نماد اعتماد

راهنمای خرید سرور گزینه های پیکربندی و کانفیگ سرور hp

سرور اچ پی ای را می توانید با کانفیگ های مختلفی خریداری بکنید و بهترین عملکرد را داشته باشید.

CPU، RAM و هارد سرور اچ پی بیشترین تأثیر را بر عملکرد سرور شما دارند اینکه هسته‌های CPU بیشتری می‌خواهید یا سرعت‌های شمارش بالاتر به نحوه برنامه‌ریزی شما برای استفاده از سرور بستگی دارد.

بررسی اجمالی کانفیگ پیشنهادی سرور hp

بنابراین شما مقاله قبلی ما را در سری راهنمای خرید سرور که مزایا و معایب سرورهای داخلی را در مقابل سرورهای ابری مقایسه می‌کند خوانده‌اید و به این نتیجه رسیده‌اید که داشتن یک سرور داخلی انتخاب مناسبی برای کسب‌وکار شما است. تبریک می‌گوییم - ما فکر می‌کنیم این یک انتخاب عالی است، اما اکنون باید چند تصمیم واقعی بگیرید:

راهنمای خرید سرور: گزینه های پیکربندی و کانفیگ سرور hp

  1. چه اجزای سخت افزاری برای ساختن سرورم مهم ترین هستند؟
  2. چگونه CPU، RAM و حافظه مناسب را انتخاب کنم؟
  3. چگونه باید سرورم را طوری پیکربندی کنم که نیازهای تجاری ما را در حال حاضر و در آینده برآورده کند؟

این مقاله 3 گزینه اصلی پیکربندی را که می خواهید هنگام خرید سرور در نظر بگیرید، پوشش می دهد.

گزینه های سرور hp

در حالی که مطمئناً باید موارد اضافی مانند فرم سرور، سازنده و خرید جدید یا بازسازی شده را در نظر بگیرید - که همه آنها را در مقاله آینده پوشش خواهیم داد - 3 گزینه تنظیمات اصلی وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید. که مستقیماً بر عملکرد سرور شما تأثیر می گذارد. این گزینه های پیکربندی سرور به شرح زیر است:     CPU / سرعت ساعت      حافظه با دسترسی تصادفی (RAM)      فضای ذخیره سازی (HDD و SSD)

CPU

سی پی یو سرور اچ پی


مخفف واحد پردازش مرکزی، CPU مغز سرور است و تأثیر مستقیمی بر عملکرد و سرعت برنامه‌هایی که اجرا می‌کنید خواهد داشت. هنگام انتخاب یک CPU باید 3 فاکتور اصلی را در نظر بگیرید:

سرعت ساعت: با گیگاهرتز (گیگاهرتز) اندازه گیری می شود، سرعت کلاک تعیین می کند که CPU شما در هر زمان معین چه تعداد محاسبات پیوسته را می تواند پردازش کند. سرعت کلاک، به ویژه در CPU هایی با تعداد هسته محدود، یکی از مؤلفه های کلیدی است که سرعت و پاسخگویی سرور را تعیین می کند.هسته‌ها: در روزهای اولیه محاسبات، زمانی که بسیاری از رایانه‌ها و سرورها تنها با یک هسته عرضه می‌شدند، اگر فرآیند یا برنامه فعلی متوقف شود، کل رایانه یا سرور منجمد می‌شود. امروزه، توانایی داشتن چندین هسته در یک CPU به این معنی است که حجم کار می تواند در هسته های مختلف پخش شود و مستقل از یکدیگر عمل کنند.Threads: Threading فرآیندی است که توسط آن یک CPU فیزیکی به چندین هسته مجازی تقسیم می‌شود و به آن اجازه می‌دهد تا به طور همزمان چندین فرآیند را مدیریت کند. به طور خلاصه، دو رشته نرم افزاری می توانند به طور همزمان روی یک هسته CPU اجرا شوند که پتانسیل محاسباتی سرور را افزایش می دهد.

بنابراین ممکن است از خود بپرسید، "پس چه چیزی مهمتر است - سرعت کلاک بالاتر یا هسته های بیشتر هنگام انتخاب یک CPU برای سرور من" و در اینجا پاسخ ما است: اگر مهمترین عامل سرعتی است که در آن سرور شما می تواند بارگذاری و با آن تعامل داشته باشد. پس از آن می خواهید روی داشتن سرعت ساعت بالاتر تمرکز کنید.برعکس، اگر مهم‌ترین عامل توانایی سرورهای شما برای اجرای چند برنامه در یک زمان باشد – البته به طور بالقوه کمی کندتر اجرا می‌شود – در این صورت تعداد هسته مهم‌ترین عامل هنگام انتخاب یک CPU است. برای نگاهی عمیق به هسته ها در مقابل سرعت ساعت، در اینجا یک مقاله عالی از Winner VPS وجود دارد.

حافظه رم سرور اچ پی

حافظه رم سرور اچ پی

حافظه دسترسی تصادفی که اغلب به اختصار RAM نامیده می شود، جزء مهمی از پیکربندی سخت افزار سرور شما است.سیستم عامل، برنامه‌ها و فرآیندهایی که روی سرور شما اجرا می‌شوند نیاز به دسترسی (خواندن) به اطلاعات و داده‌ها دارند و حافظه دسترسی تصادفی (RAM) به عنوان یک مخزن موقت برای خواندن و نوشتن اطلاعات عمل می‌کند که دسترسی CPU بسیار سریع‌تر از آن است. در غیر این صورت سعی می کنیم به همان اطلاعات مستقیماً از دیسک سخت سرور دسترسی داشته باشیم.بنابراین ممکن است از خود بپرسید "به چه مقدار RAM نیاز دارم؟" و پاسخ در اینجا کمی متغیرتر است، اما در اینجا چند سوال وجود دارد که می تواند شما را در مسیر درست راهنمایی کند:

  •     استفاده اولیه از سرور چه خواهد بود؟
  •     چند کاربر به سرور دسترسی خواهند داشت؟
  •     پس از راه اندازی سرور، چه سیستم عامل و برنامه هایی را روی سرور اجرا خواهم کرد؟
  •     آیا سرور یکبار مصرف (اختصاصی) یا چند منظوره (اشتراک گذاری) خواهد بود
  •     چگونه انتظار داریم استفاده از سرور در طول عمر آن افزایش یابد؟
  • در حالی که درست است که چیزی به نام رم بیش از حد در هنگام پیکربندی سرور وجود ندارد، اما این هزینه اضافی است که باید برای آن بپردازید، بنابراین ما می‌خواهیم با توصیه از 16 تا 64 گیگابایت رم شروع کنیم، اما ممکن است بسته به چگونه برای استفاده از سرور خود برنامه ریزی می کنید و چه مدت انتظار دارید که کار کند.

فضای ذخیره سازی (HDD و SSD) هارد اچ پی و اس اس دی اچ پی ای 

اغلب می شنوید که جزء ذخیره سازی داده های یک سرور به سادگی به عنوان هارد دیسک شناخته می شود، اما از نظر فنی، هارد (دیسک) درایو تنها یکی از دو گزینه مولفه ذخیره سازی است که برای سرور خود خواهید داشت:

HDD: مخفف درایو دیسک سخت، این گزینه ذخیره سازی به آهنرباها برای چرخاندن سر دیسک در امتداد یک دیسک فلزی برای خواندن و نوشتن داده ها متکی است. متفاوت از فناوری موجود در درایوهای جدیدتر حالت جامد (SSD)، هارد دیسک ها حاوی قطعات متحرک فیزیکی هستند که آنها را مستعد خرابی های احتمالی می کند. با این اوصاف، HDD های مدرن ساخته شده برای استفاده در سرورها، که اغلب 24×7/365 اجرا می شوند، بسیار قابل اعتماد هستند و کمترین تأخیر را دارند – به خصوص در مقایسه با نمونه های HDD که برای دستگاه های محاسبات شخصی ساخته شده اند.

هنگام انتخاب HDD، باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

حافظه رم سرور اچ پی


    رابط: در اصطلاح معمولی، رابط هارد دیسک نحوه اتصال مادربرد severs به ​​هارد دیسک است.

دو نوع اصلی که باید از بین آنها انتخاب کنید SATA (پیوست فناوری پیشرفته سریال) و SAS (Serial Attached SCSI) هستند. درایوهای SATA کندتر هستند، اما با ظرفیت ذخیره سازی عظیم تا 8 ترابایت عرضه می شوند. برعکس، درایوهای SAS بسیار قابل اعتماد و بسیار سریعتر از درایوهای SATA هستند، اما حداکثر ظرفیت ذخیره سازی بسیار کمتری دارند که نزدیک به 1 ترابایت است.

    سرعت: تعیین می کند که دیسک با چه سرعتی می تواند داده ها را بخواند یا بنویسد و بر اساس سرعت چرخش دیسک است. بیشتر درایوهای SATA 5400 یا 7200 RPM هستند، در حالی که درایوهای SAS می توانند تا 15000 RPM کار کنند.

    Throughput: در غیر این صورت به عنوان نرخ انتقال داده شناخته می شود، توان عملیاتی سرعت بازیابی داده ها به CPU را اندازه می گیرد. برای درایوهای SATA حداکثر توان 6 گیگابایت در ثانیه و در درایوهای SAS 12 گیگابایت در ثانیه است.

    اندازه: 2 اندازه HDD وجود دارد - 3.5 اینچ و 2.5 اینچ. تنوع 3.5 اینچی به شما امکان می دهد داده های بیشتری را ذخیره کنید، اما این به قیمت مصرف انرژی بیشتر تمام می شود.

در حال حاضر، حداکثر ظرفیت ذخیره سازی 3.5 اینچی حدود 8 ترابایت است، در حالی که 2.5 اینچ حدود حداکثر 4 ترابایت است.

    SSD: مخفف درایو حالت جامد، این فناوری جدیدتر از حافظه فلش استفاده می‌کند که برای ذخیره داده‌ها به تراشه‌های حافظه متکی است - همان نوعی که در حافظه با دسترسی تصادفی (RAM) استفاده می‌شود. برخلاف درایوهای دیسک سخت، درایوهای حالت جامد فاقد قطعات متحرک هستند، سرعت خواندن/نوشتن به طور قابل توجهی بالاتری دارند، در برابر ضربه/ارتعاش مقاوم هستند و نسبت به همتای HDD خود انرژی کمتری مصرف می کنند.

به نظر می رسد که SSD هنگام انتخاب یک گزینه ذخیره سازی برای سرور در سال 2020 بی معنی است، درست است؟ خوب، بله و خیر - چند اشکال وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

درایوهای حالت جامد به طور قابل توجهی گرانتر از درایوهای دیسک سخت هستند

درایوهای حالت جامد گاهی اوقات ممکن است مشکلاتی با ذخیره سازی طولانی مدت داده داشته باشند، اما سیستم عامل مدرن امروزی این مشکل را به میزان قابل توجهی کاهش داده است.

درایوهای حالت جامد (SSD) به سرعت به گزینه ای برای سرورهای خریداری شده در سال 2020 تبدیل می شوند.

کانفیگ پیشنهادی سرور hp

در بسیاری از پست های وبلاگ قبلی خود به رک ها، واحدهای رک و سرورهای رک اشاره کرده ایم. در پست امروز، ما در واقع به شما کمک می کنیم تا تشخیص دهید که چه نوع قفسه ای دارید یا ممکن است به چه نوع قفسه ای نیاز داشته باشید.

انواع سرور

قفسه های سرور به سرورهای متعدد و سایر قطعات شبکه اجازه می دهد تا در یک فضای مشترک و ساده ذخیره شوند. عرض قفسه استاندارد 19 اینچ است که شامل لبه‌ها یا "گوش‌ها" است که از کناره تجهیزات بیرون می‌آیند. این استاندارد اندازه توسط اتحادیه صنایع الکترونیک تعریف شده است تا اطمینان حاصل شود که هر قطعه از تجهیزات یا قفسه ساخته شده برای مطابقت با استانداردهای گفته شده بدون مشکل با هم کار می کنند.

راهنمای خرید سرور

  1. انواع سرور

  2. برند های سرور

  3. راه های خرید سرور

  4. مدل های سرور

  5. خرید سرور مجازی

  6. خرید سرور فیزیکی

ارتفاع رک با واحدهای رک اندازه گیری می شود و معمولا با یک U در پشت یک عدد برچسب گذاری می شوند. 1 واحد رک (1U) 1.752 اینچ ارتفاع دارد. عمق به طور رسمی استاندارد نشده است اما به طور متوسط 29 اینچ عمق دارد. متداول‌ترین قفسه‌های مرکز داده با ارتفاع 42U با فضای کافی برای سرور با عمق 29 اینچ همراه با فضایی برای قاب‌ها و کابل‌کشی در جلو و عقب است.

هر رک دارای سوراخ‌هایی برای نصب است که کاربر را قادر می‌سازد ریل‌های سرور یا سایر تجهیزات شبکه را متصل کند. رایج ترین سوراخ مدرن مربعی است که به "ریل های آسان" یا ریل های بدون پیچ اجازه می دهد تا بدون نیاز به ابزاری در قفسه قرار گیرند. یک آداپتور "کیستون" را می توان در سوراخ های مربعی برای پذیرش تجهیزات مبتنی بر پیچ نصب کرد. استانداردهای دیگری نیز وجود دارد مانند سوراخ های رزوه ای که بسته به تجهیزات مورد استفاده ممکن است به آداپتورها یا ریل های اضافی نیز نیاز داشته باشند.

برند های سرور

اگر در حال حاضر قفسه ای در دسترس ندارید و علاقه مند به تهیه آن هستید، مهم است که بدانید از چه نوع تجهیزاتی قصد استفاده از آن را دارید. بهترین روش خرید قفسه ای است که با نیازهای فعلی شما مطابقت داشته باشد اما فضایی برای رشد داشته باشد.

قفسه‌های عمق کوتاه از استفاده از تجهیزات با عمق کامل جلوگیری می‌کنند، بنابراین این قفسه‌ها معمولاً بیشتر از مواردی با ارتفاع کوتاه‌تر نگران‌کننده هستند.

در صورتی که تجهیزاتی با اندازه غیر استاندارد دارید که می خواهید با قفسه خود نیز استفاده کنید، واحدهای قفسه بندی با اندازه استاندارد در دسترس هستند. اینها راه حل های عالی برای تجهیزات غیرقابل قفسه یا قطعاتی هستند که ریل یا گوش های قفسه ای به سختی پیدا می شوند.

در محاسبات، سرور یک برنامه کامپیوتری یا دستگاهی است که عملکردی را برای کلاینت های فراخوانی که برنامه ها یا دستگاه های دیگر هستند، فراهم می کند. این معماری مدل کلاینت-سرور نامیده می شود.

راهنمای خرید سرور اداری اینجا مطالعه کنیدو یک محاسبات کلی در چندین فرآیند یا دستگاه توزیع می شود. سرورها می توانند عملکردهای مختلفی به نام سرویس ارائه دهند. این خدمات شامل به اشتراک گذاری داده ها یا منابع بین چندین مشتری یا انجام محاسبات برای یک مشتری است. چندین کلاینت می تواند توسط یک سرور واحد ارائه شود و یک کلاینت می تواند از چندین سرور استفاده کند.

ممکن است فرآیند مشتری در همان دستگاه اجرا شود. همچنین می تواند از طریق شبکه به سرور متصل شود تا روی دستگاه دیگری اجرا شود. نمونه ای از سرورها ممکن است شامل سرورهای پایگاه داده، سرورهای پست الکترونیکی، سرورهای چاپ، سرورهای فایل، سرورهای وب، سرورهای برنامه کاربردی و سرورهای بازی باشد.

خرید سرور فیزیکی

اغلب سیستم های کلاینت-سرور توسط مدل درخواست-پاسخ پیاده سازی می شوند، یعنی یک کلاینت درخواستی را به سرور ارسال می کند. در این مدل سرور برخی از اقدامات را انجام می دهد و پاسخی را به مشتری ارسال می کند، معمولاً با یک نتیجه یا تأیید.

تعیین یک کامپیوتر به عنوان سخت افزار کلاس سرور به این معنی است که برای اجرای سرورها بر روی آن تخصصی است. این بدان معناست که از رایانه های شخصی استاندارد قدرتمندتر و قابل اعتمادتر است. اما خوشه های محاسباتی بزرگ ممکن است از بسیاری از اجزای سرور نسبتاً ساده و قابل تعویض تشکیل شده باشند.

  • برنامه ی سرور  یا سرور های برنامه نویسی 

این سرورها میزبان برنامه‌های وب (برنامه‌های رایانه‌ای که در یک مرورگر وب اجرا می‌شوند) به کاربران در شبکه اجازه می‌دهد تا اجرا و استفاده کنند و از نصب کپی روی رایانه‌های خود جلوگیری کنند. لازم نیست این سرورها بخشی از شبکه جهانی وب باشند. مشتریان آنها رایانه هایی با مرورگر وب هستند.
 

  • سرور کاتالوگ یا سرور های محتوا

این سرورها فهرست یا فهرستی از محتویات اطلاعاتی را که در یک شبکه توزیع شده بزرگ یافت می شود، نگهداری می کنند. شبکه توزیع شده ممکن است شامل رایانه ها، کاربران، فایل های به اشتراک گذاشته شده در سرورهای فایل و برنامه های وب باشد.

نمونه هایی از سرورهای کاتالوگ سرورهای دایرکتوری و سرورهای نام هستند. مشتریان آنها هر برنامه رایانه ای است که نیاز به یافتن چیزی در شبکه دارد. به عنوان مثال می توان یک عضو دامنه تلاش برای ورود به سیستم، یک سرویس گیرنده ایمیل به دنبال آدرس ایمیل، یا یک کاربر به دنبال یک فایل باشد.
 

  • سرور ارتباطات

این سرورها محیط مورد نیاز برای یک نقطه پایانی ارتباطی را برای یافتن نقاط پایانی دیگر حفظ می کنند و سپس با آنها ارتباط برقرار می کنند. بسته به باز بودن و پارامترهای امنیتی شبکه، این سرورها ممکن است شامل فهرستی از نقاط پایانی ارتباط و سرویس تشخیص حضور باشند یا نباشند. مشتریان آنها نقاط پایانی ارتباطی هستند.
 

  • سرور محاسباتی 

این سرورها مقادیر زیادی از منابع محاسباتی را به اشتراک می گذارند که شامل CPU و حافظه با دسترسی تصادفی در شبکه می شود. هر برنامه کامپیوتری که به قدرت CPU و RAM بیشتری نسبت به یک رایانه شخصی نیاز دارد، احتمالاً می تواند از این نوع سرورها استفاده کند. کلاینت باید یک کامپیوتر شبکه ای باشد تا مدل کلاینت-سرور را پیاده سازی کند که این امر ضروری است.
 

  • سرور پایگاه داده 

این سرورها هر شکلی از پایگاه داده را در شبکه نگهداری و به اشتراک می گذارند. پایگاه داده مجموعه ای سازمان یافته از داده ها با ویژگی های از پیش تعریف شده است که ممکن است در یک جدول نمایش داده شود. مشتریان این سرورها صفحات گسترده، نرم افزار حسابداری، نرم افزار مدیریت دارایی یا تقریباً هر برنامه رایانه ای است که داده های سازماندهی شده را به ویژه در حجم زیاد مصرف می کند.
 

  • سرور فکس 

این سرورها یک یا چند دستگاه فکس را از طریق شبکه به اشتراک می گذارند که دردسر دسترسی فیزیکی را از بین می برد. هر فرستنده یا گیرنده فکس مشتریان این سرورها هستند.
 

  • سرور فایل  یا همان فایل سرور

اشتراک‌گذاری فایل‌ها و پوشه‌ها، فضای ذخیره‌سازی برای نگهداری فایل‌ها و پوشه‌ها، یا هر دو، از طریق شبکه، کامپیوترهای تحت شبکه مشتریان مورد نظر هستند، حتی اگر برنامه‌های محلی می‌توانند کلاینت باشند.
 

  • سرور بازی 

این سرورها چندین کامپیوتر یا دستگاه بازی را قادر می سازند تا بازی های چند نفره را انجام دهند. رایانه های شخصی یا کنسول های بازی مشتریان آنها هستند.
 

  • سرور ایمیل  

این سرورها ارتباط ایمیل را به همان روشی که اداره پست امکان برقراری ارتباط با ایمیل حلزون را امکان پذیر می کند، امکان پذیر می کند. مشتریان این سرورها فرستنده و گیرنده ایمیل هستند
 

  • سرور چاپ  یا پرینت سرور

این سرورها یک یا چند چاپگر را از طریق شبکه به اشتراک می گذارند که دردسر دسترسی فیزیکی را از بین می برد. مشتریان آنها کامپیوترهایی هستند که به چاپ چیزی نیاز دارند.
 

  • سرور پروکسی یا پروکسی سرور های که امروز در کشور ما بسیار پر مصر ف شده اند

این سرور به عنوان یک واسطه بین یک کلاینت و یک سرور عمل می کند و ترافیک ورودی از مشتری را می پذیرد و آن را به سرور ارسال می کند. دلایل استفاده از سرور پراکسی شامل کنترل و فیلتر محتوا، بهبود عملکرد ترافیک، جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به شبکه یا صرفاً مسیریابی ترافیک در یک شبکه بزرگ و پیچیده است. کلاینت‌ها هر کامپیوتر شبکه‌ای هستند.
 

  • وب سرور  

این سرورها میزبان صفحات وب هستند. یک وب سرور وظیفه ایجاد شبکه جهانی وب را بر عهده دارد. هر وب سایت دارای یک یا چند وب سرور است. کلاینت‌ها کامپیوترهایی با مرورگر وب هستند.

معمولا تمام این سرور های را می توانید یک سرور قدرتمند خریداری کنید و همه را در ماشین های مجازی نصب کنید یا می توانید تک تک روی هر سرور ی یک عدد سرور ویندوز نصب کنید و سرور های مستفل پیاده سازی کنید. دکتر اچ پی اماده مشاوره در خرید سرور اچ پی هست. برای مطالعه بیشتر در مرود اخرین مدل سرور DL380 G10 HPE اینجا کلیک کنید.