نماد اعتماد

انتخاب سایز واندازه سرور

در خرید یک سرور بزرگ  و گوچک بودن سرور بسیار مهم هست و باید این مسئله بسیار دقت کنید ایا خرید سرور های بزرگ مناسب هست یا خرید سرور های کوچکتر ؟

اندازه یک سرور مستلزم مقایسه موارد استفاده است

اندازه گیری سرور یکی از اولین گام ها در ساخت زیرساخت مجازی سازی است. تصمیم اولیه بین داشتن تعداد زیادی سرور کوچک، معروف به سرورهای پاپ کورن، یا داشتن سرورهای کمتر و بزرگتر است.

سرورهای پاپ کورن چیست؟

سرورهای پاپ کورن برای معماری‌های بزرگ‌تر بهترین هستند، زیرا امکان افزودن ارزان‌قیمت سرورها را در صورت نیاز فراهم می‌کنند. سیستم سرور پاپ کورن زمانی رشد می کند که نسخه های بیشتری از پشته برنامه به تنظیمات اولیه اضافه شود. با این حال، سرورهای پاپ کورن کار نمی کنند، اگر این کار به حافظه ای بیشتر از آنچه در دسترس است نیاز داشته باشد.

سرورهای بزرگ گزینه های مختلفی را ارائه می دهند. آنها جداسازی را ارائه می دهند که می تواند با نمونه های کوچکی که سرورهای پاپ کورن ارائه می دهند مطابقت داشته باشد.

موارد استفاده و نیازهای منحصربه‌فرد آن‌ها، فاکتورهای اصلی در تعیین اندازه سرور هستند. برای مثال، پایگاه‌های داده درون حافظه، روی سرورهای بزرگ‌تر بهتر اجرا می‌شوند، زیرا داشتن سرورهای کمتر، تأخیر را کاهش می‌دهد. اجرای سرورهای کمتر همچنین مدیران را قادر می سازد تا تاخیر و پهنای باند را با کاهش میزان سفر بین جعبه ها کاهش دهند.

هزینه یکی دیگر از موارد است. برای رسیدگی به نمونه های بزرگ، سرورهای بزرگ به درایوهای حالت جامد متعدد و پرهزینه نیاز دارند. علاوه بر این، ماهیت سفارشی سخت افزار سرورهای بزرگ قیمت ها را بالاتر می برد.

این هزینه برای هر نمونه می تواند به نفع سرورهای کوچکتر در زمینه های خاص باشد. سرورهای کوچکتر نیز در بازار رقابتی تر وجود دارند که فروشندگان را مجبور می کند قیمت ها را پایین بیاورند.

اندازه سرور به چه مواردی بیستگی دارد؟

می توانید در بسیار ی از موارد در مورد اینکه سرور چه مشخصاتی دارد با دوستان همکاری فنی ما مشورت کنید.

ابعاد سرور hp dl380 g10