نماد اعتماد

چراغ uid در سرور hp چیست

چراغ uid در سرور hp چیست؟ 

Unique Identifier: UID یا شماره شناسایی منحصر به فرد، یکی از مشخصاتی است که بر روی برچسبهای اصالت کالا درج شده و منحصرا مربوط به هر بسته کالای سلامت محور است. 

چراغ UID (Unique Identification) یک قابلیت است که در برخی از سرورهای HPE (پیشتر شناخته شده به عنوان HP) وجود دارد. این چراغ به صورت معمول در قسمت جلوی سرور قرار دارد و به کاربر اجازه می‌دهد تا سرور مورد نظر را از میان سرورهای دیگر در محیطی که چندین سرور در کنار یکدیگر قرار دارند، تشخیص دهد.

وظیفه اصلی چراغ UID این است که با روشن شدن آن، سرور مورد نظر را برجسته نماید و از سایر سرورها متمایز کند. این کار برای کاربران و مدیران سیستم مفید است، زیرا آنها می‌توانند به راحتی سرور مورد نظر را مشخص کنند، به ویژه در مواردی که تعداد زیادی سرور در یک محیط فیزیکی وجود دارد.

به طور معمول، چراغ UID دارای دکمه‌ای است که با فشار دادن آن، می‌توانید چراغ را روشن یا خاموش کنید. همچنین، نرم‌افزارهای مدیریت سرور اغلب امکان کنترل چراغ UID را از راه دور نیز فراهم می‌کنند.

بنابراین، چراغ UID ابزاری مفید برای تشخیص و مدیریت سرورها در محیط‌هایی است که تعداد زیادی سرور در کنار یکدیگر وجود دارد.

در واقع به منظور تکمیل چرخه کنترل و ردیابی در جهت اطمینان از توزیع مناسب کالاهای با اصالت، باید زیرساخت‌های اطلاعات محور نیز در این راستا به کار گرفته شوند.

با فشردن دکمه UID چه اتفاقی می افتد؟

  1. با فشردن این دکمه و رها کردن آن اتفاق خاصی نمی افتد.
  2. اما مراقب باشید چون با فشردن این دکمه و نگه داشتن آن به مدت 5 ثانیه شما اقدام به راه اندازی مجدد ILO میکنید.
  3. و این کار باعث از بین رفتن اطلاعات مربوط به ILO خواهد شد.
  4. در واقع شما ILO را میتوانید با این روش ریست کنید و ممکن است گاها به حافظه NVRAM آسیب برسانید.

هنگامی که سرور روشن نمی شود، می توان از دکمه UID برای نمایش خلاصه سلامت پیش از راه اندازی HPE ProLiant استفاده کرد. برای اطلاعات بیشتر، آخرین راهنمای کاربر HPE iLO را در وب‌سایت شرکت Hewlett Packard Enterprise ببینید.

UID در سرور به چه معناست؟

یک شناسه منحصر به فرد (UID) یک رشته عددی یا الفبایی است که با یک موجودیت واحد در یک سیستم معین مرتبط است. UID ها آدرس دهی به آن موجودیت را ممکن می سازند تا بتوان به آن دسترسی داشت و با آن تعامل داشت.

چگونه نشانگر UID خود را روشن کنم؟

می توانید نشانگر UID را به صورت زیر روشن یا خاموش کنید: بر روی نماد میزبان iLO کلیک چپ کرده و بسته به اینکه در حال حاضر خاموش یا روشن است، Turn UID Indicator On یا Turn UID Indicator Off را انتخاب کنید. یک پیام موفقیت به طور لحظه ای ظاهر می شود که عملکرد موفقیت آمیز را نشان می دهد.

وقتی دکمه UID را برای مدت کوتاهی فشار دهید چه اتفاقی می افتد؟دکمه UID روی سرور را فشار دهید. احتیاط: برای استفاده از این ویژگی، دکمه UID را فشار داده و رها کنید. نگه داشتن آن در هر زمان برای بیش از 5 ثانیه، راه اندازی مجدد زیبای iLO یا راه اندازی مجدد سخت افزاری iLO را آغاز می کند. از دست دادن داده یا خرابی NVRAM ممکن است در طول راه اندازی مجدد سخت افزار iLO رخ دهد.

چرا UID مورد نیاز است؟

پاسخ. شناسه منحصر به فرد (UID) شناسه ای است که آن رکورد خاص را از هر رکورد دیگری منحصر به فرد نشان می دهد. این اجازه می دهد تا رکورد در فهرست احضار بدون سردرگمی یا بازنویسی ناخواسته از سایر رکوردها ارجاع شود.

آیا UID شناسه کاربری است؟

با هر نام کاربری یک شماره شناسایی کاربر (UID) مرتبط است. UID کاربر نام کاربری را برای هر سیستمی که کاربر سعی می کند وارد سیستم شود شناسایی می کند. و UID کاربر توسط سیستم ها برای شناسایی صاحبان فایل ها و دایرکتوری ها استفاده می شود.

هنگامی که هر چهار LED توضیح داده شده در این جدول به طور همزمان چشمک می زنند، یک خطای برق رخ داده است.

برای اطلاعات بیشتر، به "ال ای دی های خطای برق (در صفحه 104) رجوع کنید گر LED سلامت وضعیت ضعیف یا بحرانی را نشان می دهد، سیستم IML را بررسی کنید یا از iLO برای بررسی وضعیت سلامت سیستم استفاده کنید.

برق تاسیسات وجود ندارد، برق سیم وصل نیست، منبع تغذیه نصب نشده است، قطع منبع تغذیه رخ داده است، یا کابل دکمه پاور قطع شده است.برای خرید سرور اقتصادی اچ پی کلیک کنید.