نماد اعتماد

سرور برای دوربین مدار بسته

هزینه و قیمت سرور ضبط تصاویر دوربین مداربسته

راهنمای انتخاب سرور CCTV

سرور دوربین مداربسته

راهنمایی انتخاب سرور برای دوربین مدار بسته - مستر اچ پی

اگر صاحب یک شرکت یا سازمان برای کارهای اقتصادی میباشید با تعداد زیادی دوربین مداربسته هستید ، این سرور ریفر نسل 8 HP برای شما مناسب نیست و متناسب با نیاز شما طراحی نشده است. میتوانید از این سرور بجای دستگاه NVR نیز استفاده نکنید. از ویژگی های  به قدرت بالا در پردازش و مصرف بهینه انرژی اشاره کرد.

در این کانفیگ دو عدد پردازنده Intel 2650 v2 قرار داده شده که در مجموع 16 هسته عملیاتی و 32 هسته مجازی را برای شما فراهم میکند همچنین با دارا بودن 16 گیگ حافظه Memory DDR3 Enterprise میتوانید امور مختلفی را با آن انجام دهید.

این سرور از 25 عدد هارد SAS/SATA پشتیبانی میکند که در این کانفیگ برای شما 16 عدد هارد 1.2TB SAS 15k در نظر گرفته ایم. در صورت تمایل می توانید تعداد و نوع آنها را تغییر دهید.

سرور دوربین مداربسته میتواند تا 270TB هارددیسک را پشتیبانی کند. به همین دلیل میتوانید از این سرور برای مراکز بزرگ و با تعداد دوربین بالا استفاده کنید.

  1. ظرفیت ذخیره سازی: در هنگام خرید سرور بررسی ظرفیت ذخیره سازی سرور بسیار مهم است. برآورد کنید که چه مقدار فضای ذخیره سازی نیاز دارید تا بتوانید تصاویر دوربین‌ های مدار بسته را به طور مداوم ضبط کنید. همچنین، بررسی کنید که آیا سرور امکان افزایش ظرفیت ذخیره سازی در آینده را دارد یا خیر.
  2. پهنای باند شبکه: سرور باید پهنای باند کافی را برای انتقال تصاویر دوربین ‌ها به صورت همزمان و بدون اختلال فراهم کند.
  3. قدرت پردازش: سرور باید قدرت پردازش کافی داشته باشد تا بتواند تصاویر را به طور همزمان پردازش و عملکرد دوربین‌ ها را بدون تأخیر تحلیل کند. در هنگام خرید سرورهای اچ پی مطمئن شوید که سرور دارای پردازنده قدرتمند و مناسبی است.
  4. پشتیبانی از ضبط مداوم: اگر نیاز دارید تا تصاویر دوربین ‌ها به طور مداوم ضبط شوند، اطمینان حاصل کنید که سرور دوربین مدار بسته از قابلیت ضبط مداوم پشتیبانی می ‌کند. همچنین، بررسی کنید که آیا سیستم عامل و نرم ‌افزار سرور قابلیت ضبط و مدیریت تصاویر را به خوبی فراهم می‌ کنند یا خیر.
  5. امنیت: توجه کنید که سرور باید دارای امنیت مناسبی باشد تا از دسترسی غیرمجاز به تصاویر و داده‌ های مهم جلوگیری کند. در هنگام خرید سرور استوک اچ پی یا هر نوع سرور دیگری بررسی کنید که سرور از رمزنگاری داده ‌ها، حفاظت از دسترسی فیزیکی و سیستم‌ های حفاظتی دیگر استفاده می‌ کند.
  6. قابلیت اطمینان: سرور باید قابلیت اطمینان بالایی داشته باشد تا در صورت بروز خطا یا قطع برق، اطلاعات را از دست ندهد و سیستم به سرعت به حالت عادی بازگردد. بررسی کنید که سرور از راهکارهای مانیتورینگ و بازیابی خودکار برای حفظ اطمینان استفاده می‌ کند.

نحوه انتخاب سرور برای دوربین مداربسته

سخت افزار سرور یکی از اجزای معماری سیستم های نظارت تصویری است که برای دریافت، پردازش، ذخیره و حفاظت از داده ها به صورت ایمن طراحی شده است.
برای سازماندهی صحیح دسترسی به فیلم های ضبط شده دریافتی از دوربین ها، انتخاب سروری با موارد زیر ضروری است:

  • تحمل خطا بالا؛
  • ظرفیت ذخیره سازی داده کافی برای ایمنی آنها برای مدت طولانی؛
  • امکان دریافت جریان های ویدئویی از دوربین های مختلف و سیستم عامل ها؛
  • در دسترس بودن دسترسی از راه دور به سوابق، امکان خروج آنها از فضای ذخیره سازی و پخش در رایانه شخصی.
  • توانایی محافظت از سوابق از دسترسی غیرمجاز.
  • همچنین در هنگام انتخاب تجهیزات سرور، باید حجم کار کل سیستم زیرساخت نظارت تصویری و شرایط عملکرد آن را در نظر گرفت.
  • معیارهای اساسی و اضافی با انتخاب سرورهای سیستم های نظارت تصویری

معیارهای اصلی برای انتخاب سرور برای سیستم های ویدئویی IP عبارتند از:

  1. عملکرد پردازنده و حداکثر تعداد پردازنده؛
  2. مقدار RAM و ظرفیت فضای دیسک (به شرطی که آرشیوهای ویدئویی در حافظه دیسک خود سرور ذخیره شوند)؛
  3. ضریب شکل و حداکثر ظرفیت یک زیرسیستم دیسک که مناسب بودن یک سرور را برای مقیاس بندی بیشتر تعیین می کند.
  4. عملکرد شتاب دهنده ویدئو (تعداد هسته های گرافیکی و CUDA).
  5. همه این پارامترهای فنی باید با معماری خاص سیستم نظارت تصویری مطابقت داشته باشد، تعداد دوربین های IP، پیچیدگی الگوریتم های پردازش و سرعت فیلتر کردن جریان های ویدئویی، شدت ضبط و رمزگذاری، مقدار RAM و منابع CPU را در نظر بگیرد.

علاوه بر این، انتخاب سرور تحت تأثیر موارد زیر است:

  • امکان ایجاد پیکربندی فردی آن؛
  • وظایف پردازش داده های فنی؛
  • پایداری سیستم عامل در حالی که سرور 24/7 در حال اجرا است.
  • آمادگی برای پرتاب؛
  • در دسترس بودن نرم افزار ویژه برای نظارت بر وضعیت سرور؛
  • قابلیت نگهداری.

اگر از دوربین‌های آنالوگ در یک سیستم نظارتی استفاده می‌شود، یک سرور باید با چندین کارت فیلمبرداری مجهز شود، زیرا سرورهای 1U و 2U ممکن است برای این کار مناسب نباشند. اگر ضبط از دوربین های IP باشد، بار اصلی با رابط شبکه می افتد - باید پهنای باند خوبی داشته باشد.

تنظیمات سخت افزاری سرور احتمالی دوربین
برای راحتی انتخاب سرورها بر اساس پیکربندی ها و مدل ها، آنها اغلب با توجه به تعداد دوربین های موجود در سیستم نظارت تصویری به چندین دسته تقسیم می شوند - به ترتیب تا 20 قطعه، از 20 تا 50 و بیش از 50 قطعه.

برای سرورهایی که برای دریافت جریان ویدیویی از 20 دوربین طراحی شده اند، پیکربندی بهینه این خواهد بود:

  • رم - 8 گیگابایت DDR3;
  • 2 پردازنده Intel Xeon با 4 هسته و فرکانس 2.60 گیگاهرتز هر کدام.
  • 4 یا بیشتر درایو سخت افزاری با رابط SATA 2.5 اینچی و ظرفیت کل 3 ترابایت یا بیشتر.
  • در این مورد، ذخیره سازی اطلاعات می تواند یک RAID مونتاژ شده از هارد دیسک های قابل تعویض گرم یا یک سیستم ذخیره سازی سخت افزاری (با افزایش تعداد دوربین ها) باشد. اگر از 20 تا 50 دوربین در سیستم نظارت تصویری استفاده شود، پیکربندی تجهیزات به شرح زیر خواهد بود:
  • رم - 16 گیگابایت DDR3;
  • 2 پردازنده Intel@ Xeon@، 4 هسته، هر کدام 2.60 گیگاهرتز (20M Cache).
  • 7-17 درایو سخت افزاری با رابط SATA 2.5"/3.5" و ظرفیت کل 3 ترابایت یا بیشتر.

در مواردی که بیش از 50 دوربین در یک سیستم وجود دارد، مدل های سرور انتخاب شده باید پیکربندی زیر را داشته باشند:

  • رم - 16 گیگابایت DDR3;
  • 2 عدد پردازنده Intel@ Xeon@، 5-6 هسته، هر کدام 2.60 گیگاهرتز (کش 25-30M).
  • 14 یا بیشتر درایو سخت افزاری با رابط SATA 2.5 "/3.5" و ظرفیت کل 10 ترابایت یا بیشتر.
  • 1-2 منبع تغذیه 920-1000 وات هر کدام.

به عنوان مثال، برای ارائه 80 دوربین با وضوح پخش ویدئویی 1920x1080 (با استفاده از کدک H.264)، یا حداکثر 128 دوربین با وضوح 800x600 پیکسل، به سروری با:

  • پردازنده سری Intel Xeon E3-1200 v3 (4 هسته، 8 مگابایت حافظه نهان L3، 5GT/s DMI)؛
  • رم سرور 16 گیگابایت DDR3-1600+;
  • 10-12 قطعه HDD 3.5 اینچی با قابلیت تعویض داغ، ترکیب شده در RAID 5. برای عملکرد مداوم سرور، نباید از کنترلرهای روی برد استفاده کنید، بهتر است مدل های سخت افزاری را انتخاب کنید.
  • 1-2 قطعه درایو حالت جامد مدل های سرور.

ویژگی های ارائه شده برای سرورها در سیستم های نظارت تصویری با یک عملکرد تحلیلی پایه بهینه در نظر گرفته شده است. برای تجزیه و تحلیل عمیق جریان های ویدیویی، شناسایی و تشخیص اشیا و رویدادها، باید یک پیکربندی سرور جداگانه را انتخاب کنید.

 میتوانید برای مثال سرور های زیر که برای محیط های اینترپرایز هم استفاده می شود را مطالعه کنید.

هارد سرور دوربین مداربسته

DL380 8SFF G9

کدام نرم افزار سرور nvr یا دوربین مدار بسته  را انتخاب کنید
اکثر سرورهای ویدئویی بر روی ویندوز یا لینوکس اجرا می شوند و انتخاب نرم افزار برای سرور سیستم IP با قابلیت های زیر تعیین می شود:

  • پشتیبانی از تمام عملکردهای دوربین های سیستم؛
  • دارای زیر روال یا ماژول های یکپارچه برای پردازش هوشمند ویدئو.
  • همه سرورها را در یک مجتمع مشترک ترکیب کنید.
  • پشتیبانی فنی دریافت کنید و به طور سیستماتیک به روز شود.
  • همچنین نرم افزار انتخاب شده باید منابع سرور را بهینه کند. به عنوان مثال، مستثنی کردن تبدیل فرمت غیر ضروری عملیات از فرآیند پردازش جریان های ویدئویی.

محبوب ترین مدل های سرور دوربین 
اکثر سرورهای ویدئویی بر روی ویندوز یا لینوکس اجرا می شوند و انتخاب نرم افزار برای سرور سیستم IP با توجه به قابلیت های زیر تعیین می شود.سرورهای سازنده های زیر اغلب در ایجاد معماری سیستم های نظارت تصویری استفاده می شوند: Hewlett-Packard (مارک ProLiant، سرورهای نسل 8 و Gen9) و Dell (خط PowerEdge).

محبوب ترین سرور HP برای دوربین مداربسته این پروفایل سرورها هستند:

ProLiant DL380p Gen8 (1-2 پردازنده Intel Xeon E5-2600، 4 تا 8 هسته، حافظه RDIMM، DDR3-1333، DDR3-1600، 24 اسلات، 8 قطعه درایو SAS/SATA 3.5 اینچی، ضریب فرم 2U)؛
ProLiant DL60 Gen9 (1-2 پردازنده Intel Xeon E5-2600 v3، 4 تا 8 هسته، حافظه RDIMM، HP DDR4، 8 اسلات، 4 درایو 3.5 اینچی SAS/SATA، ضریب فرم 1U)؛
Proliant DL80 Gen9 (1-2 پردازنده Intel Xeon E5-2600 v3، 4 تا 8 هسته، حافظه RDIMM، HP DDR4، 8 اسلات، 12 درایو SAS/SATA 3.5 اینچی، ضریب فرم 2U).

قیمت سرور دوربین مدار بسته داهوا، هایک ویژن

محبوب ترین مدل های خط PowerEdge برای دوربین مداربسته یا nvr عبارتند از:

Dell PowerEdge R420 (1-2 پردازنده Intel Xeon E5-2400 v2، 4 تا 8 هسته، حافظه RDIMM، DDR3-1333، DDR3-1600، 12 اسلات، 4 قطعه درایو SAS/SATA 3.5 اینچی، ضریب فرم 1U)؛
Dell PowerEdge R520 (1-2 پردازنده Intel Xeon E5-2400 v2، 4 تا 8 هسته، حافظه RDIMM، DDR3-1333، DDR3-1600، 12 اسلات، 8 قطعه درایو SAS/SATA 3.5 اینچی، ضریب فرم 2U).
شما می توانید این سرورها و همچنین مدل های دیگر خطوط ارائه شده از جمله پیکربندی های جداگانه و آنالوگ های برج/بلید این سرورها را از ما خریداری کنید.

یرای خرید سرور اچ پی برای هر کاری اینجا بهتر هست دنبال سرور مناسب باشید.