نماد اعتماد

ces

ces چیست ؟

آیا زمان تغییر نام CES فرا رسیده است؟

باید CES را به خاطر دوام آن تحسین کنید. نمایشگاه Consumer Electronics در سال 1967 شروع شد، زمانی که از نمایشگاه موسیقی شیکاگو جدا شد و 17500 شرکت کننده را در اولین رویداد خود در شهر نیویورک جذب کرد. از آن زمان، این شهر از طریق شیکاگو و اورلاندو سفر کرده است، و در نهایت در اقامتگاه زمستانی خود در لاس وگاس، جایی که به ستون اصلی نمایشگاه تجاری و تقویم گردشگری سین سیتی تبدیل شده است، تثبیت شده است.

خرید سرور hp

می توان استدلال کرد که موفقیت به موفقیت رسیده است و در نتیجه شعار خود را با عنوان "قدرتمندترین نمایشگاه تجاری در جهان" معرفی کرده است. اگر این نام اشاره ای به ردپای کربن در حال گسترش نمایش باشد، ممکن است درست باشد.

انرژی زیادی برای برق رسانی به آن هکتار از وسایل الکترونیکی لازم است.

چیزی که به نظر من بسیار جالب است، تغییری است که در ترکیب محصولاتی است که تمام آن سطح زیر کشت CES را اشغال می کند. این رویداد هنوز غرق در لوازم الکترونیکی خانگی و لوازم خانگی با هر توصیفی است. با این حال، به نظر می رسد بخش رو به رشدی از فضای نمایشگاهی آن در حال تبدیل شدن به یک پارکینگ سطح بالا برای وسایل نقلیه برقی و دیجیتالی پیشرفته است. اینها از ماشین گرفته تا کمباین (انواع انبوه کشاورزی) و همچنین تراکتورها، تریلرها، و البته تراکتور-تریلرها، با نام مستعار نیمه‌ها را شامل می‌شود.

من به‌ویژه مجذوب طیف وسیع خودروهایی بودم که امسال در سالن‌های نمایشگاهی غارنشین، از کارخانه‌های دوردست در سراسر جهان، فضا را اشغال می‌کنند. این من را به این فکر واداشت که به‌طور فزاینده‌ای، CES ممکن است در ذهن بسیاری از ناظران و شرکت‌کنندگان به عنوان «نمایش خودرو و الکترونیک» مطرح شود.

در یک نام چیست؟
تعداد و تنوع خودروسازانی را در نظر بگیرید که مدل‌های جدید و کانسپت‌های خودرو را در رویداد ژانویه 2024 معرفی یا نمایش دادند. کیا، هیوندای، هوندا، فولکس واگن و دیگران تیتر خبرها شدند.

در حاشیه این سال، اکثر خودروسازان آمریکایی و بسیاری از OEM های اروپایی (تولیدکنندگان تجهیزات اصلی) که مبالغ قابل توجهی را برای نمایش خودروهای برقی جدید و وسایل نقلیه کامپیوتری خود در CES سال گذشته هزینه کردند، حضور داشتند. تصمیمات اواخر سال 2023 توسط Stellantis، Ford، GM و دیگران مبنی بر کنار گذاشتن نمایشگاه در سال 2024 باعث حیرت بسیاری در پاییز شد. با این حال، سازندگان آسیایی به سرعت این خلاء را پر کردند و بسیاری برای ورود به بازارهای داخلی در آمریکای شمالی و اروپا تلاش کردند.

سازندگان چینی EV به ویژه در نمایشگاه ژانویه 2024 فراوان بودند و در برخی موارد وسایل نقلیه ای را به نمایش گذاشتند که به همان اندازه برای سفر زمینی یا هوایی مناسب هستند:

حقیقت این است که خطوط بین خودروها و لوازم الکترونیکی مصرفی به سرعت در حال محو شدن است. بسیاری از اعلامیه‌های مربوط به خودرو در این نمایشگاه شامل نمایش روش‌های جدیدی بود که هوش مصنوعی - به ویژه قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد ناشی از الگوریتم‌های مدل زبان بزرگ (LLM) - در وسایل نقلیه منتقل می‌شود.

آماده سازی برای تهاجم EV آسیا

یکی از بهترین پنل‌هایی که در مورد این موضوع در نمایشگاه CES امسال ظاهر شد، «کدگذاری خودرو: مبتکران وسایل نقلیه نرم‌افزاری تعریف‌شده» بود که توسط مدیر تحریریه MotorTrend، Ed Loh میزبانی شد. میهمانان لوه شامل مدیر ارشد نرم افزار مرسدس، مگنوس اوستبرگ بودند که در مورد بازار رقابتی شدیدی که خودروساز آلمانی ممتاز امروز با آن مواجه است و در بازار داخلی چین با آن مواجه است، صحبت کرد.

اوستبرگ گفت: «بعضی از دوستان آمریکایی من واقعاً من را باور نمی کنند، اما این رقابتی ترین سرمایه داری است که تا زمانی که زنده بودم دیده ام. مرسدس به منظور «حرکت با سرعت محلی» برای رقابت در بازار داغ داخلی چین، تأسیسات جدیدی را در شانگهای و پکن افتتاح کرده و به دنبال مشارکت های محلی است که بتواند سریعتر از بسیاری از شرکای زنجیره تأمین سنتی مرسدس به فشارهای بازار منحصر به فرد چین پاسخ دهد. گفت.
ناکول دوگال، یکی از اعضای پانل، مدیر کل گروه خودروسازی، صنعتی و ابری کوالکام، خاطرنشان کرد که رقابت برای کسب و کار در چین، کوالکام را به یک رقیب قوی‌تر در سطح جهانی تبدیل کرده است. «از نظر میزان حرکت بازار، اشتها برای اختلال، اشتها برای آزمایش - رک و پوست کنده ما را در هر کسب و کاری که در چین شرکت کرده‌ایم قوی‌تر کرده است.

دوگال خاطرنشان کرد: این بازاری است که به شدت صادرات محور است. وندی بائر، معاون و مدیر کل خودرو و تولید خدمات وب آمازون (AWS)، با داگال موافق بود که پتانسیل صادرات خودرو چین به سرعت در حال افزایش است. او با اشاره به اعلامیه‌های AWS مبنی بر همکاری با دو شرکت سازنده اصلی خودرو چینی - BYD و SAIC - در نوامبر 2023، مشاهده کرد: "بازار [بازار] چین در حال افزایش است."

تمرکز استراتژیک خودروسازان بر چین

OEM ها «AWS را به عنوان شریک ابری استراتژیک خود در اطراف ماشین متصل خود انتخاب کرده اند تا واقعاً آن مقیاس و کارایی را افزایش دهند، و جهانی در ذهن آنهاست. بنابراین، ما سخت کار می‌کنیم تا از طریق جهانی‌سازی واقعی از مشتریان خود حمایت کنیم و از محل ما بسیار فعال است.»

جان وال، معاون ارشد و رئیس نرم افزار سیستم عامل بلادرنگ QNX (RTOS) بلک بری، گفت که انتظار دارد تعداد OEM های خودرویی که در چین فعالیت می کنند در آینده نزدیک کاهش یابد، اما فرصت ها فوق العاده است. "این یک مسابقه است" وال گفت. "سرعتی که آنها در حال توسعه هستند، ما را مجبور می کند تا منابع بسیار بیشتری را در چین قرار دهیم تا به آنها به صورت زبانی و در منطقه زمانی خدمت کنیم.

وال افزود: «امروز ما در چین بسیار بسیار موفق هستیم. این سرعت می تواند مالیات برانگیز باشد و نیاز به پاسخ سریع به نیازهای بازار دارد. وال گفت: «ما اکنون باید با تامین‌کنندگان تراشه‌های محلی کار کنیم، زیرا این چیزی است که از منظر ژئوپلیتیکی توسط مشتریان در آنجا درخواست می‌شود.

چه چیزی برای C در CES می آید؟

وال در پایان گفت: «ما باید فکر کنیم که چگونه در آینده در چین تجارت خواهیم کرد. ما می دانیم که اگر فقط یک شرکت کانادایی بمانیم، بدون هیچ گونه ریشه بومی در چین، به طور بالقوه در آینده با مشکل مواجه خواهیم شد. و این چیزی است که مرا در شب بیدار نگه می دارد.»

خرید سرور واضح است که وال تنها مدیر جهانی خودرو نیست که به تأثیرات آینده سطوح رو به رشد تولید چین فکر می کند. این باعث می‌شود این خبرنگار متعجب شود: چه کلمات دیگری که با «C» شروع می‌شوند، ممکن است در نهایت جایگزین «مصرف‌کننده» در نام CES در ادامه راه شوند؟