این، باید از فروشندگان قابل‌اعتمادی خرید کرد که اطلاعات صادقانه درباره تاریخچه و استفاده از هارد ارائه می‌دهند.

هارد سرور استوک سرور  را از کجا بخرم؟

هارد سرور دست دوم

اگر به دنبال خرید درایوهای هارد سرور کارکرده هستید، چند گزینه مختلف برای شما وجود دارد. یکی از گزینه‌ها، بررسی بازارهای آنلاین است. این وب‌سایت‌ها اغلب دارای فهرست‌هایی از افراد یا مشاغلی هستند که سخت‌افزار سرور کارکرده مانند درایوهای دیسک سخت را می‌فروشند. مهم است که قبل از خرید، درباره فروشنده تحقیق کنید و نظرات را بخوانید تا از کیفیت و قابلیت اطمینان محصول اطمینان حاصل کنید.

گزینه دیگر، مراجعه به خرده‌فروشان یا فروشندگان تخصصی است که به‌طور خاص با سخت‌افزار سرور دست دوم سروکار دارند. علاوه بر این، فروشگاه‌های کامپیوتر محلی هم ممکن است ارزش بررسی را داشته باشند. البته قبل از خرید، در مورد وضعیت هارد دست دوم پرس‌وجو کنید تا در وضعیت خوبی قرار داشته باشد.

قیمت هارد استوک اچ پی

جمع‌بندی

استفاده از هارد سرور دست دوم یک راه‌حل مقرون به صرفه برای ذخیره‌سازی اطلاعات محسوب می‌شود. این درایوها علیرغم کارکرده بودن خود می‌توانند ظرفیت ذخیره‌سازی قابل توجه و عملکرد بالایی ارائه کنند. با این حال، اطمینان از سلامت کامل درایوها و در صورت امکان، گارانتی کیفیت و طول عمر هارد بسیار اهمیت دارد.

منابع
1. https://www.servershop24.de/en/components/hard-disks/
2. https://www.serverbasket.ae/server-accessories/server-hard-drives/hard-disk-drives/sas-hdd-hard-disk-drive/refurbished-sas-hdd-hard-disk-drive.html
3. https://serverando.de/en/Components/Hard-discs/