نماد اعتماد

کارت استوک سرور

استوک چیست ؟ چه کاربردهایی دارد؟

سرور استوک HP

اگر قبل از خرید سرور کارکرده یا دست دوم اچ پی ای به تجهیزات دسترسی دارید، عالی است!  به احتمال زیاد (مخصوصاً در صورت خرید آنلاین)، نمی‌توانید دیسک‌ها را آزمایش کنید، به فن‌ها، cpu یا حافظه روی آن‌ها گوش دهید تا زمانی که واقعاً خرید، دریافت و راه‌اندازی نکنید. رم در حال حاضر بسیار ارزان است، بنابراین  نگران وجود مقدار زیادی از آن نیستم.

چیزی که باید از خود بپرسید این است که "این تجهیزات چقدر قابل ارتقا هستند؟ (اگر بعد از چند ماه نیاز به ارتقاء داشته باشید و متوجه شوید که به دلیل محدودیت های سخت افزاری نمی توانید این کار را انجام دهید، ارزشی ندارد. یعنی چقدر رم می توانید روی آن بگذارید. ، اگر می خواهید درایوهای سخت اضافه کنید>

  • آیا قابلیت RAID دارد؟

بنابراین، یک لیست سریع به این صورت خواهد بود:

تصمیم خود را برای خرید تجهیزات جدید یا تا حدودی قدیمی (ش) بر اساس

  • الف) پاسخ به این سوال که چقدر باید این سرور قابل ارتقا باشد،
  • ب) نوع خدماتی که این سرور(ها) ارائه خواهند کرد، متعادل کنید.
  • ج) واقعاً به گارانتی و/یا زمان بازگشت بستگی دارد (اگر سخت افزار از کار بیفتد، چه مدت می توانید بدون این سرور باشید).

در حالی که RAM امروزه ارزان است، به تجهیزات قدیمی‌تری که از RAM گران قیمت استفاده می‌کنند، دقت کنید. نوع RAM تجهیزاتی را که می‌خرید جستجو کنید و ببینید چقدر برای ارتقا هزینه دارد، همچنین محدودیت‌های سخت‌افزاری را بررسی کنید.

  1. هنگام خرید به RAID فکر کنید (مطمئن شوید که رابط کنترلر را در نظر بگیرید)
  2. هنگام خرید به چند پردازنده (و چند هسته ای) فکر کنید
  3. حداقل مشخصات برای آداپتورهای صوتی و تصویری مگر اینکه در حال ساخت نوعی سیستم سرور چندرسانه ای باشید.

فکر می‌کنم باید «تجهیزات قدیمی نخرید» را توجیه کنید. صادقانه بگویم، متوجه شده ام که تجهیزات جدید مشکل سازتر از تجهیزات قدیمی هستند. تجهیزات جدید زمان سوخت طولانی را نداشته اند که قبلاً ثابت کرده است که سخت افزار در آن 5٪ از کالاهای تولید شده که میانگین MTBF را پایین می آورد، قرار نمی گیرد و به همین ترتیب، حدود 5٪ از آن بلافاصله از کار می افتد.

 بیشتر وسایل الکترونیکی پس از گذراندن آن آزمون، برای مدت طولانی دوام خواهند داشت.

به همین دلیل، سخت افزار کامپیوتر معمولاً عمر مفید خود را بیشتر می کند.
سخت‌افزار به احتمال زیاد در چند هفته اول پس از خرید خراب می‌شود، درست است، اما با جدید شدن حداقل یک شبکه ایمنی برای بازگرداندن آن به تامین‌کننده دارید. من فقط در مورد جعبه های قدیمی گرد و خاکی که ماه ها یا سال ها در گوشه ای خاموش نشسته اند پارانوئید هستم.

استوک چیست؟

اچ پی مجموعه خوبی از سرورهای استوک شده را در وب سایت خروجی خود دارد و ما با آنها خوش شانس بوده ایم. نکته خوب در مورد رفتن به این مسیر این است که در هزینه خود صرفه جویی می کنید، اما همان گارانتی و پشتیبانی دل را دریافت می کنید که با سرور جدید دریافت می کنید.

فایل سرور اصلی ما که قرار است امسال جایگزین شود، 5 سال است که بدون هیچ مشکلی کار می کند. حتی خرابی درایو، ضربه به چوب. ما همچنین 2 سرور دیگر  Refurbished را در حال تولید بدون هیچ مشکلی در دست تولید داریم، بنابراین فکر نمی‌کنم تصادفی باشد.

قیمت سرور استوک

یک نکته دیگر در مورد خرید تجهیزات قدیمی. باید در نظر بگیرید که تجهیزات قدیمی‌تر چه مقدار پشتیبانی ممکن است نیاز داشته باشند. ممکن است حداقل پشتیبانی از طرف سازنده وجود داشته باشد. اگر قطعه ای را گم کنید، آیا شرکت شما می تواند منتظر قطعاتی باشد که ممکن است مجبور به وارد شدن شوند؟ می‌توانید یک یا دو دستگاه قدیمی‌تر را برای «قطعات» بخرید.

آنها در چند سال گذشته بهتر شده اند، اما بسیاری از سرورها فقط برای آن سری یا نوع سرور قطعات خاصی دارند و ممکن است گران باشند. بسته به آنچه که برای فعالیت نیاز دارید، نیازها، خواسته ها و بودجه خود را در نظر بگیرید.