نماد اعتماد

سرور ML110 G10

سرور ML110 G10 یک سرور تاور پر فروش در بین محصولات سرور های اچ پی ای میباشد این سرور که کوچک و جمع و جور هست برای کارهای داخل یک مغازه کوچک یا افیس کوچک بسیار مناسب میباشد سرور ML110 G10 می توانید رم و هارد موردنظر را نصب کنید و بهترین انتخاب میباشد .سرور ML110 G10  معادل سرور های ml310 g8 قدیمی هست ولی خب کانفیک و قدرت بالاتری دارد .سرور های کیس مود برای کارهای اداری کوچک و کارهایی که نیازمند انچنان قدرت سرور ی نمیباشد بسیار مناسب هست می توانید از کیس سرو رهای برای افیس های با تعداد 2 یا 3 نفر استفاده بکنید .

  • سرور ML110 G10  یک سرور کیس مونت می باشد.
  • به بیانی ساده، سرور یک کامپیوتر همیشه روشن است که وظیفه سرویس‌دهی و ارائه خدمات به سیستم‌های دیگر (Client) را برعهده دارد. که برای آسانی و راحتی کارهای سازمان شما مورد استفاده قرار می‌ گیرد.
  • برای محیط های اداری کوچک مناسب هست.
  • یک کیس کوچک هست ولی نیست به پی سی بزرگتر هست
  •  سرورML110 G10   سری رم های دی دی ار 4 می خورد .
  •  سرور ML110   عالی هست .
  • تک سی پی یو هست ولی من جای شما باشم   hp ml350 g10 می خرم.

در این بررسی، ما می خواهیم نشان دهیم که چرا به طور غیرمنتظره ای سرور HPE ProLiant ML110 Gen10 را دوست داشتیم. HPE ProLiant ML110 یک سرور پایه است که کمی با سرورهای HPE نسل های قبلی متفاوت است. این یک سرور تاور اچ پی بسیار بهینه سازی شده است که زمزمه آرامی دارد.اگر به دنبال قدرتمندترین سرور پایه موجود در بازار هستید، HPE ProLiant ML110 Gen10 سرور شما نیست. در عوض، به ML350 Gen10 نگاه کنید. از سوی دیگر، گاهی اوقات شما به سادگی به یک سرور خوش ساخت برای دفاتر، مکان‌های خرده‌فروشی یا حتی محیط‌های خانگی پیشرفته نیاز دارید. برای آن، ML110 Gen10 بسیار عالی است.

بررسی اجمالی سخت افزار HPE ProLiant ML110 Gen10

از جلو، HPE ProLiant ML110 Gen10 ممکن است کوچک به نظر برسد. اشتباه نکنید، این یک سرور کامل برج با ابعاد 17.32 x 7.68 x 18.92 اینچ است. اگر به دنبال یک سرور برج/پایه برای مکانی بدون قفسه هستید، این ضریب شکل بزرگتر به این معنی است که می‌توانید عملکردهای زیادی را در دستگاه قرار دهید، همانطور که ما در حال مشاهده هستیم.وقتی پنل جلویی HPE ProLiant ML110 Gen10 را می بینید، بلافاصله متوجه می شوید که چقدر متخلخل است. این طراحی قاب باعث می شود هوا در داخل شاسی جریان داشته باشد. توجه داشته باشید، به عنوان یک بهینه سازی هزینه، این قاب برخلاف سرورهای پیشرفته HPE گنجانده شده است. این مهم است زیرا همچنین بسیار کاربردی است.در پشت آن قاب، یک هارد دیسک چهار LFF (3.5 اینچی) داریم. می‌توانید اتاق را در بالای این محل تعویض داغ برای مجموعه دوم چهار درایو ببینید. HPE همچنین دارای گزینه های درایو SFF 2.5 اینچی و گزینه درایو نوری است که واحد بررسی ما به آن مجهز نبود.ما یک ثانیه وقت می گذاریم تا کمترین قسمت مورد علاقه مان از سرور، قاب قاب جلویی را برجسته کنیم. برای آزاد کردن پنل جلویی، باید پانل کناری را جدا کنید. سپس باید این اهرم را به سمت بالا فشار دهید و قاب جلویی دور می‌شود. اگر از نمای بیرونی به سرور نگاه می کنید، این قفل قابل مشاهده نیست. این امر خدمات رسانی را به طور غیر ضروری پیچیده می کند. ما این بازخورد را به تیم HPE دادیم و آنها گفتند که برای نسل‌های آینده آن را بررسی خواهند کرد. این یک خرده کوچک است، اما اگر به منبعی غیرفنی برای سرویس دهی به سرور در زمینه تعمیر و نگهداری اضطراری نیاز دارید، می تواند مهم باشد.

سرور ML110 G10 HP

ما می‌خواهیم در یک ثانیه اسلات‌های PCIe را لمس کنیم، اما می‌خواهیم شاسی را باز کنیم و به الگویی که ممکن است متوجه آن شده‌اید اشاره کنیم: برچسب زدن. این سرورهای تاور اچ پی اغلب در تاسیسات کوچکی از یک تا تعداد انگشت شماری سرور در دفاتر، فروشگاه‌های خرده‌فروشی یا تنظیمات پیشرفته SOHO قرار دارند. خدمات می تواند از طریق پرسنلی غیر از کارکنان آموزش دیده IT انجام شود. HPE کار بسیار خوبی در برچسب زدن سیستم های خود انجام می دهد، به طوری که شخصی که در جلوی دستگاه تلاش می کند یک کار را انجام دهد، قبل از شروع کار، یک نقشه اولیه داشته باشد. در داخل ML110 Gen10 نقشه ای از مادربرد جلو، پشت و داخلی سرور را می بینیم. این چیزی است که سرورهای جعبه سفید اغلب نادیده می گیرند و در این فضا یک تمایز است.

DIMM حافظه هوشمند 16 گیگابایتی DDR4 HPE مدل SK.Hynix است. ما از دیدن یک واحد DDR4-2666 تعجب کردیم. پردازنده‌های نسل فعلی Intel Xeon Silver، مانند 4208 cpu 4208  Silver 4108 در سیستم آزمایشی ما، به سرعت‌های DDR4-2400 محدود شده‌اند. HPE در واقع یک بخش برتر کمی بیشتر در پیکربندی پایه ما ارائه کرد.در مرحله بعد، ما می خواهیم به مشخصات سیستم آزمایشی خود به همراه راه حل مدیریت iLO 5 نگاه کنیم. ما می‌خواهیم آن را با نگاهی به توپولوژی، عملکرد و مصرف انرژی پیش از پایان دادن به افکار نهایی خود دنبال کنیم.همانطور که می بینید، واحد تست ما حداکثر تعداد گزینه های موجود را نداشت. در همان زمان، چند بیت اضافی وجود داشت که در آن HPE چیز اضافی به ما می داد. یکی از نمونه‌های خوب آن، DIMM 16 گیگابایتی DDR4 است.

با نگاهی سریع به داخل، HPE از یک سیستم بافل هوای دوتایی استفاده می کند. این به سرور اجازه می دهد حتی اگر پانل کناری برای دسترسی به درایو جلو برداشته شود خنک بماند. بافل ها واحدهای محکمی هستند که حتی بدون ابزار نیز به راحتی قابل سرویس هستند.

بافل هوای داخلی HPE ProLiant ML110 Gen10

از منظر خنک کننده، HPE ProLiant ML110 Gen10 یک سرور سوکت CPU مقیاس پذیر Intel Xeon با تنها شش اسلات DDR4 DIMM است. Intel Xeon Scalable می تواند چندین پردازنده و تا دوازده DIMM را در هر CPU اداره کند. این پیکربندی به ML110 Gen10 اجازه می دهد تا حداکثر عملکرد CPU تک سوکت را ارائه دهد و در عین حال برای هزینه و قدرت کم بهینه سازی شود. طراحی هیت سینک فوق العاده جالب است. شما می توانید برچسب روی هیت سینک را ببینید، اما شکل نامتقارن است. شاید این به جریان هوا کمک کند یا کمی در هزینه صرفه جویی کند، اما طراحی متفاوتی با آنچه در بسیاری از سرورها می بینیم است.

هیت سینک داخلی برج HPE ProLiant ML110 Gen10
یکی از ویژگی های برجسته HPE ProLiant ML110 Gen10 پیکربندی PCIe است. پنج اسلات PCIe وجود دارد. در مجموع 44 اسلات از حداکثر 48 اسلات PCIe این پلتفرم در این پیکربندی به همراه چهار مسیر اضافی از PCH (از طریق یک اسلات فیزیکی x8) در معرض دید کاربر قرار دارد که به این معنی است که کاربر دارای پنج اسلات و حداکثر 48 خط PCIe 3.0 در دسترس است. برای گسترش تیم محصول HPE کار بسیار خوبی انجام داد تا مطمئن شود که اسلات‌های PCIe x16 فضایی برای کارت‌های با عرض دو برابر مانند پردازنده‌های گرافیکی دارند، هرچند که احتمالاً یک منبع تغذیه بزرگتر با دو پردازنده گرافیکی می‌خواهد. 
همچنین می توانید دو هدر USB نوع A داخلی به همراه یک اسلات کارت MicroSD برای گزینه های بوت تعبیه شده یا رسانه های کلید مجوز مشاهده کنید.این اسلات ها همه واحدهای تمام ارتفاع هستند. HPE با مکانیزم قفل کارت PCIe خود، طراحی مکانیکی عالی را در اینجا نشان می دهد. احتمالاً به یک پیچ گوشتی نیاز خواهید داشت، اما همه چیز به خوبی برچسب گذاری شده است و به راحتی قابل سرویس است.

اسلات توسعه پشتی PCIe HPE ProLiant ML110 Gen10
فضای ذخیره سازی اولیه برای واحد ما توسط یک جفت پورت SFF_8087 ارائه شده است که هر کدام چهار مسیر SATA را از Intel Lewisburg PCH انجام می دهند. برخی از فروشندگان از آرایه بزرگی از کابل های SATA 7 پین استفاده می کنند که با نصب چهار یا هشت کابل، مدیریت آن دشوارتر می شود. یکی دیگر از مزایای کانکتور SFF-8087 این است که کارت های SAS موجود هستند که می توانند از همان کابل ها استفاده کنند.

HPE ProLiant ML110 Gen10 SFF 8087 SATA داخلی
روی برد در واقع دو کانکتور 7 پین SATA III وجود دارد که یکی موازی با مادربرد و دیگری عمود است. در مجموع، در مجموع ده پورت SATA در پلتفرم وجود دارد. این سرور را می توانید باری خرید  بین سری های مختلف استفاده کنید و همچنین سری بالاتر این سرور را داشته باشید سرور ML350 G10 که سری بالاتر این سرور هست را می توانید در ماهان شبکه ایرانیان خرید اینترنتی بزنید . این سرور یکی از سرور های پرفروش اچ پی داخل ایران هست.

خرید سرور ML HP

قیمت سرور ml350 g10 v و قیمت سرور ml110 g9 رو میتونید پیش فاکتور بفرستید؟

قیمت سرور ml350 g10 v و قیمت سرور ml110 g9 رو میتونید پیش فاکتور بفرستید؟