نماد اعتماد

چیپ رم در تایوان

رم ساخت تایوان

تایوان اولین تولید کننده چیپ رم اچ پی

بزرگترین مرکز تولید چیپ اچ پی

تراشه‌ساز تایوانی محل کارخانه 5.4 میلیارد دلاری در ژاپن را انتخاب می‌کند.

منبع خبر : ویتنام نت 

برخی از کشورهای توسعه یافته صنعت تولید تراشه را به عنوان یک استراتژی امنیت ملی در نظر می گیرند.در 31 اکتبر 10، نمایندگان تایوانی تولید کننده تراشه Powerchip Semiconductor Manufacturing Corp (PSMC) و شرکت مالی ژاپنی SBI Holdings گفتند که منطقه میاگی در شمال ژاپن را به عنوان مکانی برای ساخت کارخانه ریخته گری انتخاب کرده اند. تراشه هایی به ارزش 2023 میلیارد دلار.

ساخت برد رم در تایوان

اگرچه این پروژه هنوز یارانه دولت ژاپن را دریافت نکرده است، مذاکرات در حال پیشرفت است و آخرین تعهدات از سوی تولیدکنندگان انجام شده است. تراشه تایوان در ساخت یک مرکز تولید در مقیاس بزرگ در ژاپن.
در 9 سپتامبر، یکی از نمایندگان بزرگترین تولید کننده تراشه تایوان، تولید نیمه هادی تایوان (TSMC) نیز ارزیابی های بسیار خوش بینانه ای در مورد احتمال اینکه ژاپن به عنوان یک پایگاه تولید مهم برای تایوان باشد، ارائه کرد. من

TSMC در حال ساخت یک کارخانه تراشه 8.6 میلیارد دلاری در جزیره کیوشو است که انتظار می رود در سال 2024 فعالیت کند. علاوه بر این، این شرکت همچنین قصد دارد کارخانه دومی در ژاپن بسازد، با هدف ایجاد مدل های فوق مدرن تراشه که هرگز تولید نشده اند. قبل از.

PSMC می‌گوید هدفش تولید میکروکنترلرها و تراشه‌های قدرتی است که برای مدیریت انرژی در خودروهای الکتریکی به همراه تراشه‌هایی برای هوش مصنوعی مورد نیاز است.

موسس و رئیس PSMC، فرانک هوانگ، گفت که ساختار هزینه (در تایوان و ژاپن) خیلی متفاوت نیست، که شرایط مطلوبی برای ساخت کارخانه‌ها است.

خرید چیپ برای سرور اچ پی 

یکی از مشکلات اساسی برای خرید مخصولا ت اچ پی خرید چیپ برای سرور های موجود میباشد خرید چیپ رم سرور اچ پی و فروش ان منوط به بازار میباشد.

در فاز اول 2.8 میلیارد دلاری که انتظار می‌رود در سال 2027 تکمیل شود، کارخانه ریخته‌گری تراشه‌هایی را با استفاده از فناوری‌های 40 نانومتری و 55 نانومتری با تولید ماهانه 10000 ویفر تولید خواهد کرد. 

تایوان در بهبوبه ی جنگ با چین

فاز دوم که برای تکمیل در سال 2029 برنامه ریزی شده است، فناوری تراشه های 28 نانومتری را با هدف خروجی ماهانه 40000 ویفر معرفی می کند.

PSMC و SBI Holdings برنامه های خود را برای ساخت کارخانه در 7 ژوئیه اعلام کردند و پیشنهادهای همکاری را از بیش از 2023 محل در ژاپن دریافت کردند که از جزیره هوکایدو تا کیوشو گسترش می یابد.

اخیراً ژاپن جاه طلبی دارد که صنعت تراشه را پس از یک دوره طولانی عقب ماندگی احیا کند. پس از اعمال سیاست های یارانه ای سخاوتمندانه، کشور شاهد موجی از سرمایه گذاری خارجی در پروژه های تولید تراشه است.

پیش از این، سرمایه گذاری مشترک تولید تراشه بین Rapidus و TSMC از این سیاست سود زیادی می برد.

(طبق گزارش CNBC)