نماد اعتماد

رایانه های شخصی پزشکی برای مراقبت های بهداشتی

رایانه های شخصی پزشکی برای مراقبت های بهداشتی قرن بیست و یکم

رایانه های شخصی پزشکی برای مراقبت های بهداشتی قرن بیست و یکم

پیشرفت های فنی به سرعت در حال تحول، تغییراتی را در زمینه پزشکی ایجاد کرده است. حتی اگر سوابق دیجیتالی بیمار یا انتقال سریع‌تر الکترونیکی داده‌های بیمار در حال حاضر گسترده شده باشد: سیستم‌های رایانه‌ای مدرن در ترکیب با ابر راه‌حل‌هایی را که قبلاً غیرقابل تصور بود، امکان‌پذیر می‌کنند.

دسترسی روزافزون به اینترنت سریع موبایل، تله متری را در پزشکی تثبیت کرده است. سیستم های اطلاعات بالینی در حال حاضر در سراسر کشور مورد استفاده قرار می گیرند و زیرسیستم های مختلف اداری و بالینی را یکپارچه می کنند. شیوه های کوچکتر به طور فزاینده ای به سیستم های مدیریت دیجیتال بیمار و سیستم های ویدئویی دیجیتال روی می آورند.

سرور مراکز تصویربرداری پزشکی

در آینده نزدیک، موضوعاتی مانند واقعیت مجازی، محاسبات ابری، داده های بزرگ و یادگیری ماشین اهمیت فزاینده ای پیدا خواهند کرد. به عنوان مثال، بیماران می توانند به راحتی داده های جمع آوری شده را از طریق تلفن هوشمند یا پوشیدنی خود با پزشکان شرکت کننده به اشتراک بگذارند.

ژنوم تومورها و سایر مواد ژنتیکی پیچیده اکنون می توانند دیجیتالی شوند و در نتیجه سریعتر پردازش شوند. تجزیه و تحلیل حجم بسیار زیادی از داده ها در زمینه پزشکی بسیار مهم است و توسط داده های بزرگ بسیار ساده و تسریع می شود.

سرور بیمارستان که برای ارتباط باید تهیه شود.

علاوه بر این امکانات، زندگی روزمره در مراقبت های بهداشتی نیز الزاماتی را به همراه دارد که با سیستم های رایانه ای معمول قابل پوشش نیست. این موارد از افزایش استانداردهای بهداشتی (سطوح ضد باکتریایی و آسان برای تمیز کردن) در مناطقی که سیستم ها با بیمار در تماس هستند، تا مصونیت طولانی در برابر تشعشعات الکترومغناطیسی، به منظور کار کردن حتی در مناطق پر بار را شامل می شود. همچنین برای اینکه خودتان به عنوان یک مزاحم عمل نکنید و درمان ها را مختل نکنید یا نتایج اندازه گیری را مخدوش کنید. همه اینها به سخت افزار اختصاصی با ویژگی های مراقبت های بهداشتی خاص نیاز دارد.

ارتباط بین رایانه های شخصی با سرور های بهداشتی 

استانداردها و گواهینامه های مهم تجهیزات الکتریکی پزشکی

EN 60601: استانداردهای DIN برای فناوری پزشکی الزامات ایمنی و معیارهای عملکرد را برای تجهیزات الکتریکی که توسط منبع تغذیه کار می‌کنند برای تشخیص و نظارت بر افراد تحت درمان تعریف می‌کنند. ویرایش سوم فعلی به شدت مورد بازنگری قرار گرفته است، به ویژه در حوزه مدیریت ریسک.

IEC 60601-1: این معادل بین المللی استاندارد EN 60601 اروپا است که توسط کمیسیون بین المللی الکتروتکنیک صادر شده است.

رایانه های شخصی برای استفاده در مراقبت های بهداشتی

علاوه بر کاربردهای کلاسیک در محیط صنعتی، سایر حوزه های کاربردی نیز مطالباتی را از کامپیوترهای مورد استفاده ایجاد می کنند که با سخت افزارهای استاندارد معمولی قابل استفاده نیستند. همچنین استفاده در سرویس بهداشتی نشان دهنده یک مورد خاص است. بسته به مشخصات برنامه، علاوه بر ویژگی‌های معمول، مانند در دسترس بودن طولانی مدت، طول عمر و استحکام، موارد بیشتری در پس‌زمینه وجود دارد که معمولاً بیشتر در پس‌زمینه هستند.

اطلاعات سرگرمی بیمار

رایانه های شخصی پنل مستقیماً روی تخت بیمار قرار دارند که برای سرگرمی بیمار از طریق تلویزیون و اینترنت و همچنین ارائه اطلاعات در نظر گرفته شده است. در طول ویزیت پزشک، پزشک می تواند تشخیص بیمار، تصاویر، اشعه ایکس و موارد دیگر را روی صفحه نمایش دهد. برخی از این سیستم ها می توانند به عنوان تلفن نیز استفاده شوند. مهم ترین تفاوت با سایر PPC های صنعتی در اینجا، الزامات بهداشتی است که روی دستگاه ها قرار می گیرد، بنابراین معمولاً باید با مواد تمیز کننده خشن تمیز شوند یا حتی سطوح آنتی باکتریال داشته باشند.

پرستاری

همچنین، امروزه ثبت داده ها در کنار تخت یا تجویز دارو معمولاً با پشتیبانی فناوری اطلاعات انجام می شود. برای این منظور از دستگاه های متحرک باتری دار استفاده می شود که توسط کادر پرستاری حمل می شود. اغلب، این تبلت ها مجهز به ویژگی هایی هستند که در تبلت های دیگر غیرعادی است.

RFID و بارکد خوان برای تشخیص دارو، سطوحی که به راحتی تمیز می شوند، یا حتی چراغ قوه های داخلی برای بیدار نگه داشتن بیماران خواب در شب برای علائم حیاتی. طرح دیگری که اغلب مورد استفاده قرار می‌گیرد، گاری‌های پرستاری، واگن‌هایی هستند که یک کامپیوتر کامل پزشکی با نمایشگر یا یک رایانه شخصی با پنل پزشکی با منبع تغذیه سیار روی آن قرار دارند.

اینها را خواهران می توانند به تخت بیمار هل دهند.

تشخیص و پزشکی دستگاه

در فناوری پزشکی، تصاویر اغلب باید توسط پزشک با بالاترین کیفیت تصویربرداری شوند. برای این منظور، از یک سو، نیاز به وضوح بالا تا 4k، اما همچنین یک بازتولید رنگ مشخص و با کنتراست بالا برای جلوگیری از تشخیص اشتباه، به عنوان مثال. هنگام مشاهده اشعه ایکس

سرور بیمارستان و ارتباط ان با پی سی های سلامت

علاوه بر این، تمام رایانه‌های مورد استفاده در مراقبت‌های بهداشتی باید از یک طرف سازگاری الکترومغناطیسی بالایی داشته باشند تا از میدان‌های تولید شده توسط تجهیزات پزشکی محافظت شوند، از سوی دیگر، به منظور تبدیل شدن به یک عامل حواس‌پرتی و جعل مقادیر اندازه‌گیری شده، نباشند. برای این منظور، رایانه های شخصی با توجه به هدف خود در مراحل تست مربوطه گواهی می شوند.