نماد اعتماد

سرور فیزیکی خرید یا فروش یا مزیت یا معایب

در مورد خرید سرور مجازی یا سرور فیزیکی   ایا باید سرور dl380 g 8      یا سرور dl380 g9 یا سرور dl380 g10 خریداری کنید یا یک هاست تماس بیگیرید و بگویید که من یک سرور مجازی می خواهم چه مشکلاتی ممکن هست در این راه با شما روبرو گردید واین مشکلات ممکن هست چقدر شمارا به عقب بندازد

سرورهای مجازی در مقابل سرورهای فیزیکی: کدام یک برای تجارت شما بهترین است؟

خرید سرور فیزیکی این لینک  رو هم میتونید مطالعه کنید تا در مورد خرید سرور فیزیکی و سرور واقعی بصورت موجود اطلاعات لازم را کسب کنید.

سازمان ها برای برنامه ها و داده های خود به راهکارهای پردازش و ذخیره سازی ایمن، قابل اعتماد و با کارایی بالا نیاز دارند. یک نظرسنجی اخیر از اولویت‌های مدیر ارشد اطلاعات (CIO) نشان داد که موضوعات زیر زمینه‌های اصلی تمرکز برای بسیاری از برنامه‌های فناوری اطلاعات هستند:

  • بازیابی و تداوم کسب و کار
  • ارتباطات ابری
  • مدیریت هزینه

در دنیای کسب و کار امروز، مدیریت فناوری اطلاعات وظیفه یافتن راه حل های مقرون به صرفه پردازش و ذخیره سازی داده ها را بر عهده دارد که نیاز سازمان خود را برای کاهش ریسک، رفتارهای متنوع با انواع داده ها، و در بسیاری از موارد، انطباق مقرراتی با واقعیت های زندگی در شرایط پس از آن را متعادل می کند. جهان همه گیر این توازن نیاز به نگاهی جدید یا تفکر دوم به پرسش سرورهای مجازی در مقابل فیزیکی دارد.

این یک انتخاب ساده برای بسیاری از سازمان ها به دلیل الزامات تجاری پیچیده و مزایا و معایب هر گزینه نیست. در این پست وبلاگ، مزایا و خطرات سرورهای فیزیکی، مراکز داده و محیط های مجازی را خواهید آموخت. ما همچنین ۱۱ عامل را مورد بحث قرار خواهیم داد تا به شما کمک کند بهترین را برای کسب و کار خود انتخاب کنید.

پرش به یک بخش:

  1. مزایا و معایب سرورهای فیزیکی
  2. مزایا و معایب سرورهای مجازی
  3. آیا سرورهای مجازی یا سرورهای فیزیکی برای کسب و کار من مناسب هستند؟
  4. بودجه
  5. کارایی
  6. تداوم کسب و کار
  7. کاهش خطر
  8. امنیت اطلاعات
  9. کنترل فضا و محیط زیست
  10. دانش کارکنان
  11. رشد پیش بینی شده در حجم کار
  12. نوع مهاجرت
  13. نوع داده
  14. نیازهای انطباق

سرورهای مجازی در مقابل سرورهای فیزیکی
از آنجایی که همه‌گیری ویروس کرونا بسیاری از ساختمان‌های اداری را بسته است، توجه ویژه‌ای بر استفاده از مرکز داده و سرورهای مجازی به جای میزبانی سخت‌افزار فیزیکی در دفتر متمرکز شده است. با دسترسی محدود و ترس از قرار گرفتن در معرض ویروس، دسترسی به منابع سرور از راه دور از طریق شبکه می تواند خطر را کاهش دهد. استفاده از یک مرکز داده خطر را بیشتر کاهش می دهد زیرا این امکانات به سطح زیرساخت های حیاتی می رسد و دسترسی حتی در طول همه گیری محافظت می شود.

تصمیمات گذشته سرورهای فیزیکی مداوم بر روی مجازی اکنون در واقعیت دنیای جدید نیروی کار از راه دور سنجیده می شود. از سوی دیگر، تصمیمات گذشته برای انتقال سرورها به فضای ابری، چه در محیط‌های کولوکیشن یا سرورهای مجازی، اکنون به یک تصمیم هوشمندانه تبدیل شده است - حداقل برای اکثر شرکت‌ها.

واقعیت این است که حتی در دنیای امروزی هنوز یک مورد استفاده برای سرورهای فیزیکی وجود دارد. برای تصمیم گیری درست، بیایید با سنجیدن جوانب مثبت و منفی شروع کنیم.

مزایا و معایب سرورهای فیزیکی
سرورهای فیزیکی کامپیوترهای قدرتمندی هستند که عموماً تحت مالکیت، مدیریت و نگهداری کارکنان شرکت شما هستند.

مزایای سرورهای فیزیکی:

  1. تیم فناوری اطلاعات شما 24/7/365 به منابع سرور اختصاصی شما دسترسی کامل دارد، که می تواند برای عملیات های پر تقاضا یا حیاتی تجاری مفید باشد.

  2. بسته به نیاز شما، سرور ممکن است در محل یا در یک مکان مناسب قرار گیرد.
  3. کارکنان فناوری اطلاعات شما می توانند به طور کامل سرور را مطابق با مشخصات و نیازهای تجاری شما سفارشی و پیکربندی کنند.

معایب سرورهای فیزیکی:

  1. هزینه نسبتاً بالای خرید سرور، نگهداری و در صورت خرابی سخت افزار، تعویض.
  2. کارکنان فناوری اطلاعات شما مسئول راه اندازی، پیکربندی و نگهداری خواهند بود.
  3. اگر در تنظیمات یا تعمیرات مشکل دارید، ممکن است نیاز به استخدام پیمانکار یا فروشنده برای کمک داشته باشید.
  4. از زمانی که سخت‌افزار را خریداری کرده‌اید و مالک آن هستید، پس از رسیدن به حداکثر حجم کاری، نمی‌توانید فضای ذخیره‌سازی را با افزایش‌های کوچک افزایش دهید.
  5. نیاز به فضای فیزیکی یا هم موقعیتی دارد.

مزایا و معایب سرورهای مجازی
سرور مجازی یک ماشین مجازی است که عملکرد یک سرور فیزیکی را تقلید می کند. مجازی‌سازی معمولاً در فضای ابری یا روی سرورهایی انجام می‌شود که تحت مالکیت، نگهداری و در خارج از سایت قرار دارند. استخدام یک فروشنده میزبانی که خدمات ابری ایمن ارائه می دهد رایج ترین روشی است که سازمان ها به سمت مجازی سازی سوق می یابند.

مزایای سرورهای مجازی:

  • هزینه های اولیه کمتر از آنجایی که نیازی به خرید سخت افزار ندارید.
  • پتانسیل هزینه های کمتر در طول عمر در پیکربندی و نگهداری.
  • دسترسی به کمک متخصص در راه اندازی، پیکربندی، نگهداری و مجوزهای نرم افزار.
  • کاهش نیاز به استعدادهای IT داخلی
  • پتانسیل برای ادغام سرورها و افزایش کارایی حجم کاری.
  • کاهش ردپای محیطی به دلیل بار کاری مشترک.

معایب سرورهای مجازی:

  • بالقوه برای هزینه های تکرارشونده ماهانه بالاتر، در مقابل سرمایه گذاری اولیه بالاتر.
  • مشکلات احتمالی در مورد سازگاری برنامه، که بهتر است با یک فروشنده آگاه صحبت شود.
  • همه فروشندگان نمی توانند توافقنامه شما را با افزایش های کوچک افزایش دهند، که تا حد زیادی به خط مشی های فروشنده و قراردادهای سطح خدمات (SLA) بستگی دارد.
  • شما دیگر به طور مستقل سرور فیزیکی خود و برنامه های در حال اجرا بر روی آنها را کنترل نمی کنید.
سرورهای مجازیسرورهای فیزیکی
هزینه های اولیه کمترهزینه های اولیه قابل توجه
به فضای فیزیکی نیاز نداردنیاز به فضای فیزیکی یا هم موقعیتی دارد
نیاز به استعدادهای IT داخلی را کاهش می دهدتوسط تیم IT داخلی شما نگهداری می شود
می تواند سرورها را برای افزایش کارایی یکپارچه کندنمی‌توان فضای ذخیره‌سازی را بدون خرید سخت‌افزار جدید افزایش داد
هزینه های تکراری ماهانهتعمیر و نگهداری مداوم اما بدون هزینه های مکرر
کنترل مستقل کمتر بر روی راه حلراه حل کاملا قابل تنظیم

آیا سرورهای مجازی یا سرورهای فیزیکی برای کسب و کار من مناسب هستند؟
از آنجایی که جهان به سرعت به سمت انتقال ابرها و داده‌ها به فضای ابری حرکت می‌کند، شرکت‌های بزرگ‌تر پیشرو هستند. شرکت ها با نرخی دو برابر بیشتر از کسب و کارهای کوچک مجازی سازی می کنند.

در پی همه‌گیری جهانی، کار از راه دور و دورکاری تعداد کسب‌وکارهایی را که از مجازی‌سازی ذخیره‌سازی و مجازی‌سازی اپلیکیشن‌ها استفاده می‌کنند، افزایش داده است.

در اینجا برخی از عواملی است که باید قبل از تصمیم گیری نهایی در نظر گرفته شود:

1. بودجه
مزیت اصلی مجازی سازی صرفه جویی در هزینه است. مطالعات موردی نشان می‌دهد که شرکت‌ها می‌توانند سالانه ده‌ها یا صدها هزار دلار از طریق مجازی شدن صرفه‌جویی کنند. در حالی که هزینه های مجازی سازی را هر ماه پرداخت می کنید، می توانید در هزینه های زیر صرفه جویی کنید:

  • سخت افزار
  • گسترش
  • خدمات رفاهی
  • امکانات
  • کار/استعداد انسانی

مجازی‌سازی همچنین به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد که با افزایش نسبتاً کوچک مقیاس خود را افزایش دهند. با مجازی سازی، شما از هزینه نیاز به راه اندازی یا از کار انداختن سرورها رها می شوید.

از نظر استفاده از سرور کولوکیشن، مصرف برق با سرورهای جدیدتر کارآمدتر می شود. این امر مشتریان را قادر می سازد تا در هزینه خود صرفه جویی کنند زیرا برق معمولاً بالاترین هزینه را در یک محیط کولوکیشن دارد.

2. عملکرد
صرف نظر از انتخاب شما، درک کامل نیازهای کسب و کار شما بسیار مهم است. فروشنده مجازی‌سازی مناسب می‌تواند شما را در فرآیند درک اینکه کدام داده‌ها، برنامه‌ها و فرآیندها برای عملکرد و سلامت شرکت شما حیاتی‌تر هستند، راهنمایی کند.

  • برخی از برنامه های کاربردی ممکن است به منابع سرور اختصاصی بیشتری نیاز داشته باشند، زیرا تحمل ریسک در عملکرد کاهش یافته است. در موارد دیگر، وقتی صحبت از دارایی‌هایی است که به ندرت استفاده می‌شوند، ممکن است خوب باشد که عملکرد و سرعت را فدای صرفه‌جویی در هزینه کنید.
  • صرف نظر از مسیری که می روید، درک نیازهای عملکردی شما برای داشتن بهترین تجربه با تجهیزات اختصاصی یا فروشنده مجازی سازی بسیار مهم است.
  • اتصال مستقیم به سرویس های ابری استفاده از سرویس های ابری مانند AWS و Azure را آسان تر کرده است. دریافت مدارهای GigE و 10 GigE با استفاده از Atlantech Online Cloud Connect یا سرویس‌های مشابه، آن را کاربردی‌تر از اتکا به اتصالات از طریق اینترنت عمومی می‌کند.

3. تداوم کسب و کار
از آنجایی که سرورهای مجازی سازی خارج از سایت قرار دارند، شما یک مزیت فوری در بازیابی فاجعه دارید. در بسیاری از موارد، فروشندگان با برنامه ریزی مناسب برای کاهش ریسک می توانند برنامه ریزی تداوم کسب و کار شما را به میزان قابل توجهی بهبود بخشند. هنگام تصمیم گیری، توانایی شرکت خود را برای تحمل از دست دادن دارایی یا دوره های در دسترس نبودن داده ها در نظر بگیرید.


4. کاهش خطر
کاهش ریسک در نهایت به پیکربندی سرورهای اختصاصی یا مجازی شما بستگی دارد. اگر کل حجم کاری شرکت شما بر روی یک قطعه تجهیزاتی که در داخل خانه یا در محیط مجازی فروشنده قرار دارد متعادل شود، شکست می تواند ویرانگر باشد.

در بسیاری از موارد، شرکت‌ها می‌توانند به طور قابل‌توجهی خطر را با روی آوردن به فروشندگان مجازی‌سازی که حفاظت‌های مناسب در برابر خرابی سخت‌افزار و پشتیبان‌گیری در داخل و خارج از سایت ارائه می‌دهند، کاهش دهند.

5. امنیت اطلاعات
امنیت سرورهای فیزیکی یا مجازی شما تا حد زیادی به پیکربندی، دانش کارکنان و محیط بستگی دارد. مانند کاهش ریسک، این عوامل بسته به نیازهای منحصر به فرد کسب و کار و منابع داخلی می توانند به طور قابل توجهی متفاوت باشند. برای بسیاری از سازمان‌ها با حداقل بودجه یا سخت‌افزار، تغییر به مجازی‌سازی می‌تواند دستاوردهای قابل‌توجهی در حفاظت از امنیت داشته باشد.
6. کنترل فضا و محیط زیست
دارایی های داده بسیاری از سازمان ها به سرعت در حال افزایش است و چالش های مرتبط با فضا را برای تیم های فناوری اطلاعات ایجاد می کند. اگر فضای کافی برای ذخیره و حفظ کنترل دما روی سرورهای خود را به طور مناسب تمام می کنید، احتمالاً زمان آن فرا رسیده است که مکان سرورهای فیزیکی یا مجازی سازی را در نظر بگیرید. حفظ دما و رطوبت مناسب می تواند با افزایش دارایی های داده شما چالش برانگیزتر شود.
7. دانش کارکنان
آیا کارکنان شما دانش و ظرفیت لازم برای مدیریت مناسب خرید، نگهداری، پیکربندی و امنیت سرور را دارند؟ شاید مهمتر از آن، آیا آنها از بهترین شیوه ها برای افزایش کارایی و تحقق صرفه جویی در هزینه آگاه هستند؟ تغییر به مجازی‌سازی می‌تواند تیم فناوری اطلاعات شما را از پرداختن به ذخیره‌سازی داده و مدیریت سرور رها کند و به آن‌ها اجازه دهد بر روی اولویت‌ها و فرصت‌های دیگر برای صرفه‌جویی در هزینه تمرکز کنند.
8. رشد پیش بینی شده در حجم کار
وقتی مجازی هستید، اضافه کردن فضای ذخیره سازی یا قدرت پردازش بیشتر می تواند به سادگی مکالمه با فروشنده شما باشد. در بیشتر موارد، به طور قابل توجهی آسان‌تر است که سرورهای خود را با مجازی‌سازی افزایش یا کاهش دهید، زیرا شما مسئول خرید، راه‌اندازی، پیکربندی و آزمایش سرور فیزیکی نیستید.

اگر دارایی های داده یا نیازهای برنامه های کاربردی کسب و کار شما به سرعت در حال رشد است، می توانید با تغییر فوری به مجازی سازی، به میزان قابل توجهی در زمان و منابع صرفه جویی کنید.
9. طرح های مهاجرت
بسیاری از سازمان ها تصمیم می گیرند حجم کاری خود را به آرامی در طول زمان به مجازی سازی منتقل کنند. اگر هدف شما این است، با فروشنده خود در مورد ابزارهای مهاجرت موجود آنها ارتباط برقرار کنید و در مورد سازگاری برنامه بحث کنید.

اجازه ندهید ترس از مهاجرت پیچیده مانع تصمیم شما برای رفتن به طور عمده مجازی شود. اکثر کسب‌وکارها دریافتند که مهاجرت به مجازی‌سازی بسیار آسان‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنند، حتی اگر در طول زمان به کندی انجام شود.
10. نوع داده
برخی از بارهای کاری برای ماموریت حیاتی نیستند و ممکن است نیازی به استقرار مجازی نداشته باشند. ممکن است دارایی‌های داده‌ای خاصی داشته باشید که شامل پرداخت، سلامت یا انواع دیگری از اطلاعات که مشمول الزامات قانونی هستند نباشد. در این موارد، استفاده از یک سرور فیزیکی اولیه که قبلاً مالک آن هستید، می تواند انتخاب مناسبی باشد.

در یک مطالعه موردی در کالج وست مینستر، تیم فناوری اطلاعات تصمیم گرفت از سرورهای فیزیکی برای ذخیره فیلم دوربین استفاده کند و در عین حال بیشتر حجم کاری خود را به سمت مجازی سازی منتقل کند. آنها این تصمیم را گرفتند زیرا اگرچه فیلم دوربین مهم است، اما برای ماموریت حیاتی نیست. تیم Westminster احساس کرد که می‌تواند مسئولیت و خطر ذخیره‌سازی این داده‌ها را در محل با استفاده از یک سرور اصلی فعلی به عهده بگیرد.
11. نیازهای انطباق
اگر باید به HIPAA، PCI، Sarbanes-Oxley، یا سایر الزامات نظارتی پایبند باشید، ارزیابی دقیق توانایی خود برای حفظ انطباق در داخل بسیار مهم است. سرورهای فیزیکی و مجازی باید تمام استانداردهای تعیین شده توسط قانون را رعایت کنند. به طور معمول، انطباق توسط حسابرسان مستقل تأیید و اندازه گیری می شود.

اگر به مجازی سازی فکر می کنید، یک کپی از آخرین گزارش یک فروشنده بالقوه در مورد انطباق (ROC) از حسابرسی بخواهید.
مجازی در مقابل فیزیکی: کدام یک برای شما بهتر است؟
بسته به مورد استفاده شما، پاسخ صحیح ممکن است استفاده از سرورهای مجازی و فیزیکی در یک مرکز داده کولوکیشن باشد.

میزبانی سرور مجازی به بلوغ رسیده است، و ما شاهد رویکردهای ترکیبی بیشتری هستیم که در آن سرورهای رو به وب ممکن است مجازی و پشتی باشند، سرورهای خردکننده داده در یک مرکز داده کولو قرار می گیرند و در نتیجه یک محیط ترکیبی ایجاد می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انتخاب مرکز داده مناسب برای کسب و کار خود، به منابع رایگان ما، 10 سوالی که قبل از خرید خدمات مرکز داده برای کسب و کار خود باید بپرسید، مراجعه کنید. همچنین می توانید صفحه مرکز داده Atlantech را بررسی کنید تا ببینید آیا راه حل ما برای کسب و کار شما مناسب است یا خیر.