نماد اعتماد

راهنمای خرید سرور DL

سرورهای اچ پی در دو سری ML و DL تولید و به بازار عرضه می‌شوند. در مقالات قبلی به‌طور کامل به بررسی سرورهای ML پرداختیم؛ حال در این مقاله به بررسی کامل سرورهای سری DL می‌پردازیم.

فروشگاه خرید هارد سرور اچ پی دکتر اچپی با سابقه طولانی در این زمینه و ضمانت تمام کالاهایی که به فروش می‌رساند. میتوانید استعلام خود در خرید سرور G8 را بفرستید 

قیمت سرور G8
خرید سرور DL

سرورهای سری DL اچ پی از قدرتمندترین انواع سرورهاست که با سخت افزار قدرتمند خود گزینه‌ای مناسب برای شبکه‌هایی که حجم کاری بسیار بالا دارند، می‌باشد.سرورهای DL ویژگی‌های فنی فوق‌العاده‌ای دارند که باعث می‌شود این سری از سرورهای اچ پی مناسب کسب و کارهای متوسط و بزرگ باشد.

سرورهای DL توانایی سرویس‌دهی در حجم و ظرفیت بسیار بالا را دارا هستند و می‌توانند متناسب با نیاز کاربران و تجهیزات پیشرفته پیکربندی انجام دهند. علاوه بر این که مدل‌های مختلف سرور DL قابلیت سازگاری و انعطاف‌پذیری با انواع تجهیزات شبکه را دارند، در صورت بروز مشکل هم می‌توان بدون خاموش کردن سرور اقدام به تعمیر قطعات کرد که این بسیار مسئله مهمی است. چرا که خاموش شدن سرور حتی برای لحظات کوتاه آسیب جبران ناپذیری به شبکه و داده‎های آن می‌زند.سرور  خرید سرور 

پشتیبانی از حافظه دیسک بسیار بالا، استفاده از فناوری Ilo برای مدیریت سرور از راه دور، سرعت بالا در پردازش داده‌ها و مدیریت چندین منبع پردازش به کمک یک مدار کنترل‌کننده از دیگر ویژگی‌های مهم سرور DL است. قیمت سرور G8 فعلا بهترین سرور برای خرید دست دوم میباشد و با قیمت جدودی بیست میلیون تومان می توانید این سرور مناسب را خریداری کنید خرید و قیمت سرور G8 می توانید کلیک کنید.

خرید سرور اچ پی

 DL 100، ساده و کم هزینه

سری DL 100 جزو ارزان قیمت‌ترین مدل‌های سرور DL محسوب می‌شوند که البته این بدین معنا نیست که سرورهای ضعیفی باشند. بلکه با پشتیبانی از دو پردازنده زئون به خوبی قادر هستند تا حجم عظیمی از داده‌ها را پردازش کنند که برای شرکت‌های کوچک و متوسط کافی است. از مدل‌های پرفروش سری DL 100 می‌توان به DL120، DL160. DL165 و DL180 اشاره کرد.برای حرید سرور G8 می توانید استعلام قیمت داشته باشید و

مشخصات فنی سرور HPE ProLiant DL180 Generation9

بهترین سرور رکمونت برای کسب و کارهای کوچک، متوسط و اینترپرایز بدون شک DL180 GEN9 است. با این که در بین سری رکمونت این سرور اچ پی جزو گزینه‌های اقتصادی محسوب می‌شود، اما به دلیل مشخصات فنی قدرتمندی که دارد، قابل استفاده در حتی دیتاسنترها که حجم پردازش داده در آن جا بسیار بالاست را هم دارد.

مهم‌ترین شاخصه‌های فنی DL 180 GEN9 به شرح زیر است:

سرور یک کلمه رایج در شبکه های امروزی است. به رایانه یا سخت افزار تخصصی اطلاق می شود که نرم افزار سرور بر روی آن کار می کند و به سایر رایانه ها یا مشتریان خدمات ارائه می دهد. یک سرور عملکردهای زیادی دارد و آنها در انواع مختلفی برای تسهیل استفاده های مختلف وجود دارند.سرور دستگاهی است با مجموعه ای خاص از برنامه ها یا پروتکل ها که خدمات مختلفی را ارائه می دهد.

یک سرور و مشتریانش با هم یک شبکه مشتری/سرور را تشکیل می دهند که سیستم های مسیریابی و دسترسی متمرکز به اطلاعات، منابع، داده های ذخیره شده و غیره را فراهم می کند.در بالاترین سطح زمین، می توان آن را به عنوان یک راه حل فناوری در نظر گرفت که فایل ها، داده ها، منابع چاپی، فکس و چندین رایانه را ارائه می دهد.

نسخه‌های پیشرفته سرور، مانند Windows Small Business Server 2003 R2، کاربر را قادر می‌سازد تا حساب‌ها و گذرواژه‌ها را مدیریت کند، دسترسی به منابع مشترک را مجاز یا محدود کند، به طور خودکار از داده‌ها پشتیبانی کند و از راه دور به اطلاعات تجاری دسترسی داشته باشد.به عنوان مثال، فایل سرور ماشینی است که فایل ها را نگهداری می کند و به مشتریان یا کاربران اجازه می دهد فایل ها را از آن آپلود و دانلود کنند. به طور مشابه، یک وب سرور میزبان وب سایت ها است و به کاربران امکان دسترسی به این وب سایت ها را می دهد.

مشتریان عمدتاً شامل رایانه ها، چاپگرها، فکس ها یا سایر دستگاه هایی هستند که می توانند به سرور متصل شوند. با استفاده از یک سرور، می‌توانید فایل‌ها و منابعی مانند دستگاه‌های فکس و چاپگرها را به‌طور امن به اشتراک بگذارید. از این رو، با یک شبکه سرور، کارکنان می توانند به طور همزمان به اینترنت یا ایمیل شرکت دسترسی داشته باشند.

چندین نوع سرور یا انواع سرورهای شبکه:

پلتفرم سرور: پلت فرم سرور سخت افزار یا نرم افزار اساسی برای یک سیستم است که به عنوان موتوری عمل می کند که سرور را هدایت می کند. اغلب به صورت مترادف با یک سیستم عامل استفاده می شود.

Application Server: همچنین به عنوان یک نوع میان افزار شناخته می شود، مقدار قابل توجهی از منطقه محاسباتی بین سرورهای پایگاه داده و کاربر نهایی را اشغال می کند و معمولاً برای اتصال این دو مورد استفاده قرار می گیرد.
سرور صوتی/تصویری: با کمک به کاربر در پخش جریانی محتوای چندرسانه ای، قابلیت های چند رسانه ای را برای وب سایت ها فراهم می کند.
سرور چت: به کاربران برای تبادل داده ها در محیطی مشابه گروه خبری اینترنتی که قابلیت بحث و گفتگوی بلادرنگ را ارائه می دهد، خدمت می کند.
فکس سرور: یکی از بهترین گزینه ها برای سازمان هایی است که به دنبال حداقل منابع تلفن ورودی و خروجی هستند، اما نیاز به فکس اسناد واقعی دارند.
سرور FTP: روی یکی از قدیمی ترین سرویس های اینترنتی، پروتکل انتقال فایل، کار می کند. این یک انتقال امن فایل بین رایانه ها را فراهم می کند و در عین حال امنیت فایل و کنترل انتقال را تضمین می کند.
Groupware Server: نرم افزاری است طراحی شده که به کاربران امکان می دهد بدون توجه به مکان، از طریق اینترنت یا اینترانت شرکتی با هم کار کنند و در فضای مجازی با هم کار کنند.
IRC Server: این یک گزینه ایده آل برای کسانی است که به دنبال قابلیت بحث در زمان واقعی هستند. Internet Relay Chat شامل سرورهای شبکه مختلف است که کاربران را قادر می سازد به یک شبکه IRC به یکدیگر متصل شوند.
List Server: راه بهتری برای مدیریت لیست های پستی ارائه می دهد. سرور می تواند گفتگوی تعاملی باز برای مردم باشد یا لیستی یک طرفه که اطلاعیه ها، خبرنامه ها یا تبلیغات را ارائه می دهد.
Mail Server: ایمیل ها را از طریق شبکه های شرکتی از طریق شبکه های LAN، WAN و در سراسر اینترنت منتقل و ذخیره می کند.
سرور اخبار: به عنوان منبع توزیع و تحویل برای بسیاری از گروه های خبری عمومی، قابل دسترسی از طریق شبکه خبری USENET عمل می کند.
Proxy Server: به عنوان یک واسطه بین یک برنامه مشتری و یک سرور خارجی برای فیلتر کردن درخواست ها، بهبود عملکرد و اشتراک گذاری اتصالات عمل می کند.
سرور Telnet: کاربران را قادر می سازد تا به یک کامپیوتر میزبان وارد شوند و وظایف خود را به گونه ای انجام دهند که گویی روی یک کامپیوتر از راه دور کار می کنند.
سرورهای مجازی: سرور مجازی درست مانند یک رایانه فیزیکی است زیرا به خواسته های یک مشتری متعهد است، می تواند به صورت جداگانه راه اندازی شود و حریم خصوصی یک رایانه جداگانه را حفظ می کند. اساساً فاصله بین سرورهای مشترک و اختصاصی (هاست) کاهش می یابد و با هزینه کمتر آزادی را برای سایر مشتریان فراهم می کند. اکنون در مرکز داده همه جا حاضر شده است.
وب سرور: با بارگذاری یک فایل از دیسک و انتقال آن در سراسر شبکه به مرورگر وب کاربر، محتوای ایستا را برای مرورگر وب فراهم می کند. این تبادل توسط مرورگر و سرور واسطه است و با استفاده از HTTP ارتباط برقرار می کند.

  • وجود 2 سوکت پردازنده
  • بهره‌مندی از پردازنده‌های Intel Xeon E5-2600 V3 V4 با 18 هسته مرکزی و 36 هسته مجازی
  • پشتیبانی از حداکثر ظرفیت حافظه 1 ترابایتی
  • پشتیبانی از HPE Smart memory DDR4
  • استفاده از سیستم مدیریتی HPE iLO 4

همچنین بخوانید: راهنمای خرید سرور ML

DL 300، مناسب برای دیتاسنترها

سری DL 300 شاید محبوب‌ترین در بین سرورهای رکمونت اچ پی باشد و آن هم به خاطر مدل DL380 است که جزو پرفروش‌ترین سرورها در ایران هم محسوب می‌شود. سری DL 300 از 2 پردازنده اینتل مدل Xeon® Scalable 8100 ، 6100، 5100 و 3100 بهره می‌برد که باعث می‌شود قدرت پردازش فوق‌العاده‌ای داشته باشند و گزینه‌ای ایده‌آل برای دیتاسنترها محسوب شوند.
همان طور که پیشتر اشاره شد، از بین مدل‌های مختلف سری DL 300، مدل DL 380 از پرفروش‌ترین سرورهای اچ پی است. DL 380 جزو مدل‌های دو یونیته محسوب می‌شود که در چهار نسل G7، G8، G9 و G10 عرضه شده و با این که همه آن‌ها مشخصات سخت‌افزاری قدرتمندی دارند، DL 380 G10 یک سر و گردن بالاتر از بقیه است.

مشخصات فنی HP Proliant DL380 G10 12LFF

DL 380 G10 از هر جهت جزو بهترین‌هاست. این سرور از دوپردازنده زئون 28هسته‌ای بهره می‌برد و از 3ترابایت رم DDR4 با سرعت 2933 MT/s از نوع NVDIMM پشتیبانی می‌کند. همین مسئله باعث می‌شود تا قدرت و سرعت پردازش همزمان در این سرور به شکل فوق‌العاده‌ای بالا باشند.

سایر مشخصات فنی این سرور به شرح زیر است:

  • پشتیبانی از ‌هاردهای SAS که از سرعت ۱۲ گیگابیت بر ثانیه بهره می‌برد.
  • دارای ظرفیت نصب 19 هارد سرور LFF که ظرفیت 311.68 ترابایت را به همراه دارد.
  • دارای ظرفیت نصب 20 هارد NVMe که به لطف آن می‌توان تا ظرفیت 153.6 ترابایت رسید.
  • پشتیبانی از 8 اسلات PCIe و همچنین وجود اسلات‌های اضافی برای کارت گرافیک، کارت شبکه و کنترولر
  • پشتیبانی از تکنولوژی HPE Persistent Memory که تا 6 ترابایت ظرفیت دارد.
  • پشتیبانی از نرم افزار مدیریتی HPE ILO5 و تکنولوژی Silicon Root Of Trust
  • استفاده از کارت شبکه Embedd 4x1GbE و HPE FlexibleLOM که تا سرعت 25 گیگابیت برثانیه را فراهم می‌کند.

قیمت سرور HP DL380 G10
DL500، ایده‌آل برای پردازش‌های سنگین

می‌توان گفت سری DL 500 مناسب حرفه‌ای‌ها است و این از 4 پردازنده‌ای که در مدل‌های مختلف DL 500 به کار رفته پیداست. در مدل DL 580 که پرفروش‌ترین سرور از سری DL 500 محسوب می‌شود، 48 اسلات DIMM تعبیه شده که هرکدام از آن‌ها تا 128گیگابایت ظرفیت فراهم می‌کند و این نشان از کانفیگ قدرتمند این سرور است.

سری DL 500 سرورهای ارزان قیمتی محسوب نمی‌شوند و بیشتر برای شرکت‌هایی مناسب است که حجم پردازش بسیار بالایی دارند و یا کارهای گرافیکی انجام می‌دهند. به همین خاطر در هنگام خرید هرگونه سرور باید ابتدا مشخص کنید چه استفاده‌ای از آن قرار است انجام دهید.

مشخصات فنی سرور HPE ProLiant DL580 Gen10

سرور HPE ProLiant DL580 Gen10

نسل دهم سرور DL580 اساسا برای حجم کاری Business-Critical طراحی شده و به همین خاطر از مشخصات فنی بسیار قدرتمندی برخوردار است. استفاده از پردازنده‌های Intel Xeon سری Scalable که تا 28 درصد کارایی بیشتر را فراهم می‌کند و پشتیبانی از 6 ترابایت حافظه رم با سرعت 2933 مگاهرتز نمونه‌ای از سخت‌افزار قدرتمند DL580 است. این سرور به گونه‌ای طراحی شده که تحت فشار زیاد و زمان‌های طولانی به راحتی کار کند و در این شرایط افت راندمان نداشته باشد.


از دیگر مشخصات فنی DL580 GEN10 می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از 4 الی 112 هسته فیزیکی
  • وجود 48 شیار DIMM با ظرفیت 128 گیگابایت در معماری سرور
  • استفاده از HPE Smart Memory DDR4
  • دارای 16 اسلات PCIe و تا 4 رایزر گرافیکی full height/full lenght
  • پشتیبانی از هارد درایوهای SFF با اتصال SATA، SAS، SSD
  • پشتیبانی از اتصال 48 درایو SFF و 20 حافظه NVMe
سرورهای سری HP DL اچ پی برای چه گروه‌هایی مناسب است؟

خرید سرور اچ پی

  • اگر بازار هدف کسب و کارتان دیتاسنترهاست، باید از سرورهای DL استفاده کنید.
  • در صورتی که دارای رک هستید، طبیعی است که بخواهید از سرورهای رکمونت استفاده کنید.
  • مشخصات فنی سطح بالا نیازمند سرورهای قدرتمند و پیشرفته است. سرورهای DL از پردازنده، حافظه و سرعت بسیار بالایی برخوردارند.
  • وقتی شبکه‌بندی، مجازی‌سازی و پیام‌رسانی سه نیاز اصلی شرکت شماست، سرورهای DL می‌توانند پاسخگوی این نیاز باشند.
  • هنگامی که نیازمند High Performance Computing هستید، بهتر است سراغ سرورهای DL بروید.
  • تنوع زیاد در سرور نیازی است که تنها با سرورهای DL برطرف می‌شود.
راهنمای خرید سرور HP

تمام تلاش ما اینجاست بهترین راهنمایی برای خرید سرور اچ پی داشته باشیم.آیا در تلاش برای یافتن ارتقای حافظه مناسب برای سرور یا رایانه خود هستید؟ حتی برای متخصصان صنعت، این فعالیت های به ظاهر ساده می تواند به یک کار دشوار تبدیل شود.ما اغلب درخواست هایی از کاربران رایانه دریافت می کنیم که به دنبال راه حل های ارزان قیمت حافظه هستند و از آنها می پرسند که آیا می توانند از برخی از حافظه سرور ما در رایانه شخصی یا لپ تاپ خود استفاده کنند یا خیر. متأسفانه پاسخ منفی است و دلیل اصلی آن ثبت حافظه سرور است در حالی که حافظه رایانه ثبت نشده است.

آن دقیقا به چه معناست؟

حافظه ثبت شده (بافر) که اغلب در سرورها یافت می شود، دارای قابلیت های ذخیره سازی اولیه و دستورالعمل هایی در مورد نحوه پردازش اطلاعات است. این بافر بار الکتریکی مادربرد را کاهش می دهد و در نتیجه پایداری بیشتر و به همین دلیل گران تر نیز می شود.

حافظه ثبت شده (بافر) نیز اغلب با حافظه کد تصحیح خطا (ECC) اشتباه گرفته می شود که با استفاده از بیت برابری اضافی در کد باینری، حتی بیشتر متفاوت است.حافظه ثبت نشده (بافر نشده) که اغلب در رایانه ها یافت می شود، هیچ بافری ندارد، بنابراین مستقیماً و معمولاً با سرعت بالاتری پخش می شود. با این فقدان تنظیم، شما معمولاً اندازه و چگالی تراشه های یکسانی را نمی بینید زیرا اندازه های بزرگتر به بار الکتریکی بیشتری نیاز دارند.

به عنوان یک قانون کلی، مادربرد باید با نوع حافظه (ثبت شده یا ثبت نشده) مطابقت داشته باشد و نمی توان دو ماژول را با هم ترکیب کرد.البته عوامل دیگری نیز وجود دارند که سازگاری حافظه را تعیین می کنند، مانند سرعت و فرم فاکتور. همانطور که قبلا ذکر شد، پیدا کردن قسمت صحیح می تواند دشوار و بسیار خسته کننده باشد. اگر در مورد این یا هر حوزه دیگری از مرکز داده خود سؤالی دارید، لطفاً در تماس با یکی از نمایندگان فروش واجد شرایط ما تردید نکنید.

 

 

  • سری سرور های رک مونت اچ پی ای پرفروش ترین نسل سرور های اچ پی این می باشد این سرور های که از نسل سرور های پنجم تا نسل ده سرور های اچ پی ای وارد بازار ایران شده اند و پرفروش ترین سرور های موجود در ایران میباشد خرید سرور رکمونت یک انتخاب خوب برای دوستانی هست که دارای اتاق سرور می باشد و می توانند رک سرور و  سایر قطعات رک رو خریداری کنند.
  • دونسل سری پر فروش این سرور های سری های نسل 9 و نسل 10 این سور رهای میباشد که تبدیل به پرفروش ترین سرور های موجود در هر  ما می توانیم دو مدل سرور DL360 . DL380 G9 G10  G8 رو نام ببریم .شرکت یا سازمانی شده اند و
  • می توان گفت سرور مدل DL380 G9 که در زیر ما  در مو دان صبحت کرده این خود نبدیل به بزرگترین و پرفروش ترین سرور در تمام نسل سورر های موجود در ایران شده هست .
  • ما در ماهان شلکه ایرانیان این سرور را برا فروش به شما عزیزان اماده کرده این
  • درست همانند مدل بزرگتر این سرورها، یعنی 2U DL380 Gen9,، مدل DL360 نیز به پردازنده های جدید زئون E5-2600 v3 و تا 768 گیگابایت حافظه هوشمند DDR4 HP با سرعت حداکثر 2133 مگاهرتز مجهز شده است که نسبت به حداکثر سرعت انتقال 1866 مگاهرتز DDR8 نسل قبلی آن، بیشتر است. پردازنده‌های جدید E5-2600 v3 با حداکثر 18 هسته در دسترس هستند و به لحاظ تئوری، عملکردی تا سه برابر بیشتر در هر وات نسبت به سرورهای Gen8 ProLiant اراه می کند. جدیدترین کنترلرهای آرایه هوشمند 12 گیگابیت بر ثانیه ای و شتاب دهنده های PCIe HP نیز برای DL360 Gen9 در دسترس قرار دارند. برخلاف نسل قبلی، مدل DL360 Gen9 از پردازنده‌های گرافیکی پشتیبانی می‌کند که عبارتند از حداکثر دو کارت گرافیکsingle-wide  و active  تا حداکثر طول ۹.۵ اینچ.

    چرا خرید سرور DL360 G9 HP

    یونیتی که در این مقاله مورد برسری قرار می دهیم از شاسی 1U DL360 با هشت درایو SFF استفاده کرده و با دو پردازنده Intel Xeon E5-2697 v3 2.6GHz، رم 256 گیگابایتی 256GB DDR4 (شانزده رم DIMM از نوع 16GB 2Rx4 PC4-2133) و پنج عدد درایو SFF 400GB SAS SSDs پیکربندی شده است. در یونیت مورد آزمایش ما، Universal Media Bay گنجانده نشده است، اما می‌توان آن را به صورت اختیاری برای قرار دادن دو درایو SFF اضافی یا یک درایو نوری و درگاه VGA قابل دسترسی از جلو مورد استفاده قرار داد. ما از کارت رابط دو پورتی PCA FLR 10GbE SFP+ HP برای اتصال به شبکه استفاده می‌کنیم.

    SGHL

 

 

 

دنیای سرور HP متنوع و گسترده‌ است و پیش از خرید سرور باید حتما اطلاعات لازم را درباره آن‌ها کسب کرد. HP از مهم‌ترین کمپانی‌های تولید قطعات شبکه و به خصوص سرور است که سرورهای Tower و Rackmount از پرطرفدارترین سرورها در بین شرکت‌های کوچک و بزرگ است.

سرورهای HP Proliant ML (مخفف Modular Line) از مهم‌ترین سری سرورهای HP است که جزو سرورهای Tower- یا در فارسی ایستاده- محسوب می‌شود. این سری از سرورها ابعاد کوچکی دارند، ظاهرشان شبیه به کیس کامپیوتر است و از مصرف انرژی بسیار پایین‌تری نسبت به سایر مدل‌های سرور برخوردار هستند.

سرورهای ML به دلیل این که وابسته به رکمونت و اتاق سرور نیستند، گزینه جذابی برای شرکت‌هایی هستند که مشکل کمبود فضا دارند. این شرکت‌ها می‌توانند خیلی کوچک باشند یا متوسط و دارای دفاتر متعدد راه دور. در هر صورت عدم وابستگی سرور ML باعث شده تا بعضی از مدل‌های آن بسیار پرفروش باشد.

در حال حاضر سرورهای ML در دو سری 100 و 300 عرضه می‌شوند(قبلا سری 500 هم بوده که تولید آن متوقف شده). در ادامه به معرفی هر کدام از این سری سرورها و مدل‌های محبوب آن‌ها می‌پردازیم.

همچنین بخوانید: راهنمای کامل خرید سرور اچ پی

سرورهای سری HP ML 100

سرورهای سری ML 100 ساده، کم هزینه و از نظر ابعادی کوچک هستند. همین سه عامل باعث می‌شود تا این سری مدل از سرورها مناسب دفاتر و فضاهای کوچک باشند. با وجود سادگی اما سرورهای سری ML 100 قابل انعطاف و گسترش هستند.

اصطلاح «سرور» می‌تواند به چند چیز از جمله سخت‌افزار، نرم‌افزار یا عملکرد ارتباط داخلی از طریق اشتراک‌گذاری فایل یا ایمیل اشاره داشته باشد. قبل از اینکه تصمیم بگیرید که آیا ممکن است برای کسب و کار خود به یک سرور تاور ام ال 350 نیاز  داشته باشید یا نه، دانستن اینکه این سرور چیست و چه انواعی در دسترس است می تواند مفید باشد.تصمیم برای خرید سرور اچ پی HP  ML350p Gen8  چگونه میباشد ؟ انتظارات رشد و صنعت ملاحظات کلیدی هستند و باید بتوانید برای رشد خود تصمیم مناسبی و اینده نگری  داشته باشید. پاسخ به این که آیا به آن نیاز دارید یا خیر به نوع شرکت شما، انتظارات شما برای رشد و نرم افزاری که معمولاً استفاده می کنید بستگی دارد. صنعتی که در آن کار می کنید نیز می تواند بر انتخاب شما تأثیر بگذارد. برای کسب‌وکارهایی که بیش از دو یا سه نفر دارند، یک سرور تاور ام ال 350  کسب‌وکار کوچک تجهیزاتی را ارائه می‌کند تا به کسب و کار شما کمک کند کارآمدتر کار کند.

ساخت یا خرید مونتاژ شده سرور ام ال 350 برای کسب و کار شما ؟ یک سرور تاور از اجزای فیزیکی تشکیل شده است که برای ساختن یا خرید آنها از قبل مونتاژ شده نیاز دارید. همچنین جایی است که این سخت افزار را ذخیره می کنید، بنابراین باید اندازه را نیز در نظر بگیرید، به خصوص در یک فضای تنگ.بزرگترین سرور 2P HP تا به امروز دارای شاسی قدرتمندی است که ظرفیت ذخیره سازی بالا، پشتیبانی از E5-2600 Xeons و مدیریت عالی از راه دور را ترکیب می کند. یک سرور بزرگ و قوی که میتوان گفت بزرگترین و قدرتمند ترین سرور تاور شرکت اچ پی میباشد .می توان برای این سرور معادل 380 در سری ها ی رکمونت را اعلام کرد .

بررسی سرور HPE ProLiant Gen10بی شک یکی از برترین تولید کننده های سرور های شبکه ای در دنیا ، شرکت HP می باشد که در کشور خودمان نیز طرفداران بسیار زیادی را دارد.

سرور های تولیدی کمپانی HP هم اکنون بخش اعظمی از دیتای دنیای ارتباطات و وب را پردازش می کنند. حتی محصولات قدیمی این شرکت نیز همچون  حصولات پیشرو جدیدش ، طرفداران بسیاری را دارد.

یکی از محصولات جدید ، محبوب ، منعطف و بسیار قدرتمند این تولید کننده، سرور DL380 از خانواده Proliant و سری Gen10 آن می باشد.

پشتیبانی از پردازنده های جدید اینتل زئون ایسکیلبل (Intel Xeon Scalable) که تا 70 درصد افزایش کارایی داشته و تا 25 درصد به تعداد هسته های خود افزوده است به همراه حافظه رم بسیار سریع DDR4 با نرخ انتقال داده 2666MT/S و همچنین بسیاری از گزینه های پیشرفته دیگر از نکات قابل توجه و مثبت این سرور بسیار قدرتمند و منعطف می باشد.

سرور HP DL380 Gen10 :

سرور HP ProLiant DL380 Gen10 همراه با ظاهر به روز شده و طراحی قاب جدید، پردازنده های جدید Scalable اینتل را برای ارائه هسته های بیشتر ، عملکرد بهتر، قابلیت توسعه و مقیاس پذیری ارائه می دهد. این پلت فرم بسیار متنوع است و تعدادی از پیکربندی های شاسی را با انعطاف پذیری ذخیره سازی قابل توجهی برای پشتیبانی از کارهای متنوع ارائه می کند. این سیستم عامل خود را با استفاده از اثر انگشت Silicon Root of Trust ایمن می کند و اگر این کار را نتواند انجام می دهد، بوت شدن سرورhp  را متوقف می کند.

کارت حافظه  

برای دستیابی به کارایی سریع تر، هر پردازنده از 6 کانال حافظه با دو ماژول حافظه در هر کانال پشتیبانی می شود. 12 ماژول DDR4 حافظه hp توسط هر پردازنده کنترل می شود که در مجموع 24 ماژول حافظه با یک پیکربندی دو پردازنده hp می باشد. با استفاده از تنها یک CPU نصف اسلات DIMM نصب شده قابل استفاده خواهد بود. سرعت حافظه تا 2666 مگابایت بر ثانیه در سرورهای HPE Gen10 پشتیبانی می شود، اما به یاد داشته باشید، سرعت حافظه به عملکرد مدل پردازشگر، نوع حافظه و پیکربندی حافظه وابسته است.
این سرور hp از انواع حافظه های unbuffered (UDIMM), registered (RDIMM), load-reduced (LRDIMM)  و NVMe (NVDIMM) پشتیانی می کند اما مخلوط کردن انواع حافظه های مختلف توسط این سرور hp  پشتیبانی نمی شود.

 

چرا خرید سرور DL  اچ پی از دکتر اچ پی

سرور اچ پی دکتر اچ پی  بدون شک مهم‌ترین فاکتور در انتخاب یک سرور اچ پی فیزیکی مناسب ، اعتماد کاربر بر خدمات فروشنده سرور اچ پی  می‌باشد. چراکه در این خدمات علی‌رغم وجود اطلاعات مفید  در مورد سرور اچ پی در اینترنت و فضای مجازی  و نرم‌افزاری مستقل، کاربران از سخت‌افزاری بسیار گران قیمت استفاده می‌کنند و باید همیشه اپدیت ترین مطالب و فریم ور ها در اختیار مشتریان و خریداران سرور اچ پی قرار بگیرد و دکتر اچ پی  این مهم را به کمک فناوری برجسته خود که سرانجام مطالعه مداوم، به‌کارگیری هزاران مقاله علمی مرتبط و اختصاص صدها ساعت، کار علمی فشرده می‌باشد به ارمغان آورده است. ما در دکتر اچ پی با توجه به نمایندگی هایی که در خارج از کشور داریم و اطلاعاتی که توسط این دوستان به بچه های و همکاران فنی ما می رسد سعی بر ان دارند که تمام اطلاعات را ترجمه کرده و با شیواترین راه بیان در سایت و داکیومنت های سایت قرار بدهند.با توجه به حجم بالای داده ها و اطلاعات می توان گفت این اپدیت ها با ظهور هر نسل سرور اچ پی که الان در نسل GEN10  ,  GEN 10 PLUS هستیم اپدیت می شود و در خدمت تمام مشتریان و خریداران سرور اچ پی قرار می گیرد.

پشتیبانی , گارانتی خدمات سرورHP

فروش کالاهای اورجینال واقعی سرور اچ پی این محصولات رو به قطعات خراب نشو در بازار تبدیل کرده هست تمام تلاش ما در دکتر اچ پی این هست که تمام قطعات سرور اچ پی را بصورت کاملا اورجینال خریداری کرده و وارد مشود کنیم و لی این مقوله بسیار سخت و زجمت بالایی دارد .پشتیبانی شبانه‌روزی و ۲۴ ساعته از کاربران سرورهای  فروخته شده در دکتر اچ پی توسط تیم فنی شرکت ماهان شبکه ایرانیان انجام می پذیرد، این قابلیت را فراهم کرده تا تیم فنی و ساپورت در تمامی لحظات کنار شما بوده و در صورت داشتن هرگونه سؤال یا مشکلی برای کار با سرور ها و قطعات سرور اچ پی و کلیه هارد ها ها، در سریع‌ترین زمان به پرسش‌های شما پاسخ داده تا بدون هیچ‌گونه مشکلی، بهترین استفاده و تجربه را از کار با دکتر اچ پی یک تجربه ناب و کامل را داشته باشید.گارانتی محصولات دکتر اچ پی چه در خرید سرور و فروش سرور همه و همه توسط تیم فنی و گارانتی ماهان شبکه که در شرکت مستقر هستند انجام می پذیرد.

در هنگام درخاست پیش فاکتور از دکتر اچ پی حتما تیک درخواست سرور پبشنهادی هم بدهید همکاران ما با توجه به اینکه سالهاست در ایران کار پشیبانی انجام می دهند و توانند بهترین کاتفیگ و با پایین تر ی هزینه ها را برای شما پیشنهاد بدهند.

امکانات خرید سرور hp چیست ؟

دکتر اچ پی  امکان استفاده از سخت‌افزارهای قدرتمند خود را در غالب سرور واقعی و کم هزینه ارائه می‌دهد. از امکانات سرور پک می‌توان به ثطعات کاملا اورجینال سرور اچ پی اشاره کرد که مدیریت و کار بار سرور را برای کاربران آسان کرده است چرا که شامل قابلیت‌هایی از جمله اتصال از طریق VNC به وی پی اس، مانیتور منابع سرویس و ترافیک مصرفی، قابلیت تغییر رمز و راه‌اندازی یا خاموش کردن سرور،می‌باشد، تغییر سیستم‌عامل و منابع سخت‌افزاری در حداقل زمان ممکن، یکی از ویژگی‌های محبوب این سرور با برند اچ پی می‌باشد.

قیمت بروز شده بهمن و اسفند ماه 1402 برای اگر تصمیم به خرید سرور گرفته‌اید احتمالا با سوالات بسیار زیادی مواجه شده‌اید. در این قسمت راهنمای کاملی برای خرید سرور HP برای شما قرار داده‌ایم تا بتوانید با آگاهی کامل اقدام کنید. شرکت HP یکی از بزرگترین تولیدکننده‌های سرور HP در دنیاست که توانسته بازار خرید و فروش سرور را در دست بگیرد.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید برندهایی دیگری مانند DELL، Supermicro و هیتاچی اقدام به تولید و فروش سرور کرده‌اند ولی نتوانسته‌‌اند گوی رقابت را از برند HP بدزدند. از اصلی‌ترین دلایلی که یک کاربر مجاب به خرید سرور HP می‌شود این است که سرور اچ پی میدان فروش، بازار جهانی، گارانتی و خدمات پس از فروش فوق العاده خوبی دارد. از لحاظ فنی نیز می‌توان گفت تمامی سرورها قطعاتی مانند CPU، رم و هارد سرور را دارند، از این‌رو برند اچ پی مزیت خاصی نسبت به برندهای دیگر ندارد.

ولی این نکته را در نظر بگیرید که HP تمامی تجهیزات موردنیاز یک سرور را به کارخانه‌های دیگر سفارش می‌دهد تا با توجه به استانداردهایی که تعیین کرده است، آن‌ها اقدام به تولید کنند. بنابراین قطعات سوار شده روی سرور با خود سرور HP قابلیت Compatible بیشتری دارد. از دیگر مزایای خرید سرور HP می‌توان به طول عمر بالای این برند اشاره کرد. همچنین کارشناسان فنی ما با موارد خرابی کمتری در سرورهای HP مواجه می‌شوند.

خرید فن سرور HP

سرورهای HP از پر استفاده‌ترین سرورهای موجود در دنیای کامپیوتر هستند. این سرورها قیمت کمی ندارند؛ بنابراین باید در نگهداری از این سرورها نهایت دقت را به عمل آورد. یکی از نکاتی که به طول عمر سرورهای HP کمک فراوانی می‌کند، استفاده از یک فن سرور HP خوب و متناسب با قطعات سخت افزاری سرور است.

به این نکته توجه داشته باشید که ممکن است یک سرور به چندین فن سرور قوی نیاز داشته باشد تا با قدرت زیاد هوا را داخل سرور به جریان بیندازند و سبب قطعات سخت افزاری را به خوبی خنک کنند. فن سرور برای خنک نگه داشتن سرور و تجهیزات داخلی آن و جلوگیری از گرمای بیش از اندازه سرور استفاده می‌شود.

فن می‌تواند با متعادل نگه‌داشتن دما به طول عمر قطعات سرور کمک بزرگی کند. دمای بالا می‌تواند به اجزای سرور صدمات جبران ناپذیری وارد کند و حتی می‌تواند سرور را از کار بیندازد. زمانی که قطعات سرور در حال کار کردن هستند گرما و حرارت بسیار زیادی تولید می‌کنند.

این بالا رفتن دما می‌تواند باعث خاموش شدن و یا از کار افتادن قطعات شود به همین علت وجود فن برای متعادل کردن دما ضروری است. هرچه عملیات خنک کردن قطعات و سرور بهتر انجام شود و فن بهتر کار کند طول عمر سرور بیشتر می‌شود و عملکرد بهتری خواهد داشت.

قیمت هارد سرور HP

هارد سرور HP در واقع هارد دیسکی است که برای سرور HP مورد استفاده قرار می‌گیرد. از آن جا که سرور باید همواره روشن باشد، هارد سرور HP نیز به صورت شبانه روزی باید کار کند و بالطبع قدرت پردازش بالایی هم داشته باشد. از این رو مشخصات فنی هارد سرور HP به مراتب قدرتمندتر از یک هارد معمولی است.

در هنگام خرید هارد سرور HP حتما به خدمات پس از فروش و گارانتی محصول توجه کنید. از آن جا که هارد دیسک جزو قطعاتی است که در معرض آسیب و فشار قرار دارد، مهم است که از فروشگاهی خرید کنید که تضمین کیفیت کالا و پشتیبانی کامل از آن را داشته باشد. لیست زیر چند مدل قدرتمند از هاردهای SSD مدل اچ پی است که نسبت به قیمت و کارایی خود مناسب هستند: