نماد اعتماد

چگونه یک مین برد صنعتی بهتر از یک پی سی اداری

ایا سرور های قدرتمند یا سرور های در مقایسه با پی سی ها حرفی برای گفتن دارند ایا اینگه سرور ها را با هزینه های گران قیمت میخریم ارزش و صرفه اقتصادی دارد؟

چگونه یک مین برد صنعتی بهتر از یک برد اداری است؟

آیا می توانید تفاوت بین کامپیوتر صنعتی و اداری را تشخیص دهید؟ احتمالا شما می توانید. به طور معمول، یک کامپیوتر صنعتی به عنوان یک دستگاه تخصصی با قابلیت اطمینان بیشتر توصیف می شود که برای حل وظایف مختلف صنعتی طراحی شده است.

این نوع رایانه شخصی برای کار شبانه روزی در شرایط سخت کاری در دماهای بالا یا پایین طراحی شده است.

یک کامپیوتر معمولی درجه تجاری به سادگی نمی تواند در چنین شرایطی کار کند و به سرعت از کار می افتد.

در مورد خرید سرور اچ پی  بیشتر بدانید .

 نمونه ای از کامپیوتر صنعتی کلاسیک iROBO-40615-37T2

ظاهر خارجی یک کامپیوتر صنعتی از قبل نشان می دهد که رایانه شخصی در برابر ضربه، لرزش، گرد و غبار، رطوبت و تداخل الکترومغناطیسی محافظت می شود. با این حال، هنگامی که ما در مورد اجزای داخلی صحبت می کنیم، به راحتی نمی توان تفاوت را تشخیص داد.

به نظر می رسد که همه رایانه های شخصی در داخل یکسان هستند، با اجزای یکسانی نصب شده اند: مین برد، واحد پردازش مرکزی، حافظه رم، درایوها و غیره. در واقع، واقعاً تفاوت زیادی وجود دارد و بسیار مهم است.

 در مقاله ای دیگر، فلش درایوهای صنعتی و ماژول های رم را به عنوان نمونه با تولید شرکت تایوانی Innodisk به طور کامل بررسی کرده ایم و اکنون نگاهی می اندازیم و خواهیم دید که تفاوت یک مادربرد صنعتی با مادربرد تجاری چیست و چرا لازم است. استفاده از کامپیوتر مبتنی بر برد صنعتی برای حل وظایف تولید.

چرا برای کسب و کار خود به یک کامپیوتر صنعتی نیاز دارید؟

مین برد جزء اصلی هر سیستم محاسباتی است. به لطف آن، همه اجزای مهم می توانند با یکدیگر تعامل داشته باشند و در نتیجه یک سیستم واحد را تشکیل دهند که در نهایت آن را کامپیوتر می نامیم.

چرا استفاده از کامپیوتر صنعتی در تجارت ارزش دارد؟

در اینجا پنج دلیل اصلی وجود دارد:

№1: پایه اجزای بسیار قابل اعتماد. قطعات کامپیوتر صنعتی به گونه ای طراحی و آزمایش شده اند که در سخت ترین شرایط عملیاتی مقاومت کنند. همچنین تمامی قابلیت هایی که به طور خاص برای پیاده سازی و استقرار مجموعه نرم افزاری و سخت افزاری در محیط کسب و کار و یا در حال تولید طراحی شده است نیاز به تست دارد.

یک کامپیوتر صنعتی به طور پیش فرض برای کارکرد 24 ساعته در 7 روز هفته طراحی شده است.

№2: دوام. در شرایطی که یک رایانه شخصی تجاری بیش از حد گرم می شود یا به سادگی از کار کردن خودداری می کند، یک رایانه شخصی صنعتی می تواند به راحتی از عهده این کار برآید، به لطف پایه مؤلفه قابل اعتماد یک رایانه شخصی صنعتی، که دامنه دمای عملیاتی آن افزایش یافته است و ساخت یک رایانه را ممکن می کند.

سیستم بدون خنک کننده فعال (پنکه) که به نوبه خود به معنای حذف هرگونه امکان ورود گرد و غبار به داخل شاسی رایانه شخصی است. طول عمر رایانه های صنعتی بسیار بیشتر از مدل های تجاری قابل مقایسه است. علاوه بر این، در ساخت کامپیوترهای صنعتی از مواد باکیفیت استفاده می شود که بادوام و طولانی مدت هستند.

№3: پشتیبانی طولانی مدت. پایه اجزای مورد استفاده در کامپیوترهای صنعتی به طور متوسط به مدت 15 سال پشتیبانی می شود. همچنین، اغلب می تواند از اتصال دستگاه قدیمی یا برنامه های نرم افزاری قدیمی پشتیبانی کند.

№4: محدوده قدرت گسترده. ولتاژهای مختلف منبع تغذیه در یک شبکه شرکت می تواند اتصال کامپیوترها را دشوار کند، به آداپتورهای برق اضافی نیاز دارد و هزینه کلی را افزایش می دهد. برای حل این مشکل، بسیاری از کامپیوترهای صنعتی دارای محدوده ولتاژ ورودی گسترده ای از 9 VDC تا 48 VDC و مدارهای حفاظت از توان اضافی هستند.

№5: انعطاف پذیری پیکربندی. انتخاب گسترده ای از گزینه های I/O، رابط ها و لوازم جانبی به یک راه حل صنعتی مبتنی بر PC اجازه می دهد تا طیف گسترده ای از نیازها را برآورده کند.

تفاوت بین مین برد صنعتی و اداری چیست؟

تا همین اواخر، بازارهای برد اصلی صنعتی و تجاری بین تولیدکنندگان تقسیم می شد. بزرگترین تولیدکنندگان Asus، MSI و Gigabyte فقط به تولید بردهای اصلی تجاری مشغول بودند، همه اینها به این دلیل است که بردهای صنعتی معمولاً در دسته های کوچک در تعداد 100-1000 قطعه تولید می شوند و حداقل چرخه عمر 5 تا 20 سال را پشتیبانی می کنند.

از طرف دیگر تابلوهای تجاری در دسته های بزرگ تولید می شوند و پس از 1-2 سال متوقف می شوند. تولید کنندگان بردهای صنعتی همچنین می توانند یک برد سریال را سفارشی کنند و سپس آن را در دسته های کوچک تولید کنند که تولید کنندگان بردهای تجاری نمی توانند.

با این حال، طی چند سال گذشته، وضعیت تغییر کرده است. تولیدکنندگان بردهای تجاری شروع به عرضه مین بردهای صنعتی تحت برندهای خود کردند: MSI IPC، ASRock Industrial، GIGAIPC، و AAEON (Asus). هنوز مشخص نیست که این چگونه بر ویژگی های برد اصلی تأثیر می گذارد، اما می توان گفت که گزینه های انتخاب برای مصرف کنندگان نهایی گسترش یافته است.

پی سی در مقایسه با سرور 

 مقایسه بصری یک برد تجاری ATX (سمت چپ) با یک برد صنعتی AIMB-787 (راست) با پشتیبانی از نسل دهم پردازنده Intel Core

آیا مین برد صنعتی مزیت دیگری نسبت به اداری دارد؟ البته، و در اینجا لیستی از مهمترین آنها آورده شده است:

پایه قطعات با کیفیت بالا مین بردهای صنعتی برای کار شبانه روزی در یک محیط صنعتی طراحی شده اند. قطعات برای بردهای صنعتی مشخصات بالاتری نسبت به اداری دارند. به عنوان مثال، خازن های برد صنعتی طوری طراحی شده اند که در محدوده دمایی وسیع تری کار کنند و طول عمر بیشتری نسبت به خازن های برد تجاری دارند.

عمر طولانی و پشتیبانی. حداقل عمر یک مین برد صنعتی به طور متوسط 5 سال است. نگهداری خدمات و در دسترس بودن چنین کارت هایی برای خرید به طور متوسط به 15 سال می رسد، برخلاف کارت های تجاری که طی 1 تا 2 سال منسوخ می شوند.

سفارشی سازی به درخواست مشتری سازندگان برد اصلی صنعتی این امکان را دارند که بردها را بر اساس مدل استاندارد سفارشی سازی/توسعه دهند، حتی برای مقادیر کم. علاوه بر این، تولیدکنندگان می توانند نمونه ای را برای آزمایش در اختیار مشتری قرار دهند که تولیدکنندگان بردهای تجاری نمی توانند آن را ارائه دهند.

پشتیبانی از رابط قدیمی به دلیل طولانی بودن دوره تولید و پیکربندی‌های متنوع، بردهای صنعتی همچنان از رابط‌های قدیمی مانند LPT (کانکتور موازی، پورت چاپگر) یا اسلات ISA پشتیبانی می‌کنند.

پشتیبانی از نرم افزارهای قدیمی اگر یک راه حل تخصصی نرم افزاری و سخت افزاری برای یک کار خاص بر اساس یک برد صنعتی طراحی شده باشد، دیگر نگران نباشید که چند سال دیگر به دلیل قطع یا قطع شدن برد، نرم افزار را دوباره طراحی کنید. برای سفارش موجود نیست

طراحی منحصر به فرد و عوامل فرم. مین بردهای صنعتی دارای فاکتورهای شکل خاصی هستند که ممکن است در بخش تجاری یافت نشوند. به عنوان مثال، رایانه هایی با تعداد زیادی اسلات توسعه بر پایه بردهای PICMG 1.3 هستند. همچنین عوامل شکل بسیار منحصر به فردی وجود دارد، به عنوان مثال، PCISA. بردهای پردازنده PCISA همزمان دارای دو باس هستند: PCI و ISA. چنین بردهایی فقط توسط شرکت تایوانی iEi تولید می شود.

برد پردازنده PICMG 1.3 در برد توسعه غیرفعال نصب شده است

استفاده تجاری از چیپست اکثر مین بردهای صنعتی مبتنی بر چیپست های سری Q اینتل هستند که به طور خاص برای بازار شرکت ها طراحی شده اند. چیپست های سری Q اینتل عملکرد بالا را با امنیت و ظرفیت های مدیریتی پیشرفته ترکیب می کنند. Mainboard های مبتنی بر چیپست های AMD کمتر رایج هستند. همچنین بخش جداگانه ای از بازار را مین بردهای مبتنی بر پردازنده های مشابه ARM اشغال کرده اند. این تابلوها برای کارهای خاص طراحی شده اند.

نمونه ای از تابلوهای صنعتی با فاکتورهای مختلف

نتیجه
بر اساس تفاوت های فوق بین مین برد صنعتی و تجاری، مشخص می شود که یک کامپیوتر اداری معمولی قادر به حل وظایف تولید در شرایط سخت عملیاتی نخواهد بود، در حالی که یک کامپیوتر مبتنی بر مین برد صنعتی می تواند برای چندین دهه کار کند. در حالت 24/7، حتی در دمای زیر صفر. یک برد صنعتی در عرض یک سال به EOL نمی رسد و اگر مشتری نیاز به سفارشی سازی آن، گسترش عملکرد و پشتیبانی از رابط های قدیمی داشته باشد، سازنده می تواند چنین بردی را حتی در مقادیر کم تولید کند.

همیشه می توانید یک مین برد صنعتی یا یک کامپیوتر صنعتی آماده برای هر کاری را در کاتالوگ IPC2U پیدا کنید.

 لینک های زیر بسیار مفید برای مطالعه میباشدو میتوانید برای اطلاعات بیشتر مطالعه کنید.

  1. انواع پردازنده در سرور G10 PLUS
  2. باتری سرور اچ پی - باتری رید کنترلر سرور
  3. کنترلر های 24 گیگ سرور های G10 PLUS
  4. ابزار برای انتخاب هارد دیسک و حافظه...
  5. ماینینگ ریگ