نماد اعتماد

NVIDIA vGPU چیست

NVIDIA vGPU بهره کامل از گرافیک سخت افزاری NVIDIA را برای راه حل های مجازی به ارمغان می آورد

NVIDIA vGPU بهره کامل از گرافیک سخت افزاری NVIDIA را برای راه حل های مجازی به ارمغان می آورد. این فناوری عملکرد گرافیکی استثنایی را برای رایانه‌های رومیزی مجازی مشابه رایانه‌های شخصی محلی هنگام به اشتراک گذاشتن یک GPU بین چندین کاربر ارائه می‌کند. همچنین امکان تجمیع چندین پردازنده گرافیکی اختصاص داده شده به یک ماشین مجازی را فراهم می کند تا بیشترین بار کاری را تامین کند.

گرافیک سرور 

NVIDIA vGPU پیشرفته‌ترین فناوری صنعت برای مجازی‌سازی شتاب سخت‌افزار واقعی GPU است تا آنها را بین چندین دسکتاپ مجازی به اشتراک بگذارد، یا آنها را برای تخصیص به یک دسکتاپ مجازی مجزا، بدون به خطر انداختن تجربه گرافیکی، به اشتراک بگذارد. NVIDIA vGPU سه نوع نرم افزار را برای فعال کردن گرافیک برای تکنیک های مختلف مجازی سازی ارائه می دهد:

  1. برنامه های مجازی GRID (GRID vApps) - طراحی شده برای ارائه برنامه های گرافیکی سریع با استفاده از RDSH
  2. GRID Virtual PC (GRID vPC)—طراحی شده برای ارائه دسکتاپ مجازی کامل با پشتیبانی از مانیتور دوگانه 4K
  3. Quadro Virtual DataCenter Workstation (Quadro vDWS)—طراحی شده برای ارائه عملکرد درجه یک ایستگاه کاری در یک محیط مجازی با پشتیبانی از نمایشگرهای چهارگانه 4K

NVIDIA Virtual Compute Server (vCS)—طراحی شده برای تسریع مجازی سازی سرور به گونه ای که محاسبات فشرده ترین حجم کاری مانند هوش مصنوعی، یادگیری عمیق و علم داده را می توان در VM اجرا کرد.

Dell EMC Ready Solutions for VDI را می توان با GPU های NVIDIA زیر پیکربندی کرد:

  NVIDIA M10 (Maxwell)—برای محیط‌های GRID vApps یا GRID vPC توصیه می‌شود، هر کارت به 32 گیگابایت فریم بافر با حداکثر بافر فریم موجود برای هر کاربر 8 گیگابایت مجهز است. Dell Technologies میزبانی حداکثر 32 کاربر ویندوز 10 در هر کارت را توصیه می کند. در حالی که برخی از تنظیمات VSAN Ready Node از سه کارت پشتیبانی می کنند، اندازه را با حداکثر دو کارت در هر گره در نظر بگیرید. هنگام استفاده از M10، سیستم هایی با حافظه کمتر از 1 ترابایت را پیکربندی کنید.
NVIDIA T4 Tensor Core—معماری تورینگ انویدیا در پردازنده گرافیکی T4 موجود است، که GPU جهانی برای جریان های کاری مرکز داده در نظر گرفته می شود. GPU T4 به اندازه کافی انعطاف پذیر است تا بتواند VDI کارگر دانش یا بارهای کاری گرافیکی حرفه ای را اجرا کند. حداکثر شش کارت GPU را به دستگاه R740xd خود اضافه کنید تا 96 گیگابایت بافر فریم گرافیکی را فعال کنید. برای مراکز داده مدرن، از این کارت در ساعات کم بار استفاده کنید تا بارهای کاری استنتاج خود را با نرم افزار NVIDIA vCS انجام دهید.
NVIDIA Quadro RTX 6000 and 8000 — RTX 6000 یا RTX 8000 مبتنی بر تورینگ را برای بهترین عملکرد گرافیکی مجازی سازی شده برای گرافیک های حرفه ای و بارهای کاری رندر انتخاب کنید. این دو پردازنده گرافیکی مشخصات مشابهی دارند، اما RTX 6000 دارای 24 گیگابایت فریم بافر گرافیکی است در حالی که RTX 8000 دارای 48 گیگابایت در هر کارت است. حداکثر سه کارت گرافیک RTX 6000 یا 8000 را به دستگاه R740xd خود اضافه کنید تا به ترتیب تا 72 گیگابایت یا 144 گیگابایت را فعال کنید.

استقرار GPU مختلط

به عنوان بهترین روش، اعضای یک کلاستر مبتنی بر VMware vSAN باید از نظر سخت‌افزار، نرم‌افزار و سیستم‌افزار یکسان یا تا حد امکان همگن باشند. این پیکربندی در درجه اول برای کاهش پیچیدگی عملیاتی و الزامات نگهداری طراحی شده است. هنگام استقرار NVIDIA vGPU و GPUهای NVIDIA مرتبط در محیط VxRail یا vSAN Ready Node، ممکن است بخواهید یا به یک محیط GPU ترکیبی نیاز داشته باشید زیرا:

  • الگوهای استفاده و بارهای کاری که بهتر با انواع مختلف GPU فیزیکی مطابقت دارند باید مورد توجه قرار گیرند.
  • نسل جدیدتری از پردازنده‌های گرافیکی NVIDIA که ارزش بیشتری به راه‌حل کلی می‌افزاید، منتشر شده است.
  • خوشه‌ای که قبلاً مستقر شده بود، دارای پردازنده‌های گرافیکی است که به پایان عمر خود رسیده‌اند و این خوشه باید برای رشد در پایگاه کاربر گسترش یابد.
  • اگر پیکربندی ترکیبی GPU اجتناب ناپذیر است، هنگام برنامه ریزی و طراحی در محیط VMware Horizon VDI، اطلاعات زیر را در نظر بگیرید:
  • GPUهای فیزیکی ترکیبی در یک گره پشتیبانی نمی شوند. یک گره محاسباتی تنها می تواند شامل یک نوع GPU فیزیکی باشد.
  • هر مدل NVIDIA GPU دارای مجموعه ای از پروفایل های NVIDIA vGPU است که منحصر به آن مدل کارت است.
  • هر پروفایل vGPU انتخاب شده به یک تصویر طلایی VMware Horizon نیاز دارد. این نیاز یک سربار اداری اضافه می کند زیرا این تصاویر طلایی باید یا به طور جداگانه نگهداری شوند یا از یک تصویر طلایی تک والد و پیکربندی های vGPU که برای هر تصویر طلایی با قابلیت vGPU مرتبط بعدی اعمال می شود، کپی شوند.
  • برای هر نمایه vGPU مرتبط باید استخرهای دسکتاپ VMware Horizon جداگانه ایجاد و نگهداری شود.
  • VMware Horizon به‌طور هوشمند میزبان‌های مناسب را برای استقرار استخر NVIDIA vGPU روی کارت‌های گرافیک NVIDIA مرتبط در یک کلاستر vSphere انتخاب می‌کند.
  • پیاده سازی VMware Horizon Cloud Pod Architecture و استفاده از حقوق جهانی برای مبهم کردن استخرهای دسکتاپ جداگانه ای که برای پشتیبانی از پیکربندی ترکیبی GPU مورد نیاز هستند را در نظر بگیرید.

گرافیک NVIDIA برای سرور اچ پی

هنگام گسترش یک کلاستر VxRail یا vSAN Ready Node با یک نوع GPU جدید، افزونگی و شکست را در نظر بگیرید. ملاحظات شما باید شامل موارد زیر باشد:

  • برای فعال کردن تعمیر و نگهداری با حداقل خرابی، دو یا چند گره با پیکربندی یکسان اضافه کنید.
  • برای گسترش توسط یک گره، که افزونگی را برای آن نوع vGPU فراهم نمی کند، از VMware Horizon Cloud Pod Architecture و VMware Horizon Just-in-Time Management Platform (JMP) استفاده کنید تا تأثیر قطعی را کاهش دهید.
  • اگر چهار یا بیشتر گره مورد نیاز است، آنها را به عنوان یک خوشه جدید مستقر کنید.

با نمایندگان حساب Dell Technologies خود مشورت کنید تا در مورد یک برنامه چرخه عمر سخت افزاری طولانی مدت که بهترین ارزش را از سرمایه گذاری و راه حل شما می گیرد بحث کنید. راهنامی پیکربندی سرور اچ پی اینجا می توانید مطالعه کنید.