نماد اعتماد

اتاق سرور انتخاب کنید

یک سایت عالی برای اتاق سرور انتخاب کنید

ویژگی های اتاق سرور

فواید ups در اتاق سرور هنگام تصمیم گیری برای راه اندازی اتاق سرور، موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  •      برق سرور برای جلوگیری از گرما و اثرات احتمالی بلایای طبیعی (مثلاً آتش سوزی یا سونامی) نباید دیوارهای خارجی داشته باشد.
  •      اتاق باید قابلیت بارگذاری کف کافی برای تحمل فشار سرورهای فلزی سنگین را داشته باشد.
  •      اتاق‌های سرور به درهای بزرگ برای دسترسی به تجهیزات و رمپ‌هایی نیاز دارند که کارکنان را قادر می‌سازد تا سخت‌افزار را وارد و خارج کنند.
  •      برای جلوگیری از نشتی و مشکلات رطوبت، سخت افزار خود را از زیرزمین یا طبقات بالا دور نگه دارید.
  •      دیوارها نباید دارای لوله های آبی باشند که ممکن است ترکیده و سیستم را خیس کند.
  •      در حالت ایده آل، اتاق سرور نباید پنجره ای داشته باشد. خرید سرور اچ پی اگر نمی توانید از داشتن پنجره اجتناب کنید، باید شیشه دو یا سه جداره و سایه دار باشد تا از تابش مستقیم نور خورشید جلوگیری شود.
  •      شما باید اتاق سرور خود را از هر گونه انبار کالاهای خطرناک دور نگه دارید.
  •      هیچ گونه شوک مکانیکی یا ارتعاش بیش از حد نزدیک نباید وجود داشته باشد. همچنین باید یک اتاق سرور به دور از تداخل الکترومغناطیسی (به عنوان مثال، یک ژنراتور) راه اندازی کنید.
  •      سعی کنید اتاق سرور خود را تا حد امکان نزدیک به مرکز دفتر قرار دهید. یک مکان مرکزی توزیع کابل ها را از اتاق سرور در سراسر دفتر ساده می کند.
  •      ارتفاع سقف باید تهویه کانال و اندازه قفسه های سرور را در خود جای دهد.
  •      به خاطر داشته باشید که کارکنان داخلی شما به یک فضای کاری با نور مناسب در نزدیکی اتاق سرور نیاز دارند که در آن بتوانند بر تسهیلات نظارت کنند و تغییرات سخت افزاری را انجام دهند.

حفاظت های ذکر شده در بالا به سختی سطح آنچه را که برای ایمن نگه داشتن یک مرکز داده تمام عیار لازم است خراش می دهد. مقاله ما در مورد امنیت مرکز داده، تمام اقدامات احتیاطی را که ارائه دهندگان برای محافظت از امکانات خود به آن تکیه می کنند، بررسی می کند.
بدانید با چه مقدار فضای کار می کنید

یک اتاق سرور می تواند تقریباً هر اندازه ای داشته باشد. در حالی که برخی از کسب و کارها نیمی از فضای اداری را به سرورها اختصاص می دهند، برخی دیگر به یک یا چند کابینت که در سراسر مرکز پخش شده اند بسنده می کنند.

در حالی که گزینه هایی دارید، باید ابعاد فضایی را که قصد دارید به سرورها اختصاص دهید، بدانید. سپس باید طراحی اتاق سرور، چیدمان و موجودی سخت افزار خود را بر اساس آن برنامه ریزی کنید.

اکثر شرکت ها سعی می کنند اتاق سرور خود را تا حد امکان کوچک نگه دارند، اما به خاطر داشته باشید که:

  •      استفاده کم از فضا می تواند باعث ناکارآمدی عملیات شود.
  •      استفاده بیش از حد از فضا منجر به هزینه های اضافی یا حتی حوادث خطرناک می شود.

اگر تصمیم دارید فضای اداری را به اتاق سرور اختصاص دهید، مقاله مدیریت سرور ما یک نمای کلی مفید از تمام وظایفی که تیم داخلی شما باید انجام دهد ارائه می دهد.
اطمینان از افزونگی برق

اگر اتاق سرور شما میزبان برنامه‌ها یا داده‌های حیاتی است، حذف نقاط شکست برای جلوگیری از خرابی حیاتی است. منبع تغذیه بدون وقفه (UPS) تضمین می کند که اتاق سرور همیشه برق داشته باشد، حتی در هنگام قطعی مانند خاموشی در سراسر منطقه.

فواید ups در اتاق سرور باتری های یک سیستم یو پی اس، تجهیزات (و تا حدی، کسب و کار شما) را تا زمانی که برق دوباره روشن شود، کار می کنند. اکثر راه حل های UPS می توانند اتاق سرور را به مدت 5 تا 20 دقیقه روشن نگه دارند و پس از آن مولد پشتیبان شما باید مسئولیت را بر عهده بگیرد.

در اینجا رایج ترین گزینه ها برای اطمینان از افزونگی منبع تغذیه در محل آمده است:

  •      مولد برق دیزلی یا بنزینی.
  •      مولد برق گاز طبیعی
    وم از یک نیروگاه اضافی.
  •      یک خط تغذیه د

به عنوان یک مزیت اضافی، یک یو پی اس از سرورهای شما در هنگام نوسانات برق (علت شماره یک آسیب دیدگی تجهیزات میزبانی) محافظت می کند. افزایش برق ممکن است به تیم شما نیاز داشته باشد که سخت افزار را تعمیر یا جایگزین کند، که هزینه دارد و در دسترس بودن خدمات را به خطر می اندازد.

برای محافظت بیشتر در برابر نوسانات، همچنین راه اندازی یک واحد توزیع برق رک (rPDU) را در نظر بگیرید که تضمین می کند هر قطعه سخت افزار همیشه مقدار مناسبی از توان را دریافت می کند.

تیم شما همچنین باید اطمینان حاصل کند که UPS را بیش از حد بارگذاری نکنید. هرچه زیرساخت بیشتری اضافه کنید و تراکم رک شما بیشتر باشد، اتاق سرور انرژی بیشتری مصرف می کند. اگر یو پی اس نتواند تقاضا را برآورده کند، تیم شما زمان کمتری برای راه اندازی مولد پشتیبان خواهد داشت.