نماد اعتماد

افزونگی شبکه چیست

افزونگی شبکه

در این مقاله در مورد افزونگی شبکه های داخلی و بیرون سازمانی با هم صبحت خواهیم کرد و خواهیم گفت که ایا افزونگی های درون سازمانی با برون سازمانی چه تفاوت هایی داد.

افزونگی یک عنصر حیاتی در هر شبکه و برنامه صنعتی است. تجهیزات صنعتی و فرآیندهای تکنولوژیکی را در برابر خرابی غیرمنتظره محافظت می کند و خدمات بدون وقفه را برای مشتریان ارائه می دهد.

امروزه، فناوری اختصاصی u-Ring برای کاربردهای صنعتی به شدت توصیه می‌شود، زیرا می‌تواند زمان بازیابی سریع‌تری نسبت به هر پروتکل STP داشته باشد.

قیمت سرور اینجا می توانید چک کنید.

فناوری u-Ring چیست؟

u-Ring یک فناوری افزونگی اختصاصی است که از 250 واحد در یک توپولوژی حلقه پشتیبانی می‌کند و می‌تواند مسیرهای اضافی را در عرض 10 میلی‌ثانیه در صورت بروز خرابی پیوند، به خدمت بیاورد. در مقایسه با پروتکل درخت پوشا، u-Ring زمان بازیابی سریع‌تری را در شبکه به دست می‌آورد و در معماری شبکه انعطاف‌پذیرتر و مقیاس‌پذیرتر است.

بنابراین، فناوری u-Ring:

• تا 250 واحد را در یک توپولوژی حلقه پشتیبانی می کند،
• مسیرهای اضافی را در عرض 10 میلی ثانیه در صورت بروز خرابی پیوند وارد سرویس کنید.

u-Ring چگونه کار می کند؟

فناوری افزونگی u-Ring به طور خودکار حلقه Master را شناسایی می کند و سپس یک پورت در دستگاه Master را برای اهداف پشتیبان مسدود می کند. هنگامی که قطع اتصال در شبکه تشخیص داده می شود، u-Ring می تواند پورت های پشتیبان را به حالت "Forwarding" بازگرداند، بنابراین بخش قطع شده می تواند با کل شبکه ارتباط برقرار کند.

افزونگی شبکه 

3 نوع توپولوژی u-Ring

u-Ring از 3 نوع حلقه پشتیبانی می کند:

• 1 - u-Ring;
• 2- u-Chain;
• 3 - توپولوژی زیر حلقه.

خرید سرور اچ پی

1. نوع u-Ring در توپولوژی حلقه بسته استفاده می شود و تمام دستگاه های داخل این حلقه باید از فناوری افزونگی u-Ring پشتیبانی کنند.

2. نوع u-Chain زمانی استفاده می شود که دستگاه های پشتیبانی شده از u-Ring با تجهیزات یا شبکه ای که از فناوری افزونگی u-Ring پشتیبانی نمی کنند ارتباط برقرار کنند.

3. Sub-Ring در یک حلقه باز استفاده می شود و فقط یک گره دارد. در توپولوژی شبکه، نوع Sub-Ring باید با نوع u-Ring یا نوع U-Chain وجود داشته باشد. هیچ دستگاه شخص ثالثی در این نوع حلقه استفاده نمی شود.

الگوریتم فناوری افزونگی u-Ring (برای توپولوژی u-Ring):

1. تعریف دستگاه "Master".

Master تصمیم می گیرد که کدام بخش به عنوان یک مسیر پشتیبان عمل کند (با این حال، Master تعریف شده توسط کاربر نیز پشتیبانی می شود). اگر چندین دستگاه تنظیم شده باشد یا هیچ دستگاهی در یک حلقه روی Master تنظیم نشده باشد، پروتکل افزونگی u-Ring به دستگاه دارای بزرگترین آدرس MAC وضعیت Master اختصاص می دهد.

2. مسدود کردن یک پورت

پورت با شماره پورت بالاتر در دستگاه Master مسدود شده است. سوئیچ پورت پشتیبان را مسدود می کند و انتقال در مسیر اصلی انجام می شود.

3. تعیین خرابی لینک یا سوئیچ

اگر پیوند فیزیکی یا اتصال در حلقه قطع باشد، وضعیت مسیر پشتیبان از "مسدود" به "ارسال" تغییر می کند.

4. تغییر به مسیر پشتیبان

شبکه به طور معمول با استفاده از مسیر اضافی کار می کند.
دستگاه هایی با فناوری افزونگی u-Ring:

سوئیچ های IPS-803/IPS-G803 برای پست های برق

این سوئیچ ها برای برآوردن نیازهای پست ها و نیروگاه ها طراحی شده اند و به طور کامل با الزامات IEC 61850-3 و IEEE 1613 مطابقت دارند. این سوئیچ ها که در ریل ناهموار DIN یا محفظه قابل نصب روی دیوار با دامنه دمای عملیاتی گسترده از -40 درجه سانتیگراد تا +85 درجه سانتیگراد قرار دارند، برای هر محیط خشن دیگر نیز مناسب هستند.

سوئیچ های مدیریت شده FE EN 50155

این سری از سوئیچ های صنعتی با استانداردهای EN 50155 و EN50121-4 برای ترافیک راه آهن مطابقت دارند و انتقال اترنت پایدار و قابل اعتماد را ارائه می دهند. اتصالات قابل اعتماد نیز توسط گواهینامه های EMS، ایمنی، سقوط آزاد، شوک و لرزش تضمین شده است.

سوئیچ های اترنت سریع و گیگابیتی با مدیریت صنعتی

سوئیچ‌های اترنت سریع و گیگابیتی با مدیریت صنعتی ترکیبی متفاوت از پورت‌های اترنت فیبر و مسی برای محیط‌های سخت و کاربردهای صنعتی طراحی شده‌اند. آنها دارای گواهینامه های زیادی هستند، مانند FCC Part 15 Subpart B Class A، CE EN55022 Class A EMI و گواهینامه EMS که محافظت بهتر در برابر صاعقه های غیرمنتظره، ESD یا نوسانات برق را تأیید می کند.

علاوه بر این، آنها دارای گواهینامه های EN50121-4 Railway Traffic، EN61000-6-2 و EN61000-6-4 محیط صنعتی سنگین، شوک، سقوط آزاد و لرزش IEC60068-2-27، IEC60068-2-32، گواهینامه IEC60. برخی از مدل‌ها از همگام‌سازی SyncE و IEEE 1588 PTP v2 پشتیبانی می‌کنند و همچنین دارای محدوده دمای عملیاتی گسترده (40- تا 75 درجه سانتیگراد) هستند.

سوئیچ های PoE سریع اترنت مدیریت صنعتی و PoE گیگابیتی

علاوه بر مشخصات صنعتی قوی، این مدل از سوئیچ های صنعتی دارای چندین پورت PoE هستند و از عملکردهای پیشرفته مدیریت PoE پشتیبانی می کنند.