نماد اعتماد

سرور رک DL

سرور رک چیست ؟

سرور DL چیست؟

سرور های ی dl برای نصب در رک بسیار مناسب هستند بسیار ارزان قیمت هستند و کانفیک های بسیار متنوعی نیز دارا هستند.

سرورهای رک چگونه کار می کنند؟

مراکز داده واحدهای رک، کابینت‌های فناوری اطلاعات و سرورهای رک را اولین انتخاب در نظر می‌گیرند. طراحی‌ها و تجهیزات مختلف سرورهای رک، قدرت محاسباتی قوی و مبتنی بر تقاضا را در یک فضای کوچک در یک محفظه رک پایدار و بادوام ارائه می‌کنند.

سرور Rack چیست؟

نصب شده نیز گفته می‌شود، رایانه ای است که برای استفاده به عنوان سرور اختصاص داده شده است و برای نصب در چارچوبی به نام رک طراحی شده است. قفسه شامل چندین شکاف نصب به نام bay است که هر کدام برای نگه داشتن یک واحد سخت افزاری طراحی شده است که با پیچ در جای خود محکم شده است.

فهرست مطالب که می توانیم اینجا با همدگیر مطالعه کنیم

  1. رک سرور چیست؟
  2. ساخت سرورهای رک
  3. سرورهای رک برای چه کاربردهایی استفاده می شوند؟
  4. مزایا و معایب سرورهای رک چیست؟
  5. چه نوع سرورهای رک وجود دارد؟
  6. جایگزینی برای سرورهای رک
  7. تفاوت بین سرور رک و سرور بلید

رک سرور چیست؟

تنها سه سال پس از معرفی اولین وب سرور در سال 1990، سری ProLiant Compaq اولین سرور رک بود که توسعه یافت. از آن زمان، سرورهای رک به محاسبات کارآمد و پردازش اطلاعات در مراکز داده کمک کرده اند. آنها اطمینان می دهند که محفظه های ایمن و کابینت مانند سرورها و اجزای سرور مهم را در یک فضای کوچک قرار می دهند. معرفی آنها با گسترش اتاق های سرور، که اکنون همه جا حاضر هستند، همراه بود.

عبارت Rack Server ساختار مزایای سخت افزاری و نرم افزاری را توصیف می کند. سرورهای رک متشکل از سرورها و اجزایی هستند که در رک های استاندارد 19 اینچی به عنوان واحدهای کشویی نصب شده اند. محفظه قفسه شامل شکاف‌های نصب (شیشه‌های قفسه) است که به این معنی است که اجزای سخت‌افزاری را می‌توان به طور ایمن و پایدار به هم پیچ کرد. اصل انباشتگی تهویه آسان سیستم سرور و چگالی بالاتر سخت افزار را در فضای کوچکتر تضمین می کند.

ساخت سرورهای رک

محفظه و شبکه نصب که به عنوان قفسه شناخته می شود به عنوان یک قاب برای قرار دادن سرورها عمل می کند. در رک، سخت افزار سرور با اجزای سرور را می توان به صورت رک افقی یا حتی عمودی نصب کرد. با عرض استاندارد 19 اینچ و واحدهای ارتفاع مختلف، سرورهای رک را می توان به طور موثر در کنار هم نصب کرد.

https://www.drhp.ir/hp-server-review/2278-what-is-a-server-rack-and-how-does-it-work.html

عمق نصب 60، 80، 100 یا 120 سانتی متر است. سایر اجزای مهم راهنماها، ریل سرور ها و براکت ها برای کابل ها، حسگرها، واحدهای تهویه و خنک کننده هستند. بسته به الزامات ایمنی، آنها همچنین می توانند شامل سیستم هایی برای خاموش کردن گاز در مواقع اضطراری باشند.

سایر اجزای مهم سرورهای رک عبارتند از:

  • منبع تغذیه (PSU)

  • CPU ها

  • حافظه با دسترسی تصادفی (RAM)
  • SSD یا HDD
  • کارت شبکه یا آداپتور
  • کنترلر RAID
  • آداپتور باس میزبان

سرورهای رک برای چه کاربردهایی استفاده می شوند؟

برنامه های کاربردی برای سرورهای رک چندتایی هستند. با توجه به پیکربندی آنها و مقیاس بندی و گسترش ساده اجزای سرور، آنها برای شرکت های کوچک و متوسط و همچنین مراکز داده بزرگ مناسب هستند. با انباشته کردن سرورها در رک، منابع به صورت کارآمدتر و با صرفه جویی در فضا ادغام می شوند.

وظایف اصلی که سرورهای رک معمولا انجام می دهند عبارتند از:

  • مجازی سازی: سرورهای Rack به دلیل پیکربندی همه کاره و نصب صرفه جویی در فضا برای مجازی سازی منابع سخت افزاری مطابق با اصل XaaS (Anything-as-a-Service) مناسب هستند. این امر باعث می‌شود که زیرساخت‌های فناوری اطلاعات به طور مؤثر کاهش یابند و عملکرد را حفظ یا بهبود بخشد.
  • ارتباطات: سرورهای Rack فرآیندهای ارتباطی داخلی و خارجی را کنترل و مدیریت می کنند.
  • سرور فایل: سرورهای رک اغلب به عنوان سرور فایل عمل می کنند. آنها داده ها را ذخیره می کنند و دسترسی به منابع ذخیره سازی در شبکه را سازماندهی می کنند.
  • سرور چاپ: از قفسه های سرور نیز برای کارهای چاپی اختصاصی در شبکه کامپیوتری و برای مسیریابی کارها به چاپگرها و پلاترها استفاده می شود.
  • سرور دسترسی به شبکه: یک سرور rack-mount می تواند برای مدیریت دسترسی به داده ها، برنامه ها یا شبکه ها در قالب یک سرور دسترسی به شبکه استفاده شود.
  • فضای ذخیره سازی: بسته به وسعت و تجهیزات سرورهای رک، می توانید از منابع ذخیره سازی اضافی استفاده کنید یا آنها را با اجزای دیگر ادغام کنید.

سایر زمینه های کاربردی عبارتند از:

  • سرور پروکسی
  • سرور DNS
  • سرور جریان
  • سرور بازی
  • سرور ایمیل

چه نوع سرورهای رک وجود دارد؟
سرورهای رک
از نظر امکانات و ابعاد متفاوت هستند. قفسه های با استاندارد 19 اینچی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند و معمولاً به قفسه های 2 پستی و رک های 4 پستی تقسیم می شوند. بسته به عرض، چندین جزء سرور را می توان به صورت افقی یا عمودی در رک ها نصب کرد. واحدهای ارتفاع عمودی (واحد قفسه) یکی دیگر از تمایزهای مهم است. ابعاد استاندارد شده 1.75 اینچ (4.445 سانتی متر) است. به طور پیش فرض، قفسه ها شامل 42 واحد ارتفاع هستند.

از آنجایی که همه اسلات ها از ابتدا مجهز نیستند، از پانل های کور نیز استفاده می شود، به عنوان مثال، مکان هایی که ظاهر بهتری را ارائه می دهند. اساساً انتخاب سرور رک و اجزای آن به عملکرد فردی و فضای مورد نیاز بستگی دارد، زیرا این نیز ارتفاع و عمق نصب مورد نیاز را تعیین می کند.

جایگزینی برای سرورهای رک

گرایش به مراکز داده قدرتمندتر و کارآمدتر و تقاضای فزاینده برای قدرت محاسباتی و عملکرد، سخت‌افزار سرور را به سمت فشرده‌تر و کوچک‌تر شدن سوق می‌دهد. اگرچه سرورهای رک یکی از پرکاربردترین فناوری‌های سرور هستند، جایگزین‌های رک مانند سرورهای تیغه‌ای و سرورهای کارتریج در حال جذب هستند.

اینها تحرک بیشتری را ارائه می دهند، در فضا و انرژی صرفه جویی می کنند و مقیاس و پیکربندی آسان را از طریق اجزای سرور مدولار امکان پذیر می کنند.

سرورهای میکرو به طور فزاینده ای به عنوان جایگزین در نظر گرفته می شوند. با این حال، سرورهای برج کلاسیک گزینه دیگری برای شرکت های کوچک بدون اتاق سرور و نیاز به قدرت محاسباتی بالا هستند.

تفاوت بین سرور رک و سرور بلید

اولین سرور تجاری بلید در سال 2001 راه اندازی شد و فناوری سرور سرورهای رک را بهینه کرد. سرورهای Blade یک ضعف عمده سرورهای رک را دور زدند - مشکل فضایی که توسط بسیاری از اجزای سرور در قاب‌های ثابت رک ایجاد می‌شد. سرورهای Blade از یک شاسی مدولار با اجزای کلیدی به شکل تیغه های سرور بسیار نازک متعدد استفاده می کنند.

این بدان معناست که شرکت ها از سخت افزار سرور کوچکتر با قدرت محاسباتی یکسان یا بیشتر بهره می برند. توسعه و نگهداری پیچیدگی کمتری دارد، زیرا اجزای جدید به سادگی داخل یا خارج از شاسی می‌شوند.

با این حال، سرورهای Blade برای خرید، پیکربندی و راه اندازی بسیار گران تر هستند. جایگزینی قطعات نیز به دلیل قفل شدن فروشنده می تواند پیچیده تر باشد. در مقایسه با سرورهای رک، سرورهای بلید که بیشتر برای برنامه‌های اختصاصی استفاده می‌شوند، امکان افزونه‌های کمتری را دارند. این به این دلیل است که اتصال هارد دیسک های اضافی یا اسلات های PCI معمولاً کاهش می یابد. بنابراین، سرورهای رک به دلیل نسبت قیمت به عملکرد، همچنان انتخاب اول بسیاری از شرکت ها هستند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد محصولات مرکز داده ما، لطفاً امروز با https://mahanshabake.com/ تماس بگیرید. برای خرید سرور hp کلیک کنید.

مدیریت منابع server dl:

سرورهای شبکه برای مدیریت و تخصیص منابع به طور موثر برای رسیدگی به چندین درخواست به طور همزمان مجهز هستند.

آنها وظایف را بر اساس معیارهای از پیش تعریف شده اولویت بندی می کنند و استفاده بهینه از منابع سخت افزاری مانند حافظه، قدرت پردازش و ذخیره سازی را تضمین می کنند.

مدیریت شبکه:

سرورهای شبکه علاوه بر رسیدگی به درخواست های مشتری، عملکردهای مدیریت شبکه حیاتی را بر عهده می گیرند.

آنها آدرس‌های IP را به دستگاه‌ها اختصاص می‌دهند، ترافیک شبکه را برای اطمینان از جریان داده کارآمد مدیریت می‌کنند و پروتکل‌هایی را برای حفظ یکپارچگی و امنیت داده‌ها پیاده‌سازی می‌کنند.

سرورهای شبکه همچنین در اجرای سیاست های کنترل دسترسی ایفای نقش می کنند و تضمین می کنند که فقط کاربران و دستگاه های مجاز می توانند به منابع شبکه دسترسی داشته باشند.

تمهیدات امنیتی server dl:

سرورهای شبکه اقدامات امنیتی قوی را برای محافظت در برابر دسترسی های غیرمجاز، نقض داده ها و تهدیدات سایبری اجرا می کنند.

این شامل رمزگذاری داده‌های در حال انتقال و در حالت استراحت، مکانیسم‌های احراز هویت برای تأیید هویت کاربران و دستگاه‌ها، و سیستم‌های تشخیص نفوذ برای نظارت و کاهش نقض‌های امنیتی احتمالی است.

نظارت و نگهداری سرور dl:

مدیران شبکه از طریق نظارت مستمر بر سلامت و عملکرد سرورهای شبکه نظارت می کنند.

آنها به طور فعال مشکلات را برطرف می‌کنند، به‌روزرسانی‌ها و وصله‌های نرم‌افزاری را اعمال می‌کنند، و تعمیر و نگهداری معمولی را برای اطمینان از قابلیت اطمینان و در دسترس بودن خدمات شبکه انجام می‌دهند.

سرورهای شبکه به عنوان هاب مرکزی در شبکه های کامپیوتری عمل می کنند و ارتباطات، اشتراک منابع و وظایف مدیریت شبکه را تسهیل می کنند. از طریق پردازش کارآمد، تخصیص منابع و اقدامات امنیتی، سرورهای شبکه امکان عملیات و همکاری یکپارچه بین دستگاه‌های متصل به هم در یک محیط شبکه را فراهم می‌کنند.