نماد اعتماد

چرا باید سرور اختصاصی بخرید

این 5 مزیت را بدانید، چرا باید سرور اختصاصی بخرید؟

این 5 مزیت را بدانید، چرا باید سرور اختصاصی بخرید؟

بسیاری از کاربرانی که مایل به خرید سرویس های هاست و ابر هستند، اغلب در انتخاب نوع سرور برای استفاده خود دچار سردرگمی می شوند و به همین دلیل در این وبلاگ قصد داریم به بحث سرورهای اختصاصی بپردازیم. با توجه به نیاز خود، می توانید یک سرور اشتراکی، سرور ابری یا سرور اختصاصی را با توجه به عملکردی که به دنبال پروژه خود هستید انتخاب کنید. میزبانی اشتراکی برای مرحله اولیه مناسب است، سرور VPS برای شما در مرحله میانی و برای تجارت در مقیاس بزرگ، سرور اختصاصی تنها راه مقابله با مشاغلی است که ترافیک زیادی دارند و نمی‌خواهند به خطر بیفتند. امنیت.


مزایای داشتن سرور اختصاصی


1. عدم محدودیت در منابع:
همانطور که گفتیم دلیل اصلی انتخاب سرور اختصاصی محدودیت منابع است. هاست اشتراکی اساساً استراتژی تقسیم و استفاده است که در آن منابع بین کاربران تقسیم و به اشتراک گذاشته می شود، به همین دلیل وقتی نیاز به ارتقاء منابع وجود دارد، انجام این کار دشوار می شود.
در حالی که در مورد VPS (سرورهای خصوصی مجازی) صحبت می شود، در اینجا کاربر یک سرور مجازی در قالب منابع تقریباً اختصاصی دریافت می کند. نکته اصلی که در اینجا باید مورد توجه قرار گیرد این است که منابع از نظر فیزیکی منابع اختصاصی نیستند، با این حال می توان گفت که می توانیم منابع اختصاصی را برای خود اختصاص دهیم که برای ما مفید باشد. نکته اصلی بحث در مورد مضرات VPS این است که گاهی اوقات ارائه دهنده هاست می تواند منابع را بیش از حد بفروشد با این تصور که امکان استفاده همه مشتریان از منابع کاملاً اختصاص داده شده بسیار کم است اما اگر همه کاربران بخواهند مشکل جدی ایجاد می شود. به طور همزمان به خدمات دسترسی داشته باشید. این باعث بروز مشکلاتی در عملکرد می شود که بر تمام VPS های دیگر روی سرور تأثیر می گذارد.
این یک فیزیکی مستقل است که در آن منابع به اشتراک گذاشته نمی شود در یک سرور اختصاصی کاربر منابعی را دریافت می کند که به طور کامل و فیزیکی به آن کاربر اختصاص داده شده است. هیچ اشتراک مجازی منابع وجود ندارد، بنابراین کنترل کامل منابع را به دست خواهید آورد و می توانید از سرور با ظرفیت کامل خود استفاده کنید.2. سفارشی سازی کامل:
سفارشی سازی سرور شامل تنظیمات پیکربندی متعدد است. بیشتر شامل برخی از تنظیمات زیر است
• پیکربندی سرور ایمیل (SMTP، POP، IMAP)
• پیکربندی وب سرور (Apache، Nginx، IIS و غیره)
• پیکربندی DNS
• پیکربندی پوسته SSH
• FTP
• پیکربندی نرم افزار پشتیبان
• پیکربندی حفاظت از DDoS


وقتی به سراغ سرور اختصاصی می رویم، به ما انعطاف پذیری می دهد تا همه پیکربندی های موجود را طبق نیاز سفارشی کنیم. هیچ گونه محدودیت و یا محدودیتی برای تنظیم سرور بر اساس تقاضای کاربر وجود ندارد.


• پیکربندی سرور ایمیل (SMTP، POP، IMAP):

هدف اصلی خرید سرور اختصاصی

 مدیریت کسب و کار است و بازاریابی ایمیلی بزرگترین دلیل پشت آن است. بنابراین، برای هدایت موفقیت آمیز کمپین های ایمیل، باید یک سرور SMTP را پیکربندی کرد. بنابراین، در اینجا ما بحث خود را بر روی سرورهای SMTP متمرکز خواهیم کرد. این فقط یک کامپیوتر است که پروتکل SMTP را اجرا می کند. SMTP مخفف عبارت Simple Mail Transfer Protocol است.
ارائه‌دهنده ایمیل معمولی نمی‌تواند پیام‌های ایمیل انبوه ارسال کند یا محدودیتی را برای حداکثر تعداد ایمیل‌هایی که باید در روز ارسال شوند، قرار می‌دهند. همچنین، ممکن است با در نظر گرفتن پیام هرزنامه، پیام توسط فیلترهای ضد اسپم یا ISP رد شود.
• پیکربندی وب سرور (Apache، Nginx، IIS و غیره)
سرورهای اختصاصی بیشتر برای میزبانی وب سایت های پربازدید، برنامه های کاربردی وب، تجارت الکترونیک و غیره استفاده می شوند، بنابراین استفاده از وب سرور بسیار مهم است. معمولاً برای ذخیره، پردازش و تحویل صفحات وب به مشتری استفاده می شود. برخی از تنظیمات وب سرورها فقط با سرورهای اختصاصی امکان پذیر است.
• پیکربندی DNS
سرورهای DNS دفترچه‌های تماس اینترنت هستند، یعنی آدرس‌های IP را به نام دامنه ترجمه می‌کنند. چندین گزینه برای انتخاب وجود دارد. برخی از سرورهای معروف DNS هستند
• بستن
• قدرت DNS
• بدون محدودیت
• Dnsmasq
• Erl-DNS
با یک سرور اختصاصی، شما آزاد هستید که از کدام سرور به عنوان سرور DNS استفاده کنید. تنظیمات مختلف زیادی باید در حین نگهداری سرورهای DNS انجام شود که به راحتی با استفاده از یک سرور اختصاصی امکان پذیر است.
• پیکربندی پوسته SSH
SSH مخفف Secure Socket Shell است، SSH ابزاری برای ورود از راه دور سرور شما است. سرورهای اختصاصی تدارکاتی برای پیکربندی سرویس های SSH طبق نیاز ما دارند، مثلاً اگر بخواهیم پورت پیش فرض SSH را تغییر دهیم، می توانیم آن را از فایل sshd_config و غیره تغییر دهیم.
• پیکربندی سرور FTP
لازم است به مشتری اجازه آپلود یا دانلود یا مدیریت دایرکتوری های فایل های ذخیره شده در سرور داده شود. چندین کلاینت FTP برای انتخاب در دسترس هستند و باید به درستی پیکربندی شوند تا عاقلانه از آنها استفاده شود.
• پیکربندی نرم افزار پشتیبان:
در حین طراحی یک استراتژی پشتیبان می توانیم دو گزینه را با خود داشته باشیم. یکی این است که یک سرور پشتیبان اختصاصی یا سرور پشتیبان ابری را انتخاب کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد پشتیبان گیری، می توانید به وبلاگ ما مراجعه کنید. تفاوت های پشتیبان گیری و اسکرین شات را بدانید.

3. اقدامات امنیتی:
همانطور که قبلاً گفتیم منابع یک سرور اختصاصی به طور فیزیکی به کاربر اختصاص داده می شود، به این معنی که آنها کاملاً و به طور کامل برای آن کاربر محفوظ هستند. این موضوع به وضوح نشان می دهد که احتمال تداخل با کاربر دیگر بسیار کم است، به جای اینکه بگوییم شانس تقریباً صفر درصد است. همچنین، کاربر در انتخاب آنتی ویروس یا فایروال بر اساس نیاز آزاد است. پیکربندی برنامه امنیتی هیچ محدودیتی ندارد زیرا هیچ کاربر یا سرور دیگری منابع را به اشتراک نمی گذارد.
4. IP یا O.S. آزادی انتخاب:
بارزترین ویژگی یک سرور اختصاصی که در هنگام استفاده از سایر خدمات میزبانی در دسترس نخواهد بود، آزادی IP و انتخاب سیستم عامل است.
چیزهای زیادی وجود دارد که به سیستم عامل بستگی دارد. ما در هنگام انتخاب نوع لینوکس چندین طعم داریم. برخی از توزیع‌های محبوب لینوکس عبارتند از Red-Hat، CentOS، Ubuntu، Debian، Fedora، Mint، Kali Linux. یک سرور اختصاصی
امروزه سرورهای اختصاصی برای میزبانی سایت های تجارت الکترونیکی با ترافیک بالا ترجیح داده می شوند. رایج ترین پارامتر در هنگام در نظر گرفتن یک وب سایت تجاری به دلیل کارت اعتباری یا کارت نقدی یا تراکنش مالی قابل اعتماد است. گواهی SSL اعتمادی را فراهم می کند که برای استفاده وب سایت نیاز به یک آدرس IP منحصر به فرد دارد. سرور اختصاصی آزادی انتخاب آدرس های IP منحصر به فرد را برای کسب و کار به ما می دهد.
5. بهبود عملکرد و زمان
سرورهای اختصاصی به دلیل انعطاف پذیری که ارائه می دهند، از نظر بسیاری از انواع خدمات میزبانی برتری بیشتری دارند. زمان کار سرور اختصاصی نیز بسیار بالا است زیرا منابع به صورت فیزیکی به کاربران اختصاص داده می شود.

سرور اختصاصی بخریم؟

پاسخ به این سوال تا حدودی مبهم است. خرید سرور اختصاصی کاملاً به شرایط بستگی دارد. در حالی که ما تمام مزایای یک سرور اختصاصی را دیده ایم، در مورد معایب آن که هزینه آن است صحبت نکرده ایم. بله، سرور اختصاصی پرهزینه ترین نسبت به انواع دیگر خدمات هاست است. دلیل آن مشخص است که منابع اختصاصی و CPU به کاربر اختصاص داده شده است. حالا این به شما بستگی دارد که آیا برای شما مقرون به صرفه خواهد بود که چنین مبلغ هنگفتی را برای یک سرور خرج کنید یا خیر. اگر مشکلی از نظر هزینه وجود ندارد، قطعاً باید یک سرور اختصاصی خریداری کنید.

خرید سرور dl360 g8 این سرور بصورت استوک و دست دوم نسل 9 موجود میباشد.
خرید سرور hp میتوانید تمام سرور های اچ پی ای موجود در بازار را مشاهده کنید.
خرید سرور dl360 g9 این سرور دیگر نیو ندارد و بصورت دست دوم ارائه می شود.
خرید سرور dl360 g10  این سرور سری اخر نسل ده میباشد و میتوانید اطلاعات تکمیلی مشاهده کنید. 
خرید سرور dl380 g8  سرور استوک G8 را می توانید در این لینک مشاهده کنید.
خرید سرور dl380 g9