نماد اعتماد

نصب ویندور سرور 2022 در سرور

اگر یک راه‌اندازی مجازی در سطح سازمانی بزرگ دارید یا برای مقیاس‌پذیری در مرکز داده یا ابر خود برنامه‌ریزی می‌کنید، Windows 2022 Data Center یا Azure Data Edition با ویژگی‌های امنیتی و مدیریتی پیشرفته انتخاب مناسبی برای شماست.

 10 نکته جدید در ویندوز سرور 2023 که باید بدانید

برای برآوردن نیازهای پیچیده داده‌ها و کسب‌وکار امروز، مایکروسافت مرتباً به‌روزرسانی‌ها و پیشرفت‌هایی را برای سیستم عامل سرور خود ارائه می‌کند، مانند افزایش امنیت، شبکه سریع‌تر، ارتقاء ابر و غیره.مایکروسافت نسخه جدیدی از Windows Server 2022 را در سپتامبر 2021 اعلام کرد. از آن زمان، بسیاری از افراد و انجمن ها در مورد بهبودها و ویژگی های جدید Windows Server 2022 گمانه زنی کردند.سخت‌افزار و نرم‌افزار قدیمی یا سیستم‌های عامل برای زیرساخت‌های فناوری اطلاعات توصیه نمی‌شوند زیرا حفره‌هایی برای تهدیدات سایبری ایجاد می‌کنند.

بنابراین بیایید نگاهی به برخی از بهترین ویژگی های جدید در ویندوز سرور 2022 بیندازیم.

معرفی
Windows Server 2022 ایمن ترین، قابل اعتمادترین و سازگارترین سرور مایکروسافت در قرن بیستم است. با توجه به افزایش تهدیدات امنیتی (به داده های تحقیقاتی زیر مراجعه کنید) و حملات سایبری، Windows Server 2022 با پارامترهای امنیتی درجه یک ساخته شده است که در زیر بخش های زیر به آنها خواهیم پرداخت تا از امنیت بسته های داده به روز در خوشه اطمینان حاصل شود. مرحله. این یک بسته امنیتی کامل است که زیرساخت IT سرتاسر را ایمن می کند.Windows Server 2022 به سازمان‌ها در انواع مختلف کمک می‌کند تا به طور ایمن به حجم کاری خود بپردازند، یکپارچه‌سازی ابری ترکیبی را فعال کنند و برنامه‌های خود را برای برآورده کردن نیازهای IT نیازمند به روز رسانی کنند.

پژوهش نصب ویندوز سرور 2022 رو خرید سرور hp :

یک مطالعه اخیر IBM در سال 2021 بررسی کرد که بیش از 500 نقض داده در سراسر جهان منجر به هزینه 4.24 میلیون دلاری شده است که بالاترین میزان در 17 سال گذشته است.با افزایش تهدیدات امنیتی و حملات سایبری، حفاظت از داده ها برای همه انواع کسب و کارها بسیار مهم است. Windows Server 2022 نقشی حیاتی در سناریوی امروزی ایفا می‌کند، از جمله ویژگی‌های امنیتی پیشرفته با هسته سرور امن، اتصال امن و موارد دیگر که در بخش‌های بعدی به آن‌ها خواهیم پرداخت.همچنین به پیشرفت فنی Windows Server 2022 و اینکه چگونه SMB ها (کسب و کارهای کوچک تا متوسط) و شرکت های بزرگ می توانند از این پلتفرم سرور ویندوز نوآورانه و قوی بهره مند شوند، خواهیم دید.

نسخه های مختلف سرور ویندوز 2022
طبق منابع مایکروسافت، Windows Server 2022 دارای سه نسخه اصلی است: Essential، Standard و Data Center، و بعداً یک نسخه دیگر منتشر شد - نسخه Azure Datacenter.

بیایید به تفاوت های فنی دقیق بین این نسخه ها نگاه کنیم، مقایسه نسخه های Windows Server 2022.

تمامی نسخه های ویندوز سرور 2022 امکان نصب نسخه اصلی سرور و نسخه دسکتاپ را دارند. نسخه دسکتاپ برای جلسات دسکتاپ از راه دور که با خدمات غیر سرور و سایر اجزا میزبانی می شود، نصب شده است.نصب نسخه سرور برای نقش ها و عملکردهای خاصی مانند سرور DNS، وب سرور، اکتیو دایرکتوری، مجازی سازی و غیره در نظر گرفته شده است.در حالی که در همه نسخه ها تغییرات زیادی وجود دارد، در این بخش به تفاوت های اصلی بین نسخه های سرور ویندوز 2022 خواهیم پرداخت.نسخه استاندارد نسخه پایه ویندوز سرور 2022 است. مجوز تک نسخه استاندارد فقط با دو ماشین مجازی و یک میزبان Hyper-V کار می کند.

گزینه Replica Storage با یک مشارکت و یک گروه منبع با ظرفیت 2 ترابایت در دسترس است. ویژگی هایی مانند Hot Patching، شبکه تعریف شده توسط نرم افزار و ذخیره سازی در نسخه استاندارد موجود نیست.

مرکز داده ویندوز سرور 2022
این نسخه دارای ویژگی های نخبه ای است که بخشی از نسخه استاندارد نیستند، مانند ماشین های مجازی محافظت شده. این ویژگی از میان‌افزار و فایل‌های راه‌اندازی ماشین مجازی محافظت می‌کند و رمزگذاری دیسک BitLocker را نیز فعال می‌کند.از آنجایی که حفاظت و مدیریت داده‌ها برای زیرساخت‌های سطح سازمانی حیاتی هستند، مایکروسافت دوعملکرد کلیدی را ادغام می‌کند: ذخیره‌سازی تعریف‌شده توسط نرم‌افزار و تکرار ذخیره‌سازی با Storage Spaces Direct.Storage Replication همانند سازی داده ها در سطح بلوک را بدون از دست دادن داده ها فراهم می کند و حتی فایل های باز را تکرار می کند. فضای ذخیره‌سازی تعریف‌شده توسط نرم‌افزار با Storage Spaces Direct، مدیریت و مقیاس‌پذیری را امکان‌پذیر می‌کند - تا ۱۶ سرور و حداکثر ۱ پتابایت فضای ذخیره‌سازی خوشه‌ای را پشتیبانی می‌کند.

Windows Server 2022 Datacenter Azure Edition
همانطور که از نام آن پیداست، برای پلتفرم Microsoft Azure طراحی شده است. دارای ویژگی های عالی است که در نسخه استاندارد و نسخه مرکز داده موجود نیست. به عنوان مثال، ویژگی Hot Patch به شما امکان می‌دهد بدون راه‌اندازی مجدد سرور، به‌روزرسانی‌ها را نصب کنید، و Server Message Block از طریق QUIC دسترسی به فایل‌های اشتراک‌گذاری شده را بدون نیاز به VPN از طریق شبکه فراهم می‌کند.Windows 2022 Azure Edition ماشین‌های مجازی را بر روی سیستم‌عامل Azure Stack Hyper-Converged Infrastructure (HCI) اجرا می‌کند که به خاطر امنیت، عملکرد و قابلیت‌های ترکیبی جدید معروف است.

Windows Server 2022 Essential Edition
برای سازمان های کوچکی طراحی شده است که حداکثر 25 کاربر و 50 دستگاه را پشتیبانی می کنند. فاقد ویژگی هایی مانند داشبورد، پشتیبان گیری مشتری و دسترسی به هر جایی است. از پردازنده هایی با حداکثر 10 هسته پشتیبانی می کند.

چگونه سیستم عامل ویندوز 2022 را دریافت کنیم؟
اگر می خواهید سیستم عامل سرور ویندوز 2022 را قبل از خرید امتحان کنید، می توانید ارزیابی 180 روزه را با دانلود ISO آن امتحان کنید. برای جزئیات قیمت و مجوزها به بخش قیمت گذاری مراجعه کنید.الزامات سخت افزاری برای نصب سرور ویندوز 2022مایکروسافت حداقل سخت افزار مورد نیاز برای سرورها را برای اجرای رضایت بخش منتشر می کند. اگر حداقل الزامات برآورده نشود، نصب به احتمال زیاد کامل نخواهد شد.

الزامات اصلی عبارتند از:

  • پردازنده: پردازنده 64 بیتی 1.4 گیگاهرتز، سازگار با 64 بیت
  • رم (ذخیره سازی): 512 مگابایت و 2 گیگابایت برای سرور با گزینه نصب Desktop Experience.
  • شبکه: کارت NIC با حداقل پهنای باند 1 GBPS
  • هارد دیسک: 32 گیگابایت
  • اکنون بیایید ۸ ویژگی برتر سرور محبوب ویندوز ۲۰۲۲ را مورد بحث قرار دهیم.

بهبود سخت افزار سرور

یکی از پیشرفت‌های بزرگ در ویندوز 2022 این است که محدودیت‌های سخت‌افزاری سرور به بالاترین سطح افزایش یافته است. سرور 2022 از 48 ترابایت حافظه و 2048 هسته منطقی در 64 سوکت فیزیکی پشتیبانی می کند.

همچنین از پردازنده Ice Lake SGX اینتل پشتیبانی می‌کند که به جداسازی داده‌های حساس در یک پردازنده رمزگذاری‌شده در حین پردازش کمک می‌کند.

  بهبودهای ذخیره سازی
نوآوری در سطح ذخیره سازی نشان دهنده یکی از پیشرفت های عمده در سرورهای ویندوز 2022 است. مدیریت داده های روزانه به یک مشکل برای مهندسان داده تبدیل شده است. در چنین سناریوهایی، ارتقاء ذخیره سازی پیشرفته در سرورهای 2022 تعبیه شده است:

  •  حافظه پنهان پیشرفته: به طور خودکار داده های مهم را در حجم های ذخیره سازی سریعتر و داده های بحرانی کمتر را در حجم های کندتر ذخیره می کند. این امکان دسترسی سریعتر به عملیات خواندن و نوشتن را فراهم می کند.
  • بهبودهای ذخیره سازی سریعتر و قابل مدیریت: در صورت راه اندازی مجدد سرور یا خرابی سخت افزار، هارد دیسک را سریعتر تعمیر می کند.

اقدامات امنیتی به روز شد
مایکروسافت هرگز از نوآوری در شیوه های امنیتی خود دست نخواهد کشید زیرا با پیشرفت فناوری، تهدیدها نیز رشد می کنند. Windows Server 2022 سه پیشرفت امنیتی عمده را ارائه می‌کند، از جمله اعتماد سخت‌افزار، حفاظت از سیستم عامل و امنیت محیط مجازی، زیرا ابر دومین پلتفرم پر استفاده است.برجسته‌ترین پیشرفت‌ها پشتیبانی امن DNS با DNS-over-HTTPS، رمزگذاری AES-256 Block پیام سرور و رمزگذاری SMB East-West، SMB over QUIC، HTTPS و TLS 1.3، Azure Arc، و Azure Automanage است.این پروتکل‌ها و پیشرفت‌های امنیتی تضمین می‌کنند که سرور ویندوز 2022 برای پردازش داده‌های حساس و برنامه‌های کاربردی حیاتی متکی به خود است. کل هسته سرور از دیدگاه سخت افزار، سیستم عامل و درایورها محافظت می شود تا از حملات پیچیده امروزی جلوگیری کند.

پیشگیری از حمله سفت‌افزار: تهدیدات و حملات گسترده در هنگام راه‌اندازی مجدد سرور از طریق سیستم عامل رخ می‌دهند. فناوری هایی مانند DRTM (Dynamic Root of Trust for Measurement) و DMA (دسترسی مستقیم به حافظه) برای جلوگیری از چنین حملات سایبری استفاده می شود.امنیت Hypervisor: هایپروایزر توسط فناوری امنیتی مبتنی بر مجازی سازی (VBS) محافظت می شود. این فناوری فرآیندهای فردی را از سیستم عامل جدا می کند. در صورت حمله، حمله به سایر قسمت های سیستم سرایت نمی کند و از به خطر افتادن کل سرور جلوگیری می کند.

اتصال امن: به طور پیش فرض، آخرین نسخه پروتکل اینترنت، امنیت لایه حمل و نقل (TLS)، برای برقراری ارتباط امن بین دو گره استفاده می شود. حتی وضوح نام با استفاده از پرس و جوهای DNS رمزگذاری شده جدا می شود.بلاک پیام سرور (SMB): عملکرد جدید SMB از طریق QUIC، نیاز به VPN را برای کارگران راه دور، کاربران تلفن همراه و سازمان‌های بسیار امن حذف می‌کند. از UDP (استفاده از پروتکل دیتاگرام) استفاده می کند و تضمین می کند که ترافیک اینترنت همیشه رمزگذاری شده باقی می ماند.

بهبود در قابلیت های Azure
قابلیت های Microsoft Azure در پنجره 2022 برای پشتیبانی از مجازی سازی خارج از شبکه یا حتی سایر فروشندگان گسترش یافته است. سرورهای فعال Azure Arc یک رویکرد جامع و ایمن برای یکپارچه سازی در هر مکانی در محیط های داخلی، چند ابری و لبه ارائه می دهند.برای آشنایی بیشتر با نحوه استفاده از سرورهای فعال Azure Arc برای ارائه خدمات نظارت، امنیت و به روز رسانی Azure در محیط های ترکیبی و چند ابری، ویدیوی زیر را تماشا کنید.

بهبود پلت فرم برنامه
Windows Server 2022 یک پلت فرم منعطف برای به روز رسانی برنامه های کانتینر فراهم می کند. Server 2022 از برنامه های کاربردی در مقیاس بزرگ مانند SQL Server که به 48 ترابایت حافظه نیاز دارند، پشتیبانی می کند.Windows Server 2022 30٪ سریعتر از سیستم عامل های قبلی به دلیل اندازه کانتینر ویندوز کوچکتر بارگیری می شود. برای برنامه های store.NET، ابزارهای Windows Admin Center نیز به روز می شوند.

یکی از مهم ترین ویژگی های تعبیه شده در نسخه Azure ویندوز 2022، مدیریت و اتوماسیون ابری با بهترین شیوه های امنیتی است که برخی از آنها در زیر ذکر شده است:

کاهش هزینه ها با خودکار کردن ویندوز سرور و لینوکس مدیریت VM

  • امکان اعمال اصلاحات امنیتی بدون راه اندازی مجدد سرور
  • تشخیص خودکار در دسترس بودن و تخصیص منابع در صورت تقاضا و به روز رسانی خودکار قالب ها
  • زمان و وظایف اداری مانند نظارت و آرشیو Azure را خودکار کنید
  • با حفظ آدرس IP اصلی، داده ها را از داخل محل به Azure منتقل کنید

بهبود شبکه
دو پروتکل اصلی در تمام ارتباطات شبکه وجود دارد: پروتکل دیتاگرام کاربر (UDP) و پروتکل کنترل انتقال (TCP). مایکروسافت به طور قابل توجهی این پروتکل ها را در سرور ویندوز 2022 بهبود بخشیده است.

  1. UDP: UDP Segmentation Offload (USO) و UDP Receive Side Coalescing (UDP RSC) در سرورهای Windows 2022 گنجانده شده است که بار CPU را کاهش می دهد.
  2. TCP: TCP HyStart++ در سرورهای Windows 2022 به کاهش از دست رفتن بسته ها در هنگام راه اندازی اتصال و RACK کمک می کند تا زمان ارسال مجدد را کوتاه کند.
  3. ارتقاء سوئیچ مجازی: ارتقاء سوئیچ مجازی عملکرد را در ترافیک شبکه از یک میزبان خارجی و هم از یک NIC مجازی به یک NIC مجازی دیگر در همان میزبان بهبود می بخشد.
  4. QUIC: این ویژگی برای متخصصان فناوری اطلاعات جذاب است زیرا کپی کردن فایل‌ها را از راه دور بدون نیاز به VPN از طریق یک SMB (سرور بلاک پیام) پیشرفته آسان می‌کند.

ویژگی‌هایی که در سال 2022 حذف یا متوقف شدند با هر نسخه جدید ویندوز سرور، مایکروسافت بهبودها و بهبودهایی را انجام می دهد و در عین حال به عملکردهای قدیمی پایان می دهد.در این بخش به عملکردهایی که در سرور ویندوز 2022 متوقف شده اند نگاه می کنیم:

  • کانال نیمه سالانه (SAC): کانال SAC متوقف می شود و با یک کانال طولانی مدت به عنوان کانال انتشار اولیه جایگزین می شود. SAC با جوامع Kubernetes مانند Azure Kubernetes Services (AKS)، AKS از Azure Stack HCI ادامه خواهد داد.
  • سرور نام سرویس ذخیره سازی اینترنت (iSNS): این سرور از سرور ویندوز 2022 حذف شده است.
  • پارچه محافظ و ماشین‌های مجازی محافظت‌شده (VM): مایکروسافت از این موارد پشتیبانی می‌کند، اما هیچ توسعه‌ای در آینده وجود نخواهد داشت.
  • ابزار مدیریت سرور از راه دور (RSAT): این ویژگی از نسخه سرویس گیرنده ویندوز حذف می شود.
  • Windows Deployment Services (WDS): ویژگی های استقرار سیستم عامل WDS تا حدی محکوم شده است.
  • مقایسه ویندوز سرور 2022 و 2019
  • مایکروسافت ویندوز سرور 2022 را در سپتامبر 2021 با بهبودهایی نسبت به سرور 2019 (منتشر شده در اکتبر 2018) منتشر کرد. ویندوز سرور 2022 ایمن تر، انعطاف پذیرتر است و از استقرار هیبریدی بهتر از سال 2019 پشتیبانی می کند.

بخش زیر سه تفاوت اصلی را در مورد امنیت، ابر و اتصال فهرست می کند:

از منظر امنیتی، Defender Advanced Threat Protection، Exploit Guard و Attack Surface Reduction در ویندوز سرور 2019 موجود است. در همین حال، در ویندوز 2022، امنیت لایه‌ای امنیت پیشرفته‌تری را از نظر کلیدهای رمزنگاری، حفاظت از سیستم عامل و امنیت محیط مجازی‌سازی معرفی می‌کند.از نظر اتصال، ویندوز 2022 امنیت لایه انتقال 1.3، امنیت DNS، بلوک پیام سرور (SMB) و SMB را از طریق QUIC معرفی می کند. امنیت شبکه نرم افزاری (SDN) در سال 2019 وجود داشت.ابر در زیرساخت های فناوری اطلاعات امروزی به یک ضرورت تبدیل شده است. بنابراین با در نظر گرفتن نقشه راه آینده، مایکروسافت یک سرویس ابری ترکیبی در ویندوز 2019 منتشر کرده است که شامل سازگاری با برنامه های اصلی سرور است. مایکروسافت در ویندوز 2022 قدمی فراتر گذاشت و فناوری Azure Arc را یکپارچه کرد. با این فناوری می توانید چندین ابر را از یک کنسول مرکزی از Azure مدیریت کنید.
نتیجه گیری