نماد اعتماد

خرید کامپیوتر سرور

شما برای خرید یک سرور می توانید سرور بخرید یا یک کامپیوتر بخرید و از ان کاربری سرور داشته باشید پی سی بسیار متفارت تر هست با سرور 

کامپیوتر سرور

برای خرید یک کامپیوتر سرور، نیاز به بررسی نیازها و مشخصات مورد نیاز شما دارید. در ادامه چند مورد را برای برنامه‌ریزی به خرید کامپیوتر سرور مطرح کنم:

۱. نیازها و اهداف:

  • ابتدا باید نیازهای سرور خود را مشخص کنید. این شامل تعداد کاربران همزمان، نوع بار کاری (مثلاً وب سرور، پایگاه داده، شبکه‌های خصوصی و ... )، نیاز به حافظه، پردازنده، فضای ذخیره‌سازی و سرعت انتقال داده می‌شود.

۲. پردازنده (CPU):

  • انتخاب پردازنده با توجه به نوع کارهایی که می‌خواهید سرور بر عهده داشته باشد، حائز اهمیت است.

۳. حافظه RAM:

  • مقدار RAM نیز بر اساس نیازهای سرور باید تعیین شود. برای برنامه‌هایی که به حافظه بیشتری نیاز دارند، RAM بیشتری مورد نیاز است.

۴. فضای ذخیره‌سازی:

  • اگر نیاز به ذخیره‌سازی داده‌های بزرگ دارید، باید فضای ذخیره‌سازی مناسب را انتخاب کنید. هارد دیسک‌های سریع و پشتیبانی از RAID ممکن است مهم باشد.

۵. پهنای باند:

  • اگر سرور به اینترنت متصل خواهد شد، پهنای باند اینترنت نیز یک فاکتور مهم است.

۶. پشتیبانی از مجازی‌سازی:

  • اگر قصد استفاده از مجازی‌سازی را دارید، سرور باید از این قابلیت پشتیبانی کند.

۷. پشتیبانی از امنیت:

  • امکانات امنیتی مانند TPM (Trusted Platform Module) و دیگر ابزارهای امنیتی نیز حائز اهمیت است.

۸. قابلیت ارتقاء:

  • مطمئن شوید که سرور انتخابی شما قابلیت ارتقاء دارد تا با گسترش نیازهای شما همراه باشد.

۹. قیمت:

  • قیمت همواره یک فاکتور حائز اهمیت است. بر اساس بودجه موجود خود، سعی کنید بهترین ترکیب قابلیت‌ها را پیدا کنید.

۱۰. تضمینات و پشتیبانی: - شرکت تولیدکننده سرور، تضمینات و سطح پشتیبانی نیز مهم است.

با توجه به این موارد، می‌توانید بهترین کامپیوتر سرور را بر اساس نیازها و بودجه خود انتخاب کنید. همچنین، از تأمین کنندگان معتبر و با سابقه خرید کنید تا اطمینان حاصل کنید که سروری با کیفیت و قابل اعتماد دریافت می‌کنید

هزینه سرور کامپیوتر چقدر است؟

 خرید سرور کامپیوتر میانگین هزینه اجاره سرور اختصاصی کسب و کار کوچک 100 تا 200 دلار در ماه است. شما همچنین می توانید یک سرور ابری را با شروع از 5 دلار در ماه راه اندازی کنید، اما اکثر مشاغل حدود 40 دلار در ماه هزینه می کنند تا منابع کافی داشته باشند. اگر می خواهید یک سرور برای دفتر خود بخرید، ممکن است برای یک تجارت کوچک بین 1000 تا 3000 دلار هزینه داشته باشد.آیا می توانید سرور بخرید؟اگر تصمیم به خرید یک سرور فیزیکی گرفته اید، اکنون زمان آن است که سرور و تمام اجزای آن مانند هارد دیسک و رم را سفارش دهید. اگر می خواهید سروری را انتخاب کنید که در یک مرکز داده میزبانی می شود، به سادگی از وب سایت ما دیدن کرده و سروری را انتخاب می کنید که نیازهای شما را برآورده کند.

کدام سرور برای خرید بهتر است؟

بهترین سرورهای کسب و کار کوچک سال 2023 به طور کامل

  • Dell PowerEdge T30 جایگزین مناسب برای ایستگاه کاری اداری 
  • Dell PowerEdge T20 [barebones] ...
  • Lenovo ThinkServer TS150 
  • HPE ProLiant ML350 Gen 10 
  • Fujitsu Primergy TX1310 M1 
  • HP Proliant Microserver Gen8 
  • Lenovo ThinkServer TS460 
  • HP ProLiant ML350 G9 5U 

آیا می توانم سرور آنلاین بخرم؟
خرید سرور آنلاین بدون هیچ مشکلی. با یک سرور آنلاین، می توانید حافظه، قدرت پردازش، ذخیره سازی یا پهنای باند اضافی را به دلخواه خود اضافه کنید. به این ترتیب، می توانید مطمئن باشید که همیشه سریع ترین زیرساخت سرور را در دسترس دارید.میتوانید وارد سایت ماهان شبکه ایرانیان شده و تمام قیمت ها رو بصورت انلاین مشاهده کرده و در صورت نیاز خرید اینتر نتی را داشته باشید.

خرید کامپیوتر سرور

سرور ها هسته اصلی زیرساخت فناوری اطلاعات هر شرکتی هستند و انتخاب سرورهای مناسب برای یک تجارت می تواند یک تجربه پیچیده باشد. تصمیمات اشتباه می تواند منجر به خرید تجهیزات فناوری اطلاعات شود که برای هدف مناسب نیستند، یا سرورهایی که برای نیازهای واقعی کسب و کار بسیار قدرتمند هستند و در نهایت باعث اتلاف وقت و هزینه می شود.

مخصوصاً برای مشاغل کوچکتر یا در حال گسترش، با وجود انواع سرور ها، مؤلفه‌ ها و گزینه‌های شبکه‌ای بسیار دلهره‌آور به نظر می‌رسد. اما با پشتیبانی و اطلاعات مناسب، راه هایی برای هموارسازی روند وجود دارد. هنگام ایجاد یا گسترش زیرساخت فناوری اطلاعات، برخی از عناصر کلیدی وجود دارد که می توانید ابتدا در نظر بگیرید که به شما امکان می دهد بهترین گزینه ها را برای نیازهای تجاری خود انتخاب کنید.

درخرید یک سرور اچ پی حتما موارد زیر را مدنظر قرار بدهید.

  • اگر نیازمندی روی مدل خاصی ندارید سری d360 خریداری کنید که ارزان ترین مدل سرو هست
  • اگر حتما کارت های جانبی زیادی روی سرور اچ پی نصب میکنید سری dl380 را انتخاب کنید.
  • نسل تولید ی سرور اچ پی مهم نیست زیرا همه نسل ها بالاتر برای جاهای حساس هست
  • اگر نیازمند سیستم جسابداری برای یک شرکت حتی صد نفری دادید روی نسل 8  و 9 تمرکز کنید.
  • هزینه پرداخت برای سرور GEN10   .  GEN10 PLUS برای محیط های دیتاسنتر خیلی بهتر هست.
  • همه سری ها رو ماهان شبکه ایرانیان ارائه میدهد ولی بسته به بودجه و کار شما ما کانفیگ اعلام مکنیم.
  • سرورهای اچ پی ای با داشتن ILO هز همه جا قابل مدیریت هستند حتی برای نصب ویندوز هم نیاز به حضور در دیتاسنتر ندارید.
  • تمام قطعات دستگاه سرور اچ پی را اورجینال بخرید حتی دست دوم .
  • فروش سرور در راهنمای سرور اچ پی اطلاعات کلی به شما می دهد.
  • در خرید سرور اچ پی قیمت ملاک نیست مهم زیر ساحت های شماست که با کانفیگ مورد نظر یکسان باشد.
  • درخرید سرور HPملاحظات امنیتی بسیار مهم هست.
  • برای خرید سرور های DL380 G10 PLUS کانفیگ پیشنهادی خود را در اعلام پیش فاکتور برای ما بفرستید .

مزایا و معایب خرید سرور 

 دلایل زیادی برای خرید رم سرور بازسازی شده وجود دارد. آنها می توانند راهی عالی برای دریافت یک سرور پیشرفته با کسری از قیمت سرور جدید باشند. آنها همچنین می توانند راه خوبی برای دریافت سروری باشند که دیگر تولید نمی شود. با این حال، خرید یک سرور بازسازی شده نیز دارای معایبی است.یکی از مزیت های خرید سرور بازسازی شده این است که می تواند بسیار ارزان تر از خرید سرور جدید باشد.

این به این دلیل است که شرکت فروشنده سرور بازسازی شده قبلاً هزینه استهلاک تجهیزات را پرداخت کرده است. آنها همچنین می توانند راه خوبی برای به دست آوردن سرورهای غیرقابل یافتن یا متوقف شده باشند.با این حال، خرید سرورهای دست دوم شده نیز دارای معایبی است. یکی اینکه ممکن است گارانتی مشابه سرور جدید نداشته باشند. مورد دیگر این است که ممکن است نتوانید همان سطح پشتیبانی مشتری را از شرکتی که سرور بازسازی شده را می فروشد دریافت کنید. در نهایت، ممکن است نتوانید تمام ویژگی‌ها و گزینه‌هایی را که در یک سرور جدید می‌خواهید دریافت کنید.

چه صاحب یک کسب و کار کوچک یا یک شرکت بزرگ باشید، همیشه به یک مکان امن و مناسب برای ذخیره تمام داده های تجاری مهم و ارزشمند خود نیاز خواهید داشت. خرید سرور شبکه مطمئنا یک سرمایه گذاری بزرگ است. بنابراین دانش سرور خود را تقویت کنید و بهترین را انتخاب کنید که با نیازهای شما مطابقت دارد. در اینجا چند نکته وجود دارد که باید قبل از آن در نظر بگیرید.

موارد مهم در خرید سرور HP باید بدانید.

بودجه شماره 1
همانطور که می دانید سرورها ارزان نیستند. بسته به مشخصات یا مدل، ممکن است ده‌ها هزار رینگیت برای شما هزینه داشته باشند. به همین دلیل است که بودجه باید در نظر گرفته شود. هنگامی که بودجه خود را مشخص کردید، می توانید بر اساس نام تجاری، اندازه و جزئیات ضمانت تصمیم خود را بگیرید.

شماره 2 فضای
آیا می دانید که سرورها در شکل ها و اندازه های مختلف هستند؟ 3 نوع اصلی سرور وجود دارد:

سرورهای رک: طراحی شده برای نصب در یک قفسه با چندین جایگاه

سرورهای برج: مستقل. شبیه یک کامپیوتر برج است

سرورهای Blade: به طور معمول نازک تر. می توانند فضای فیزیکی مورد نیاز را به حداقل برسانند (اگرچه دارای معایبی مانند ظرفیت محدود هستند)تا آنجا که به فضا مربوط می شود، باید مطمئن شوید که فضای کافی در قفسه خود باقی مانده است. به یاد داشته باشید که سرورهای 2U و 4U نسبت به سرورهای 1U به فضای رک بیشتری نیاز دارند. همین مورد در مورد انواع دیگر سرورها نیز صدق می کند. باید اطمینان حاصل کنید که فضای خالی در شاسی سرور Blade دارید.

شماره 3 ذخیره سازی
ذخیره سازی داده مطمئناً یکی دیگر از عوامل مهم هنگام خرید سرور است. سرورهای مختلف ظرفیت های ذخیره سازی متفاوتی دارند. با این حال، برخی استثناهای عمده وجود دارد، اگرچه اکثر سرورهای موجود در بازار اجازه استفاده از دو هارد دیسک داخلی را می دهند.با این حال، برای ذخیره سازی داده ها، به شدت به اندازه کسب و کار شما بستگی دارد. برای مشاغل بزرگ، می توانید سروری با فضای ذخیره سازی بیشتر از آنچه در حال حاضر نیاز دارید انتخاب کنید. برای مشاغل کوچک، سروری با ظرفیت ذخیره سازی کمتر در نظر بگیرید.توجه: سروری که خریداری می کنید باید حداقل 30 درصد فضای بیشتری نسبت به نیاز فعلی شما داشته باشد تا از رشد آینده پشتیبانی کند.

شماره 4 اتصال
هنگام خرید سرور، به راحتی می توان مشکل اتصال به شبکه را از دست داد زیرا هر سرور موجود در بازار شامل شبکه داخلی است. اگر قصد شما این است که سرور را به عنوان یک گره کلاستر یا به عنوان یک سرور میزبان مجازی سازی عمل کنید، اتصال به شبکه از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد بود.در این مورد، آنها به آداپتورهای شبکه بیشتری نسبت به یک سرور مستقل نیاز دارند. بنابراین مهم است که مطمئن شویم آنها ظرفیتی برای تطبیق با آداپتورهای شبکه اضافی مورد نیاز دارند.

خرید کامپیوتر سرور

شماره 5 مدیریت
هر زمان که مشکلات سرور (مانند خرابی سرور) ایجاد می شود، کمک فنی باید در دسترس باشد. به همین دلیل اکیداً توصیه می‌شود که به شرکتی اعتماد کنید که پشتیبانی فنی قابل اعتماد و 24 ساعته را ارائه می‌کند. بنابراین قبل از انتخاب سرور خود با آنها صحبت کنید و مطمئن شوید که از برند سروری که انتخاب می کنید پشتیبانی می کنند.آخرین اما نه کم اهمیت، تجربه و تخصص در مدیریت سرور نیز چیزی است که هنگام در نظر گرفتن ارائه دهنده هاست سرور باید به آن توجه کنید.سخت افزار سرور را با در نظر گرفتن این عملکردهای کلیدی خریداری کنید با ارزیابی آنچه که فروشندگان پیشرو از نظر پردازنده، حافظه، ذخیره سازی، اتصال، تبادل داغ و ویژگی های امنیتی ارائه می دهند، سخت افزار سرور مناسب را برای مرکز داده خود بیابید.

زمانی که زمان خرید سخت افزار سرور فرا می رسد، فاکتورهای زیادی مانند تعداد پردازنده ها، حافظه موجود و کل ظرفیت ذخیره سازی باید در نظر گرفته شود. هنگام مقایسه سرورهای موجود از فروشندگان پیشرو، خریداران باید هشت ویژگی مهم را از نزدیک ارزیابی کنند.این هشت ویژگی اجزای اساسی را که برای خرید سخت افزار سرور باید جستجو کرد را پوشش می دهند، اما همه ویژگی هایی را که خریداران باید در نظر بگیرند را نشان نمی دهند. تصمیم گیرندگان در هر سزمانی باید دقیقاً تعیین کنند که برای پشتیبانی از حجم کاری موجود و آینده خود به چه چیزی نیاز دارند، با در نظر گرفتن تفاوت بین رایانه های رک، تیغه و رایانه های بزرگ.شرکت‌ها باید این هشت ویژگی را به‌عنوان نقطه شروع برای شناسایی نیازمندی‌های خود و ارزیابی محصولات موجود در نظر بگیرند و باید تحقیقات خود را در صورت لزوم گسترش دهند تا اطمینان حاصل کنند که به هر نگرانی رسیدگی می‌کنند.

پردازنده ها
یکی از مهم ترین مولفه هایی که هنگام خرید سخت افزار سرور باید در نظر گرفت، پردازنده ای است که محاسبات داده ها را انجام می دهد. همچنین به واحد پردازش مرکزی (CPU) اشاره می‌شود، این پردازنده در اجرای برنامه‌ها و غربال کردن داده‌ها تمام کارهای سنگین را انجام می‌دهد. اکثر سرورها چندین پردازنده را اجرا می کنند که معمولاً در هر سوکت یک پردازنده وجود دارد. با این حال، یک پردازنده همچنین می تواند از چندین هسته برای پشتیبانی از قابلیت های چند پردازشی ساخته شود.چند هسته معمولاً به عملکرد بهتر ترجمه می شود، اما تعداد هسته ها تنها عاملی نیست که باید در نظر گرفته شود. خریداران همچنین باید سرعت پردازنده - سرعت ساعت CPU - و حافظه پنهان موجود و همچنین تعداد کل سوکت ها را در نظر بگیرند، زیرا اینها می توانند به طور قابل توجهی از یک پردازنده به پردازنده دیگر متفاوت باشند.قیمت سرور g8

به عنوان مثال، سرور بلید NEC Express5800/D120h حداکثر از دو پردازنده از خانواده محصولات Intel Xeon Scalable پشتیبانی می کند. یکی از قوی‌ترین این پردازنده‌ها دارای 26 هسته، 35.75 مگابایت حافظه نهان و سرعت کلاک 2.0 گیگاهرتز است.آن را با سرور Dell PowerEdge M830 blade مقایسه کنید که از پردازنده های Xeon E5-4600 v4 استفاده می کند. قوی ترین آنها 22 هسته، 55 مگابایت حافظه نهان و سرعت کلاک 2.20 گیگاهرتز را ارائه می دهد. سرور Dell همچنین تا چهار پردازنده را به جای دو پردازنده پشتیبانی می کند.با تحقیقات گسترده در بازار سرور، ویراستاران این سری از مقالات را بر فروشندگان سرور با حضور چشمگیر در بازار متمرکز کرده‌اند که حداقل یک محصول را در میان انواع تیغه، رک و پردازنده مرکزی ارائه می‌دهند. تحقیقات ما شامل نظرسنجی های گارتنر، فورستر و TechTarget بود.

حافظه
حافظه کافی سرور برای یک سیستم با کارایی بالا ضروری است و هر چه حافظه بیشتر در دسترس باشد، احتمالاً حجم کاری بهتری انجام می شود. با این حال، عوامل دیگری مانند سرعت و کیفیت حافظه نیز می توانند به عملکرد کمک کنند. بیشتر حافظه سرور از دو برد مدار مجتمع ماژول حافظه درون خطی با نوعی حافظه با دسترسی تصادفی تشکیل شده است.شرکت‌ها باید این هشت ویژگی را به‌عنوان نقطه شروع برای شناسایی نیازمندی‌های خود و ارزیابی محصولات موجود در نظر بگیرند و باید تحقیقات خود را در صورت لزوم گسترش دهند تا اطمینان حاصل کنند که به هر نگرانی رسیدگی می‌کنند.حافظه سرور همچنین ممکن است دارای قابلیت های تحمل خطا یا سایر ویژگی هایی باشد که قابلیت اطمینان را افزایش می دهد. یکی از رایج ترین قابلیت ها کد تصحیح خطا (ECC) است که روشی برای شناسایی و تصحیح خطاهای رایج تک بیتی است. هنگام ارزیابی حافظه سخت افزاری سرور، باید به کل پیشنهاد نگاه کنید و انواع بارهای کاری و برنامه هایی را که اجرا می کنید در نظر داشته باشید.خرید و فروش سرور hp

به عنوان مثال، کامپیوترهای مرکزی فوجیتسو در سری BS2000 SE تا 1.5 ترابایت حافظه را پشتیبانی می کنند. با این حال، پردازنده مرکزی ZR1 IBM که بخشی از خانواده z14 است، تا 8 ترابایت حافظه را پشتیبانی می کند. ZR1 همچنین تا 8 ترابایت آرایه اضافی موجود از حافظه مستقل را برای بهبود زمان پاسخگویی به تراکنش، یک ویژگی RAM دینامیکی پیشگیرانه برای جداسازی و بازیابی سریع از خرابی‌ها و فناوری‌های ECC برای تشخیص و تصحیح خطاهای بیت ارائه می‌کند.قیمت سرور hp dl360 g8

ذخیره سازی
سرورها از نظر مقدار و نوع حافظه داخلی که پشتیبانی می کنند بسیار متفاوت هستند، تا حدی به این دلیل که گردش کار و برنامه ها نیز متفاوت هستند.

برای مثال، سروری که یک سیستم مدیریت پایگاه داده رابطه‌ای را میزبانی می‌کند، نیازهای متفاوتی نسبت به میزبانی یک برنامه وب دارد. علاوه بر این، استفاده از ذخیره سازی خارجی، مانند شبکه های فضای ذخیره سازی (SAN) نیز می تواند بر نیازهای ذخیره سازی داخلی تأثیر بگذارد.هنگام خرید سخت افزار سرور، مطمئن شوید که هر سرور آینده نگر را ارزیابی کنید تا مطمئن شوید که می تواند نیازهای ذخیره سازی شما را برآورده کند.

امروزه اکثر سرورها از درایوهای حالت جامد (SSD) و درایوهای دیسک سخت (HDD) پشتیبانی می‌کنند. اما خریداران باید مطمئناً این پشتیبانی و همچنین فناوری‌های درایو پشتیبانی شده سرور مانند SCSI متصل به سریال (SAS)، پیوست فناوری پیشرفته سریال (SATA) یا اکسپرس حافظه غیر فرار (NVMe) را تأیید کنند. ملاحظات دیگر باید شامل سرعت درایو، ظرفیت ها، استقامت و پشتیبانی از آرایه اضافی دیسک های مستقل (RAID) باشد.

به عنوان مثال، سرور رک X7-2 Oracle می‌تواند تا 8 هارد دیسک یا SSD 2.5 اینچی، SAS یا NVMe و چندین پیکربندی RAID را پشتیبانی کند. آن را با سرور رک Inspur TS860G3 مقایسه کنید، که می تواند تا 16 درایو، SSD یا HDD را مدیریت کند و از SAS و SATA پشتیبانی می کند. با این حال، سرور Inspur از NVMe پشتیبانی نمی کند، به این معنی که SSD ها ممکن است به خوبی عمل نکنند.سرور hp g10 قیمت

قابلیت اتصال
توانایی سرور برای اتصال به شبکه‌ها، تجهیزات جانبی، ذخیره‌سازی و سایر اجزا برای اثربخشی آن در مرکز داده ضروری است.

سرور به اتصال دهنده ها و درایورهای لازم نیاز دارد تا اطمینان حاصل کند که می تواند به درستی با سایر نهادها ارتباط برقرار کند و بارهای کاری مختلف را پردازش کند. خریداران باید دقیقاً نوع اتصال مورد نیاز را تعیین کنند و از آنجا، مشخصات سرور را بررسی کنند تا بررسی کنند که آیا آن الزامات را برآورده می کند یا خیر.سرورها از این نظر بسیار متفاوت هستند، بنابراین خریداران باید به دنبال مشخصاتی مانند تعداد و سرعت کانکتورهای اترنت، تعداد و نوع پورت‌های USB، در دسترس بودن رابط‌های مدیریتی، انواع پروتکل‌های موجود، پشتیبانی از SAN و سایر حافظه‌ها باشند.

سیستم ها، و همچنین سایر اجزای مورد نیاز برای تسهیل اتصال.سرور رک Altos R380 F3 ایسر نمونه خوبی از ویژگی های اتصالی است که هنگام خرید سخت افزار سرور باید به دنبال آن باشید. این شامل دو پورت اترنت، 1 یا 10 گیگابایت، یک پورت مدیریت RJ-45، سه پورت USB 3.0، یک پورت USB 2.0 و یک پورت ویدئو می باشد.

علاوه بر این، سرور حداکثر هفت اسلات پریفرال کامپوننت اکسپرس (PCIe) 3.0 و یک اسلات PCIe 1.0 را ارائه می دهد.خرید سرور فیزیکی

سرور ارزان قیمت 

سرورها قابلیت های Hot Swapping را به درجات مختلف ارائه می دهند. Hot swapping به توانایی تعویض یا اضافه کردن یک جزء بدون نیاز به خاموش کردن سیستم اشاره دارد.اصطلاح Hot plugging گاهی اوقات به تعویض داغ اشاره دارد، اگرچه، در تئوری، قابلیت های hot plugging محدود به اضافه کردن قطعات است اما بدون خاموش کردن سیستم جایگزین نمی شود. به دلیل سردرگمی پیرامون این شرایط، بهتر است بررسی شود که هر فروشنده چگونه از آنها استفاده می کند.

یکی از رایج ترین اجزای قابل تعویض داغ، درایو دیسک است. برای مثال، سرور تیغه ای سیسکو UCS B480 M5 از درایوهای قابل تعویض داغ پشتیبانی می کند، همانطور که سرور تیغه ای Huawei FusionServer CH242 V5 و سرور رک اینتل R2224WFQZS پشتیبانی می کند.در سیستم های تیغه ای، قابلیت تعویض داغ اغلب در خود شاسی است.

یکی از نمونه ها شاسی مورد استفاده برای سرور تیغه ای Lenovo ThinkSystem SN850 است که علاوه بر درایوهای دیسک سرور، قابلیت تعویض داغ برای فن ها و منابع تغذیه را نیز فراهم می کند. با این حال، این نوع از قابلیت ها به سرورهای تیغه محدود نمی شود. سیستم Acer Altos R380 F3 همچنین با وجود اینکه یک سرور رک است، از فن ها و منابع تغذیه قابل تعویض گرم پشتیبانی می کند.