نماد اعتماد

هارد سرور g7

هارد سرور g7

خرید هارد سرور g7

اینجا در مور انواع هادر سرور g7 و موارد مختلفی که در مورد هارد سرور g7 باید بدانیم صبحت خواهیم کرد.

هارد دیسک های HPE ProLiant DL380 G7

  توجه: این مدل سرور را می توان برای استفاده از درایوهای 2.5 اینچی Small Form Factor (SFF) یا درایوهای Large Form Factor 3.5 اینچی پیکربندی کرد. لطفاً قبل از ثبت سفارش مطمئن شوید که دستگاه شما برای استفاده از کدام نوع پیکربندی شده است. اگر در مورد نوع مورد نیاز خود مطمئن نیستید، لطفاً به بخش شماره 1 مراجعه کنید - آیا دستگاه من از درایوهای 2.5 اینچی SFF یا 3.5 اینچی LFF استفاده می کند؟ 
مدل های SFF دارای چهار اسلات در هر ستون عمودی با حداکثر 16 اسلات کل هارد دیسک هستند، در حالی که مدل های LFF دارای دو اسلات در هر ستون هستند.
می توانید از درایوهای SAS یا SATA در DL380 G7 استفاده کنید. اکثر مشتریان درایوهای Enterprise SAS را به دلیل عملکرد برتر انتخاب می کنند - نرخ انتقال داده سریعتر و سرعت اسپیندل. لیست کامل درایوهای موجود را در زیر مشاهده کنید. با سوالاتی در مورد هارد دیسک سرورهای DL380 G7 از طریق چت زنده با ما تماس بگیرید.
توجه: اجزای یک زیرسیستم ذخیره سازی (مانند درایو، HBA/کنترل کننده، سیستم عامل، و صفحه پشتی سرور) باید با سرعت انتقال داده یکسانی کار کنند، در غیر این صورت پهنای باند سیستم تا سطح قابل قبولی برای همه اجزا مورد مذاکره قرار می گیرد.

  • درایوهای SAS Hot Plug 2.5 اینچی SFF Enterprise (ENT).
  • درایوهای 12G 15K

انواع هارد سرور g7

  1. درایوهای SAS Hot Plug 2.5 اینچی SFF Enterprise (ENT).
  2. درایوهای 12G 15K
  3. درایوهای 12G 10K
  4. درایوهای 6G 15K
  5. درایوهای 6G 10K
  6. درایوهای 15K 3G
  7. درایوهای 3G 10K
  8. درایوهای SAS Hot Plug 3.5 اینچی LFF Enterprise (ENT).
  9. درایوهای 6G 15K
  10. درایوهای 15K 3G
  11. درایوهای 3G 10K
  12. درایوهای SAS Hot Plug 2.5 اینچی SFF Midline (MDL).
  13. درایوهای SAS Hot Plug 3.5 اینچی Midline (MDL).
  14. درایوهای 2.5 اینچی SFF Midline (MDL) SATA Hot Plug
  15. درایوهای ساتا هات پلاگ 3.5 اینچی Midline (MDL).
  16. درایوهای ورودی SFF 2.5 اینچی SATA Hot Plug (ETY).
  17. درایوهای ورودی 3.5 اینچی SATA Hot Plug (ETY).
  18. درایوهای حالت جامد 6G SAS ME Hot Plug SFF (2.5 اینچی) Enterprise Mainstream Solid State
  19. SATA Hot Plug 2.5in Enterprise Mainstream Solid State Drives
  20. درایوهای حالت جامد SATA Hot Plug 3.5 اینچی Midline (MDL).
  21. درایوهای حالت جامد 6G SAS Hot Plug Enterprise Performance

SAS و SATA
SAS و SATA هر دو بزرگراه در قیاس ما هستند. اما هر کدام کمی متفاوت ساخته شده اند و بنابراین سرعت ترافیک در هر یک متفاوت است [3].

ارتباط موازی در مقابل سریال

هر دو SAS و SATA از ارتباط سریال استفاده می کنند. ارتباط سریال به این معنی است که بزرگراه دارای خطوط شمال و جنوب (یا به شرق و غرب) است:

  • داده ها را می توان از مادربرد به ذخیره سازی منتقل کرد.
  • داده ها را می توان از ذخیره سازی به مادربرد منتقل کرد.

ارتباط سریال جایگزین ارتباط موازی شد که در حال حاضر در اکثر سرور اچپی منسوخ شده است. در روزهای ارتباطات موازی، داده های ورودی و خروجی از طریق کابل های جداگانه منتقل می شد. تصور کنید که 2 بزرگراه داشته باشید، یکی با خطوط شمال و دیگری با خطوط جنوب، که بزرگراه ها یک مایل از یکدیگر فاصله دارند.
نکته خوب در مورد ارتباطات موازی این بود که هر بزرگراه تعداد خطوط زیادی داشت و می توانست ترافیک بیشتری را به یکباره مدیریت کند. اما مشکلاتی داشت:

  • کابل ها بزرگ بودند.
  • کابل های متعدد فضای زیادی را در داخل کامپیوتر اشغال کردند.

مشکل بزرگ دیگری هم وجود داشت. جریان های الکتریکی میدان های مغناطیسی کوچکی ایجاد می کنند. هنگامی که دو کابل به موازات یکدیگر اجرا می شوند، میدان های مغناطیسی آنها در انتقال داده های یکدیگر اختلال ایجاد می کنند. این باعث می شود که داده ها کندتر منتقل شوند یا گاهی اوقات اصلاً ارتباط برقرار نمی شود.
ارتباط سریال این مشکلات را برطرف می کند:

  1. کابل ها کوچکتر هستند، که به سازندگان کامپیوتر در طراحی معماری کامپیوتر انعطاف بیشتری می دهد.
  2. کابل ها با "تقسیم کننده" ساخته شده اند که از تداخل میدان مغناطیسی جلوگیری می کند.
  3. ارتباط سریال به درایو ذخیره اجازه می دهد تا داده های دریافتی را در صف قرار دهد. [4]

ذخیره سازی، به طور خلاصه توضیح داده شده است
بیایید در مورد آن محله حومه شهر در حومه شهر صحبت کنیم: انبار. محله انباری محله بسیار مهمی است. تمام بایت هایی که فایل های کامپیوتر شما را تشکیل می دهند در فضای ذخیره سازی قرار دارند. اما آنها اغلب انبار را ترک می کنند.

  • به عنوان مثال، فرض کنید که در حال تایپ یک سند در Microsoft Word بوده اید. شما سند را در پوشه "Documents" خود ذخیره کردید. به پوشه Documents رفته و روی سند دوبار کلیک می کنید تا باز شود.
  • بایت هایی که سند شما را تشکیل می دهند در فضای ذخیره سازی ذخیره می شوند.
  • کامپیوتر به ذخیره سازی سیگنال می دهد که به بایت ها نیاز دارد.
  • بایت‌ها از طریق کابل‌های SAS و SATA فضای ذخیره‌سازی را ترک می‌کنند و به CPU در مادربرد می‌روند - این CPU است که Microsoft Word را اجرا می‌کند.
  • وقتی نوشتن برای آن روز تمام شد، فایل را ذخیره می کنید.
  • بایت ها در امتداد کابل های SAS یا SATA برمی گردند و دوباره وارد فضای ذخیره می شوند.
  • همانطور که می بینید، SAS و SATA می توانند بخشی حیاتی از فرآیندی باشند که رایانه شما برای ذخیره و بازیابی اطلاعات استفاده می کند.

ساتا توضیح داد
SATA مخفف "پیوست فناوری پیشرفته سریال" است. پیوست فناوری پیشرفته (ATA) شکل قبلی این فناوری بود که در روزهای ارتباط موازی مورد استفاده قرار می گرفت. SATA جایگزین آن می شود.
SATA در 2 حوزه اجرا می شود:

  • یک کابل SATA
  • کانکتورهای SATA، که کابل به آنها وصل می شود

کانکتورهای SATA را روی مادربردها و هارد دیسک‌های سازگار پیدا خواهید کرد. توجه داشته باشید که SATA به خودی خود یک درایو ذخیره سازی نیست. در عوض، درایوهای ذخیره سازی ممکن است با کانکتورهای SATA ساخته شوند.
رابط SATA با موارد زیر ساخته شده است:

  1. 2 هادی برای ارسال داده
  2. 2 هادی برای بازیابی داده ها
  3. کابل های زمین بین هادی ها برای جلوگیری از تداخل
  4. همچنین دارای یک کابل برق است که درایو حافظه داخلی را تغذیه می کند [5].

SAS توضیح داد
SAS مخفف "Serial attached SCSI" است. SCSI (که معمولاً "scuzzy" تلفظ می شود) مخفف "رابط سیستم های کامپیوتری کوچک" است. SCSI فناوری موازی قبلی بود که SAS جایگزین آن شده است.

SAS ساختاری مشابه با SATA دارد:

  1. 2 هادی برای ارسال داده
  2. 2 هادی برای دریافت داده ها
  3. کابل های زمین بین هادی ها برای کاهش تداخل

تفاوت بین SATA و SAS

اما تفاوت SAS اینجاست. در یک کابل SATA، هر 4 سیم در یک کابل قرار می گیرند. در یک کابل SAS، 4 سیم به 2 کابل مختلف جدا می شوند. این فناوری موازی نیست؛ هر کابل همچنان دارای سیم ورودی و خروجی است.
چرا سیم ها را بین 2 کابل تقسیم کنیم؟ بنابراین می توانید دستگاه های بیشتری را به یکدیگر متصل کنید. با کابل SATA فقط می توانید مادربرد و درایو ذخیره سازی را به هم متصل کنید. شما می توانید یک دستگاه توسعه دهنده را وصل کنید، اما فضای ارزشمندی در داخل رایانه شما اشغال می کند.
با یک کابل SAS، می‌توانید مادربرد را هم به یک درایو ذخیره‌سازی و هم به سخت‌افزار دیگری که دارای کانکتورهای SAS است متصل کنید.
در اینجا بزرگراه ها به صورت استعاری به نظر می رسند:

  • کابل SATA: لس آنجلس به سانفرانسیسکو
  • کابل SAS: لس آنجلس به سانفرانسیسکو یا لس آنجلس به لاس وگاس
  • در بزرگراه SAS می توانید به مقاصد بیشتری سفر کنید.

چرا SATA برای ذخیره سازی بهتر است
اگر ذخیره فایل ها یکی از اولویت های شماست، باید یک کامپیوتر یا یک هارد دیسک خارجی که از اتصالات انتقال داده SATA استفاده می کند، تهیه کنید. در اینجا دلیل کار SATA برای ذخیره سازی رایانه شخصی است.
سرعت خواندن/نوشتن
زمانی که داده ها به درایو ذخیره سازی منتقل می شوند، SATA بهترین عملکرد را دارد. هنگامی که داده ها را از درایو ذخیره سازی منتقل می کند، با سرعت کمتری کار می کند.
به آن دلیل اگر اطلاعاتی را ذخیره می کنید که نیازی به استفاده منظم ندارید، SATA یک فناوری عالی است که می توانید در رایانه خود داشته باشید. بنابراین اگر داده‌های زیادی را روی رایانه شخصی یا درایو خارجی ذخیره می‌کنید، یک رایانه شخصی یا درایوی تهیه شده با اجزای SATA را در نظر بگیرید.
گنجایش انبار

  • SATA ظرفیت ذخیره سازی بسیار بالایی دارد و این دلیل دیگری است که باعث می شود یک جزء عالی در رایانه شخصی یا درایو خارجی شما ایجاد کند.
  • PRICE
  • سخت افزار SATA پیچیدگی کمتری نسبت به سخت افزار SAS دارد، بنابراین هزینه کمتری دارد. این بدان معناست که رایانه‌های شخصی و درایوهای خارجی که از فناوری SATA استفاده می‌کنند نیز ارزان‌تر هستند [6].
  • چرا SAS برای سرورها و ایستگاه های کاری بهتر است

SAS برای 2 هدف عالی است:

  1. سرورها
  2. ایستگاه های کاری

اگر در حال راه‌اندازی سرور برای استفاده در مجتمع اداری یا کسب‌وکار کوچک خود هستید، سرورها و هارد دیسک‌هایی را تهیه کنید که از فناوری SAS استفاده می‌کنند. اگر از رایانه خود برای کارهای فشرده مانند ویرایش ویدیو، ایجاد جلوه های بصری یا انیمیشن استفاده می کنید، SAS نیز یک جزء خوب در رایانه شما است.
به همین دلیل است که SAS برای سرورها و ایستگاه های کاری خلاق به خوبی کار می کند.

  • سرعت خواندن/نوشتن

SAS یک فناوری همه جانبه سریعتر از SATA است زیرا داده ها را به همان سرعتی که داده ها را به حافظه منتقل می کند، از فضای ذخیره سازی منتقل می کند. سرورها و ایستگاه های کاری به شدت به انتقال داده ها متکی هستند، بنابراین داشتن سخت افزاری که بتواند اطلاعات را با سرعتی سریع ارسال و دریافت کند، خوب است.
گنجایش انبار
SAS ظرفیت ذخیره سازی به بزرگی SATA ندارد، اما نیازی به آن ندارد. سرورها از چندین هارد دیسک مختلف استفاده می کنند، بنابراین ظرفیت ذخیره سازی جمعی همه هارد دیسک ها را خواهند داشت. و به هر حال اکثر متخصصان خلاق از چندین هارد دیسک استفاده می کنند.
PRICE
سخت افزار SAS پیچیده تر است و این باعث می شود گران تر شود. از طرف دیگر، سخت افزار SAS از SATA بادوام تر است. MTBF (میانگین زمان قبل از شکست) SATA 1.2 تا 1.6 میلیون ساعت است. این بدان معناست که فناوری SATA احتمالاً بیش از یک میلیون ساعت قبل از اینکه نیاز به تعویض داشته باشد کار می کند [7].
SMART TECH
SAS با فناوری های یکپارچه ساخته شده است که آن را به ویژه برای سرورها و ایستگاه های کاری مفید می کند. هارد دیسک هایی که با کانکتورهای SAS ساخته شده اند در "محفظه های SCSI" قرار می گیرند.
محفظه SCSI قطعه ای از سخت افزار است که به هارد دیسک شما کمک می کند تا ترافیکی را که از طریق بزرگراه SAS می آید و می رود مدیریت کند. اگر خطایی در سخت افزار وجود داشته باشد، برنامه نویسی محفظه SCSI می تواند آن را پیدا کرده و گزارش کند.
RAID چیست؟
برنامه نویسی SCSI از RAID برای محافظت از شما در برابر از دست دادن داده ها استفاده می کند. وقتی با داده‌هایی کار می‌کنید که در فضای ذخیره‌سازی ذخیره نشده‌اند، SCSI تضمین می‌کند که همه داده‌ها در چندین درایو وجود دارند، به طوری که اگر یک درایو از کار بیفتد، داده‌ها همچنان در دیگری وجود داشته باشند.
این فرآیند RAID (آرایه اضافی دیسک‌های مستقل) نامیده می‌شود. شما می‌توانید RAID را روی فناوری SATA نیز انجام دهید، اما در فناوری SAS کارآمدتر است زیرا SAS مدارهای بیشتری را پیوند می‌دهد. سرورها و ایستگاه های کاری آنقدر انتقال داده های موقت را انجام می دهند که داشتن فناوری با قابلیت RAID یک ضرورت است [8].
یکی از آخرین قابلیت های SAS این است که امکان ورودی/خروجی چند مسیره (I/O) را می دهد. از آنجایی که فناوری SAS معمولاً بیش از یک قطعه مدار را به هم متصل می‌کند، در صورت خرابی بزرگراه اصلی، می‌تواند داده‌ها را از طریق یک بزرگراه ثانویه تغییر مسیر دهد. این ویژگی مهمی است که در سیستم های به هم پیوسته بسیار بزرگ مانند سرورها وجود دارد [9].
عملکرد SSD برای SAS و SATA
2 نوع اصلی از هارد دیسک وجود دارد:

  1. هارد دیسک (HDD)
  2. درایو حالت جامد (SSD)

یک هارد دیسک کمی شبیه یک پخش کننده ضبط به نظر می رسد. یک بازوی محرک وجود دارد که از الکترومغناطیس برای نوشتن داده ها روی یک بشقاب چرخان استفاده می کند. درایو حالت جامد فاقد قطعات متحرک است و در عوض از تراشه های کوچک برای ذخیره داده ها استفاده می کند.
کدامیک بهتر است؟ HDD ها معمولا فضای ذخیره سازی بیشتری دارند، اما SSD ها سریعتر هستند. یک هارد دیسک قبل از خواندن یا نوشتن داده ها باید منتظر بمانند تا صفحه به محل صحیح بچرخد. یک SSD هیچ قسمت متحرکی ندارد که نیاز به تراز کردن داشته باشد، بنابراین سرعت خواندن/نوشتن آن به طور یکنواخت سریعتر است [10].
هر دو درایو SSD SAS و درایوهای SSD SATA سریعتر از همتایان HDD خود هستند. اگرچه آن‌ها ویژگی‌های یکسانی دارند: SATA همچنان سریع‌تر می‌نویسد، در حالی که SAS در خواندن و نوشتن مداوم داده‌ها سریع‌تر است.
برای جمع بندی همه چیز
SAS و SATA دو فناوری هستند که برای انتقال اطلاعات از مادربرد به درایو ذخیره سازی استفاده می شوند. هر سخت افزار متفاوت ساخته شده است.
SAS برای استفاده در سرورها و ایستگاه‌های کاری بهینه است زیرا دارای آرایه‌ای چندمنظوره از کانکتورها است و در خواندن و نوشتن داده‌ها در یک جلسه مداوم رایانه سریع‌تر است. SATA برای اهداف ذخیره سازی بهتر است زیرا می تواند داده ها را خیلی سریع بنویسد و سخت افزار آن برای مشاغل کوچک مقرون به صرفه است.

 منابع و اطلاعات اولبه این مقاله

[1] BuildComputers.net; مادربرد چیست؟
[2] ComputerHop; دودویی
[3] تکوپدیا; اتوبوس
[4] مرجع صلاحیت های اسکاتلند. ارتباط سریال و موازی
[5] TechTerms; SATA
[6] EuroVPS؛ مزایا و معایب SAS در مقابل ذخیره سازی SATA (از دیدگاه یک ارائه دهنده هاست)
[7] Diffen; SAS در مقابل SATA
[8] SearchStorage. RAID (آرایه اضافی مستقل

قیمت هارد سرور g7