نماد اعتماد

سرورهای اختصاصی

سرورهای اختصاصی چیست؟

اموزش می دهیم که بهترین سرور های اختصاصی را چگونه خریداری کنیم وبرای داشتن سرور های اختصاصی بهتر چه کارهایی انجام بدهیم

وب سرورها - مکانی که وب سایت شما می تواند در پایان روز کلاه خود را آویزان کند. یا بهتر بگوییم، مکانی واقعی که اطلاعات ابری وب سایت شما در آن ذخیره و نگهداری می شود. با توجه به وابستگی ما به رایانه و فضای ابری، سرورها این روزها ضروری هستند.

در مورد سرورها چه انتخاب هایی دارید؟ آیا باید از یک سرور اختصاصی استفاده کنید یا با سرور غیر اختصاصی بروید؟ ما در این مقاله همه اینها و موارد دیگر را پوشش خواهیم داد، بنابراین برای فهمیدن این موضوع به خواندن ادامه دهید!

سرورهای اختصاصی چیست؟

اساساً سرورهای اختصاصی و هاست اختصاصی به این معنی است که وب سایت شما کل سرور را برای خود خواهد داشت. سرورهای اختصاصی فقط داده های شما را در سخت افزار خود دارند که باعث امنیت فوق العاده آنها می شود.

این نوع سرورها قدرت و انعطاف زیادی به شما می دهند، حتی اگر هزینه آن بیشتر از ذخیره اطلاعات شما در یک سرور مشترک باشد. اما اگر برای سرمایه گذاری خود به بیشترین قدرت نیاز دارید، میزبانی از طریق سرور اختصاصی بهترین گزینه برای شماست.

آیا به سرور اختصاصی نیاز دارید؟

سرورهای اختصاصی برای مقابله با افزایش ترافیک یا رشد سایت شما ایده آل هستند، زیرا ویژگی های امنیتی پیشرفته ای دارند و تأثیر مفیدی بر زمان بارگذاری صفحات وب شما دارند.

در اینجا 4 دلیل وجود دارد که ممکن است به سرور اختصاصی نیاز داشته باشید:

  • رشد وب سایت
  • اگر سایت شما به رشد چشمگیری دست یافته است، به سروری نیاز دارید که بتواند افزایش ترافیک وب سایت را مدیریت کند. اگر سایت شما به یک سرور مشترک یا غیر اختصاصی متکی باشد، در هنگام افزایش ترافیک، از جمله زمان بارگذاری طولانی تر و نرخ پرش بالاتر، بر عملکرد تأثیر منفی خواهد گذاشت.
  • سایت شما باید بتواند تا 30 برابر ترافیک معمولی روزانه را مدیریت کند تا برای تبلیغات و رویدادهای ویژه ای که رخ می دهد و کاربران بیشتری را جذب می کند آماده شود. نداشتن یک سرور به اندازه کافی قابل اعتماد به این معنی است که سایت شما می تواند عقب بماند و از کار بیفتد.
  • زمان بارگذاری صفحه
  • زمان بارگذاری وب سایت شما می تواند تأثیر زیادی بر تمام جنبه های کسب و کار شما داشته باشد. هرچه سرعت بارگذاری صفحات کندتر باشد، نرخ پرش بالاتر و معیارهای تعامل پایینی خواهید داشت. با یک سرور اختصاصی، می توانید به راحتی پهنای باند و زمان بارگذاری وب سایت خود را بهینه کنید و منابع سرور را به درستی تخصیص دهید.
  • نگرانی های امنیتی
  • اگر وب سایت شما با جزئیات کارت اعتباری یا اطلاعات شخصی مشتری مانند ایمیل و شماره تلفن سروکار دارد، امنیت بسیار مهم است. محافظت از این اطلاعات و وب سایت شما در برابر هک، ویروس و سایر خطرات ضروری است.
  • شما با یک سرور اختصاصی کاملاً مسئولیت امنیت وب سایت خود را بر عهده دارید، که نه تنها به این معنی است که شما بر پروتکل های امنیتی خود تسلط دارید، بلکه انعطاف پذیری لازم برای مرتب کردن اطلاعات ذخیره شده را به روش مورد نیاز خود دارید.
  • کنترل مستقیم سرور
  • دلیل دیگری که ممکن است بخواهید به سراغ سرور اختصاصی بروید، توانایی کنترل کامل سخت افزار خود است. هاست اختصاصی به شما این قدرت را می دهد که تغییراتی ایجاد کرده و اطلاعات را به روشی که می خواهید ذخیره کنید.
  • شما حتی می توانید نرم افزار سرور مورد نظر خود را انتخاب کنید — آیا کنترل منابع Apache را ترجیح می دهید یا NGINX؟ آیا می خواهید سیستم عامل خود را نصب کنید؟ وقتی سرور اختصاصی دارید همه چیز به شما بستگی دارد.

سرورهای غیر اختصاصی چیست؟

این نوع سرور میزبانی مشترک، اطلاعات وب سایت شما را در یک محیط مشترک با اطلاعات سازمان های دیگر ذخیره می کند. این بدان معنی است که وب سایت شما تنظیمات سرور را با دیگران به اشتراک می گذارد و شما کنترلی بر تخصیص سرور و نحوه ذخیره اطلاعات شما نخواهید داشت.

از آنجا که سرورهای غیر اختصاصی منابع خود را به اشتراک می گذارند و انرژی را بین چندین مشتری تخصیص می دهند، به اندازه همتایان اختصاصی خود قدرتمند نیستند. با این حال، این نباید شما را کاملاً منصرف کند، زیرا سرورهای غیر اختصاصی برای هر کسب و کار یا استارت آپ با ظرفیت کمتر کافی هستند.

آیا به سرور غیر اختصاصی نیاز دارید؟

از آنجا که وب سایت شما یک سرور را با وب سایت های دیگر به اشتراک می گذارد، منابع سرور در انحصار شما نخواهد بود. اما به طور کلی این مسئله نباید خیلی بزرگ باشد، زیرا سرورهای اشتراکی هنوز امن هستند و گزینه ای مقرون به صرفه تر هستند.

در اینجا نکاتی وجود دارد که باید هنگام بررسی سرورهای غیر اختصاصی در نظر داشته باشید. اگر اینها برای شما و وب سایت شما قابل اجرا هستند، ممکن است بتوانید با یک سیستم میزبانی مشترک بروید!

  • صرفه جویی در هزینه

از آنجا که یک سرور غیر اختصاصی بیش از یک مشتری دارد که از آن استفاده می کند، سیستم های میزبانی مشترک قطعا گزینه ارزان تری هستند. شما مجبور نیستید مانند سرورهای اختصاصی حق بیمه بپردازید و در هزینه شما صرفه جویی می کند.

  • کسب و کار کوچک

یک وب سایت برای یک کسب و کار کوچک با ترافیک کمتری که به سایت شما وارد می شود، نیازی به نگرانی در مورد افزایش کاربران ندارد. اگر این در مورد وب سایت شما صدق می کند، یک سرور غیر اختصاصی این کار را به خوبی انجام می دهد.

  • امنیت یک مسئله نیست

اگر کسب و کار شما اساساً با اطلاعات شخصی و جزئیات صورتحساب یا کارت اعتباری سروکار ندارد، قطعاً می توانید به یک سرور غیر اختصاصی اعتماد کنید. حتی اگر شما یک آدرس IP منحصر به فرد نخواهید داشت و یک IP را با وب سایت های دیگر به اشتراک می گذارید، باید مطمئن باشید که از یک n استفاده کنید.

سرور اختصاصی

سرورهای اختصاصی و غیر اختصاصی: انتخاب


وقتی نوبت به انتخاب بهترین نوع سرور برای نیازهای شما می رسد، سنجش مزایا و معایب بین سرورهای اختصاصی و غیر اختصاصی می تواند چالش برانگیز باشد. سرورهای اختصاصی امنیت و کنترل بیشتری بر اطلاعات شما و نحوه ذخیره آنها ارائه می دهند. اما سرورهای غیر اختصاصی قیمت رقابتی تری را ارائه می دهند و همچنین قابل اعتماد هستند، به خصوص برای یک کسب و کار کوچکتر یا راه اندازی.

با این حال، اگر پیش‌بینی می‌کنید که وب‌سایت و کسب‌وکار شما رشد کند و از نرخ ترافیک و تعامل بالاتری برخوردار باشد، رفتن به سمت سرور اختصاصی بهترین گزینه است. به دلیل کنترل مستقیم بر منابع سرور، امنیت بهتر، سرعت بارگذاری سریعتر برای وب سایت شما و موارد دیگر، سرور اختصاصی یک سخت افزار فوق العاده قابل اعتماد برای نیازهای شما است.

اگر قدم بعدی شما خرید واحد مناسب برای شما است، به https://mahanshabake.com بروید، جایی که می توانید طیف عظیمی از سرورها را با قیمت های مختلف مرور کنید. سپس بنشینید و از رشد بیشتر وب سایت خود لذت ببرید.

  1. خرید کامپیوتر
  2. خرید سرور hp مناسب هست یا خرید سرور
  3. مادربرد سرور HP چیست
  4. راهنمای خرید پاور سرور HPE
  5. سرور تاور HPE ML350 G10 12LFF
  6. خرید سرور بازی اچ پی
  7. نصب ویندور سرور 2022 در سرور
  8. سرور ها ی بی نام یا بدون برند خاص 
  9. رم سرور HP ECC چیست و چرا گران هست
  10. بک لینک مفید ورودی سایت