نماد اعتماد

خرید سرور

بررسی انواع سیستم عامل سرور hp

  1. خرید ویندوز سرور 

  2. خرید سرور لیتوکس 

  3. خرید سرور ابونتو

  4. خرید سرور ابری 

  5. خرید سرور ویندوز ی 

خرید سرور

سرور اختصاصی با خرید سرور های فیزیکی که می توان گفت بهترین مدل انها سرور های اچ پی ای هست  یک سرویس مناسب برای وب‌سایت‌ها و سازمان‌هایی است که علاوه بر نیازهایی مانند: سرعت‌بالا، پهنای باند مناسب و دسترسی بالا برای نصب هرگونه نرم‌افزار یا ایجاد تغییرات به امنیت بسیار بالا نیز احتیاج دارند. 

می توان بهترین مدل سرور های اختضاصی را در اختیار شما بگزاریم تا بهترین خرید رات از سرور سرور اچ پی داشته باشید.

خرید سرور اختصاصی علاوه بر سایت و ارگان‌های بزرگ، یک انتخاب مناسب برای توسعه‌دهندگان وب و اپلیکیشن نیز می‌باشد؛ چراکه برای نصب نرم‌افزار و ایجاد تغییرات محدودیتی ندارند.

قیمت سرور اختصاصی نیز با توجه به نوع سیستم‌عامل، منطقه جغرافیایی و منابع متغیر است. سرورهای اختصاصی ماهان شبکه ایرانیان   در دو گروه ماکرو و هایبرید به همراه سیستم عامل لینوکس و ویندوز، در برترین مراکز داده مطابق با استانداردهای جهانی Tire 3 و دو موقعیت: ایران و اروپا به همراه پشتیانی ۲۴ ساعته واقعی ارائه می‌گردد.

شما می‌توانید از طریق RDC و SSH به این سرویس دسترسی داشته باشید و توسط کنترل پنلهای: دایرکت ادمین و سی پنل آن را مدیریت کنید. این سرویس همچنین قابلیت ارتقا تا ۷۲ هسته پردازشگر و ۲۵۶ گیگابایت رم را دارد.

 خرید سرور مچازی 

اکثر مشاغل کوچک با 10 کارمند یا بیشتر با خرید یک سرور رایانه یا اضافه کردن به موجودی موجود خود مواجه می شوند. سرورها معمولاً به‌عنوان مخازن فایل مرکزی استفاده می‌شوند، جایی که کاربران می‌توانند به راحتی اسناد را به اشتراک بگذارند، اما آنها می‌توانند بسیاری از وظایف دیگر را نیز انجام دهند - از خدمات چاپی و پستی گرفته تا انجام پشتیبان‌گیری در سراسر سیستم.

سایر کاربردهای کلیدی شامل میزبانی پایگاه داده، اجرای گروه‌افزار (مانند برنامه‌های تقویم و نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری) و ارائه خدمات به وب‌سایت شرکت یا اینترانت است. برای استودیوها یا بخش‌های خلاق، یک سرور ممکن است کتابخانه‌های بزرگ تصویر، ویدیو و موسیقی را در خود جای دهد.

نوع سروری که انتخاب می‌کنید باید تعداد و نوع برنامه‌هایی را که می‌خواهید روی آن اجرا کنید و تعداد کاربران (کلاینت‌های) آن را نشان دهد. بسیاری از برنامه‌های کاربردی رایج - مانند سرویس چاپ، اشتراک‌گذاری اسناد اداری مانند فایل‌های Word و Excel، و اجرای برنامه‌های تقویم - چنین نیازهای پردازشی سبکی را تحمیل می‌کنند که ممکن است یک سرور کم‌هزینه بتواند به راحتی کل شرکت شما را مدیریت کند. سایر وظایف، مانند میزبانی پایگاه داده های بزرگ یا کتابخانه های تصویر، نیاز به اسب بخار پردازش بیشتری همراه با هارد دیسک های بزرگ و سریع و لوله های شبکه بزرگ برای مطابقت دارند.

سرورها اساساً رایانه‌های شخصی تخصصی هستند و طیف وسیعی از سرعت‌ها و ظرفیت‌ها را درست مانند ایستگاه‌های کاری رومیزی اجرا می‌کنند. با این وجود، آنها یک نژاد جدا از هم هستند که به گونه ای طراحی شده اند که ایمن (برای محافظت از داده های ارزشمند شرکت شما) و مقاوم در برابر خطا (به طور مداوم در دسترس باشند). سرورها همچنین ابزارهای مدیریت از راه دور را ارائه می دهند، به طوری که یک فرد فناوری اطلاعات می تواند از یک میز یا ایستگاه کاری وارد شود و استفاده را بررسی کند، مشکلات را تشخیص دهد، و تعمیر و نگهداری معمولی مانند افزودن کاربران جدید یا تغییر رمز عبور را انجام دهد.

پس از تعیین عملکردهایی که باید سرور(های) خود را انجام دهند و تعداد کاربرانی که خواهید داشت، باید یک سیستم عامل سرور مانند ویندوز، لینوکس یا مک را انتخاب کنید و سخت افزار را برای اجرای آن انتخاب کنید. بر. اگر سرورهای موجود را ارتقا می‌دهید، احتمالاً می‌خواهید برای مهاجرت آسان‌تر، از همان نوع استفاده کنید. برای سرورهای جدید، می‌توانید ترکیبی از نرم‌افزار و سخت‌افزار را انتخاب کنید که بهترین نیازها و بودجه شما را برآورده می‌کند. تصور نکنید که چون رایانه شخصی دارید، در ویندوز قفل شده اید. هر دو سرور لینوکس و مک می‌توانند با کلاینت‌های ویندوزی کار کنند و در مجموع بسیار ارزان‌تر هستند.

سیستم عامل  سرور

می‌توانید با استفاده از ویژگی‌های اشتراک‌گذاری داخلی فایل و چاپگر Windows XP یا Vista قدیمی، به‌علاوه Remote Desktop برای مدیریت از طریق شبکه، یک سرور اصلی را اجرا کنید. اگر به امنیت سخت یا عملکرد بهینه نیاز ندارید، این ممکن است کافی باشد. این قطعاً ارزان‌ترین راه برای نیازهای گروه‌های کوچک است، زیرا هیچ هزینه اضافی برای هر مشتری وجود ندارد، و مدیریت آن به آسانی رایانه شخصی شماست. شما حتی می توانید یک رایانه قدیمی را به عنوان یک سرور گروه کاری تغییر کاربری دهید - برای مثال، به عنوان یک سرور تصویر ساده برای یک بخش گرافیک. به طور مشابه، یک دستگاه Mac OS X می‌تواند به عنوان یک سرور فایل و چاپ مقرون به صرفه برای شبکه‌های مختلط کوچک مک‌ها و رایانه‌های شخصی کار کند. Mac OS X عملکرد بهتری در پشتیبانی از پلتفرم های مختلف نسبت به ویندوز دارد. اما اگر نیاز به اجرای نرم افزارهای کاربردی رایانه شخصی بر روی سرور خود دارید، مانند پایگاه داده مایکروسافت اکسس، باید از ویندوز استفاده کنید.

اگر کسب و کار شما بیش از چند کارمند دارد، باید به یک سیستم عامل سرور کامل مانند Windows Small Business Server 2003 R2 بروید که در نسخه های استاندارد (599 دلار) و Premium (1299 دلار) عرضه می شود. هر دو نسخه به اشتراک گذاری فایل، چاپ، فکس و برنامه را ارائه می دهند. حفاظت فایروال؛ Microsoft Exchange Server برای ایمیل شرکت؛ و Windows SharePoint Services برای ایجاد یک اینترانت شرکتی برای به اشتراک گذاری اسناد و اطلاعات. نسخه Premium MS SQL Server 2005 Workgroup Edition را برای مدیریت پایگاه داده، MS Office FrontPage 2003 برای توسعه وب و MS Internet and Security Acceleration Server 2004 را برای امنیت دسترسی به اینترنت، نظارت و مدیریت اضافه می کند.

قیمت سرور

هر دو نسخه تا 75 ایستگاه کاری مشتری یا کاربر را اداره می کنند. پنج مجوز کاربر با نرم افزار سرور ارائه می شود و مجوزهای اضافی هر کدام حدود 100 دلار هزینه دارند. زمانی که مجوزها را همراه با سخت افزار جدید از یک فروشنده خریداری می کنید، هزینه کمتری دارند. اگر به چندین مورد از سرویس های ارائه شده نیاز دارید، به طور کلی هزینه کمتری نسبت به Windows Server 2003 R2 رده بالا دارند، که فناوری هایی مانند Exchange Server و SQL Server را جداگانه قیمت گذاری می کند، اما دارای ویژگی های مدیریتی پیشرفته و گزینه هایی مانند خوشه بندی سرور، بارگیری است. ایجاد تعادل بین چندین سرور و مدیریت هویت. اگر انتظار دارید کسب و کار شما رشد کند، مایکروسافت بسته های انتقالی را برای مهاجرت از سرور کسب و کار کوچک به سرور ویندوز ارائه می دهد.

سرور کسب و کار کوچک نیز نیازمندی های سیستمی کمتری دارد و به شما امکان می دهد در هزینه سخت افزار صرفه جویی کنید. SBS می‌تواند روی سیستم‌های تک‌پردازنده‌ای با کمتر از ۵۱۲ مگابایت رم اجرا شود (اگرچه ۱ گیگابایت توصیه می‌شود)، در حالی که ویندوز سرور می‌تواند با حداکثر هشت پردازنده اجرا شود. اما تمام نسخه‌های سرورهای مایکروسافت به زودی به سال 2008 به‌روزرسانی می‌شوند، که به پشتیبانی یکپارچه ویستا و بسیاری از ویژگی‌های جدید، مانند فناوری مجازی‌سازی (اجازه یکپارچه‌سازی سرور و هزینه‌های کمتر) و SMB 2.0 (برای اشتراک‌گذاری سریع‌تر فایل و امنیت بهتر) اضافه می‌شود. تاریخ سررسید Windows Server 2008، با نام رمز Longhorn Server، چندین بار کاهش یافته است. در حال حاضر برای فوریه 2008 برنامه ریزی شده است.

اگر به خدمات خاصی که توسط خانواده Windows Server در دسترس است، مانند پشتیبانی از پایگاه داده Exchange و SQL نیاز ندارید، به خرید سرور لینوکس (یا Apple XServe اگر شبکه بین پلتفرمی را اجرا می کنید) فکر کنید. بسیاری از فروشندگان تجهیزات بزرگ - از جمله IBM، HP و Dell - نرم افزار سرور لینوکس را به عنوان جایگزین OEM برای سرور ویندوز ارائه می دهند.

راهنمای خرید سرور اختصاصی

سرور اختصاصی ماهان شبکه ایرایان همان‌طور که از نامش پیداست، برخلاف سرور اشتراکی، علاوه بر سخت‌افزار اختصاصی به دلیل اینکه در دیتاسنتر به‌صورت اختصاصی نگهداری و محافظت می‌شود، دارای امنیت بسیار بالا نیز می‌باشد. خرید سرور اختصاصی تنها مختص، وب‌سایت پربازدید نیست؛ و توسعه‌دهندگان نیز می‌توانند با دسترسی بالا از آن استفاده کنند.(جهت مشاهده تمام سرورهای پارس پک به صفحه خرید سرور مراجعه کنید.) 

یکی از بهرین گزینه های ما خرید سرور اختصاسی ابری ماست که یک محصول  بسیار عالی و مناسب برای شماست.

سرور اختصاصی چیست؟

سرور اختصاصی (Dedicated server) یک سرور فیزیکی با منابع سفارشی‌شده است که در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. در این سرویس کاربر به صورت کامل به RAM (رم)، فضای ذخیره‌سازی (SSD، HDD و NVMe) و پردازشگر (CPU) خود دسترسی دارد. سرور اختصاصی  ی توان گفت یک سرور فیزیکی بسیار مناسب میباشد که می توانید خدمات پر سرعت و بالایی را اراده بدهد .

در دو گروه ماکرو (Macro) و هایبرید (Hybird) با دو سیستم‌عامل محبوب لینوکس (Linux) و ویندوز در مراکز داده مطابق با استاندارد‌های جهانی Tire 3 به کاربران ارائه می‌شود. شما با استفاده SSH و RDC می‌توانید به این سرویس دسترسی داشته باشید. سرور اختصاصی قابلیت ارتقا تا ۷۲ هسته پردازشگر و ۲۵۶ گیگابات رم را دارد که شما می‌توانید با استفاده از کنترل‌پنل‌های دایرکت ادمین و سی‌پنل آن را مدیریت کنید.

می توانیم سرور اختضاصی با بالای 100 کور واقعی دقت کنید نه مجازی بلکه واقعی را در خدمت شما بگزاریم.

انواع خرید سرور در ماهان

شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات خرید سرور، هرکدام با توجه به زیرساخت تعریف‌شده و سیاست‌های کاریشان به یک نحو سرورهای اختصاصی را عرضه می‌نمایند.

dedicated servers، ممکن است در پلن های تعریف‌شده با میزان منابع ذکر شده و نوع و مدل سخت‌افزارهای مشخص ارائه داده شوند و یا ممکن است کاربر، میزان منابع مورد نیاز خود را درخواست کند که در صورت امکان ارائه داده شود.

کلا ما در ماهان تمام سرور ها رو به فروش می رسانیم ولی با توجه به اینکگه محدودیت در ارائه کسری سرور های فیزیکی داریم باید قبل خرید و تصمیم گیری از موجود بود ن این سرور ها مطلع باشید خرید سرور در ماهان بسیار شرایط خاص خودش را دارد.

برای تهیه dedicated server باید میزان منابع مورد نیاز خود، اعم از میزان هارد، رم و سی پی یو مشخص باشد، همچنین باید سیستم‌عامل مدنظر خود برای نصب شدن بر روی سرور (لینوکس یا ویندوز) و موقعیت سرور (ایران یا اروپا) را مشخص نمایید. اما اینکه بخواهید تصمیم بگیرید، سرور ایران تهیه کنید یا سرور خارج از ایران، باید به چند نکته توجه کنید:

سرورهای اختصاصی ایران: به دلیل اینکه در داخل ایران میزبانی می‌شود، می‌تواند استقامت بالایی در برابر حملات سایبری مانند DDos با استفاده از محدود کردن آی پی‌های خارج از کشور داشته باشد، به علاوه اینکه ترافیک نیم بها برای کاربران محاسبه می‌شود، پینگ پایین‌تر و سرعت بالاتری نیز خواهد داشت.

فیزیک سرور

برخی از سرورهای لینوکس رایگان و منبع باز هستند، اما توصیه می‌کنیم یک محصول پشتیبانی‌شده با هدف کسب‌وکارهای کوچک بخرید، مانند ClarkConnect Enterprise Edition، Open Workgroup Suite Small Business Edition جدید Novell (در سپتامبر)، Oracle Enterprise Linux، Red Hat Enterprise Linux. ، یا سرور Xandros. با این محصولات، نرم افزار ارزان است (ClarkConnect Enterprise فقط 85 دلار در سال برای کاربران نامحدود هزینه دارد)، و شما بیشتر برای سطح پشتیبانی فنی مورد نیاز خود پرداخت می کنید (برای مثال، 250 تا 750 دلار در سال برای ClarkConnect، یا 799 دلار تا 1998 دلار برای Xandros).

همه برای پشتیبانی از شبکه های کلاینت های ویندوز طراحی شده اند و همه شامل خدماتی مانند ایمیل، تقویم گروهی، پشتیبان گیری، بازیابی و اشتراک گذاری فایل و چاپ هستند.

اشکال کلیدی استفاده از سرورهای لینوکس در محیط ویندوز این است که نمی‌توانید برنامه‌های کاربردی ویندوز را روی آن‌ها اجرا کنید، بنابراین باید از معادل‌های لینوکس مانند MySQL Community Server به جای MS SQL Server برای دسترسی به پایگاه داده، Scalix به جای آن استفاده کنید.

تبادل برای سرویس ایمیل و Samba به جای SMB برای اشتراک فایل. اما بازده آن کاهش قابل توجهی هزینه مالکیت است. سرور Mac OS X اپل، همراه با سخت افزار XServe، همچنین مبتنی بر یونیکس است و مجوزهای مشتری نامحدود را با یک قیمت ارائه می دهد.

در نهایت، هنگام انتخاب سیستم عامل سرور، منابع پرسنل فناوری اطلاعات خود را در نظر بگیرید. مدیران سیستم پاره وقت ممکن است با محیط رایج ویندوز نسبت به لینوکس راحت تر باشند، اگرچه کاربران با تجربه ممکن است متوجه شوند که لینوکس برای مدیریت به کار کمتری نیاز دارد.

قبل از استقرار یک سیستم جدید، از آموزش سرپرستی که فروشندگان سرور به طور کلی ارائه می‌دهند، استفاده کنید و به طور واقع بینانه برای مقدار پشتیبانی فنی مورد نیاز خود بودجه بپردازید. برای سرورهای مشاغل کوچک، نرم افزار و پشتیبانی هزینه های اصلی هستند. سخت‌افزار معمولاً بخش کوچکی از کل هزینه مالکیت است، مگر اینکه یک مزرعه وب سرور یا فروشگاه ویرایش ویدیو با کیفیت بالا با نیازهای ذخیره‌سازی بسیار زیاد اجرا کنید.

سخت افزار سرور

هنگامی که بدانید چه نرم افزار کاربردی و سیستم عامل سروری را اجرا می کنید، آماده بررسی سخت افزار هستید. اکثر خریداران یک ترکیب سیستم عامل/سخت افزار سرور را از یک فروشنده بزرگ مانند Dell، HP، یا IBM یا بسته ای که توسط یک مشاور فناوری اطلاعات یا فروشنده مونتاژ شده است، انتخاب می کنند.

ما به شدت توصیه می کنیم که از تخصص فروشنده در تبدیل نیازهای سرور خود به مشخصات سخت افزاری استفاده کنید. فروشندگان می توانند سیستم ها را مطابق با شرایط دقیق شما تنظیم کنند و اطمینان حاصل کنند که سیستم سرور شما در طول عمر مورد انتظار سیستم با تجارت شما رشد می کند. حتی اگر از یک فروشنده خاص خرید نمی‌کنید، می‌توانید توصیه‌های خوبی دریافت کنید تا از جای دیگری استفاده کنید. به عنوان نقطه شروع، هم نرم افزار کاربردی شما (به عنوان مثال یک پایگاه داده یا یک سرور ایمیل) و سیستم عامل سرور شما نیازمندی های سیستمی توصیه شده برای تعداد معینی از کاربران خواهند بود.

اموزش سرور

ملاحظات خاص شامل تعداد و نوع پردازنده‌ها (32 یا 64 بیتی؛ اینتل یا AMD)، مقدار رم، تعداد درایوهای داخلی و طراحی سرور (برج یا رک-mount) است. پردازنده‌های Xeon اینتل و Opteron AMD استاندارد سرورها هستند و اکثر سرورها حداقل با دو پردازنده (هر کدام با دو یا چهار هسته‌ای) عرضه می‌شوند که به آنها کمک می‌کند تا چندین کار و کاربران را به نحو احسن انجام دهند. برای سرورهای ذخیره سازی، گزینه هایی مانند پشتیبانی سخت افزاری RAID و قابلیت توسعه خارجی نیز می خواهید.

در یک انتهای مقیاس، یک سرور فایل و چاپ ساده برای 25 کاربر باید روی یک سیستم ارزان قیمت که از یک Xeon دو هسته ای و 1 یا 2 گیگابایت رم استفاده می کند، به خوبی اجرا شود. از آنجایی که این تنظیمات برای ذخیره فایل‌های حیاتی استفاده می‌شود، توصیه می‌کنیم از یک آرایه RAID آینه‌ای برای محافظت در برابر خرابی درایو استفاده کنید. حرکت به سمت بالا، یک سرور ایمیل و همکاری برای حداکثر 75 کاربر، با اجرای Windows Small Business Server 2003 با Exchange و Sharepoint، ممکن است از دو پردازنده Xeon دو هسته ای با حداکثر 4 گیگابایت رم استفاده کند. و برای یک پایگاه داده CRM که به شدت مورد استفاده قرار می گیرد و به 250 مشتری سرویس می دهد، ممکن است دو یا چهار Xeon دو هسته ای با حداکثر 16 گیگابایت رم را انتخاب کنید که نسخه کامل ویندوز سرور 2003 را اجرا می کند. تکنیکی به نام خوشه بندی - کارآمدتر می شود. برای مدیریت آنها از نرم افزارهای متعادل کننده بار استفاده می شود.

سرور چیست ؟

اگر از چندین سرور استفاده می‌کنید، برای سهولت دسترسی و خوشه‌بندی برنامه‌ها، مدل‌های rack-mount را خریداری کنید. مدل‌های  تاور سرور عموماً درایو و گزینه‌های بیشتری را ارائه می‌دهند و اگر تنها چند سرور داشته باشید، می‌توانند انتخاب انعطاف‌پذیرتری باشند.

در نهایت، از بررسی سیاست‌های ضمانت و پشتیبانی برای سخت‌افزار خود و سیستم عامل سرورغافل نشوید. آنها احتمالاً دارای طول های مختلف و از فروشندگان مختلف خواهند بود. برای مشاغل کوچک، که ممکن است برای همه چیز از مدیریت ایمیل گرفته تا اشتراک گذاری اسناد و چاپگرها به یک یا دو سرور متکی باشند، خرابی می تواند فاجعه بار باشد. در صورت امکان روی خدمات یک روزه در محل سرمایه گذاری کنید و با استفاده از منبع تغذیه بدون وقفه از قطع برق محافظت کنید.

منابع: Dell Small Business Server Advisor HP Servers & Storage Expertise Center