نماد اعتماد

پیکربندی سرور برای مبتدیان

  1. خدمات اختصاصی 24/7 به مشتریان، از جمله پشتیبانی آنلاین و تلفنی.
  2. سخت افزار سرور سازمانی
  3. مراکز داده نگهداری شده
  4. پلتفرم های مسیریابی شبکه و حفاظت.
  5. راه اندازی مجدد از راه دور و دسترسی به کنسول.
  6. گارانتی سطح خدمات.
  7. هنگامی که می خواهید یک وب سرور جدید برای کسب و کار و دامنه وب سایت خود راه اندازی کنید، می توانید با کمک BudgetVM به راحتی و ایمن به اهداف خود برسید.

وقتی نوبت به یافتن مکانی برای میزبانی وب سایت شما می رسد، وب سرورها ملزومات جدید شما هستند. و هنگامی که یک سرور برای کسب و کار خود دریافت کردید، باید آن را با سیستم عامل، برنامه ها و تخصیص ویژگی ها پیکربندی کنید. و اگرچه ممکن است در ابتدا دلهره آور به نظر برسد، مطمئن باشید که پیکربندی سرور ساده تر از آن چیزی است که فکر می کنید!

برای اطلاعات بیشتر در مورد پیکربندی سرور خود به ادامه مطلب مراجعه کنید.

پیکربندی سرور به چه معناست؟

از روشن کردن سرور شما تا کنترل امواج اینترنت، پیکربندی سرور شما به مراحل ضروری برای راه اندازی و راه اندازی سرور برای کسب و کار شما اشاره دارد. پیکربندی سرور بسیار آسان است و می توان آن را به چک لیستی از موارد تقسیم کرد تا قبل از آماده شدن سرور انجام شود.

پیکربندی سرور جدید شما نیز زیاد طول نمی کشد - برای مثال، پیکربندی و راه اندازی یک سرور اختصاصی می تواند 30 دقیقه طول بکشد. اگر از قبل یک سیستم عامل از پیش نصب شده داشته باشید و نیازهای ویژه کمتری داشته باشید، زمان کمتری می برد.

اصول اولیه در روشن کردن سرور و نصب اولیه سرور
هنگامی که سرور شما روشن است، چند مرحله اساسی برای اطمینان از پیکربندی بهینه سرور و برای اینکه همه چیز در آینده به خوبی اجرا شود وجود دارد. ابتدا، شما می‌خواهید برای هدف سرور و الزامات ضروری از خود سؤالاتی بپرسید تا دقیقاً مشخص کنید که کسب و کار شما به چه چیزی نیاز دارد.

برخی ملاحظات اولیه:
هدف این سرور چیست؟

  1. تجارت شما چقدر بزرگ است و وب سایت شما با چه میزان رشد مواجه خواهد شد؟
  2. آیا قصد دارید از سرور اختصاصی داخلی، سرور ابری یا VPS استفاده کنید؟
  3. این سرور چه برنامه هایی را اجرا می کند - لیست های ایمیل، اطلاعات کارت اعتباری و غیره؟
  4. چند کاربر به طور همزمان متصل خواهند شد - بار ترافیک کاربر چقدر خواهد بود؟
  5. چه اندازه سرور با نیازهای شما مطابقت دارد—چند گیگابایت برای ذخیره اطلاعات خود نیاز دارید؟

هنگامی که بتوانید این ملاحظات را محدود کنید، زمان آن است که سیستم عامل خود را انتخاب کنید و به پیکربندی سرور خود ادامه دهید.

برنامه ریزی نصب سرور 

در این مرحله، شما باید سیستم عامل یا سیستم عامل مورد نظر خود را برای اجرای سرور انتخاب کنید. دو رقیب اصلی در این زمینه ویندوز و لینوکس هستند. در حالی که هر دو قابل اعتماد هستند و امکانات قوی برای سرور و دامنه وب سایت شما ارائه می دهند، تفاوت های کلیدی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید.

سیستم عامل های ویندوز و لینوکس برای پیکربندی سرور عالی هستند و کاملاً قابل تنظیم هستند. این سیستم عامل ها به قدری محبوب هستند که امروزه بیش از 60 درصد از سرورهای وب سایت فعال در اینترنت را تامین می کنند.

پنجره ها
سیستم عامل ویندوز گزینه گران تری است، اما یک تیم پشتیبانی فنی اختصاصی نیز برای کمک به شما ارائه می کند. این رابط به عنوان یک نرم افزار برتر برای رایانه های شخصی در حال حاضر، برای اکثر کاربران آشنا است. ویندوز بسیار کاربرپسند است و برای کار با آن نیازی به منحنی یادگیری تند ندارد. با برتری برنامه‌ها و امنیت و پشتیبانی مشتری با کیفیت، ویندوز یک گزینه عالی است. این یک راهنمای دقیق نصب سرور سیستم عامل ویندوز است.

خرید سرور hp

لینوکس
لینوکس معمولاً گزینه ارزان‌تری است زیرا از یک نرم‌افزار متن باز استفاده می‌کند که هزینه‌های سربار را کاهش می‌دهد و هزینه‌های مصرف‌کننده را کاهش می‌دهد. همچنین فوق‌العاده انعطاف‌پذیر است و گزینه‌های سفارشی‌سازی زیادی را شامل می‌شود، اما از آنجایی که پشتیبانی فنی آن‌ها کمتر بهینه است، برای بهره‌مندی از شخصی‌سازی لینوکس به سطح بالاتری از تخصص فنی نیاز دارید. اما با توجه به مقیاس‌پذیری و انعطاف‌پذیری که ارائه می‌کنند، لینوکس می‌تواند یک انتخاب عالی برای سیستم‌عامل باشد. این یک راهنمای دقیق نصب سرور سیستم عامل لینوکس است.

راه اندازی اولیه
پس از تعیین سیستم عاملی که برای شما کار می کند، نوبت به نصب و شروع پیکربندی می رسد.

اگر سرور شما دارای سیستم عامل از پیش نصب شده است، می توانید بلافاصله به اینترنت متصل شوید. در غیر این صورت، رسانه نصب (USB، DVD، خروجی مجازی) را وارد کنید و دستورالعمل ها را برای راه اندازی سیستم عامل دنبال کنید. این کار نباید بیش از 15 دقیقه طول بکشد. اطمینان حاصل کنید که تمام ویژگی های سیستم عامل به طور کامل ارتقا یافته اند تا بهترین اتصال را به شبکه و سرورها داشته باشید.
در مرحله بعد، باید شبکه و سیستم های سرور خود را مستند کنید. نام کاربران تیم خود، نام دامنه، آدرس IP، نام میزبان کامپیوتر، شماره سریال و مکان را بصورت رایگان بنویسید. در صورت نیاز به دسترسی به این اطلاعات، همه آنها باید به راحتی در دسترس باشند.
تکمیل تنظیمات اولیه شامل افزودن یک حساب اداری محلی به هر رایانه شخصی است که به سرور متصل می شود. راه اندازی و اتصال چاپگرها به سرور؛ سازماندهی و آپلود داده های مورد نظر در سرور جدید خود (مانند برنامه های حسابداری یا نرم افزار صورتحساب).

پیکربندی سرور شما

پس از نصب و ارتقاء سیستم عامل، و مستندسازی تمام سیستم های سرور و راه اندازی، می توانید برنامه Tasks Configuration Tasks Wizard سیستم عامل را برای پیکربندی بقیه راه اندازی کنید:

  1. تنظیم رمز عبور مدیر — گام بعدی تنظیم رمز عبور سرپرست امن برای سیستم سرور است.
  2. منطقه زمانی را تنظیم کنید - اگر سیستم عامل قبلاً متوجه نشده است که در کجای جهان هستید،

می توانید زمان صحیح را تنظیم کنید

  1. شبکه را پیکربندی کنید — سرور شما معمولاً تنظیمات شبکه پیش‌فرض کافی خواهد داشت، اما اگر تنظیمات شبکه سفارشی‌سازی شده را می‌خواهید، می‌توانید به راحتی آنها را تغییر دهید.
  2. نام رایانه و نام دامنه را ارائه دهید - این رایانه و دامنه وب را به سرور پیوند می دهد.
  3. فعال کردن به روز رسانی خودکار - این یک گزینه عالی برای فعال نگه داشتن سرور شما به روز و بدون دردسر است.
  4. افزودن نقش ها - از طریق برنامه جادوگر نقش ها، می توانید نقش های ضروری را برای سرور خود اختصاص دهید تا انجام شود.
  5. Enable the Remote Desktop - این گزینه به شما امکان می دهد از رایانه های دیگر به سرور دسترسی داشته باشید، مدیریت و مدیریت کنید.
  6. یک فایروال را پیکربندی کنید - گام اساسی برای ایمن سازی سرور خود و ایمن نگه داشتن تمام اطلاعات در آنجا. مطمئن شوید که بهترین فایروال را برای سیستم عامل و نیازهای خود انتخاب کرده اید.
  7. افزودن برنامه ها - در نهایت، باید برنامه ها را به سرور خود اضافه کنید. اینها خدمات ضروری کسب و کار شما، مانند صورتحساب کارت اعتباری یا نرم افزار حسابداری را انجام می دهند.
  8. برای پروژه‌های سفارشی‌سازی بزرگ‌تر، همیشه می‌توانید با تیم فناوری اطلاعات کسب‌وکارتان یا تیم پشتیبانی مشتری سیستم عاملتان تماس بگیرید. آنها خوشحال خواهند شد که در فرآیند پیکربندی بیشتر به شما کمک کنند!

چه چیزی بهتر است: میزبانی وب حرفه ای یا خود میزبانی؟

خود میزبانی قطعا گزینه ای برای نیازهای سرور شما است. و در حالی که ممکن است بلافاصله به سمت آن به عنوان وسیله ای برای صرفه جویی در هزینه در یک سرویس میزبانی وب متمایل شوید، مواردی وجود دارد که باید هنگام انتخاب بین میزبانی حرفه ای و خود میزبانی به خاطر داشته باشید.

  • پشتیبانی بهتر

شما می توانید سرور و هاست خود را خودتان حفظ کنید، اما شرکت های میزبانی وب حرفه ای سطح پشتیبانی جامع تر، ثابت و گاهی با تجربه تری را ارائه می دهند. احتمالاً به دلیل مشکلات شبکه یا سرور، خرابی کمتری را تجربه خواهید کرد، زیرا پشتیبانی فنی که با میزبانی وب حرفه ای ارائه می شود، حل مشکل را در نوک انگشتان شما فراهم می کند.

  • امنیت پیشرفته

نرم افزار فایروال و روترهای امن برای خرید و نصب به تنهایی در دسترس هستند و باید مراقب به روز رسانی ها و به روز نگه داشتن نرم افزار برای محافظت در برابر هک ها و بدافزارها باشید. با میزبانی وب حرفه ای، یکی از مزایای کلیدی افزایش اقدامات امنیتی و به روز رسانی مداوم نرم افزار، از جمله فیلتر کردن هرزنامه، اسکن ویروس، و تنظیمات پیچیده فایروال است.

  • نگرانی های هزینه عملیاتی

در حالی که در ابتدا مدیریت سرور خود و انتخاب مسیر خود میزبانی ارزان‌تر است، احتمالاً در طول مسیر با هزینه‌های اضافی مواجه خواهید شد. هزینه هایی مانند استخدام پرسنل برای مدیریت سایت، طراحان وب یا ادمین های تمام وقت سایت شما می تواند بیش از آنچه انتظار دارید هزینه داشته باشد. اما از طریق استفاده از خدمات میزبانی وب، اکثر آنها قیمت رقابتی، مدیریت و مدیریت را ارائه می دهند که به شما امکان می دهد در دراز مدت در هزینه خود صرفه جویی کنید و سایت ایمن تری داشته باشید.

اگر می‌خواهید درباره مزایا و مقرون به صرفه بودن بسته‌های میزبانی وب حرفه‌ای اطلاعات بیشتری کسب کنید، طیف وسیعی از آنچه را که BudgetVM ارائه می‌دهد بررسی کنید.

  • پیکربندی سرور از BudgetVM

BudgetVM طیف گسترده ای از ویژگی ها و خدمات عالی را برای پیکربندی سرورهای خود با محصول میزبانی وب حرفه ای خود ارائه می دهد. فرآیندهای پیکربندی و راه اندازی با پشتیبانی مشتری عالی و نرم افزار ساده BudgetVM آسان شده است. به عنوان یک میزبان وب حرفه ای، آنها بسته های مقرون به صرفه و متناسب با نیازهای شما را ارائه می دهند. مزایای پیکربندی سرور با BudgetVM عبارتند از:

  1. استقرار خودکار سرور
  2. خدمات اختصاصی 24/7 به مشتریان، از جمله پشتیبانی آنلاین و تلفنی.
  3. سخت افزار سرور سازمانی
  4. مراکز داده نگهداری شده
  5. پلتفرم های مسیریابی شبکه و حفاظت.
  6. راه اندازی مجدد از راه دور و دسترسی به کنسول.
  7. گارانتی سطح خدمات.

هنگامی که می خواهید یک وب سرور جدید برای کسب و کار و دامنه وب سایت خود راه اندازی کنید، می توانید با کمک BudgetVM به راحتی و ایمن به اهداف خود برسید.