نماد اعتماد

نصب ویندوز سرور Dl380 G10

مشکلات نصب ویندوز در سرور های hp

من وظیفه نصب ویندوز سرور 2016 را بر روی دستگاه HP DL380 Gen10 که در اتاق سرور خود داریم نصب کرده ام. من در حال حاضر می توانم از طریق پورت ILO به این سرور دسترسی داشته باشم و می توانم فایل .iso سرور 2016 خود را بدون دردسر زیاد به عنوان یک DVD مجازی نصب کنم، اما پس از پیوست کردن فایل .iso به عنوان فایل تصویری CD/DVD-ROM (در کنسول Java Webstart)، راه‌اندازی مجدد، و شروع روال نصب، به نظر می‌رسد شروع به نصب می‌کند اما در عرض چند ثانیه از کار می‌افتد. من نمی‌توانم فایل‌های گزارش واقعی یا اسکرین‌شات‌ها را اضافه کنم زیرا این در یک شبکه محصور است، اما متن خطا این است:

  • ## Disk(0) Can not be formatted in ZTIDiskpart.

    ## Possible Cause: Removable drive, not an internal fixed drive.

به نظر من مشکل این است که درایورهای مناسب برای دیسک های سخت یا کنترل کننده دیسک برای فایل iso. به عنوان بخشی از روال نصب در دسترس نیستند. آیا کسی می داند که برای نصب سیستم عامل روی این دستگاه باید چه کار کنم؟ به نظر می‌رسد تا زمانی که می‌توانم درایورهای گمشده را شناسایی کنم، باید بتوانم فایل .iso را دوباره با آنها بسته‌بندی کنم و کارها را دوباره پیش ببرم، اما مطمئن نیستم که بفهمم دقیقاً به کدام درایور نیاز است.در صورت مفید بودن، شماره سریال سرور این دستگاه 2M282803NP است. در زیر "Storage" مدل HPE Smart Array P408i-a SR Gen10 در زیر "Controller on System Board" نشان داده شده است. درایوهای منطقی مدل MK000240GWEZF هستند.

با استفاده از iLO باید بتوانید به صفحه های نصب HPE دسترسی پیدا کنید که مطمئن می شوند درایورهای مناسب برای فرآیند نصب بارگذاری شده اند. شما لزوما نمی توانید این کار را مستقیماً از طریق رسانه نصب ویندوز انجام دهید، زیرا باید به صورت دستی همه درایورهای مورد نیاز را تعیین کنید.

  • https://support.hpe.com/hpesc/public/docDisplay?docId=a00039150en_us&docLocale=en_US
  1. در حین POST سرور، F10 را فشار دهید.
  2. قسمت تنظیمات اولیه و ثبت نام از تدارک هوشمند را تکمیل کنید.
  3. در صفحه شروع، روی Express OS Install کلیک کنید.
  4. برای پیکربندی نصب روی گزینه های مناسب کلیک کنید.
  5. پیکربندی RAID - برای پیکربندی یک آرایه RAID که روی آن سیستم عامل نصب شود، کلیک کنید
  6. منبع نصب - منبع فایل های نصب سیستم عامل را انتخاب کنید
  7. به‌روزرسانی میان‌افزار - انتخاب کنید که آیا بعد از نصب به‌روزرسانی میان‌افزار انجام شود یا خیر
  8. روش نصب - روش نصب سیستم عامل (به کمک IP یا دستی) را انتخاب کنید
  9. برای ادامه نصب، روی پیکان Continue سمت راست کلیک کنید تا نصب شروع شود. سپس، دستورات روی صفحه را دنبال کنید. اتصال اینترنت برای به روز رسانی سیستم عامل و نرم افزار سیستم مورد نیاز است.

برای به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار سیستم و سیستم‌افزار اضافی، Service Pack for ProLiant را از وب‌سایت شرکت Hewlett Packard دانلود کنید. نرم افزار و سیستم عامل باید قبل از استفاده از سرور برای اولین بار به روز شوند، مگر اینکه هر نرم افزار یا مؤلفه نصب شده نیاز به نسخه قدیمی داشته باشد.مشکلی که من با آن مواجه هستیم این است که استفاده از فرآیند نصب کمکی این است که وقتی نوبت به انتخاب منبع نصب می‌رسد، نمی‌توانم آن را برای «دیدن» فایل iso. در شبکه منتشر شده است اما از اینکه نمی تواند آن را ببیند شاکی است. البته، ILO روی یک VLAN است و اشتراک شبکه روی VLAN دیگری است، پس شاید به همین دلیل است که نمی تواند به آن دسترسی پیدا کند؟ من آن را به عنوان یک DVD مجازی ضمیمه کرده ام، اما تنها گزینه هایی که برای منبع نصب به من داده شده است عبارتند از:

1) رسانه DVD-ROM (اما حتی با نصب .iso می گوید "نمی توان هیچ رسانه معتبری پیدا کرد")
2) فایل روی درایو USB (برای من گزینه ای نیست)
3) SMB/CIFS Windows Share (این را امتحان کنید، اما می گوید نمی تواند به شبکه وصل شود)
4) یک سرور FTP ناشناس (باز هم یک گزینه نیست)
5) Clear OS را از اینترنت نصب کنید

تهیه تدارکات هوشمند برای دیدن ISO. در اینجا یک ویدیو با استفاده از iLO 4 است این ویدویو را مشاهده کنید که ممکن هست بسیاز کمک جال شما باشد

  • https://www.youtube.com/watch?v=xFii0G1beYU

همچنین ممکن است برای اینکه همه چیز از راه دور کار کند، باید سفت‌افزار iLO را به‌روزرسانی کنید (اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید).اگر این کار انجام نشد، می توانید به سایت HP بروید و تمام درایورهای مورد نیاز خود را تعیین کنید. سپس باید آنها را در مراحل اولیه نصب ویندوز به صورت دستی بارگذاری کنید.

  • https://support.hpe.com/connect/s/search?language=en_US#q=HPE%20ProLiant%20DL380%20Gen10&t=Drive 

HP SPP (سرویس پک از Proliant) نیز ممکن است مفید باشد:

  • https://support.hpe.com/hpesc/public/swd/detail?swItemId=MTX_4b930b72f7e546549ca29d9f7e

 

  سرور  ILO5 را اجرا می‌کند، بنابراین یک نسخه کمی متفاوت است، اما در حالی که به نظر می‌رسد یکی در ویدیو فقط DVD مجازی متصل خود را می‌بیند، مال من می‌گوید که اینطور نیست. من نمی دانم چرا.فکر نمی کنم مجبور باشم نرم افزار ILO را آپدیت کنم. اگر این ویژگی در نسخه 4 به درستی کار می کرد نمی توانم تصور کنم که در نسخه 5 کار نمی کرد اما ممکن است کمی به آن توجه کنم.  دلیلش این است. باید IOMMU را در Bios غیرفعال کنید.  در سرور HPE ProLiant Gen10 (مبتنی بر AMD) و با استفاده از تدارک هوشمند با فعال کردن IOMMU و نصب هر نسخه ای از سرور مایکروسافت ویندوز، سیستم عامل نمی تواند بدون رفع مشکل مایکروسافت اجرا شود.

  1. به دلیل نحوه نصب ویندوز، تمام نسخه های سیستم عامل ویندوز سرور نصب شده از طریق عملکرد F10 با مشکل مواجه می شوند.
  2. هر سرور HPE ProLiant Gen10 (مبتنی بر AMD) با استفاده از تدارک هوشمند با فعال کردن IOMMU و اجرای هر نسخه از Microsoft Windows Server

این یک مشکل شناخته شده مایکروسافت و HPE است.

  • به عنوان یک راه حل، IOMMU را غیرفعال کنید، سیستم عامل ویندوز سرور را به طور معمول نصب کنید، و سپس تمام رفع های فوری مورد نیاز مایکروسافت را قبل از فعال کردن مجدد IOMMU در پیکربندی BIOS یا در صورت نیاز، تنظیم هوشمند BIOS اعمال کنید.من با نصب ویندوز سرور 2016 روی سرور DL380 G10 مشکل داشتم.من سعی کردم فایل ISO را توسط Intelligent Provisioning با Windows Server 2016 مستقر کنم، اما فرآیند نصب هنگام نصب خراب شد (نصب حدود 86٪).

    فایل ISO مشکلی ندارد، من با دستگاه دیگری تست کردم.

    من تعجب کردم که آیا درایور نصب برای کنترلر RAID وجود دارد، مدل قطعه این است: HPE Smart Array P408i-a SR Gen10.

    PS: من تمام تنظیمات BIOS را به عنوان پیش فرض تنظیم کردم.

 

و بسیاری ار خطاهایی که ممکن هست در نصب ویندوز سرور روی سرور  dl380 g10 با ان روبرو شوید.

 

قیمت سرور کارکرده dl380 g10 رو هم دارید؟

سی دی ویندوز شما میفروشید

کامل تر با عکس بزلرید تیلی عالی میشه