نماد اعتماد

SSD سرور اچ پی

خرید SSD سرور HP

انتخاب اس اس دی برای سرور اچ پی دلایل مخلفی دارد که برای خرید و انتخاب اس اس دی باید مطالعاتی خاصی انجام داده و نتیجه گیری بکنید.

SSD (درایو حالت جامد) چیست؟
در واقع SSD چیست؟ SSD خود یک فناوری مدرن و سریع هارد دیسک است. با این حال، پیش سازهای SSD از دهه 1950 وجود داشته اند، و ذخیره سازی واقعی SSD از سال 1970 وجود داشته است. راه حل های آن زمان بسیار گران بودند، طول عمر پایینی داشتند، و محتویات خود را در صورت اجرا بدون منبع تغذیه از دست می دادند (ذخیره سازی داده های فرار). )

.

در دهه 1990 بود که اولین SSD مبتنی بر فلش به بازار آمد، که اطلاعات ذخیره شده را مستقل از منبع تغذیه حفظ می کرد، یعنی غیر فرار. علاوه بر ماژول‌های فلش، ماژول‌های حافظه SDRAM نیز مورد استفاده قرار می‌گرفتند - عمدتاً به عنوان ذخیره‌سازی میانی - که فرار اما به طور قابل توجهی سریع‌تر از رم معمولی بودند. SSD های صنعتی در حال حاضر ظرفیت ذخیره سازی تا 100 ترابایت را با 5 میلیون چرخه نوشتن و حفظ تضمین شده داده ها تا 10 سال دارند. برای مثال در سرورهایی با SSD استفاده می شود.

انواع هارد دیسک: HDD در مقابل SSD و فراتر از آن

وقتی در مورد فضای ذخیره سازی کامپیوتر صحبت می کنید، در مورد هارد دیسک ها صحبت می کنید. این دستگاه‌ها جایی هستند که تمام داده‌های رایانه شما وجود دارد، از فایل‌های سیستم‌عاملی که دستگاه شما را کنترل می‌کنند تا سند کاری مهمی که مطلقاً نمی‌توانید از دست بدهید تا بازی‌ای که در پایان روز راه‌اندازی می‌کنید تا آرامش داشته باشید. همه این ها بر روی هارد دیسک شما ذخیره می شوند، بنابراین می خواهید مطمئن شوید که نوع هارد دیسک مناسبی را برای هر کاری که می خواهید انجام دهید، دریافت می کنید. این مقاله تفاوت بین هارد دیسک و SSD را مورد بحث قرار می دهد و به بررسی عمیق تری در سه نوع هارد دیسک می پردازد. شما در مورد هر نوع و نقاط قوت و ضعف آنها یاد خواهید گرفت.

HDD به چه معناست؟
هارد دیسک قطعه ای است که اطلاعات شما را ذخیره می کند. شما اغلب عبارت "هارد دیسک" را به اختصار "HDD" خواهید دید. اگرچه هارد دیسک ها یک ویژگی استاندارد اکثر تجهیزات محاسباتی هستند، در اینجا چندین دلیل وجود دارد که ممکن است بخواهید یکی از آنها را بخرید:

  • فضای موجود در هارد دیسک فعلی شما خالی است و به یک هارد بزرگتر نیاز دارید
  • متوجه شده اید که باز کردن اسناد یا صادر کردن فایل های بزرگ مانند فیلم ها زمان زیادی می برد
  • شما در حال ساختن یک کامپیوتر جدید از ابتدا هستید

در هر شرایطی، درک اینکه چرا یک درایو جدید می‌خواهید یا نیاز دارید، به شما کمک می‌کند تا بدانید چه می‌خواهید و به چه چیزی نیاز دارید. هنگامی که متوجه شدید، زمان آن رسیده است که در مورد انواع مختلف هارد دیسک ها و مبادلات بین آنها بیشتر بدانید.

SATA (یا Serial Advanced Technology Attachment) که در سال 2003 معرفی شد، رابط پیش فرض برای اکثر هارد دیسک های دسکتاپ و لپ تاپ است. آنها به عنوان هارد دیسک SATA شناخته می شوند، اما در واقع هارد دیسک های چرخشی با صفحات چرخان و یک سوزن متحرک هستند که داده ها را در بخش های متوالی روی هر صفحه می نویسند. هارد دیسک های SATA در مقایسه با نسل قبلی خود یعنی هارد دیسک PATA بسیار سریع هستند و می توانند روی دیسک با سرعت رابط 6 گیگابیت بر ثانیه با توان خروجی 600 مگابایت بر ثانیه بنویسند.

یک درایو می‌تواند از 500 گیگابایت تا 16 ترابایت متغیر باشد و با هزینه کمتری نسبت به انواع دیگر درایوهای مورد بحث در اینجا در دسترس است. اگر به فضای ذخیره سازی ارزان زیادی نیاز دارید و به خواندن یا نوشتن بسیار زیاد نیاز ندارید، درایوهای خوبی هستند. از آنجایی که داده ها به صورت فیزیکی روی یک دیسک نوشته می شوند، می توانند تکه تکه شوند، به این معنی که بخش های مختلف می توانند در مناطق مختلف دیسک پخش شوند و سرعت درایو را کاهش دهند. آنها همچنین در برابر ضربه و حرکت ناگهانی آسیب پذیر هستند زیرا قطعات متحرک در هر درایو وجود دارد که آنها را به انتخاب ضعیفی برای لپ تاپ تبدیل می کند.

مزایا و معایب هارد دیسک های SATA
جوانب مثبت منفی

  • کم هزینه
  • برای لپ تاپ خوب نیست
  • اندازه دیسک بالا نیاز به جداسازی منظم دیسک دارد

آیا می دانید فناوری هاست SSD چیست؟ با توجه به آن، کسب و کارها دیجیتالی تر شده اند: آنها قابلیت اطمینان خود را در مصرف آنلاین از طریق وب سایت ها و ابزار دسترسی به کالاها و خدمات مبتنی بر فناوری افزایش داده اند.حضور آنلاین به طور فزاینده ای برای پاسخگویی به آن مدل مصرف جدید اهمیت دارد. با این حال، توانایی ارائه محتوای مرتبط و در دسترس بودن بالای اطلاعات هنوز به ابزارها و مشارکت های آن فرآیند محدود است.مدل میزبانی SSD به نفع استراتژی دیجیتال است زیرا ثبات و سرعت وب سایت را برای دسترسی به اطلاعات حفظ می کند.

در این مقاله اطلاعات مربوط به فناوری SSD را ارائه خواهیم کرد تا بتوانید با توجه به تقاضای خود راحت ترین گزینه را انتخاب کنید:

SSD مخفف چیست؟
مخفف "SSD" مخفف "Solid State Drive" است. اصطلاح "حالت جامد" به اجزای نیمه هادی اشاره دارد. "درایو" اصطلاح برای درایو است - به عبارت دیگر، "درایو ساخته شده از اجزای نیمه هادی". اصطلاح "درایو حالت جامد" واقعاً زیاد استفاده نمی شود. بنابراین یک SSD مجموعه ای از بارهای عناصر نیمه هادی است که توسط یک سیستم مدیریت فایل برای ذخیره داده های دیجیتال استفاده می شود. برای سازماندهی داده ها در یک SSD، از سیستم های مدیریت فایل FAT32 و NTFS استفاده می شود - نحوه انجام این کار در مقالات جداگانه توضیح داده شده است.

SSD در رایانه چیست و این فناوری چگونه کار می کند؟
در یک SSD، اطلاعات ذخیره شده در سلول های نیمه هادی نوشته می شود. این سلول ها حتی زمانی که منبع تغذیه وجود ندارد - اصل حافظه فلش - وضعیت خود را حفظ می کنند. یک سلول حافظه تنها می تواند دو حالت داشته باشد: شارژ یا بدون شارژ. این روش سلول تک سطحی (SLC) نامیده می شود و عمدتاً در SSD های صنعتی بسیار گران قیمت استفاده می شود. یک سلول مربوط به یک بیت است که نشان می دهد چند سلول برای تحقق یک گیگابایت (1 گیگابایت) مورد نیاز است، به عنوان مثال 109 = 1 میلیارد سلول حافظه (مقدار دقیق: 230 = 1,073,741,824). یک حرف در کدنویسی ASCII به تنهایی 8 بیت مصرف می کند. این ممکن است به شما ایده دهد که چقدر حافظه برای یک سند متنی یا برای تصاویر مورد نیاز است.

با این حال، می توان از اندازه های مختلف ولتاژ در یک سلول استفاده کرد تا بیش از 1 بیت در هر سلول حافظه ذخیره شود. این نوع ذخیره سازی سلول چند سطحی (MLC) نامیده می شود و معمولاً اجازه 2 بیت در هر سلول را می دهد. بنابراین، داده های بیشتری را می توان در فضا جای داد و مقرون به صرفه تر عمل می کند. نقطه ضعف آن تعداد کمتر چرخه های نوشتن است. مرحله دیگر فشرده سازی سلول سطح سه گانه (TLC) نام دارد که هزینه های ساخت را بیشتر کاهش می دهد.

نیمه هادی ها عمر محدودی دارند. برای مقابله با این، یک SSD دارای نظارت داخلی است که سلول های حافظه فرسوده را تشخیص می دهد. این مدیریت بلوک بد، بلوک‌های سلولی با سلول‌های حافظه رو به کاهش را به‌عنوان معیوب علامت‌گذاری می‌کند و آن‌ها را با سلول‌هایی از انبار ذخیره جایگزین می‌کند. بسته به طراحی SSD، دو تا هفت درصد از کل ظرفیت ذخیره سازی را شامل می شود و به طور قابل توجهی عمر استفاده از SSD را افزایش می دهد.

با این حال، هارد دیسک های هیبریدی (HHD) را نباید فراموش کرد. این ترکیبی از هارد دیسک HDD و SSD است. حافظه فلش سریع SSD می تواند سرعت کلی چنین هیبریدی را در مقایسه با HDD های معمولی افزایش دهد، اما به سرعت SSD های منفرد نزدیک نمی شود.

  1. تفاوت بین فناوری های SSD و HDD در قیمت سرور hp dl380 g9
  2. مزایا و معایب هر فناوری
  3. دلایل ایجاد یک وب سایت میزبان SSD
  4. پیشنهاد میزبانی SSD

تفاوت بین فناوری های SSD و HDD
فناوری‌های SSD و HDD به ذخیره‌سازی اطلاعات مربوط می‌شوند، اما پردازش، ظرفیت نوشتن و خواندن داده‌ها متفاوت است. این ویژگی ها در انتخاب بهترین مدل تعیین کننده هستند.HDD - هارد دیسک درایو، همچنین به نام هارد دیسک - یک حافظه غیر فرار است. یعنی داده های ذخیره شده حتی زمانی که منبع تغذیه سیستم وجود ندارد نگهداری می شود. بنابراین، یک جزء مورد استفاده در نوت بوک ها، دسکتاپ ها و سرورها است.همانطور که از نام هارد دیسک مشخص است، بخش فیزیکی آن که به عنوان پلاتر شناخته می شود، از دیسک های سخت سرامیکی، آلومینیومی یا شیشه ای تشکیل شده و توسط یک لایه مغناطیسی نازک پوشانده شده است.در مرکز دیسک، یک محور وجود دارد تا قطعه با سرعت بالایی بچرخد. بازوی مکانیکی در انتها دارای سر تشکیل شده توسط آهنرباها در فاصله نانومتری از فیلم مغناطیسی است که خواندن و ضبط داده ها را انجام می دهد.

SSD - درایو حالت جامد یا دیسک حالت جامد - توسط مدارهای مجتمع تشکیل می شود و نه دیسک. از آنجایی که هیچ قطعه متحرکی ندارد، بسیار کم صدا و سریعتر از هارد دیسک است.در SSD ها، داده ها در حافظه فلش (همچنین غیر فرار) ذخیره می شوند. از آنجایی که فشرده تر است، مدلی است که برای ساخت گوشی های هوشمند و تبلت ها انتخاب شده است.برخی از درایوهای SSD داده ها را در حافظه رم یا نیمه هادی ذخیره می کنند. داشتن حافظه فرار هرگز نباید گزینه معماری باشد اگر اطلاعات باید حتی زمانی که سیستم ها خاموش هستند حفظ شوند.سلول فلش مموری از کنترلر (کنترل گیت) تشکیل شده است که با کامپیوتر و محل اعمال بار الکتریکی ارتباط برقرار می کند. این ولتاژ به قسمت دیگر، دروازه شناور می رسد، که داده ها را ذخیره می کند و بدون تغییر باقی می ماند در حالی که یک بار جدید فعال نمی شود و امکان خواندن چندین بار داده ها را به همان روش ممکن می کند.
مزایا و معایب هر فناوری
ما این مزایا و معایب را در دارایی‌های فناوری اطلاعات مانند دستگاه‌های تلفن همراه و رایانه‌ها و زیرساخت‌های پردازش و ذخیره‌سازی داده‌ها، مانند سرورها و مراکز داده، شرح خواهیم داد.SSDدر مقایسه با هارد دیسک تکامل یافته است. حذف قطعات مکانیکی قطعه باعث کاهش ارتعاشات شده و SSD ها را بی صدا، کوچکتر و سبک تر کرده است.علاوه بر این، نوشتن و خواندن داده‌ها سریع‌تر اتفاق می‌افتد، به عنوان مثال، خطر آسیب فیزیکی ناشی از لرزش یا افتادن به فناوری کمتر است - نداشتن بازوی خواندن مانند HDD باعث می‌شود به راحتی آسیب نبیند - و مصرف کارآمدتر است.با این حال، مهمترین مزیت فناوری SSD نسبت به HDD سرعت است. از آنجایی که داده ها به صورت دیجیتالی در SSD اضافه می شوند، در هر نقطه نیازی به تکه تکه شدن ندارند و خواندن اطلاعات می تواند از هر نقطه ای از حافظه انجام شود.عملکرد می تواند تا ده برابر بیشتر از یک هارد دیسک بدون کاهش مصرف انرژی باشد.از سوی دیگر، SDD ها هنوز هم هزینه بیشتری در بازار دارند و ظرفیت ذخیره سازی کمتری نسبت به هارد دیسک دارند، زیرا اکثر آنها از فناوری MLC (Multi-Level Cell) استفاده می کنند که دو بیت را در هر سلول ثبت می کند.برخی از مدل ها با ظرفیت ذخیره سازی بالاتر مانند TLC (Triple-Level Cell) وجود دارند که سه بیت را در هر سلول ثبت می کنند، اما HD همچنان از این جنبه بیشتر می شود.مشکل فلش مموری که SSD (NAND Flash) را تشکیل می‌دهد این است که کاربرد آن به تعداد ضبط‌ها محدود می‌شود (با هر ولتاژ الکتریکی جدید، دروازه شناور ظرفیت آن را کاهش می‌دهد) و این در HDD رخ نمی‌دهد.با این حال، با تراز سایش و ویژگی TRIM، یک SSD می تواند بیشتر از سیستم نصب شده دوام بیاورد. به گفته شیلا والنته، تحلیلگر منابع فناوری در کینگستون، در مصاحبه با Terra.«کاربری که 40 گیگابایت در روز ضبط می‌کند، که در حال حاضر عدد بسیار بالایی و کاملاً خارج از استاندارد است، اگر استفاده روزانه را در نظر بگیریم، تقریباً 135 سال طول می‌کشد تا به محدودیت نظری بازنویسی برسد. برای کاربران تقریبا غیرممکن است که در استفاده منظم از درایوهای SSD از این محدودیت استفاده کنند.

دلایل ایجاد یک وب سایت میزبان SSD اکنون متوجه خواهید شد که چرا SSD به عنوان یک فناوری برای سرورها و مراکز داده، به ویژه برای میزبانی وب سایت ها سودمندتر است. در زیر برخی از مزایای مربوط به آن برنامه را شرح خواهیم داد.قابلیت اطمینان از آنجایی که SSD به دلیل عدم وجود قطعات فیزیکی و مکانیکی کوچک از مقاومت بیشتری برخوردار است، از دست دادن اطلاعات در بروز هرگونه ضربه بعید است.همچنین احتمال شکست کمتر است. بنابراین، فایل های درخواستی باید همیشه در مدل SSD ذخیره شوند که ایمن تر است.بازیابی فایل‌ها نیز معمولاً اتفاق می‌افتد،مگر زمانی که اطلاعات روی هم قرار می‌گیرند یا زمانی که قالب‌بندی به‌طور ایمن انجام نمی‌شود.

سوالات متداول خرید SSD سرور HP

خرید SSD سرور

در این قسمت برخی از سوالاتی که مشتریان ماهان شبکه ایرانیان هنگام خرید حافظه SSD برای سرور می‌پرسند را بررسی می‌کنیم.

عملکرد سرعت
همانطور که گفتیم، مهمترین مزیت فناوری SSD سرعت است. این تفاوت، چابکی را در زمان دسترسی به داده‌ها در سایت‌ها متمایز می‌کند، که باعث می‌شود برای صفحاتی که تعداد زیادی درخواست به سرور و/یا پایگاه داده انجام می‌دهند، یک مزیت بزرگ باشد.زمان پاسخگویی، اگر با میزبانی HDD مقایسه شود، می تواند تا بیست برابر بیشتر باشد. دلیل آن این است که عملکرد هارد دیسک به سرعت چرخش دیسک بستگی دارد. برای مثال در دسکتاپ ها بین 5400 تا 7200 چرخش در دقیقه (RPM) رخ می دهد.در سرورها، چرخش در دقیقه به 15000 می رسد، که امکان دسترسی به داده ها را در 20 میلی ثانیه پس از درخواست کاربر فراهم می کند. در SSD، این مقدار به 0.2 میلی ثانیه کاهش می یابد.مدل SSD همچنین می‌تواند در محیط‌های گرم‌تر (تا حدود ۷۰ درجه سانتی‌گراد) با عملکرد بالاتری کار کند.

عملکرد پایگاه داده
این عملکرد مربوط به پایگاه داده است. حتی با وجود تقاضا برای پردازش همزمان اطلاعات مختلف، هیچ کندی معمولی برای مدل‌های HDD در میزبانی SSD وجود ندارد.این همچنین پایگاه داده را سازماندهی می کند، که به بقیه عملکرد سیستم کمک می کند.ماندگاری طول عمر یک هارد دیسک طولانی است اما به دلیل مکانیسم فیزیکی آن که از تعداد محدودی چرخش پشتیبانی می کند و ممکن است پس از رسیدن به آن مقدار از کار بیفتد، می تواند از SSD کوتاهتر باشد. از آنجایی که SSD از حافظه فلش استفاده می کند، از خرابی هایی که می تواند باعث از دست رفتن دائمی داده های مهم شود، جلوگیری می کند.آپتایم Uptime یعنی زمانی که سایت آنلاین است. یعنی در دسترس بودن اطلاعات برای دسترسی کاربر. مدل SSD این ویژگی را بهینه می کند زیرا سرعت خواندن اطلاعات بالاتری دارد. این یک تفاوت عالی برای سایت هایی با ترافیک بالا است.HDD ممکن است از تقاضای زیاد درخواست پشتیبانی نکند و در نتیجه برنامه سقوط کند، که به طور قابل توجهی اعتبار نام تجاری را به خطر می اندازد، به خصوص در مورد تجارت الکترونیک.

صرفه جویی در مصرف انرژی و هزینه
از آنجایی که SSD سبک‌تر است، مصرف انرژی کمتری دارد که می‌تواند در سرورها بسیار بالا باشد. همچنین تخریب را به حداقل می رساند و نیاز به تعویض قطعات و در نتیجه هزینه سرویس میزبانی را کاهش می دهد.
تجربه بهبود یافته
وقتی نوبت به تجربه می رسد، ابتدا از سرعت دسترسی صحبت می کنیم. این بر اعتبار شرکت در بین کاربرانش و استراتژی SEO (بهینه سازی موتور جستجو) تأثیر می گذارد، که بر نتایج موتورهای جستجو و دیده شدن برند تأثیر می گذارد.اگر بارگذاری اطلاعات سایت شما بیش از حد طول بکشد، کاربر می تواند از دسترسی به آن صرف نظر کند. این رفتار بر رتبه بندی صفحه در موتورهای جستجو تأثیر می گذارد.

پیشنهاد میزبانی SSD
هر وب سایتی که تقاضای حجم بالایی از درخواست ها به سرور را دارد باید مدل SSD را انتخاب کند. چند نمونه عبارتند از:

تجارت الکترونیک.
برنامه های کاربردی با پایگاه داده
پلتفرم های خدمات دیجیتال
وب سایت های پر بازدید
صفحات ایجاد شده بر روی ابزارهای CMS (سیستم مدیریت محتوا) مانند وردپرس.
با تحول دیجیتال، که در آن کاربران حجم بالایی از اطلاعات و چابکی در دسترسی را می طلبند، داشتن سایتی با عملکرد بهبود یافته همیشه یک تفاوت بزرگ است.

به همین دلیل است که فناوری میزبانی SSD مهم است – برای حفظ در دسترس بودن وب سایت و جلب اعتماد کاربران و اعتبار برند آن.استفاده از هاست SSD تنها یک راه برای بهبود سرعت صفحه شماست. تحلیلگر ما را بررسی کنید و بینش رایگان در مورد چگونگی بهبود عملکرد وب سایت خود برای جذب بازدیدکنندگان بیشتر دریافت کنید!

چگونه SSD سرور را در سرور HP نصب کنیم؟

  1. سرور را روشن کنید. قاب جلویی را نصب کنید.
  2.  اگر فقط یک SSD در حال نصب است، SSD را در اسلات 1 نصب کنید.
  3. SSD را با زاویه 45 درجه در شیار M. 2 قرار دهید.
  4. SSD را به دقت فشار دهید تا به حالت افقی برسد.
  5. پیچ نصب SSD را نصب کنید.
  6. اگر در حال نصب یک SSD دوم هستید، مراحل a-c را تکرار کنید.

چگونه می توانم رایانه خود را به شناسایی SSD سامسونگ برسانم؟
اگر SSD به درستی متصل است اما در انتخاب درایو نشان داده نمی شود، مراحل زیر را امتحان کنید. روی نماد My Computer => انتخاب Manage => Select Storage => روی Disk Management => مطمئن شوید که دیسک به درستی تنظیم شده است کلیک راست کنید. مطمئن شوید که دیسک فعال است و به عنوان یک دیسک پویا تنظیم شده است.

آیا می توانید SSD سامسونگ را در سرور اچ پی ای  قرار دهید؟
چگونه SSD 2.5 اینچی خود را در رایانه رومیزی نصب کنم؟ به سادگی کابل برق و رابط SATA را از درایو دیسک سخت 3.5 اینچی خود در داخل شاسی رایانه شخصی خود جدا کنید. هر دو کابل را به SSD 2.5 اینچی خود وصل کنید.

کدام SSD ها توسط سرورهای HPE ProLiant Gen10 پشتیبانی می شوند؟
SSD های سرور HPE ProLiant سازگار

  • 800 گیگابایت 3D TLC SAS 12Gb/s 2.5" SSD برای سرورهای HPE ProLiant | Enterprise Drive در سینی Gen8 Gen9 Gen10. 
  • 960 گیگابایت 3D TLC SATA 6Gb/s 2.5 اینچی SSD برای سرورهای HPE ProLiant | Enterprise Drive در Gen8 Tray.
  • 1.92 ترابایت 3D TLC SATA 6Gb/s 2.5" SSD برای سرورهای HPE ProLiant | Enterprise Drive در سینی Gen8.

آیا می توانیم SSD را در سرور نصب کنیم؟
تا زمانی که از ایستگاه کاری خود برای مدیریت داده های شبانه روزی مانند کش شبکه، میزبانی ماشین مجازی و چیزهایی که معمولاً یک سرور مدیریت می کند استفاده نمی کنید، هر یک از ارائه های 2.5 اینچی SATA SSD ما باید در سیستم خوب باشد.

چرا UEFI BIOS من SSD من را شناسایی نمی کند؟
اگر کابل داده آسیب ببیند یا اتصال نادرست باشد، BIOS یک SSD را تشخیص نمی دهد. کابل های سریال ATA، به ویژه، گاهی اوقات ممکن است از اتصال خود خارج شوند. مطمئن شوید که کابل های SATA خود را محکم به اتصال پورت SATA متصل کنید.

SSD باید GPT باشد یا MBR؟
پاسخ: همانطور که در بالا ذکر شد، اگر قصد دارید از SSD به عنوان درایو دوم استفاده کنید، زمانی که دیسک بزرگتر از 2 ترابایت است از GPT استفاده کنید و زمانی که SSD کوچکتر از 2 ترابایت است از MBR استفاده کنید. ما GPT، فرمت برتر را توصیه می کنیم. از مزایای آن می توان به پارتیشن های نامحدود، سرعت بیشتر و ظرفیت های ذخیره سازی بسیار زیاد اشاره کرد.

چگونه می توانم بایوس یک SSD جدید را تشخیص دهد؟

  • 2. تنظیمات SSD را پیکربندی کنید
  • کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید و با فشار دادن کلید عملکرد مناسب وارد منوی BIOS شوید.
  • به Storage Options > Serial ATA > SATA Configuration یا تنظیمات مشابه بروید.
  • حالت سازگاری IDE را انتخاب کنید.
  • تغییرات را ذخیره کنید و کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید.

آیا نیاز به نصب درایور Samsung NVMe دارید؟

ویندوز دارای یک درایور داخل جعبه است که تضمین می‌کند Samsung NVMe™ SSD شما از همان ابتدا عملیاتی است، اما توصیه می‌کنیم درایور Samsung NVMe™ را که به‌طور خاص برای SSD‌های Samsung NVMe™ طراحی شده است، نصب کنید تا از عملکرد بهینه و به حداکثر رساندن سازگاری با سیستم خود اطمینان حاصل کنید.

آیا باید قبل از نصب یک SSD جدید آن را فرمت کنید؟
قبل از اینکه بتوانید از SSD جدید خود استفاده کنید، باید آن را مقداردهی اولیه و پارتیشن بندی کنید. اگر در حال نصب تمیز سیستم عامل خود یا شبیه سازی در SSD خود هستید، لازم نیست این مراحل را دنبال کنید. نصب تمیز سیستم عامل شما یا شبیه سازی به یک SSD، SSD جدید را مقداردهی اولیه و پارتیشن بندی می کند.

چگونه SSD جدید خود را فعال کنم؟
در ویندوز 8 به بعد، ماوس را به گوشه پایین سمت چپ دسکتاپ خود ببرید و روی نماد Start کلیک راست کرده و سپس Disk Management را انتخاب کنید. هنگامی که Disk Management باز می شود، یک پاپ آپ ظاهر می شود و از شما می خواهد که SSD را مقداردهی اولیه کنید. جدول پارتیشن GUID (GPT) را انتخاب کرده و روی OK کلیک کنید.چرا SSD سامسونگ من نمایش داده نمی شود؟اگر SSD به درستی متصل است اما در انتخاب درایو نشان داده نمی شود، مراحل زیر را امتحان کنید. روی نماد My Computer => انتخاب Manage => Select Storage => روی Disk Management => مطمئن شوید که دیسک به درستی تنظیم شده است کلیک راست کنید. مطمئن شوید که دیسک فعال است و به عنوان یک دیسک پویا تنظیم شده است.

هارد SSD سرور HP

با پیشرفت تکنولوژی درایوهای SSD جایگزین هاردهای سنتی یا همان HDDها شده‌اند. مصرف داده‌ها نیز در سال‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته است و نیاز به فناوری‌های ذخیره سازی برای ارائه راه‌حل‌های سریع‌تر و کارآمدتر است. فناوری SSD نسبتا جدید است و طرفداران زیادی دارد.

هارد SSD سرور HP دقیقا همان کاری که HDD انجام می‌دهد را به‌نحوی دیگر پیش می‌برد. داده‌ها در حافظه SSD به‌صورت بارهای الکتریکی ذخیره می‌شوند و در زمانی که برق وجود ندارد نیز این اطلاعات به‌خوبی حفظ می‌شوند.

هارد SSD سرور HP

از دلایل محبوبیت هارد SSD می‌توان به این نکته اشاره کرد که SSD سرور به‌گونه‌ای ساخته شده است که هر زمان که داده‌ها ذخیره می‌شوند، مکان آن را به‌خاطر می‌سپارد. همچنین هارد اس اس دی هیچ‌گونه قطعه متحرکی ندارد که همین امر سبب کاهش مصرف انرژی می‌شود و اثری از ساییدگی قطعات هم نیست.