نماد اعتماد

باتری سرور از چه چیزی تشکیل شده هست

باتری سرور اچ پی از چه چیزی تشکیل شده هست

لیتوم ماده اصلی باتری سرور چیست

چرا خرید باتری سرور اینقدر گران هست 

برای خرید باتری سرور چکار باید بکنیم

باتری‌های استفاده شده در سرورها معمولاً از نوع باتری‌های لیتیوم یون یا باتری‌های لیتیوم پلیمری هستند. این باتری‌ها برای تأمین نیازهای نگهداری از سیستم و انرژی پشتیبانی در شرایطی که برق قطع شود یا در مواقع اضطراری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

لیتیوم باتری سرور چیست؟

باتری‌های لیتیوم یون (Li-ion) و لیتیوم پلیمری (Li-Po) از تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای هستند که عمر طولانی، وزن سبک، ظرفیت بالا و کارایی بالایی را ارائه می‌دهند. این باتری‌ها معمولاً در قالب‌هایی کوچک و فشرده تولید می‌شوند تا بتوانند به راحتی در داخل سرورها یا تجهیزات دیگر قرار بگیرند.

توئلید باتری سرور از لیتیوم سفید

باتری‌های سرور از لحاظ کیفیت و ایمنی بسیار حساس هستند، زیرا عملکرد صحیح سرور و اطمینان از حفظ داده‌ها در مواقع اضطراری به آنها وابسته است. بنابراین، تولید باتری‌های سرور توسط شرکت‌های معتبر و با استفاده از استانداردهای ایمنی و کیفیت بالا صورت می‌پذیرد تا امنیت و عملکرد بهینه فراهم شود.

کاربرد باتری Raid Controller در سروردر حقیقت کاربرد این باتری محافظت و ذخیره داده‌ها در حافظه پنهان است تا کاربر بتواند داده‌ها و اطلاعات مهم را بازیابی کند. بسته به ظرفیت باتری‌ها، در هنگام از دست دادن انرژی خارجی، حافظه Cache با پشتیبانی توسط باتری می‌تواند از چند ساعت تا چندین روز یکپارچگی داده‌ها را حفظ کند.

باتری سرور اچ پی از چه چیزی تولید می شود ؟

چرا لیتیوم مهم است؟ خوب، زیرا انرژی بخش زیادی از باتری های دستگاه هایی را که دنیای مدرن ما را اداره می کنند، تامین می کند. ما از باتری‌های لیتیومی در سرورها و دستگاه‌های ذخیره‌سازی و طیف وسیعی از دستگاه‌های شخصی مانند قفل ماشین از راه دور، سمعک و هاوربرد استفاده می‌کنیم.

بسیاری از ما در مورد باتری های لیتیومی به دلیل محبوبیت آنها در تلفن های همراه خود شنیده ایم. با این حال، آیا تا به حال فکر کرده اید که لیتیوم را از کجا تهیه کنیم؟

باتری سرور g9

استرالیا منبع شماره 1 سنگ معدن اسپودومن قابل استخراج است که حاوی لیتیوم است. در سال 2019 استرالیا 42000 تن سنگ معدن استخراج کرد. نزدیکترین تولیدکنندگان زیر شیلی با 18000 تن و سپس چین با 7500 تن بودند.

توجه به این نکته مهم است که مصرف جهانی برای سال 2019 حدود 57700 تن برآورد شده است و انتظار می رود تقاضا تا سال 2024 دو برابر شود.

توجه به اهمیت لیتیوم و وابستگی فزاینده ما، ممکن است نگران کمبود آن باشید. در واقع، تسلا برنامه‌هایی برای تولید لیتیوم خود برای باتری‌های خودروی خود دارد. خوشبختانه تخمین زده می شود که حدود 230 میلیارد تن لیتیوم در اقیانوس وجود دارد که تقریباً 4 برابر میزان موجود در خشکی است.

چه با استفاده از سنگ معدن استخراج شده و چه از آب اقیانوس، برای به دست آوردن لیتیوم قابل استفاده نیاز به پردازش بیشتری دارد. سه روش وجود دارد، اما دو روش اول ذکر شده نحوه تولید لیتیوم با درجه باتری را نشان می دهد:

1. اسیدشویی- سنگ معدن اسپودومن استخراج شده با محلول لیچینگ اسیدی اعمال می شود و سپس با استفاده از یک فرآیند الکتروشیمیایی، لیتیوم با درجه باتری استخراج می شود.

2. حوضچه های تبخیر- کربنات لیتیوم مایع در حوضچه های تبخیر بزرگ قرار می گیرد و اجازه می دهد تا آب شود. این روش برای تولید لیتیوم زمان زیادی می برد و در مناطقی مانند بیابان های مرتفع آمریکای جنوبی قرار دارد.

3. استخراج آب شور- آب شور حاوی لیتیوم با استفاده از روش تبادل یونی پردازش می شود که در آن لیتیوم به یک مهره یا مواد دیگر متصل می شود. سپس این مهره با اسید هیدروکلریک شسته می شود که مستقیماً کلرید لیتیوم (DLE) ایجاد می کند. لیتیوم ساخته شده دارای سختی بالاتری است و می توان آن را در مناطقی که برای حوضچه های تبخیر مناسب نیستند تولید کرد.

هنگامی که لیتیوم استخراج می شود، با اجزای دیگر مخلوط می شود تا دوغابی ایجاد شود که دو بخش اصلی یک سلول باتری به نام آند و کاتد را تشکیل می دهد.

لیتیوم بسیار واکنش پذیر است، بنابراین همیشه باید باتری های لیتیوم یونی را تعویض کنید و هرگز سعی نکنید خودتان آنها را تعمیر کنید. به همین دلیل است که محدودیت هایی برای ارسال آنها وجود دارد.

IGS طیف گسترده ای از باتری ها را برای سرورهای سازمانی و محصولات ذخیره سازی ارائه می دهد. اگر می‌توانیم به شما کمک کنیم تا باتری مناسب برای نیاز خود را پیدا کنید، لطفاً با ما تماس بگیرید.