نماد اعتماد

خرید سرور های HP ProLiant ML

خرید سرور تاور 

مدل‌های سرور اچ پی از نظر شکل طاهری و عملکرد با هم تفاوت‌های بسیاری دارند. اچ پی دو نوع سرور Tower و Rackmount را به بازار عرضه کرده است. سرورهای پرفروش اچ پی در دو سری ML و DL به بازار عرضه شده‌اند. ML مخفف کلمه Modular Line و از نوع ایستاده یا تاور است. 

راهنمای خرید سرور ML

سرور TOWER تاور برج چیست؟


سرورهای Tower به عنوان رایانه‌هایی عمل می‌کنند که 24/7 کار می‌کنند تا پشتیبانی اختصاصی برای حجم کاری کسب‌وکار شما ارائه دهند. سرور برج که به عنوان یک هاب امن برای عبور همه ارتباطات عمل می کند، به طور مشترک با شبکه دستگاه های شما اجرا می شود و از برنامه های شما پشتیبانی می کند و برای همه داده ها و تجزیه و تحلیل ها ذخیره می کند.
نمونه ای از سرور برج چیست؟
بهترین سرورهای برج عبارتند از:

HPE ProLiant ML، HPE ProLiant MicroServer، Lenovo ThinkSystem ST Series، Dell PowerEdge T و Supermicro SuperWorkstation.

برج سرور چه نام دارد؟ 

تاور سرور چیست؟  

سرورهای برج نوعی از فرم فاکتور سرور هستند که به عنوان یک کابینت مستقل و عمودی ارائه می شوند که به عنوان پیکربندی شاسی نیز شناخته می شود.

مزایای سرور برج چیست؟

  1.  ساده تر بودن در طراحی به این معنی است که تراکم اجزای آن نسبت به سایر سرورها کمتر است. 
  2. سرورهای برج به راحتی در شبکه قابل شناسایی هستند و امکان افزودن مقدار نامحدودی به شبکه موجود وجود دارد.  
  3. قابل سفارشی سازی/ارتقا  
  4. سرورهای Tower سر و صدای کمتری نسبت به سرورهای رک ایجاد می کنند.

تفاوت بین سرور برج و رایانه شخصی چیست؟

سرور برج چیست؟ اگر یک کامپیوتر رومیزی دارید، یک برج دارید. تفاوت بین رایانه شخصی رومیزی و سرور برج در منابع محاسباتی است. یک سرور اغلب دارای قدرت CPU بیشتر و حافظه سریع است به طوری که می تواند چندین درخواست کاربر را به طور همزمان و سریع پردازش کند.
اگر یک سرور قدیمی برج پیدا کردید و به این فکر می کنید که آیا می توانید از آن به عنوان یک رایانه شخصی استفاده کنید، پاسخ مثبت است. آنها می توانند ویندوز، لینوکس و حتی سیستم عامل مک را اجرا کنند. (اگر به اندازه کافی تلاش کنید) هر دوی آنها می توانند بازی های ویدیویی انجام دهند، پردازشگرهای کلمه یا هر چیزی که شما روی یک کامپیوتر معمولی انجام می دهید اجرا کنند.

دنیای سرورهای ML HP متنوع و گسترده‌ است و پیش از خرید سرور ML باید حتما اطلاعات لازم را درباره آن‌ها کسب کرد. HP از مهم‌ترین کمپانی‌های تولید قطعات شبکه و به خصوص سرور است که سرورهای Tower و Rackmount از پرطرفدارترین سرورها ML  در بین شرکت‌های کوچک و بزرگ است.

سرورهای HP Proliant ML (مخفف Modular Line)  تاور سرور ها از مهم‌ترین سری سرورهای ML HP است که جزو سرورهای Tower- یا در فارسی ایستاده- محسوب می‌شود. این سری از سرورها ابعاد کوچکی دارند، ظاهرشان شبیه به کیس کامپیوتر است و از مصرف انرژی بسیار پایین‌تری نسبت به سایر مدل‌های سرور برخوردار هستند.سرورهای ML به دلیل این که وابسته به رکمونت و اتاق سرور نیستند، گزینه جذابی برای شرکت‌هایی هستند که مشکل کمبود فضا دارند. این شرکت‌ها می‌توانند خیلی کوچک باشند یا متوسط و دارای دفاتر متعدد راه دور. در هر صورت عدم وابستگی سرور  HP ML باعث شده تا بعضی از مدل‌های آن بسیار پرفروش باشد.در حال حاضر سرورهای ML HP در دو سری 100 و 300 عرضه می‌شوند(قبلا سری 500 هم بوده که تولید آن متوقف شده). در ادامه به معرفی هر کدام از این سری سرورها و مدل‌های محبوب آن‌ها می‌پردازیم.

آیا سرور تاور یک کامپیوتر است؟

قیمت سرور ایستاده

سرور تاور کامپیوتری است که در یک کابینت عمودی ساخته شده است که به تنهایی می ایستد و برای عملکرد به عنوان یک سرور طراحی شده است. کابینت به عنوان یک تاور شناخته می شود و چندین سرور تاور می توانند به طور همزمان برای وظایف و فرآیندهای مختلف کار کنند.سرورهای تاور کدامند؟یک سرور برج شبیه به یک رایانه رومیزی است که دارای اندازه استاندارد است. اولین سرورهایی که در سازمان های کوچک تا متوسط مورد استفاده قرار گرفتند سرورهای برجی بودند. آنها از یک کیس کامپیوتر استاندارد با اجزای پیشرفته در برج استفاده می کنند.تفاوت بین رک و سرور برج چیست؟بزرگترین تفاوت در نحوه نصب است. Rack Server یک دستگاه مستقل نصب شده در کابینت است، در حالی که سرور تاور را می توان روی زمین، میز یا مکان های دیگر مستقر کرد. سرور برج نیازی به کابینت ندارد.

سرورهای برج چگونه کار می کنند؟
سرور برج کامپیوتری است که در یک کابینت عمودی ساخته شده است که به تنهایی می ایستد و برای عملکرد به عنوان یک سرور طراحی شده است. کابینت به عنوان یک برج شناخته می شود و چندین سرور برج می توانند به طور همزمان برای وظایف و فرآیندهای مختلف کار کنند.چرا از سرور برج استفاده می شود؟سرورهای Tower به عنوان رایانه‌هایی عمل می‌کنند که 24/7 کار می‌کنند تا پشتیبانی اختصاصی برای حجم کاری کسب‌وکار شما ارائه دهند.

کدام سرور بهترین سرور است؟
این فناوری ها را می توان یکپارچه کرد یا به دارایی های سرور اضافه کرد.

  • خانواده سرورهای Dell PowerEdge R940. 
  • Dell PowerEdge R840. 
  • سرورهای دل R740 
  • سازمان‌ها سرورهای خود را کاهش می‌دهند. 
  • سرورهای HPE ProLiant 
  • سرورهای ThinkSystem. 
  • سرورهای Quanta 
  • سرورهای سوپرمیکرو

همچنین بخوانید: راهنمای کامل خرید سرور اچ پی

سرورهای سری HP ML 100

سرورهای سری ML 100 ساده، کم هزینه و از نظر ابعادی کوچک هستند. همین سه عامل باعث می‌شود تا این سری مدل از سرورها مناسب دفاتر و فضاهای کوچک باشند. با وجود سادگی اما سرورهای سری ML 100 قابل انعطاف و گسترش هستند. ه سرور ML10, ML310 ,ML350 , ML110 در نسل های مختلف G7 G8 G9 G10 از سری سرورهای ML میباشد.سری ML 100 مناسب کسب و کارهایی است که با چند محیط سر و کار دارند:

  • HPC Clusters
  • Shared Internet Access
  • File And Print
  • Networking
  • و ...

از محبوب‌ترین مدل‌های این سری می‌توان به ML 110 و ML 150 اشاره کرد.

ML 110؛ سرور تاور مناسب برای سازمان‌های رو به رشد

ML 110

ساده، مطمئن و قابل ارتقا، سه ویژگی مهم ML 110 است. این سرور مناسب کسب و کارهای کوچک و شرکت‌هایی است که دفاتری در شهرهای دیگر و جاهای دور دارند. با وجود قیمت بسیار مناسب، ML 110 از مشخصات فنی بسیار خوبی بهره می‌برد.
استفاده از پردازنده‌های قدرتمند Intel Xeon Scalable، رم‌های DDR4 هوشمند یا استاندارد که با وجود ماژول‌های 32گیگابایتی و 6 اسلات DIMM به ظرفیت بسیار بالای 192 گیگابایت می‌رسد، پشتیبانی از درایوهای 2.5 و 3.5 اینچی که هر کدام ظرفیت حافظه 61 و 96ترابایتی را ایجاد می‌کنند و البته اسلات‌های قابل توسعه از مهم‌ترین ویژگی‌های فنی ML 100 است.

به همه موارد بالا قابلیت نصب این سرور تاور در رک را هم اضافه کنید که فقط 4.5 یونیت هم فضا نیاز دارد. از این رو می‌توان گفت خرید سرور ML 110 گزینه‌ای جذاب برای سازمان‌های رو به رشد است.

ML 150؛ اقتصادی با پردازشگر قدرتمند

ML 150 شاید قوی‌ترین سرور سری 100 اچ پی باشد؛ منعطف در سخت‌افزار و نرم‌افزار، آن هم در حالی که از قیمت مناسبی در مقایسه با قابلیت‌های فنی که ارائه می‌دهد برخوردار است.
این مدل از دو پردازنده پشتیبانی ‌می‌کند که هر کدام از آن‌ها می‌تواند تا 18 هسته باشد. ML150 از چیپست Intel C610 برای پردازنده‌های E5-2600-V3 و Intel E5-2600V4 استفاده می‌کند که در کنار رم 512گیگابایتی سرعت فوق‌العاده‌ای را حاصل می‌کند.

خرید سرور تاور ML hp

از دیگر ویژگی‌های ML hp 150 می‌توان به 16 اسلات حافظه DDR4 که با DIMM مدیریت شده و قابلیت پشتیبانی از تکنولوژی Advanced ECC است که باعث می‌شود درصد ایجاد خطا در پردازش داده‌ها به شدت پایین باشد.
ML 150 از دو نرم‌افزار مهم پشتیبانی می‌کند؛ نرم‌افزار مدیریت سرور One View و نرم‌افزار HP ILO که به کمک آن می‌توانید از راه دور مدیریت یکپارچه‌ای بر سرور داشته باشید. وجود این دو نرم‌افزار باعث می‌شودhp  ML 150 جزو سرورهایی باشد که مناسب شرکت‌های دارای دفاتر راه دور هستند.

سرور سری HP ML 300

سری ML 300 در مجموع مشخصات فنی قوی‌تری نسبت به سری 100 دارد. به همین خاطر از این نوع سرورها می‌توان برای پردازش کارهای سنگین‌تر و به خصوص پروژه‌های گرافیکی بهره برد.
ML 300 دو مدل پرطرفدار دارد:

ML 310 G8؛ برای مشاغل کوچک و متوسط، اما پرکار
اگر از یک سرور انتظار قدرت، سرعت و ویژگی‌های متنوع دارید و در عین حال نیم نگاهی هم به هزینه‌کرد آن دارید، ML 310 G8 گزینه‌ای مناسب است.
این سرور از معماری انحصاری HP Pro Active Insight بهره می‌برد که اجازه می‌دهد ML310 G8 طیف گسترده‌ای از ویژگی‌های نرم‌افزاری- نظیر مدیریت هوشمند که در نسل 8 سرورهای HP وجود دارد- را پشتیبانی کند.
با این که ML 310 G8 برای شرکت‌های کوچک، اما پرکار در اولویت است، به دلیل ویژگی‌ها و مشخصات فنی‌اش نظر شرکت‌های متوسط را نیز به خود جلب کرده است و جزو پرفروش‌ترین سرورهای کمپانی HP می‌باشد.
ML 350 G10؛ نسل دهمی و بسیار قدرتمند
جامعه هدف ML 350 G10 دو گروه است؛ دفاتر راه دور شرکت‌های بزرگ و دیتاسنترهای اینترپرایز. در هر دو حالت با حجم بسیار بالایی از پردازش داده و فعالیت‌های سنگین طرف هستیم که نیازمند سروری قدرتمند است.
ML 350 G10 از قدرت چیزی کم نمی‌آورد؛ پشتیبانی از 56 هسته پردازشی، پردازش با سرعت 2933 مگاهرتز بر ثانیه و پشتیبانی از حداکثر 24 هارد درایو SFF برای ذخیره داده‌ها که اگر از SAS SSDهای 68.7 ترابایتی استفاده شود، ظرفیت ذخیره‌سازی داخلی سرور تا 32.14 ترابایت خواهد بود، نمونه کوچکی از قدرت فوق‌العاده فنی این مدل سرور است.
این سرور از دو تکنولوژی Silicon Root of Trust و ماژول TPM برای حفظ امنیت و جلوگیری از دسترسی‌های غیر مجاز بهره می‌برد. همچنین برای مدیریت نیز از چیپ مدیریتی HPE ILO 5 استفاده می‌کند که کلیه سخت‌افزار سرور را به صورت آنلاین در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

سرورهای سری HP ML برای چه کسانی مناسب است؟

با آگاهی از ساختار سرورهای ML، اکنون می‌توان گفت این سری از سرورهای HP برای چه افراد و کسب و کارهایی می‌تواند مناسب باشد.

به طور کلی برای گروه‌های زیر، این نوع از سرور بهترین گزینه است:

  • شرکت‌هایی که می‌خواهند شبکه‌بندی انجام دهند و دسترسی اشتراکی به پرینت، فایل و اینترنت ایجاد کنند.
  • افرادی که خواهان حداقل پیکربندی با کمترین میزانی که می‌توان برای شبکه هزینه کرد هستند.
  • شرکت‌‌هایی که دفاتر و شعباتی در شهرهای دیگر دارند.
  • فرد یا شرکتی که می‌خواهد در زمینه نگهداری سرور حداقل هزینه و انرژی را مصرف کند.
  • افراد یا شرکت‌هایی که به جای سرور از رایانه استفاده می‌کنند.

راهنمای خرید سرور تاور hp

شما می توانید قبل از خرید سرور اچ پی صفحه مربوط به راهنمای خرید سرور HP را مطالعه کنید و در مورد تمام سرور های اچ پی اطلاعات کافی را کسب کرده و سپس به سمت انتخاب و درخواست پیش فاکتور سرور اچ پی بروید  د راهنمای خرید سرور اچ پی ما تمام سرور های موجود در بازار سرور ایران را برای شما با عکس و کانفیگ های مختلف گزاشته شده تا براحتی در بین تمام سرور های گشت و گذار کنید .

فروش سرور اچ پی tower انلاین ماهان شبکه ایرانیان یکی از فروشندگان سرور اچ پی در ایران این زمینه را برای شما مشتریان عزیز فراهم کرده هست تا بهترین انتخاب را بسته به نیازمندی های کسب و کار خود انتخاب کنید و کمترین تاثیر را بر انتخاب شما تیم فروش داشته باشد .سرورهای ML در رده سرورهای DL قرار می‌گیرند و چیزی کم ندارند. یکی از مزیت‌های بسیار مهم سرورهای سری DL عدم وابستگی آن‌ها به رک است.استعلام قیمت سرور اچ پی تاور در ماهان شبکه ایرانیان

با نوجه به قیمت های بالای سرور اچپی قیمت دادن سرور بصورت شفاهی کاری بسیار ریسک پذیر و خطر ناک میباشد با توجه به اینکه تجربه بالای بیست ساله ما در این حوزه ی سرور اچ پی نشان می دهد که بهترین راه قیمت دادن بصورت کتبی میباشد که در این پیش فاکتور تمام قطعات بصورت کامل نوشته شده باشد تا مشتری بصورت راحت و کامل انچه را که خریداری مکند اطلاع داشته باشد خرید سرور اچ پی حتما باید بصورت کنبی باشد .

میتوانید انواع سرور تاور اچپیhttps://www.drhp.ir/22-hp-server را در لینک روبرو مشاهده کنید در این قسمت انواع سرور تاور hp را مشاهده کنید.همچنین برای خرید اینترنتی و استعلام قیمت انلاین وارد سایت ماهان شبکه ایرانیان شده یا روی لینک خرید سرور تاور   mahanshabake.com کلیک کنید وارد سایت شده و بررسی کنید.

سرور تاور و کیس سرور اچ پی کامپیوتری است که در یک کابینت عمودی ساخته شده است که به تنهایی می ایستد و برای عملکرد به عنوان یک سرور طراحی شده است. کابینت به عنوان یک برج شناخته می شود و چندین سرور تاور و کیس سرور اچ پی می توانند به طور همزمان برای وظایف و فرآیندهای مختلف کار کنند. سرور تاور و کیس سرور اچ پی چیست؟ مزایای سرور برج این را در 23 فوریه 2018 ارسال کرد سرور دستگاهی است با مجموعه ای خاص از برنامه ها یا پروتکل ها که خدمات مختلفی را ارائه می دهد. یک سرور و مشتریانش با هم یک شبکه مشتری/سرور را تشکیل می دهند که سیستم های مسیریابی و دسترسی متمرکز به اطلاعات، منابع، داده های ذخیره شده و غیره را فراهم می کند.

سرور تاور و کیس سرور اچ پی چیست؟

 سرور تاور و کیس سرور اچ پی کامپیوتری است که در یک کابینت عمودی ساخته شده است که به تنهایی می ایستد و برای عملکرد به عنوان یک سرور طراحی شده است. کابینت به عنوان یک برج شناخته می شود و چندین سرور برج می توانند به طور همزمان برای وظایف و فرآیندهای مختلف کار کنند. سرورهای برج به دلیل مقیاس پذیری و ویژگی های قابلیت اطمینان محبوب هستند زیرا سرورهای نامحدودی را می توان به شبکه موجود اضافه کرد تا حد زیادی به دلیل ماهیت مستقل سرورهای برج جداگانه.

مزایای سرور تاور و کیس سرور اچ پی

خنک‌سازی آسان‌تر، زیرا چگالی کلی اجزا نسبتاً کم است.یک سرور تاور و کیس سرور اچ پی ماهیت قوی و ساده ای دارد. از آنجایی که چگالی کلی اجزا کم است، خنک‌سازی آسان‌تر در سرورهای برج امکان‌پذیر است. بنابراین، می تواند از آسیب احتمالی، گرمای بیش از حد یا خرابی جلوگیری کند.مقیاس پذیری، تعداد نامحدودی از سرورها را می توان به یک شبکه موجود اضافه کرد.

 ضریب مقیاس پذیری در سرورهای برج بالا است و افزودن سرورها به یک شبکه ساده بسیار ساده تر است که منجر به یکپارچگی قابل تطبیق می شود. شناسایی آسان هم در شبکه و هم به صورت فیزیکی در سرورهای برج امکان پذیر است زیرا داده ها معمولاً در یک برج و نه در دستگاه های مختلف ذخیره می شوند.معایب سرور تاور و کیس سرور اچ پی مجموعه ای از سرورهای تاور و کیس سرور اچ پی حجیم تر و سنگین تر از سرورهای بلید یا مجموعه ای از سرورهای رک هستند. گروهی از چندین سرور تاور و کیس سرور اچ پی خنک‌کننده هوا در یک مکان می‌تواند نویز داشته باشد زیرا هر تاور و کیس سرور اچ پی به یک فن اختصاصی نیاز دارد.


 می توانید برای خرید سرور تاور در ماهان شبکه ایرانیان بصورت اینترنتی اقدام کنید مشکل اساسی در این سرور تاور خرید رم سرور ها میباشد که با توجه به این که پردانزده های خاصی را ساپورت می گنند دردسر های خاصی دارند.