نماد اعتماد

دیتاسنتر های استاندارد

مرکز داده ها استاندارد چیست ؟ و چه قابلیت هایی دارند؟

در اینجا تمام مراکز دیتای استاندارد رو معرفی می کنیم و می بینیم چه کانفیگ هایی دارد و بتوانیم انجام دهیم.

بازیابی اطلاعات در سرور های اچ پی

مجازی سازی دیتاسنتر (Data center virtualization)، به انتقال مراکز داده فیزیکی به مراکز داده دیجیتال (مجازی) با استفاده از یک پلتفرم نرم افزار ابری است که شرکت‌ها را قادر می‌سازد از راه دور به اطلاعات و برنامه‌ها دسترسی داشته باشند.  

مراکز داده در 6 مکان غیر معمول

  بسیاری از مراکز داده به دلیل نزدیکی به مشتریان و کارمندان بالقوه در کلان شهرها یا نزدیک آن ها قرار دارند. با این حال، با کاهش زمین های موجود در راهروهای فناوری و دولت های محلی و ساکنان شروع به عقب نشینی از توسعه بیشتر می کنند، ارائه دهندگان مرکز داده به دنبال گزینه های مسکن جایگزین برای امکانات خود هستند.

مکان های غیر متعارف نه تنها جذاب هستند، بلکه مزایای بزرگی نیز ارائه می دهند.

چرا مراکز داده را در مکان های غیر معمول قرار دهید؟

در برخی موارد، ارائه دهندگان مراکز داده وظیفه دارند دسترسی ابری را برای جوامع روستایی یا مشاغلی که تصمیم به راه اندازی فروشگاه در مناطق کمتر از مهمان نوازی در جهان دارند، فراهم کنند.

در سناریوهای دیگر، ارائه دهندگان مراکز داده رویایی می خواهند با قرار دادن مراکز داده خود در شرایط سخت و مخاطرات محیطی، محدودیت های ممکن را افزایش دهند. تلاش‌های آنها، در صورت موفقیت‌آمیز، ممکن است مکان‌های چالش‌برانگیز قبلی مانند اقیانوس یا فضا را برای مراکز داده قابل اجرا کند.

این مراکز داده الهام بخش ارائه دهندگان مراکز داده نوآور هستند. یادگیری در مورد مراکز داده منحصر به فرد راهی عالی برای اندیشیدن به راه های جدید برای نزدیک شدن به چالش های قدیمی، مانند دسترسی، دما و موانع محیطی است.

6 مرکز داده واقع در مکان های غیر معمول

در حالی که ارائه دهندگان مرکز داده معمولاً از چالش‌ها دوری نمی‌کنند، اما عملی نیز هستند. هر مکان منحصر به فرد مرکز داده به دلیل ضرورت یا نوآوری رخ می دهد.

در اینجا چند مورد از مکان‌های غیرمعمول‌تر مرکز داده آورده شده است.

1. مرکز داده غوطه ور
Project Natick یک نمونه آزمایشی است که توسط مایکروسافت برای ارائه قابلیت‌های ذخیره‌سازی و پردازش داده‌ها به کاربران در جزایر اورکنی اسکاتلند طراحی شده است. این مرکز داده حمل و نقل به اندازه کانتینر فشرده و قابل حمل است.

طراحان سیستم را ایجاد کرده اند تا مقیاس پذیر نیز باشد. طرف‌های علاقه‌مند می‌توانند اندازه مرکز داده را سفارش دهند، آن را به سرعت مستقر کنند و آن را در کف دریا بگذارند، جایی که می‌تواند سال‌ها به طور مستقل کار کند.

از نظر تئوری، می‌توان چندین واحد را سفارش داد تا قابلیت حمل و نقل سیستم را حفظ کنند و در عین حال ظرفیت محاسباتی و ذخیره‌سازی داده‌ها را افزایش دهند.

2. مرکز ابرکامپیوتر کلیسای سابق
مراکز داده به خاطر زیبایی‌شناسی ملایم خود شناخته شده‌اند. ساختارهای معمولی انبار مانند برای افراد ناآشنا بی ادعا هستند. با این حال، یک مرکز داده به دلیل معماری زیبا و ابرکامپیوتر پیشرفته‌اش، مورد توجه قرار می‌گیرد.

برای چندین دهه، توره ژیرونا یک کلیسای معمولی بود که چندین بار در هفته میزبان جماعت خود برای مراسم مذهبی بود. امروزه به عنوان یکی از زیباترین مراکز داده در جهان شناخته می شود. این مرکز ابرکامپیوتر بارسلون و سیستم پرچمدار آن، ابررایانه MareNostrum را در خود جای داده است.

MareNostrum بخشی از دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا است و برای پروژه های تحقیقاتی مختلف از جمله پزشکی زیستی، پیش بینی آب و هوا، تحقیقات سرطان و تجزیه و تحلیل تغییرات آب و هوا استفاده می شود.

3. مرکز داده زیرزمینی
به نظر می رسد مرکز داده Bahnhof شبیه به یک پایگاه ابرشرور از یک فیلم پرفروش هالیوود است، اما در واقعیت، یکی از امن ترین و به خوبی محافظت شده ترین مراکز داده در جهان است.

مرکز داده Bahnhof که در Pionen، یک پناهگاه هسته ای سابق در استکهلم، سوئد واقع شده است، در عمق 100 فوتی زیر زمین در داخل کوه های سفید مدفون شده است. با درب های فلزی 15.7 اینچی ضخیم محکم می شود.

مساحت این سازه نزدیک به 11000 فوت مربع است که نیمی از آن به میزبانی اختصاص دارد. حدود 2100 فوت مربع سیستم‌های پشتیبان را در خود جای داده است. مناطق باقیمانده فضای کاری، گذرگاه ها و مناطق استراحت هستند.

4. مرکز داده اثبات طوفان
  شهر میامی قطبی از تنوع است که به خاطر زندگی شبانه شلوغ و فرهنگ غنی خود شناخته شده است. با این حال، این شهر ساحلی همچنین در نوک جنوب شرقی شبه جزیره فلوریدا قرار دارد که از ژوئن تا نوامبر در معرض خطر دائمی طوفان قرار دارد.

وارد Equinix NAP مرکز داده آمریکا شوید، تأسیساتی که برای مقاومت در برابر بادهای طوفانی رده 5 طراحی شده است. مرکز MI1 که در قلب میامی در ارتفاع 32 فوتی از سطح دریا واقع شده است، یکی از بزرگترین مراکز داده تک ساختمانی در جهان است. ارتفاع آن شش طبقه و مساحت آن تقریباً 750000 فوت مربع است.

MI1 دسترسی به اینترنت را برای 148 کشور فراهم می کند که بیشتر آنها در آمریکای مرکزی، آمریکای جنوبی و دریای کارائیب واقع شده اند. همچنین به عنوان مبادله شبکه اصلی بین ایالات متحده و آمریکای لاتین عمل می کند.

این مرکز زمانی که ایرما، یک طوفان رده 4، در اوایل سپتامبر 2017 در فلوریدا فرود آمد، توانایی های خود را در برابر طوفان نشان داد. مرکز جان سالم به در برد و از هرگونه اختلال در خدمات جلوگیری کرد.

5. مرکز داده خنک شده با یخچال
هنگامی که مرکز داده معدن Lefdal در سال 2016 افتتاح شد، بزرگترین در اروپا بود. در حالی که دیگر مراکز داده از آن زمان جایگزین آن شده اند، لفدال هنوز یکی از مبتکرانه ترین مراکز داده است که در مکانی منحصر به فرد قرار دارد.

این مرکز داده که در عمق 150 متری یک کوه ساخته شده است، انرژی خود را از انرژی های تجدیدپذیر تولید شده محلی تامین می کند. آب یخبندان از شماره 

دومین آبدره بزرگ rway مرکز داده معدن Lefdal را خنک می کند. این آبدره از آب چهار یخچال طبیعی تغذیه می شود و عمق آن 565 متر است.

6. مرکز داده های تجدیدپذیر، محدود به صحرا
Tahoe Reno 1 در نوادا با 7.2 میلیون فوت مربع فضای مرکز داده، بزرگترین مرکز داده در جهان است. همچنین به طور کامل از انرژی های تجدید پذیر تامین می شود. Tahoe Reno 1 واقع در پردیس سیتادل در شمال نوادا، اتصال، ذخیره سازی داده ها و خدمات ابری را برای میلیون ها نفر در سراسر آمریکای شمالی فراهم می کند.

مرکز تاهو رنو 1 بخشی از مرکز صنعتی تاهو رنو (TRI) است که بزرگترین پارک صنعتی جهان نیز می باشد. TRI دارای بسیاری از امکانات دیگر، از جمله تسلا Gigafactory 1 است.

به دنبال آینده مراکز داده منحصر به فرد

با پیشرفت فناوری، مکان‌های غیرمعمول مراکز داده رایج‌تر می‌شوند. در نهایت، تقاضا برای داده‌ها، خدمات ابری و پردازش هوش مصنوعی احتمالاً ارائه‌دهندگان مراکز داده را به کشف مرز نهایی سوق می‌دهد: فضا.

برخی از سازمان ها در حال حاضر پایه و اساس مراکز داده مبتنی بر فضا را با استفاده از ماهواره های مدار پایین زمین (LEO) می گذارند. در حالی که باید دید که آیا همه از ابر به کیهان حرکت خواهند کرد، این یک پیشنهاد هیجان انگیز است.

در حال حاضر، منحصربه‌فردترین مراکز داده جهان در این سمت از جو باقی خواهند ماند.