نماد اعتماد

علت پایین بودن قیمت رم اچ پی غیر اورجینال

چرا قیمت رم سرور اچ پی اینقدر متغیر هست ؟

ایا رم سرور اچ پی در همه جا یک کیفیت و یک برند هست ؟

علت لیبل اچ پی روی رم سرور HP برای چیست ؟

تشخیص رم اورجینال HP

  • چه نوع رم وجود دارد؟

RAM از ابتدای شروع محاسبات وجود داشته است. در طول زمان، دانشمندان بارها و بارها انواع جدیدی از رم را ساخته اند که انرژی کمتری مصرف می کنند و در عین حال ظرفیت و سرعت بالاتری دارند. در اواخر دهه 1990 و اوایل دهه 2000، می‌توانید بین رم استاتیک (SRAM)، رم پویا (DRAM) و رم استاتیک همزمان (SDRAM) یکی را انتخاب کنید.

امروزه، رم از نوع DDR معمولاً در رایانه‌های شخصی نصب می‌شود، در حالی که ایستگاه‌های کاری حرفه‌ای و سرورها عمدتاً مبتنی بر «رم ECC» هستند.

علاوه بر این، بین RAM بافر و ثبت شده و همچنین DIMM، SO-DIMM و NV-DIMM تمایز قائل شده است.

رم DDR و ECC: تفاوت

"DDR" مخفف "Double Data Rate" است. و این دقیقاً همان چیزی است که RAM DDR در مورد آن است. سرعت تبادل اطلاعات بین رم و پردازنده توسط گذرگاه ها می تواند دو برابر شود. در حال حاضر، DDR5 با حداکثر 50 گیگابایت بر ثانیه در بلوک های شروع قرار دارد، به طوری که عدد در پایان همیشه نشان دهنده نسل مربوطه است - در این مورد، "5" مخفف نسل پنجم حافظه DDR است.

"ECC-RAM" به نوبه خود مخفف "Error Correction Code" است. اگر RAM خطاهایی را در داده ها تشخیص دهد، آنها را به طور مستقل تصحیح می کند. در حالی که حافظه های غیر ECC همیشه دارای تعداد تراشه زوج هستند، یک رم ECC به یک تراشه اضافی در هر هشت ماژول حافظه مجهز است.

این تراشه اضافی تشخیص خطا را انجام می دهد. همانطور که در بالا ذکر شد، این نوع حافظه تقریباً منحصراً در سرورها و ایستگاه های کاری حرفه ای استفاده می شود. به عنوان مثال، سیستم های بانکی از "ECC-RAM" استفاده می کنند تا اطمینان حاصل کنند که مقدار پول به مقصد مناسب می رسد.

حافظه دسترسی تصادفی به عنوان نقطه ملاقات بین رسانه ذخیره سازی و پردازنده عمل می کند.
نمودار بالا عملکرد حافظه فعال را نشان می دهد. بهتر است با استفاده از مثال یک صفحه گسترده اکسل توضیح داده شود. اگر یک صفحه گسترده اکسل را که روی هارد دیسک ذخیره شده است باز کنید، برنامه - در این مورد اکسل - داده ها را در حافظه RAM کپی می کند.

پردازنده اکنون به این داده ها دسترسی پیدا کرده و آنها را پردازش می کند. در این فرآیند، RAM داده‌ها را از طریق به اصطلاح «گذرگاه‌های داده» به پردازنده ارسال می‌کند. این از طریق RAM سریعتر است، زیرا دسترسی خواندن و نوشتن بسیار سریعتر از هنگام دسترسی به هارد دیسک است. به محض اینکه کار اکسل خود را تمام کردید و روی «ذخیره» کلیک کردید، رایانه داده‌های RAM را روی هارد دیسک یا رسانه ذخیره‌سازی دیگری ذخیره می‌کند.

داده‌هایی که به‌خصوص هنگام کار بر روی رایانه اغلب استفاده می‌کنید، به‌طور موقت توسط حافظه کاری در حافظه پنهان ذخیره می‌شوند. حافظه نهان بخش کوچکی از RAM است که مستقیماً به پردازنده متصل است. این دسترسی به ویژه سریع را تضمین می کند. اگر رفتار کاری شما تغییر کند، حافظه کاری به طور خودکار داده هایی را که کمتر استفاده می شود با داده هایی که بیشتر استفاده می شود جایگزین می کند.

  •   توجه داشته باشید
    حافظه دسترسی تصادفی
    فقط به عنوان یک بافر موقت عمل می کند. به محض خاموش کردن دستگاه، رایانه به طور خودکار تمام داده های ذخیره شده در RAM را حذف می کند. بنابراین، همیشه به یاد داشته باشید که تغییرات و فایل‌ها را قبل از خاموش کردن روی هارد دیسک ذخیره کنید. در صورت لزوم، شما همچنین می توانید RAM را خودتان خالی کنید - دستورالعمل های ما به شما نشان می دهد که چگونه.

چقدر رم سرور نیاز دارم؟

هر چه رم یک سرور بیشتر باشد، سریعتر کار می کند. اما طبیعتا این تنها عملکرد نیست که افزایش می‌یابد: دستگاه‌هایی با حافظه دسترسی تصادفی قدرتمندتر نیز گران‌تر هستند. به همین دلیل است که باید از قبل بررسی کنید که واقعا به چه مقدار RAM نیاز دارید. به نوبه خود، این به نوع کاری که انجام می دهید و تعداد برنامه هایی که همزمان اجرا می شوند بستگی دارد.

مثلاً برای تبلتی که فقط برای گشت و گذار در اینترنت استفاده می شود، 2 گیگابایت رم کافی است. اگر کامپیوتری را برای استفاده حرفه‌ای می‌خرید، مثلاً برای انجام کارهای پیچیده‌تر مانند ویرایش ویدیو یا توسعه بازی، سرمایه‌گذاری روی 8 یا 16 گیگابایت یا رم ارزشش را دارد.

به عنوان یک راهنمای تقریبی، می توانید به مقادیر زیر پایبند باشید:

  • 4 گیگابایت رم: اگر از دستگاه خود عمدتاً برای گشت و گذار در اینترنت، ارسال ایمیل یا کار با برنامه های Office استفاده می کنید، 4 گیگابایت رم کافی است.
  • 8 گیگابایت رم: اگر از رایانه خود زیاد استفاده می کنید و دوست دارید چندین برنامه به طور همزمان اجرا شوند، 8 گیگابایت حافظه دسترسی تصادفی ایده آل است. اکثر بازی‌های فعلی یا برنامه‌های کاربردی فوق‌العاده نیز با این مقدار حافظه کاری پوشش داده می‌شوند.
  • 16 گیگابایت رم: 16 گیگابایت رم برای بازی های فشرده و کارهای محاسباتی فشرده مانند ویرایش ویدیو و برنامه نویسی مناسب است. اگر قبل از خرید دستگاه می‌دانید از چه برنامه‌هایی استفاده می‌کنید، توصیه می‌شود حداقل الزامات این برنامه‌ها را رعایت کنید.

تفاوت رم و رام

در سیستم های کامپیوتری، حافظه جزء سخت افزاری سیستم است که داده ها و اطلاعات را در کامپیوتر ذخیره می کند. حافظه کامپیوتر را می توان به دو نوع اصلی تقسیم کرد: حافظه اولیه و حافظه ثانویه. حافظه اصلی به دو نوع اصلی تقسیم می شود - RAM و ROM.

این مقاله را بخوانید تا در مورد RAM و ROM و تفاوت آنها با یکدیگر بیشتر بدانید. بیایید با برخی از اصول اولیه RAM و ROM شروع کنیم.

رم چیست؟
RAM مخفف Random Access Memory است. RAM نوعی حافظه اولیه یک سیستم کامپیوتری است. RAM در رایانه برای ذخیره بخشی از داده ها و دستورالعمل هایی که رایانه در حال حاضر روی آنها کار می کند استفاده می شود. RAM یک حافظه فرار است که به این معنی است که هنگام خاموش شدن رایانه، داده های آن از بین می رود. RAM داده های خود را به طور موقت ذخیره می کند.

RAM همچنین به عنوان حافظه اصلی رایانه شناخته می شود زیرا CPU رایانه می تواند مستقیماً به تمام سلول های حافظه RAM دسترسی داشته باشد. در کامپیوترهای مدرن، RAM از مواد نیمه هادی تشکیل شده و به شکل IC یافت می شود

رام چیست؟
ROM مخفف Read Only Memory است. همچنین یک نوع حافظه اصلی کامپیوتر است. برای ذخیره سازی آن بخش از دستورالعمل ها و برنامه های کامپیوتری که نیازی به تغییر ندارند مانند BIOS استفاده می شود. بنابراین از رام برای ساخت سیستم عامل کامپیوتر استفاده می شود. به طور کلی، داده ها در RAM در طول فرآیند تولید ذخیره می شوند. ROM نیز نوعی حافظه نیمه هادی است و به صورت آی سی ساخته می شود.

ROM داده ها را به طور دائم ذخیره می کند، بنابراین یک حافظه غیر فرار است که به این معنی است که داده ها را حتی زمانی که کامپیوتر خاموش است نگه می دارد. CPU کامپیوتر فقط می تواند داده ها را از سلول های حافظه ROM بخواند، اما نمی تواند تغییر کند.

  • تفاوت رم و رام

رم و رام هر دو حافظه اصلی کامپیوتر هستند، با این حال آنها کاملاً با یکدیگر متفاوت هستند. تفاوت های مهم بین حافظه با دسترسی تصادفی (RAM) و حافظه فقط خواندنی (ROM) در جدول زیر مشخص شده است.

برای کاربران گوشی های هوشمند، معمولا 2 تا 4 گیگابایت رم کافی است. این مقدار حافظه معمولاً قبلاً در تلفن های همراه اندروید ارزان تر یکپارچه شده است. اپل گوشی های هوشمند خود مانند آیفون XR فعلی را به 3 گیگابایت رم مجهز می کند. همچنین گوشی‌های هوشمند با رم 8 گیگابایتی وجود دارند، اگرچه می‌توان آن‌ها را به بخش رده بالا اختصاص داد.

برای خرید سرور اچ پی  و فروش سرور اچ پی حتما نیازمند خرید رم سرور اچ پی نیز هستید و برای همین باید در مورد رم های اچ پی که در داخل سرور شما نصب می شود اطلاعات کافی داشته باشید .فروش رم سرور hp  قیمت رم سرور اچ پی اورجینال 30 تا 40 درصد بیشتر از قیمت رم های معمولی شرکت های دیگر تولید کننده رم سرور میباشد .

رم سرور اچپی به خاطر ecc بودن گران تر میباشد که در مقالات قبلی در مورد این مفاهیم صبحت کرده ایم  رم های اچ پی با دارا بودن لیبل اچ پی ای  البته اگر لیبل اورجینال باشد دارای قیمت بسیار بالاتری نسبت به رم های دیگر سرور میباشد.

چرا RAM در سرور مورد نیاز است؟

به طور خلاصه، RAM (حافظه دسترسی تصادفی) حافظه کوتاه مدت یک سرور است. این به طور موقت داده های تمام برنامه ها و فرآیندهای در حال اجرا بر روی سرور را ذخیره می کند. این به CPU اجازه می دهد تا این داده ها را بسیار سریعتر از زمانی که قرار بود مستقیماً از هارد دیسک به داده ها دسترسی داشته باشد پردازش کند.

شاید برای شما هم تا الان پیش امده باشد که قیمت های بسیار عجیب و غریب برای یک مدل رم سرور HP برای چیست؟

این اختلاف قیمت بخاطر پارت نامبری اچ پی بودن هست زیرا ممکن هست همان رم رو از یک برند دیگر خریداری کنید بدوون لیبل اچ پی ولی با قیمت بسیار پایین تر ی برای شما تمام شود .HPE DDR4 SmartMemory بهینه‌سازی کل حافظه سرور را امکان‌پذیر می‌کند، با حداکثر سرعت توان کار می‌کند و یکی از کم مصرف‌ترین حافظه‌های موجود است. علاوه بر کارایی و کارایی، HPE DDR4 SmartMemory از قابلیت اطمینان نیز برخوردار است. فقط ماژول های DRAM با بالاترین کیفیت از تامین کنندگان برتر انتخاب می شوند.

رم سرور hp g5

رم سرور hp g6

رم سرور  hp g7

رم سرور hp g8

رم سرور hp g9

رم سرور hp g10

رم سرور hp g10 plus

آیا سرورها رم دارند؟

هر سرور، لپ تاپ و کامپیوتر دارای حافظه است. حافظه RAM داده ها را از هارد دیسک یا درایو حالت جامد پردازش می کند، این داده ها و دستورالعمل ها را ذخیره می کند و واحد پردازش مرکزی (CPU) را قادر می سازد به آن دسترسی داشته باشد. بدون حافظه، سیستم شما قادر به انجام هیچ کاری نخواهد بود.

چرا قیمت یک رم 16 گیگ در شرکت های مختلف اینقدر اختلاف دارند؟

رم های 16 گیگ سرور اچ پی به علت اینکه مشتریان زیادی دارد یک از پرفروش ترین رم هاست و برای درخاست بالایی که این رم سرور اچ پی در فروش سرور hp دارد قیمت بسیار بالایی دارد در بخش فروش رم سرور اچ پی میتوانید انواع رم سرور را مشاهده کنید.رم چیست و چرا اهمیت دارد؟RAM (حافظه دسترسی تصادفی) سخت افزار یک دستگاه محاسباتی است که در آن سیستم عامل (OS)، برنامه های کاربردی و داده های مورد استفاده فعلی نگهداری می شوند تا بتوانند به سرعت توسط پردازنده دستگاه به آنها دسترسی پیدا کنند. RAM حافظه اصلی کامپیوتر است.

https://www.drhp.ir/blog/1716-hp-ram-prcie.html