نماد اعتماد

اکتیو کردن ساتا کنترلر در سرور HP

این مقاله تکنیکال رو از سایت اچ پی برداشته شده هست و برای شما گزاشته شده هست می توانید کلیک کرده و متن اصلی رو مشاهده کنید.در  بسیاری از مینی سرور های اچ پی مشتری تمایل دارد که بتواند هارد ها تس تس دی غیر رید بندی شده استفاده بکنید برای همین از این مسیر می توانید این کارور انجام بدهید.

یکی از گرینه هایی که در سرور های اچ پی ای بسیار خوب هست این هست که می توانید در شرایط خاصی کنترلر SAS سرور را غیر فعال کنید و ساتا استفاده کنید.

HP ProLiant MicroServer - نحوه فعال کردن SATA RAID و ایجاد دیسک منطقی
 
چگونه قابلیت AMD SATA RAID را فعال کرده و حجم RAID را در میکرو سرور ایجاد کنیم؟

جزئیات ویژگی SATA RAID جاسازی شده:

  • AMD ویژگی Embedded SATA RAID را ارائه می دهد، این ویژگی عملکرد RAID را فعال می کند (RAID 0 و RAID 1).
  • پیکربندی SATA RAID یک فرآیند 2 مرحله ای است. اول، حالت عملکرد کنترلر SATA تعبیه شده را به RAID در RBSU تغییر دهید و دوم، از ابزار AMD RAID Option ROM برای پیکربندی دیسک های منطقی RAID استفاده کنید.

تغییر حالت کنترلر SATA تعبیه شده در RBSU:

روشن کردن HP ProLiant MicroServer، هنگامی که از شما خواسته شد، کلید F10 را فشار دهید تا به ابزار راه اندازی مبتنی بر رام (RBSU) وارد شوید.

به تب Advanced رفته و سپس تنظیمات IDE را انتخاب کنید و Enter را بزنید.

گزینه SATA Controller Mode را برجسته کنید و Enter را بزنید.

RAID را از لیست کشویی انتخاب کنید.

F10 را بزنید تا تنظیمات ذخیره شود و خارج شوید. رام AMD RAID Option اکنون فعال است. اکنون سیستم راه اندازی مجدد خواهد شد.

پیکربندی دیسک منطقی:

  1. هنگامی که تنظیمات RAID نمایش داده می شود، Ctrl+F را در حین پست فشار دهید.
  2. توجه: این اعلان ممکن است برای مدت زمان بسیار کوتاهی نمایش داده شود. اگر آن را از دست دادید، سرور را راه اندازی مجدد کنید و برای وارد کردن Ctrl+F آماده باشید.

گزینه 2 (LD View/LD Define) را از لیست انتخاب کنید. (LD به معنای دیسک منطقی است).

از کلیدهای جهت دار برای برجسته کردن حالت RAID استفاده کنید، اگر قبلاً روی آن متمرکز نشده اید.

  1. برای انتخاب RAID 1، Space Bar را فشار دهید.
  2. به ستون Assignment به پایین بروید و درایوهایی را که می خواهید به دیسک منطقی اختصاص دهید انتخاب کنید. برای اضافه کردن یک درایو، نوار فاصله را فشار دهید تا N به Y تغییر دهید. دقیقاً باید از دو درایو برای ایجاد یک دیسک منطقی RAID 1 استفاده شود.

نکته: بهترین روش استفاده از درایوهای 1 و 2 برای دیسک منطقی RAID اول، و جایگاه‌های 3 و 4 برای دیسک منطقی دوم است. همچنین مطمئن شوید که Fast Init روی ON تنظیم شده باشد، در غیر این صورت زمان زیادی برای ایجاد دیسک منطقی لازم است.

پس از اتمام تخصیص، Ctrl+Y را فشار دهید تا تنظیمات ذخیره شوند.

حالا یک نام برای دیسک منطقی تعیین کنید. Ctrl+Y را فشار دهید تا نامی مانند Windows یا هر کلید دیگری را برای خالی گذاشتن نام اختصاص دهید.

  1. یک پیام هشدار در مورد پاک کردن درایوها ارائه خواهد شد. Ctrl+Y را فشار دهید تا به پاک کردن درایوها و ایجاد دیسک منطقی ادامه دهید.
  2. صفحه تغییر ظرفیت آرایه ارائه شده است. برای حفظ پیش فرض (حداکثر اندازه درایو) هر کلیدی را فشار دهید یا برای تغییر Ctrl+Y را فشار دهید.
  3. صفحه نمایش LD نمایش داده می شود، به روز می شود تا نشان دهد که یک دیسک منطقی RAID ایجاد شده است.
  4. در صورت ایجاد یک دیسک منطقی RAID دوم، مراحل 8 تا 16 را تکرار کنید. اگر راه اندازی RAID تمام شد، ESC را فشار دهید.
  5. برای خروج دوباره ESC را فشار دهید.
  6. Y را فشار دهید تا سرور راه اندازی مجدد شود.

یک پیام هشدار در مورد پاک کردن درایوها ارائه خواهد شد. Ctrl+Y

را فشار دهید تا به پاک کردن درایوها و ایجاد دیسک منطقی ادامه دهید.

هیولت پاکارد اینترپرایز توسعه مسئولیتی در قبال خطاهای فنی یا ویرایشی یا حذفیات مندرج در اینجا ندارد. اطلاعات ارائه شده "همانطور که هست" بدون هیچ گونه ضمانتی ارائه می شود. تا جایی که قانون اجازه می دهد، نه HPE و نه شرکت های وابسته، پیمانکاران فرعی یا تامین کنندگان آن در قبال خسارات اتفاقی، خاص یا تبعی از جمله هزینه از کار افتادگی مسئولیتی ندارند.

سود از دست رفته؛ خسارات مربوط به تهیه محصولات یا خدمات جایگزین؛ یا خسارت ناشی از از دست دادن داده ها یا بازیابی نرم افزار. اطلاعات این سند ممکن است بدون اطلاع قبلی تغییر کند. Hewlett Packard Enterprise Development و نام محصولات توسعه Enterprise Hewlett Packard که در اینجا به آنها اشاره شده علائم تجاری Hewlett Packard Enterprise Development در ایالات متحده و سایر کشورها هستند.

سایر نام‌های محصول و شرکت ذکر شده در اینجا ممکن است علائم تجاری صاحبان مربوطه باشند.برای سرور اچ پی کلیک کنید.