نماد اعتماد

خرید سرور hp ml

قیمت سرور hp ml

اینجا سعی داریم در مورد سرور های ام ال یا سرور های تاور که کیس سرور نیز نامیده می شوند صبحت کنیم و در مورد اینکه چه مزایایی دارند مطالبی را مطالعه کنیم.

سرور HP ProLiant ML مخفف Modular Line و به سرورهای ایستاده یا Tower شناخته می شود و در سرورهای سری اچ پی ML10 30 100 و 300 به بازار ارائه شده است.

MLServer چیست؟

MLServer یک کتابخانه Python منبع باز برای ساخت APIهای ناهمزمان آماده تولید برای مدل های یادگیری ماشین است.

سرور مدل ML چیست؟

معنای اصلی سرویس مدل میزبانی مدل‌های یادگیری ماشینی (در فضای ابری یا در محل) و در دسترس قرار دادن عملکردهای آنها از طریق API است تا برنامه‌ها بتوانند هوش مصنوعی را در سیستم‌های خود بگنجانند.
سرور هوش مصنوعی چیست؟سرورهای GPU/AI چیست و چرا کلید هستند؟

سرورهای GPU/AI چیست و چرا کلید کسب و کار شما هستند؟ سرورهای GPU/AI برای تسریع هوش مصنوعی (AI) و وظایف یادگیری عمیق طراحی شده اند. آنها همچنین برای رندر بسیار کارآمد هستند و مخصوصاً در برنامه هایی که می توانند از موازی کاری عظیم GPU ها استفاده کنند، مناسب هستند.

سرور ام ال چیست ؟

هدف MLServer ارائه راهی آسان برای شروع ارائه مدل‌های یادگیری ماشین شما از طریق رابط REST و gRPC است که کاملاً با مشخصات V2 Dataplane KFServing مطابقت دارد. ویدیوی سریع معرفی پروژه را اینجا ببینید.

خدمات پشتیبانی سرور اچ پی

سرورهای HP در خط سرور ProLiant در تمام دسته‌های سرورها از جمله rack، tower، blade و scale-out خطوط پخش شده‌اند. برای هر کسی که در مورد نام سرور HP سردرگم است یا سعی می کند تعیین کند کدام سرور برای یک عملکرد خاص مناسب تر است، اولین گام درک پنج دسته اصلی OEM است.

سرورهای HP (مخفف سرورهای Hewlett-Packard) در خط سرور ProLiant در تمام دسته‌های سرورها، از جمله rack، tower، blade و scale-out خطوط پخش شده‌اند. HP همچنین یک MicroServer ProLiant ارائه می دهد - یک سرور شروع کننده مقرون به صرفه برای مشاغل کوچک با کمتر از 10 مشتری. در این مقاله «راهنمای خرید سرورهای HP ProLiant» در ServerWatch، نویسنده Drew Robb به نام سرورهای HP نگاه می کند و توضیح می دهد که کدام سرور HP برای یک عملکرد خاص مناسب تر است.

1. سرورهای HP ProLiant ML Tower

این سرورهای HP ProLiant ML برای دفاتر راه دور و شعبه‌ای که نیاز به شبکه، فایل و چاپ و دسترسی به اینترنت مشترک و همچنین حافظه داخلی فراوان دارند، بهترین هستند. سرورهای جداگانه ارائه شده عبارتند از سرورهای ML110 G6، NEW ML110 G7، ML150 G6، ML330 G6، ML350 G6، ML370 G6 و ML310 G5p.

  • ML30 G9

  • ML30 G10

  • ML30 G10 PLUS

  • ML110 G9 G10

  • ML350 G9

  • ML350 G10 

  • ML350 G10 PLUS

  • ML350 G11

2. سرورهای HP ProLiant DL Rack Mount
سرورهای DL برای مشاغلی که به ایمیل، شبکه، مجازی سازی و پیام رسانی نیاز دارند، بهترین کار را دارند. آنها مقدار خوبی از قدرت محاسباتی را در یک فضای کوچک بسته بندی می کنند. مدل‌ها عبارتند از: DL120 G6، NEW DL120 G7، DL160 G6، DL165 G7، DL180 G6، DL320 G6، DL370 G6، DL360 G7، DL380 G7، NEW DL385 G7، DL580 G577، DL 0e G6 (سرورهای چند نود DL2000).

3. سرورهای HP ProLiant BL Blade
تیغه های سرور BL بخشی از HP BladeSystem هستند. کریستا ساترثوایت، مدیر گروه، سرورهای HP BladeSystem، گفت که این سرورها برای مراکز داده و استفاده با حافظه خارجی مناسب هستند.

به عنوان مثال، سری BL200 برای مشتریان کوچک و همچنین HPC طراحی شده است که از برنامه های کاربردی خوشه محاسباتی و سیستم عامل ها پشتیبانی می کند. مدل ها عبارتند از: BL280c G6، NEW BL2x220c G7، NEW BL460c G7، NEW BL465c G7، NEW BL490c G7، NEW BL620c G7، NEW BL680c G7 و NEW BL685c G7.

ام ال سرور چیست ؟

سرورهای تاور HP ProLiant ML طیف گسترده ای از مدل ها و مشخصات را برای برآورده کردن نیازهای مشاغل کوچک و متوسط ارائه می دهند.

از سیستم تک سوکت سطح پایه ML110 گرفته تا ML350p Gen11 بسیار مقیاس پذیر با قابلیت دو طرفه Intel Xeon تا 24 هسته و 768 گیگابایت رم، یک سرور برج HP بازسازی شده افزودنی عالی برای زیرساخت شبکه کسب و کار شما است.
با چنین حجم گردش بالای تجهیزات کامپیوتری مرمت شده، سرورهای Tower ما همیشه اولین کسانی نیستند که پردازش می شوند و به صورت آنلاین در دسترس قرار می گیرند. اگر نمی‌توانید آنچه را که به دنبال آن هستید در اینجا پیدا کنید، پس چرا به ایستگاه‌های کاری پیشرفته ما که عمدتاً از معماری Intel Xeon و AMD Opteron استفاده می‌کنند، نگاهی ندهید، یا تماس بگیرید و تیم فروش  دکتر اچ پی ما اطلاعات بیشتری را ارائه خواهد کرد.  

  • HP ProLiant ML30 Gen9 Tower 4x 3.5" (LFF)

    • Single Processor
      Up to Quad (4) Core Xeon
    • 4 Memory Slots
      Up to 64GB DDR3 RAM
    • 4 x 3.5" (LFF) Bays
      SAS-3 12G Compatibility

    HP ProLiant ML30 Gen10 Tower 4x 3.5" (LFF) - Hot Swap

    • Single Processor
      Up to Hex (6) Core Xeon
    • 4 Memory Slots
      Up to 64GB DDR4 RAM
    • 4 x 3.5" (LFF) Bays
      SAS-3 12G Compatibility

    HPE ProLiant ML350 Gen9 8x 2.5" (SFF) Tower Server - No Bezel

    • Single or Dual Processor
      Up to Eighteen (18) Core Xeon
    • 24 Memory Slots
      Up to 3TB DDR4 RAM
    • 8x 2.5" (SFF) Bays
      SAS-3 12G Compatibility

    HP ProLiant ML310E Gen8 V2 4x 3.5" (LFF) Tower Server

  • Single Processor
    Up to Quad (4) Core Xeon
  • 4 Memory Slots
    Up to 32GB DDR3 RAM
  • 4 x 3.5" (LFF) Bays
    SAS-2 6G Compatibility

چرا سرور تاور اچ پی بخریم؟

سرورهای تاور می توانند راه حل مقرون به صرفه تری باشند، به ویژه برای سازمان هایی با نیازهای متوسط IT. آنها اغلب هزینه‌های راه‌اندازی اولیه پایین‌تری دارند، زیرا نیازی به خرید سخت‌افزار نصب اضافی یا سیستم‌های خنک‌کننده‌ای که ممکن است سرورهای رک یا تیغه به آن نیاز داشته باشند، ندارند.

آیا برج کامپیوتر یک سرور است؟

سرورهای تاور رایانه‌هایی هستند که در یک قفسه یا کابینت چیده شده‌اند و پایه و اساس ارتباط بین همه دستگاه‌های موجود در محیط داده شما را فراهم می‌کنند.

تفاوت بین رک و سرور برج چیست؟

سرور اچ پی سری ML در کارآیی و عملکرد از سری DL چیزی کم ندارد و گاهی تا حد سرور رکمونت نیز می‌توانید پیکربندی شبیه را داشته باشید. عمده‌ترین تفاوت این دو مدل را می‌توان عدم وابستگی به رک در سری ML دانست، هرچند که در سری 100 این مدل می‌توانید در صورت دلخواه آن را در رک قرار دهید.

کیت Tower to Rack یا Conversion Kit چیست؟

همچنین با استفاده از کیت Tower to Rack یا Conversion Kit سری 300 را هم به سرور رکمونت تبدیل کرد.قیمت این تبدیل در حدود 15 میلیون تومان میباشد.که برای نصب سرور های تاور روی رک استفاده می شود.

سرور تاور، رک و تیغه چیست؟

سرورهای رک کوچک‌تر هستند و به راحتی جا می‌شوند و می‌توانند چندین سرور را در یک گنجه قرار دهند. از طرف دیگر برج به فضای بیشتری نیاز دارد، به خصوص زمانی که شما چندین مورد از آنها را دارید. هر دو سرور تاور و رک مقادیر زیادی گرما تولید می کنند، بنابراین نیاز به کنترل خنک کننده و رطوبت خوبی دارند.

آیا سرورهای تاور اچ پی ای  ارزان تر هستند؟

سرورهای رک معمولاً گران‌تر هستند، اما یک تاور  پرقدرت نیز می‌تواند گران‌تر باشد. قدرت محاسباتی و منابع نصب شده بر روی ماشین هزینه ها را تعیین می کند و هر کدام از این سرورها می تواند بیش از 10000 تا 20000 دلار برای هر سرور هزینه داشته باشد.

آیا سرورهای تاور ساکت و بی صدا هستند؟

به طور کلی سرورهای تاور نسبت به سرورهای رک بی صداتر هستند. سرورهای تاور اچ پی  به طور سنتی فضای بیشتری برای هوا دارند در حالی که سرورهای رک معمولاً با فضا محدود هستند. جریان هوای کمتر معمولاً به معنای کارکرد فن‌های بیشتر با سرعت‌های بالاتر است که به نویز بیشتر تبدیل می‌شود.

اما نمیتوان گفت این سرور های خیلی بی سرو صدا هستند و در محیط های کاری واداری می توان گذاشت و اذیتی ندارند بسیار استفاده می وشد در محیط های کاری ولی دردسرهای خودرا نیز دارد.

یک سرور تاور اچ پی  شبیه به یک رایانه رومیزی است که دارای اندازه استاندارد است. اولین سرورهایی که در سازمان های کوچک تا متوسط مورد استفاده قرار گرفتند سرورهای تاور اچپی  بودند. آنها از یک کیس کامپیوتر استاندارد با اجزای پیشرفته در برج استفاده می کنند. ساخت یک سرور برج تا حدودی شبیه ساختن یک کامپیوتر رومیزی استاندارد است، اما به اجزای پیشرفته ای نیاز دارد که بتواند بارهای CPU و شبکه بالاتر را با فضای ذخیره سازی بیشتر مدیریت کند. 

سرور تاور چیست؟ و چه کاربردهایی دارد؟

سرورها کامپیوترهای متمرکزی هستند که بسیاری از فرآیندهای محیط شبکه را مدیریت می کنند. ممکن است چندین سرور برای مدیریت جنبه های مختلف کسب و کار خود داشته باشید.

برای مثال، ممکن است یک سرور FTP، یک سرور ذخیره فایل، یک سرور برنامه کاربردی و یک سرور ایمیل داشته باشید. برای هر دستگاه جداگانه، ممکن است یک سرور برج داشته باشید. سرورهای برج تنها گزینه شما نیستند، اما برخی از شرکت های کوچک و متوسط استفاده از آنها را انتخاب می کنند.

اجزای یک سرور تاور یا کیس سرور اچ پی چیست؟

هر جزء در یک کامپیوتر رومیزی استاندارد در سرور برج استفاده می شود. تفاوت اصلی این است که منابع محاسباتی بسیار پیشرفته تر هستند. معمولاً یک سرور برج دارای آخرین نسل از اکثر قطعات، به ویژه CPU، حافظه و کارت گرافیک است.

کارت شبکه همچنین باید بتواند ترافیک با حجم بالا را مدیریت کند. برخی از سرورهای برج دارای دو کارت شبکه برای انجام مسیریابی و سایر خدمات شبکه هستند.

سایر اجزای یک سرور تاور عبارتند از: مادربرد، کارت گرافیک، منبع تغذیه ای که برق کافی را در اختیار دستگاه قرار می دهد و سایر قطعات متفرقه مانند فن ها، کیس و لوازم جانبی. اگر چندین سرور برج دارید، می توانید از جعبه سوئیچ برای اتصال ماوس، صفحه کلید و مانیتور به چندین برج استفاده کنید. سوئیچ به همه برج ها متصل می شود و می توانید با استفاده از جعبه سوئیچ، لوازم جانبی را به برج فعال تغییر دهید.

سرور تاور یا کیس سرور چگونه کار می کند؟

یک سرور تاور یا کیس سرور  مانند هر سرور دیگری کار می کند، اما متفاوت ساخته شده است. نحوه عملکرد سرور تاور به هدف آن بستگی دارد.

اگر یک سرور تاور  دارید که به عنوان سرور فایل استفاده می شود، با ظرفیت ذخیره سازی بزرگ به شبکه متصل می شود. در این سناریو، سرور برج چندین درایو برای فضا در دسترس دارد و مدیران آن را به گونه‌ای پیکربندی می‌کنند که به کاربران مجاز اجازه می‌دهد به فهرست‌های مجاز مربوطه متصل شوند.

یک سرور تاور می تواند مانند هر نوع سرور دیگری در شبکه عمل کند. می تواند به عنوان یک سرور مرکزی برای مجوز و احراز هویت برای شبکه عمل کند. Active Directory ممکن است روی سرور شما اجرا شود تا مجوزهای محیط را مدیریت کند. شما ممکن است از یک سرور برج به عنوان سرور پایگاه داده استفاده کنید که در آن داده ها را برای برنامه های شما ذخیره می کند.

در سناریوهای دیگر، یک سازمان ممکن است از یک سرور به عنوان سرور برنامه استفاده کند که در آن فایل های اجرایی را ذخیره می کند که کاربران برای اجرای نرم افزارهای تجاری به آنها دسترسی دارند.

دلایل استفاده از سرور تاور

برای مشاغل کوچک یا متوسط، یک سرور تاور می تواند راه حل مناسبی برای پشتیبانی از چندین منبع شبکه باشد. یک سرور برج کاملاً با نیازهای قدرت محاسباتی شما قابل تنظیم است. اگر کسب‌وکار کوچکی دارید، می‌توانید با یک سرور برج برای پشتیبانی از برنامه‌ها، ذخیره‌سازی فایل‌ها و دیگر منابع شبکه مانند DHCP و DNS شروع کنید.

به عنوان مثال، استفاده از سرور تاور به جای سرور تیغه ای یا رک دارای چندین مزیت است. اولین مورد این است که نگهداری و نگهداری آنها ساده تر است. هر کسی که با یک کامپیوتر رومیزی استاندارد آشنا باشد می‌تواند تا زمانی که ویژگی‌های شبکه اضافی میزبانی شده روی سرور (مانند سرویس‌های DHCP و Active Directory) را درک کند، یک برج را حفظ کند.

مزیت دیگر این است که آنها کاملاً مطابق با نیاز شما ساخته شده اند. اگر می‌خواهید یک تاور را ارتقا دهید، اگر مادربرد یک اسلات اضافی برای بردهای توسعه دارد، می‌توانید یک جزء اضافه کنید. شما می توانید سرور تاور خود را از ابتدا بسازید یا سروری را از یک فروشنده ترجیحی سفارش دهید تا زمان تهیه و نصب سرور برج را کاهش دهید.

بسته به کیفیت فن ها و مورد، سرور تاور اچ پی  معمولاً بی صدا است. از طرف دیگر، سرورهای Rack پر سر و صدا هستند، به خصوص اگر چندین در یک مکان وجود داشته باشند. سرورهای Tower با فن های رده بالا هیچ صدایی ایجاد نمی کنند، که برای مشاغل کوچک که فضای اختصاصی برای سرورها و تجهیزات شبکه ندارند به خوبی کار می کند.

دلایل عدم استفاده از سرور تاور

سرورهای تاور بهترین انتخاب برای هر سازمانی نیستند. برای سازمان‌های بزرگ‌تر که فضای محدودی دارند، قرار دادن چندین کیس سرور در کمد شبکه می‌تواند چالش‌برانگیز باشد زیرا آنها بسیار بزرگ هستند. همچنین، هنگامی که چندین سرور برج دارید، کنترل سازماندهی کابل ممکن است دشوار باشد. در مقابل، سرورهای رک و شاسی که از آنها پشتیبانی می کنند برای سازماندهی کابل ساخته شده اند.

شرکت های بزرگ باید ساخت سرورهای رک یا تیغه ای را در زیرساخت خود در نظر بگیرند، زیرا آنها فشرده تر و برای سازماندهی کابل ساخته شده اند. یک شرکت بزرگ احتمالاً به بیش از یک سرور نیاز خواهد داشت، بنابراین شروع کار با سرورهای رک تضمین می کند که با گسترش شبکه، فضای بیشتری برای جا دادن سرورهای بیشتری خواهید داشت. فقط به یاد داشته باشید که هر چه سرورهای بیشتری به رک اضافه کنید، برای حذف Hea به خنک کننده بیشتری نیاز خواهید داشت

اگر صاحب یک کسب و کار کوچک هستید، یک سرور تاور ممکن است راه راحت تری برای شروع ساخت محیط شبکه شما باشد. همانطور که محیط شما رشد می کند، ممکن است متوجه شوید که سرورهای برج فضای زیادی را اشغال می کنند و به اندازه سرورهای رک مقیاس پذیر نیستند.

اگر چندین سرور تاور خریداری می کنید تا از محیط شبکه و بهره وری کارمندان خود پشتیبانی کنند، این را در نظر داشته باشید. در نهایت، ممکن است ترجیح دهید سرورهای رک را در زیرساخت شبکه خود بسازید، یا ممکن است متوجه شوید که استفاده از سرورهای ابری برای تجارت شما راحت تر و مفیدتر است.

متأسفانه، پاسخ ساده ای برای این سوال وجود ندارد زیرا اندازه سروری که باید انتخاب کنید به عوامل متعددی بستگی دارد:

  • چه مقدار ترافیک از حافظه پنهان صفحه ارائه می شود (به عنوان مثال تجارت الکترونیک)
  • میزان ترافیکی که در زمان اوج مصرف خدمات ارائه خواهید کرد
  • اینکه آیا از یک پایگاه داده خارجی استفاده خواهید کرد یا خیر
  • اندازه پایگاه داده
  • اندازه کتابخانه رسانه

اگرچه ارائه دهندگان سرور به شما اجازه می دهند اندازه سرورها را تغییر دهید، ما این را توصیه نمی کنیم. در عوض، ما پیشنهاد می‌کنیم یک سرور بزرگتر از آنچه که احتمالاً به آن نیاز دارید، با اتاق تکان دادن ایجاد کنید. اگر به نقطه‌ای رسیدید که نیاز به افزایش مقیاس دارید، ما راهنماهایی در مورد نحوه انجام این کار داریم.

#انتخاب اندازه سرور
بنابراین چه اندازه سرور برای شما مناسب است؟ در اینجا مواردی وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

ما حداقل 2 گیگابایت را برای اجرای صحیح یک سایت وردپرس در پشته فناوری SpinupWP تعیین می کنیم.
اگر ذخیره صفحه فعال باشد، بسیاری از سایت های کوچکتر را می توان روی یک سرور میزبانی کرد (ما 10 تا 20 سایت را در یک سرور CPU مشترک 2 گیگابایتی / 1 توصیه می کنیم).
برای یک سایت بزرگ‌تر، محاسباتی فشرده‌تر یا پویا توصیه می‌کنیم آن را روی سرور خودش میزبانی کنید. به عنوان مثال، اگر یک سایت ووکامرس پربازدید دارید، توصیه می کنیم آن را به طور جداگانه روی یک سرور 2 CPU / 4 گیگابایتی میزبانی کنید.
در معیارهای خود، نشان داده‌ایم که با ذخیره‌سازی صفحه می‌توانید تا ۷۵۰ درخواست همزمان با میانگین زمان پاسخگویی ۱۲۰ میلی‌ثانیه را تنها با یک سرور CPU مشترک ۱ گیگابایت / ۱ ارائه دهید. در حالی که ما توصیه نمی کنیم سرور خود را به این نوع محدودیت ها فشار دهید، این نشان می دهد که می توانید بسیاری از صفحات کش را با منابع بسیار کمی ارائه دهید.