نماد اعتماد

چرا دست دوم را نباید بخرید

چرا بعضی از قطعات سرور دست دوم را نباید بخرید؟

خرید قطعات سرور دست دوم گاهی سرشار از منفعت هم در استفاده و هم از نظر اقتصادی است اما اگر خواهان خرید قطعات سرور اچ پی دست دوم هستید باید بدانید که قطعات فوق ممکن است به خوبی قطعات نو سرور ، کار نکنند.وقتی صحبت از خرید قطعات سرور اچ پی دست دوم می شود، ممکن است به با صرفه بودن آن معامله فکر کنید، اما، مانند خرید هر چیز دست دوم، باید برخی از نکات منفی را در مورد قطعات سرور دست دوم بدانید.

نکته اصلی هنگام بررسی قطعات سرور اچ پی این است که شما واقعاً به قطعات براق و نو نیاز ندارید. بلکه به قدرت و کارایی آن نیاز دارید تا صرفا جعبه گشایی از آن. مثلا خرید یک CPU کارکرده از شخص دیگری، تا 70 درصد صرفه جویی برای شما به همراه دارد.

چرا بعضی از قطعات سرور دست دوم را نباید بخرید؟

قطعات سرور اچ پی ای دست دوم گارانتی ندارند، پس در هنگام خرید مطمئن شوید که وضعیت کلی آن درست است، با دقت بررسی کنید و به هر گونه نقص توجه داشته باشید، گاهی نخریدن آن به صرفه تر است.هرچند خرید بعضی قطعات سرور دست دوم لذت خاصی دارد و گاهی همراه با سود است، اما قطعات خاصی از کامپیوتر وجود دارند که همیشه باید جدید خریداری شوند.

مثلا مادربرد، منبع تغذیه و هارد دیسک (از جمله SSD). این قطعات بسیار مهم هستند مخصوصاً مادربرد.مادربردها بخش‌های ضروری یک رایانه شخصی هستند و بدون شک پایه و اساس ساخت رایانه‌های شخصی هستند.

هر یک از اجزای سرور شخصی دیگر در مادربرد قرار می گیرد که اهمیت دستگاه را برجسته می کند.در بدترین حالت، مادربرد استفاده شده ممکن است در وضعیت عالی به نظر برسد، اما ممکن است خیلی زود از کار بیفتد و سایر قطعات را با خود به پایین بکشد و در نهایت برای تعمیر آن هزینه بیشتری به شما تحمیل می‌شود.

بنابراین، بهتر است از خرید مادربردهای دست دوم برای  سرور اچ پی خود اجتناب کنید، مگر اینکه از یک فروشنده مطمئن خرید کنید._ماهان شبکه ایرانیان

همانطور که گفته شد خرید قطعات hp دست دوم برای جایگزینی قطعات آسیب دیده یا فرسوده رایانه شخصی می تواند راهی عالی برای صرفه جویی در هزینه باشد. با این حال، به دلیل ماهیت حساس رایانه های شخصی، برخی از قطعات دست دوم وجود دارد که باید از خرید آنها اجتناب کنید.

حال چه قطعات کامپیوتری دست دومی را می توانید بخرید و از کدام قطعات باید اجتناب کنید؟قطعات کامپیوتری که می توانید دست دوم خریداری کنید شامل (CPU)، کیس کامپیوتر، کاور، رم، خنک کننده و مانیتور می باشد. این قطعات معمولا بادوام هستند و در صورت خرید از منابع معتبر می توانند خدمات مناسبی را به شما ارائه دهند. شما نباید هارد دیسک، مادربرد یا کارت گرافیک دست دوم بخرید.

خرید کدام قطعات کامپیوتر دست دوم مشکلی ندارد؟

یکی از قطعاتی که می توانید دست دوم بخرید، CPU است. یک CPU جدید می تواند گران باشد، به خصوص اگر به سراغ یک ابر CPU قدرتمند با کارایی بالا بروید. اما خرید دست دوم CPU پیشنهاد می شود، دلیل آن هم کاری که این قطعه انجام می دهد می باشد، یعنی “مغز رایانه” دقت داشته باشید CPUها معمولاً برای دوام زیاد ساخته می شوند و می توانند برای چندین سال کار کنند. پس، CPUهای استفاده شده بسیار ارزان تر از نو هستند و به شما امکان می دهند در روند مونتاژ یا جایگزینی CPU آسیب دیده صرفه جویی کنید.

چرا باید رم دست دوم بخریم؟

RAM سرور اچ پی  از بادوام ترین قطعات هستند و در صورت استفاده صحیح، سال ها در خدمت شما خواهند بود.با این حال، هنگام خرید رم دست دوم، بررسی کنید که آیا قطعات و بورد آن تعمیر شده است یا خیر. به این دلیل که عمر مفید کمتری دارند.یکی دیگر از عوامل مهم در خرید رم دست دوم، سازگاری آن با مادربرد است. خرید یک رم ناسازگار به معنای از دست دادن پول است، به خصوص اگر از منابع آنلاین خرید کنید.سعی کنید دفترچه راهنمای مادربرد خود را بررسی کنید تا دستورالعمل های مربوط به اسلات ها و ماژول های حافظه را ببینید.

پوسته کیس کامپیوتر دست دوم بخریدبه سراغ کیس‌های کامپیوتر دست دومی بروید که خیلی قدیمی یا آسیب دیده به نظر نمی‌رسند و مهمتر از آن، آیا آنها با رایانه فعلی شما سازگار هستند یا خیر.خرید مانیتور دست دوم بی خطر استخرید مانیتور کارکرده بی خطر است، هنگام خرید یک مانیتور دست دوم، باید پیکسل های مرده را بررسی کنید. شما به راحتی یک پیکسل مرده را بر روی صفحه نمایش تمام سفید یا سیاه مشاهده خواهید کرد. 

  • یکی دیگر از نکات مهم در هنگام خرید یک پاور دست دوم این است که آیا علائم تیره یا کبودی در آن وجود دارد. مناطق تاریک (بزرگ) و علائم کبودی که پس از روشن کردن مانیتور ظاهر می‌شوند نشان‌دهنده آسیب احتمالی LED است.
  • قطعات کامپیوتری که می توانید کارکرده بخرید شامل CPU، RAM، کیس، خنک کننده، دیسک خوان، ماوس و کیبورد است.
  • با این حال، هنگام خرید این قطعات، بررسی سازگاری با دستگاه شما بسیار مهم است.
  • علاوه بر سازگاری، باید با تست کردن قطعات، سالم بودن قطعات را نیز بررسی و تایید کنید.
  • قطعات کامپیوتری که نباید استفاده شده بخرید عبارتند از هارد دیسک، کارت گرافیک، مادربرد و کابل برق.

در عوض، قطعات حساس را جدید بخرید مثل هارد سرور اچ پی  تا از از دست رفتن اطلاعات جلوگیری کنید و اطمینان حاصل کنید که همه قطعات طبق انتظار عمل می کنند.آخرین نکته ای که باید به آن اشاره کرد اعتماد است. در مورد هر کسی که از آن خرید می‌کنید، اگر آنلاین است، تحقیق کنید و همیشه قبل از اینکه همه چیز را کنار هم قرار دهید، قطعات سرور دست دوم را آزمایش کنید.

فروش سرور استوک

در همین پست های می توانید لیست سرور های دست دوم و  کارکرده نسل های مختلف سرور های اچ پی ای ر ا مشاهده کنید.