نماد اعتماد

ماشین مجازی VM چیست؟

VM یعنی چه؟

انواع ماشین مجازی در سرور HP
ماشین مجازی چیست؟ 
ماشین مجازی (VM) یک منبع محاسباتی است که به جای رایانه فیزیکی از نرم افزار برای اجرای برنامه ها و استقرار برنامه ها استفاده می کند.

ماشین مجازی (VM) چیست؟
بررسی اجمالی
ماشین مجازی (VM) یک محیط مجازی است که به عنوان یک سیستم کامپیوتر مجازی با CPU، حافظه، رابط شبکه و فضای ذخیره‌سازی خاص خود عمل می‌کند که بر روی یک سیستم سخت‌افزار فیزیکی (واقع در خارج یا داخل محل) ایجاد شده است. نرم افزاری به نام Hypervisor منابع ماشین را از سخت افزار جدا می کند و آنها را به طور مناسب تهیه می کند تا بتوانند توسط VM مورد استفاده قرار گیرند.

ماشین‌های فیزیکی، مجهز به یک هایپروایزر مانند ماشین مجازی مبتنی بر هسته (KVM)، ماشین میزبان، کامپیوتر میزبان، سیستم عامل میزبان یا به سادگی میزبان نامیده می‌شوند. ماشین‌های مجازی زیادی که از منابع آن استفاده می‌کنند، ماشین‌های مهمان، رایانه‌های مهمان، سیستم‌عامل‌های مهمان یا به سادگی مهمان هستند. هایپروایزر با منابع محاسباتی مانند CPU، حافظه و ذخیره سازی به عنوان مجموعه ای از منابع برخورد می کند که می توانند به راحتی بین مهمانان فعلی یا ماشین های مجازی جدید جابجا شوند.

ماشین‌های مجازی به چندین سیستم عامل مختلف اجازه می‌دهند تا به طور همزمان روی یک رایانه اجرا شوند، مانند توزیع Linux® در لپ‌تاپ MacOS. هر سیستم عامل به همان روشی اجرا می شود که یک سیستم عامل یا برنامه به طور معمول روی سخت افزار میزبان اجرا می شود، بنابراین تجربه کاربر نهایی شبیه سازی شده در VM تقریباً مشابه یک تجربه سیستم عامل بلادرنگ است که روی یک ماشین فیزیکی اجرا می شود.

ماشین های مجازی چگونه کار می کنند؟
فناوری مجازی سازی به شما امکان می دهد یک سیستم را با بسیاری از محیط های مجازی به اشتراک بگذارید. هایپروایزر سخت افزار را مدیریت می کند و منابع فیزیکی را از محیط های مجازی جدا می کند. منابع بر حسب نیاز از محیط فیزیکی به VM ها تقسیم می شوند.

هنگامی که ماشین مجازی در حال اجرا است و کاربر یا برنامه دستورالعملی را صادر می کند که به منابع اضافی از محیط فیزیکی نیاز دارد، هایپروایزر درخواست را برای منابع سیستم فیزیکی برنامه ریزی می کند تا سیستم عامل و برنامه های کاربردی ماشین مجازی بتوانند به مجموعه مشترک منابع فیزیکی دسترسی داشته باشند.

انواع هایپروایزر
2 نوع مختلف Hypervisor وجود دارد که می توان از آنها برای مجازی سازی استفاده کرد.

  • نوع 1

هایپروایزر نوع 1 روی فلز خالی است. منابع VM مستقیماً توسط Hypervisor برای سخت افزار برنامه ریزی می شوند. KVM نمونه ای از هایپروایزر نوع 1 است. KVM در سال 2007 در هسته Linux® ادغام شد، بنابراین اگر از نسخه مدرن لینوکس استفاده می کنید، از قبل به KVM دسترسی دارید.

  • نوع 2

هایپروایزر نوع 2 میزبانی می شود. منابع VM در برابر یک سیستم عامل میزبان برنامه ریزی شده است، که سپس در برابر سخت افزار اجرا می شود. VMware Workstation و Oracle VirtualBox نمونه هایی از هایپروایزرهای نوع 2 هستند.

چرا از VM استفاده کنیم؟
یکپارچه سازی سرور یک دلیل اصلی برای استفاده از ماشین های مجازی است. بیشتر سیستم‌عامل‌ها و استقرار برنامه‌ها تنها از مقدار کمی از منابع فیزیکی موجود در صورت استقرار در فلز خالی استفاده می‌کنند. با مجازی سازی سرورهای خود، می توانید سرورهای مجازی زیادی را روی هر سرور فیزیکی برای بهبود استفاده از سخت افزار قرار دهید.

این امر شما را از نیاز به خرید منابع فیزیکی اضافی مانند هارد دیسک یا هارد دیسک و همچنین کاهش نیاز به برق، فضا و خنک کننده در مرکز داده جلوگیری می کند. ماشین های مجازی با فعال کردن Failover و افزونگی که قبلا فقط از طریق سخت افزار اضافی قابل دستیابی بود، گزینه های بازیابی فاجعه اضافی را ارائه می دهند.

یک VM محیطی را فراهم می کند که از بقیه سیستم جدا شده است، بنابراین هر چیزی که در یک VM در حال اجرا است با هیچ چیز دیگری که روی سخت افزار میزبان اجرا می شود تداخل نخواهد داشت.

از آنجایی که VM ها ایزوله هستند، گزینه خوبی برای آزمایش برنامه های جدید یا راه اندازی یک محیط تولید هستند. شما همچنین می توانید یک VM یک منظوره را برای پشتیبانی از یک فرآیند خاص اجرا کنید.

چرا کلاه قرمزی را انتخاب کنیم؟
Red Hat برای مدت طولانی از توسعه نرم‌افزار مجازی‌سازی پشتیبانی می‌کند—بهبود هایپروایزر KVM و کمک به KVM و oVirt از زمان تأسیس هر دو جامعه.

هایپروایزر KVM اکنون هسته اصلی همه توزیع‌های مجازی‌سازی OpenStack® و Linux است و رکوردهایی را برای عملکرد کلی و اجرای بیشترین تعداد ماشین‌های مجازی با عملکرد خوب بر روی یک سرور به ثبت رسانده است.

Red Hat® Virtualization یک پلت فرم باز و نرم افزاری تعریف شده است که بارهای کاری لینوکس و مایکروسافت ویندوز را مجازی می کند. ساخته شده بر روی لینوکس Red Hat Enterprise و KVM، دارای ابزارهای مدیریتی است که منابع، فرآیندها و برنامه ها را مجازی می کند و به شما پایه ای پایدار برای آینده ای مبتنی بر ابر و کانتینری می دهد.

 

در سرورhp میخواهیم مقالات متقاوت تر از همیشه را با همدیگر مشاهده کنیم می خواهید با ما در تماس باشید 

سرور dl360 g8  سرور hp سرور dl360 g9   سرور dl360 g10 خرید سرور dl380 g8  سرور dl380 g9  سرور dl380 g10