نماد اعتماد

PoE چیست؟

PoE (توان از طریق اترنت) چیست؟

PoE (توان از طریق اترنت) چیست؟
چندین سال است که دستگاه‌های Power over Ethernet (PoE) هم در محیط‌های خانگی و هم در محیط‌های تجاری رایج بوده‌اند. این فناوری علاوه بر تامین برق از طریق شبکه، مزایای بسیار دیگری نیز دارد. در این میان تقریباً تمام دستگاه ها را می توان با آداپتورهای مناسب به این روش کنترل کرد.در این متن، آنچه را که باید در هنگام راه‌اندازی در نظر بگیرید، حوزه‌های کاربردی آن را یاد خواهید گرفت و به شما می‌گویید که PoE چیست ?
تعریف و توضیح
به عبارت ساده و تقریباً ترجمه شده، این تامین برق از طریق شبکه (اترنت) است. البته دستگاه های مربوطه باید با شبکه سازگار باشند. علاوه بر انتقال داده، کابل LAN به عنوان منبع تغذیه نیز عمل می کند. این می تواند باعث صرفه جویی در کابل ها و در نتیجه فضا، به خصوص در کابینت های شبکه یا گوشه های ساختمان شود. در نتیجه هزینه های استقرار یا نصب نیز کمتر است.

کجا از آن استفاده کنیم؟
کابل های شبکه
در درجه اول برای انتقال داده استفاده می شوند و معمولا نمی توانند ولتاژ بالا را تحمل کنند. بنابراین، PoE اغلب فقط می تواند توسط دستگاه های شبکه با نیاز به توان کم استفاده شود.

برنامه های کاربردی برای این می تواند شامل سوئیچ های کوچک یا سرورهای رسانه ای باشد که انرژی خود را از شبکه داده می گیرند. برق از طریق اترنت برای دوربین های IP و تلفن های VoIP، روترها یا نقاط دسترسی بسیار رایج تر است. اینها فقط به ولتاژ پایین نیاز دارند و اغلب در گوشه ها یا کابینت های کوچک در خانه های شخصی قرار دارند. بنابراین می توان از به هم ریختگی کابل جلوگیری کرد.با استفاده روزافزون از وسایل خانه هوشمند، این نوع منبع تغذیه در بسیاری از خانه ها رایج شده است. در محیط صنعتی، PoE برای سنسورها یا دستگاه های اندازه گیری مناسب است. این یک راه حل کارآمد است، به ویژه برای انبارهایی که قرار است با چنین دستگاه هایی مجهز شوند.

  • مزایا

علاوه بر کاربردهای فوق الذکر در خانه، این فناوری راه حل های هیجان انگیز زیادی را به خصوص برای مشتریان شرکتی ارائه می دهد. بنابراین، سوئیچ های PoE برای ارائه کارآمد برق و انتقال داده از طریق کابل اترنت استفاده می شوند. آنها معمولا در پیکربندی های 8 تا 48 پورت در دسترس هستند. انواع 48 پورت به ویژه در محیط تجاری محبوب هستند.

علاوه بر این، مبدل ها، اسپلیترها و انژکتورهای Power over Ethernet نیز می توانند برای کنترل دستگاه هایی که این فناوری را ندارند استفاده شوند. کابل ها نیز در اینجا نقش مهمی دارند.

 

  • کدام کابل برای برق از طریق اترنت؟
    امکان استفاده از این فناوری با پچ کابل های دسته 5 با کانکتور RJ45 وجود دارد. PoE از این واقعیت استفاده می کند که از چهار جفت سیم پیچ خورده فقط دو مورد برای منبع تغذیه استفاده می شود.

کابل UTP، یعنی کابل جفت تابیده بدون محافظ، برای این منظور توصیه نمی شود، زیرا بر خلاف همتای محافظ خود (F/UTP) گرما را به طور موثری هدایت می کند. بسته های کابل بزرگ یا موارد مشابه نیز می توانند منجر به گرم شدن بیش از حد در کانال کابل شوند.

هادی های Cat.6a اغلب به دلیل مقاومت بالاتر و هدایت حرارتی بهتر استفاده می شوند. کابل های اترنت تخت از PATCHBOX با PoE سازگار هستند و راه حلی کارآمد و مقرون به صرفه را در تمام زمینه های کاربردی ارائه می دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کابل های Cat.6a و تفاوت آن با نوع Cat.6، اینجا را کلیک کنید.

 

  • ولتاژ و وات
    با IEEE 802.3af-2003 PoE ولتاژ 44 تا 57 ولت DC از طریق کابل LAN ارائه می شود. با PoE+ و HiPoE، حتی ممکن است بین 50 تا 57 ولت DC باشد. از یک طرف، این الزامات ولتاژ پایین استاندارد SELV (ولتاژ فوق العاده پایین ایمنی) را برآورده می کند. از سوی دیگر، این امکان جریان کارآمد از طریق کابل اترنت را فراهم می کند.

دامنه توان خروجی نیز بسته به استاندارد متفاوت است، که به معنی مناطق مختلف کاربرد است.

همه انواع PoE

چهار نوع وجود دارد: PoE، PoE+ و دو نوع PoE++ که 4PPoE نیز نامیده می شود. خروجی و همچنین توان به دستگاه پایانی، با هر استاندارد Power over Ethernet متفاوت است. در جدول زیر یک نمای کلی ایجاد کرده ایم و PoE، PoE+، PoE++ IEEE 802.3bt را مقایسه کرده ایم.

(type 3) and PoE++ IEEE 802.3bt (type 4):

 

NameStandardMax. Power per portMax. Power to end device

Devices supported

PoE

IEEE 802.3af

15.4 W

12.95 W

VoIP Phones

PoE+

IEEE 802.3at

30 W

25.5 W

Video IP Phones

PoE++

IEEE 802.3bt (Type 3)

60 W

51 W

Video conferencing setup

PoE++

IEEE 802.3bt (Type 4)100 W71.3 WLaptops

Overview of PoE (Power over Ethernet) standards

 

از چه چیزی باید آگاه باشید؟
ملاحظات متعددی از این موضوع ناشی می‌شود که برای استفاده از Power over Ethernet در بخش خصوصی یا تجاری در اوایل مرحله برنامه‌ریزی تعیین‌کننده است.

علاوه بر استفاده فوق الذکر از کابل های مناسب برای محیط IT، مسیریابی آنها نیز حائز اهمیت است. از آنجایی که کابل‌های PoE نه تنها داده بلکه برق را نیز انتقال می‌دهند، احتمال گرم شدن کابل‌های PoE بیشتر است. هادی های گرم می توانند داده های کمتری را به دلیل تضعیف اضافی منتقل کنند.

حداکثر عملکرد انتقال باید با شرایط دما تطبیق داده شود. بنابراین هنگام خرید کابل، مهم است که اطمینان حاصل شود که سطح مقطع سیم از مقدار AWG 24 تجاوز نمی کند.

با کابل های بلندتر از 100 متر، کاهش ولتاژ نیز می تواند با سوئیچ های PoE بدون توسعه دهنده های اضافی رخ دهد. هر چه کابل شبکه طولانی تر باشد، تلفات آن بیشتر می شود. با این حال، PATCHBOX این خطر را از بین می برد زیرا کابل های اترنت مسطح جمع شونده حداکثر طول 2.5 متر دارند که بسیار کمتر از حد 100 متر است.

در نهایت، دانستن نیازهای برق دستگاه های برقی (PD)، به ویژه هنگام استفاده از سوئیچ های PoE، مهم است. در صورتی که کل برق مورد نیاز سوئیچ خیلی زیاد باشد، مشکلات عملکردی نیز ممکن است رخ دهد.

چه زمانی به سوئیچ PoE نیاز دارم؟

سوئیچ PoE، مانند همه دستگاه‌های این نوع، وظیفه برقراری اتصالات سیمی بین دستگاه‌های موجود در شبکه را بر عهده دارد. علاوه بر این، از فناوری Power over Ethernet برای انتقال نیرو از طریق کابل داده استفاده می شود.

نقاط دسترسی را می توان به همان اندازه کارآمد در شبکه ادغام کرد که مثلاً دوربین های امنیتی یا سایر دستگاه های برق دار با ولتاژ پایین. بنابراین هنگام خرید سوئیچ، توجه به سازگاری PoE برای راه اندازی شبکه ای با صرفه جویی در هزینه و فضا منطقی است.

برای اسپلیترهایی که این فناوری را ندارند، استفاده از تجهیزات منبع تغذیه میانی (PSE) توصیه می شود. انژکتورهای PoE چنین PSE های میانی را تشکیل می دهند. سپس انژکتور می تواند جریان داده را از یک سوئیچ غیر PoE به یک PD از طریق یک کابل متصل با داده و برق برساند.

فعال در مقابل غیرفعال: تفاوت چیست؟
سوئیچ های برق فعال از طریق اترنت به عنوان PoE استاندارد نیز شناخته می شوند. آنها ولتاژ صحیح را بین منبع تغذیه (PSE) و دستگاه انتهایی (PD) قبل از هر بار روشن کردن متعادل می کنند. اگر برق مورد نظر بین اسپلیتر و دستگاه ناسازگار باشد، برق توسط سوئیچ تامین نمی شود. این از آسیب به PD یا حتی فرسودگی کابل جلوگیری می کند.

از سوی دیگر، همتای غیرفعال چنین پیش‌بررسی را انجام نمی‌دهد. هیچ ارتباطی بین دو دستگاه وجود ندارد و منبع تغذیه همیشه روشن است. بنابراین سوئیچ PoE غیرفعال، بدون توجه به اینکه دستگاه نهایی از این فناوری پشتیبانی می‌کند یا خیر، برق را به طور مداوم ارسال می‌کند.

پچ باکس
PATCHBOX ما، یک سیستم مدیریت کابل نوآورانه برای کابینت شبکه، همچنین دارای قابلیت PoE است. کابل های جمع شونده، که مرتب بودن و وصله و عیب یابی سریع تر را تضمین می کنند، به دو صورت UTP و STP در دسترس هستند.

هر دو نسخه کابلی می توانند برق را از طریق اترنت انجام دهند – در حالی که جفت پیچ خورده محافظ ما می تواند PoE انجام دهد، نسخه UTP ما حتی می تواند PoE++ (802.3bt نوع سه) را انجام دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد PATCHBOX، اینجا را کلیک کنید.