نماد اعتماد

طیف کاملی از تجهیزات برای اینترنت اشیاء صنعتی (IIoT)

تجهیزات برای اینترنت اشیاء صنعتی (IIoT)

یکی از کالاهای اساسی که برای ارتباط بین اشیا سنیور های و تابلو ها با اینترنت بسیار مهم هست همین قیمت سرور میباشد که برای تهیه ان باید قیمت انواع سرور اچ پی را داشته باشید.

اینترنت صنعتی اشیا (IIoT) مفهومی است که امکان ادغام دستگاه های صنعتی مختلف مانند سنسورها، سنج ها یا تجهیزات را در یک شبکه واحد با استفاده از شبکه اینترنت فراهم می کند. ICP2U طیف گسترده ای از راه حل ها را برای پیاده سازی اینترنت اشیاء صنعتی ارائه می دهد که برای شاخه های مهندسی قدرت، حمل و نقل، اتوماسیون صنعتی و بسیاری از کاربردهای دیگر مناسب است.

IIoT چیست ؟

در زمینه بازار مدرن، همیشه در حال تغییر و اغلب ناپایدار، فناوری معرفی شده IIoT به شرکت ها کمک می کند تا هم تصمیمات صحیحی اتخاذ کنند که سودآوری تولید را بهبود می بخشد و هم ریسک را کاهش دهد، در نتیجه سود را افزایش داده و به گسترش تجارت کمک می کند.

چرا به اینترنت صنعتی اشیا نیاز داریم؟

اینترنت صنعتی اشیا تصویر سنتی تعامل بین انسان و ماشین را تغییر می دهد. ترکیبی از جمع آوری داده ها از طریق اینترنت و تجزیه و تحلیل، نگاه جدیدی به بهبود کارایی و بهینه سازی فرآیندهای تجاری می دهد.

نمونه هایی از اجرای موفق اینترنت صنعتی

تعمیر و نگهداری موتورهای جت

 شرکت جنرال الکتریک از اینترنت اشیا برای نگهداری پیشگیرانه موتورهای جت و پیش بینی خرابی های احتمالی قبل از آشکار شدن آنها استفاده می کند. علاوه بر این، داده های پرواز نظارت شده امکان به حداقل رساندن مصرف سوخت و افزایش راندمان را فراهم می کند.

سرویس 1.2 میلیون آسانسور

ThyssenKrupp Elevator بیش از 1.2 میلیون آسانسور را در سراسر جهان خدمات رسانی می کند. فرصت نگهداری پیشگیرانه که با استفاده از فناوری اینترنت اشیا مایکروسافت پیاده سازی شده است، حداکثر میانگین زمان بین خرابی ها را تضمین می کند. این شرکت قبلاً در مورد کاهش تعداد درخواست های خدمات مشتری گزارش داده است.

نظارت بر پمپ های وکیوم خشک

 شرکت تولید نیمه هادی تایوان یک تولید کننده نیمه هادی پیشرو است که سیستمی برای نظارت بر زمان واقعی پمپ های خلاء خشک ساخته است که بازده کار را بهبود بخشیده و هزینه های کلی تولید را 30 میلیون کاهش داده است.

اینترنت صنعتی اشیا (IIoT)

در نهایت، اینترنت صنعتی اشیا (IIoT) تصویر جامع تری از وضعیت فعلی و کارایی تجهیزات به شرکت ها ارائه می دهد، به کاهش زمان توقف برنامه ریزی نشده ظرفیت های تولید کمک زیادی می کند و سالانه میلیون ها دلار صرفه جویی می کند.

پروتکل ها و پلتفرم های سخت افزاری برای اینترنت اشیاء صنعتی (IIoT)

پروتکل های متعددی برای مدیریت دستگاه های مختلف در محیط صنعتی اعمال می شود. آنها عبارتند از Modbus، Profibus، EtherCAT و دیگران. با این حال، در محیط IIoT، پروتکل MQTT بسیار گسترده شد. برای اینکه بدانید پروتکل MQTT چگونه کار می کند، چه مزایایی دارد و چرا در IIoT استفاده می شود، مقاله: MQTT چیست و چرا در IIoT به آن نیاز داریم؟ شرح پروتکل MQTT

تجهیزات اینترنت اشیاء صنعتی (IIoT) که شرکت IPC2U می تواند به شما ارائه دهد:
کنترلر اینترنت اشیا قابل برنامه ریزی تحت وب
یک کنترلر قابل برنامه ریزی تحت وب با قابلیت ادغام با سیستم های ابری اینترنت اشیا با استفاده از پروتکل MQTT. کنترلر از یک کلاینت MQTT برای تعامل با کارگزاران محلی و ابری MQTT استفاده می کند.

توابع آن عبارتند از: انتشار داده ها، جمع آوری داده ها از کارگزاران خارجی MQTT و مدیریت دستگاه های متصل به کنترل کننده هنگام دریافت دستورات MQTT.

از این رو، می تواند نقش یک دروازه بین دستگاه های متصل به آن و سیستم های ابری را ایفا کند.

WISE-5231 توسط ICP DAS

  • CPU 32 بیتی ARM
  • 1x اسلات microSD (پشتیبانی از کارت حافظه تا 32 گیگابایت)
  • 1x 10/100/1000 اترنت
  • 2x RS-232، 2x RS-485، پشتیبانی از بردهای XV، پشتیبانی از ماژول های I/O راه دور I-7000, M-7000, tM, (P)ET-7000, (P)ET-7200, WISE-7000 ، دستگاه های WF-2000، LC، SC، DL، سری IR و Modbus RTU Slave از یک سازنده شخص ثالث
  • منطق IF-THEN-ELSE
  • ساعت واقعی RTC
  • پشتیبانی از پروتکل ها: Modbus RTU/TCP، DCON، SNMP v2c، CGI
  • محدوده وسیع ورودی برق
  • دمای عملیاتی از -25 تا +75 درجه سانتیگراد است

ماژول های ورودی/خروجی از راه دور

ماژول‌های ورودی/خروجی راه دور WISE-4000 از شرکت Advantech امکان جمع‌آوری ضبط‌های حسگر، وضعیت کانال ورودی/خروجی و سپس انتقال آن‌ها به سطح بالایی، یعنی به کنترل‌کننده‌ها یا سیستم‌های SCADA را می‌دهند.

  1. 7dac2f0c6fd766c2df3e96dbe2cb2847.jpg
  2. سری WISE-4000 | LAN توسط Advantech
  3. 1x IEEE 802.3u 10/100Base-T(X)
  4. تایمر 3 لایه نگهبان (سیستم - 1.6 ثانیه، ارتباطی، قابل برنامه ریزی)
  5. RTC
  6. پشتیبانی از پروتکل ها: TCP/IP، UDP، HTTP، HTTPS، DHCP، ARP، SNTP، Modbus TCP
  7. پشتیبانی از RESTful Web API در فرمت JSON
  8. ثبت کننده داده با مهر زمانی (حداکثر 10000 رکورد)
  9. آپلود داده ها در Dropbox یا Baidu
  10. دمای عملیاتی بین -40 تا +70 درجه سانتیگراد است
  11. WISE-4051 دارای یک پورت RS-485 است که می تواند برای نظرسنجی حداکثر 32 دستگاه Modbus RTU استفاده شود.

سری WISE-4000 | Wi-Fi توسط Advantech

  1. WLAN: 802.11b/g/n
  2. حالت‌های WLAN: AP و ایستگاه/زیرساخت محدود
  3. امنیت WPA2
  4. پشتیبانی از پروتکل ها: TCP/IP، UDP، HTTP، HTTPS، DHCP، ARP، SNTP، Modbus TCP
  5. پشتیبانی از RESTful Web API در فرمت JSON
  6. ثبت کننده داده با مهر زمانی (حداکثر 10000 رکورد)
  7. آپلود داده ها در Dropbox یا Baidu
  8. RTC
  9. آنتن قابل جابجایی
  10. دمای عملیاتی از -25 تا +70 درجه سانتیگراد است

ماژول‌های ورودی/خروجی گسسته سری MQ-7000 از ICP DAS دارای یک کلاینت MQTT تعبیه‌شده هستند که امکان انتقال وضعیت کانال‌ها و مدیریت آن‌ها را از طریق یک پروتکل MQTT فراهم می‌کند.

سری MQ-7000 توسط ICP-DAS

  • 8 ورودی گسسته (کنتاکت خشک یا کنتاکت برق خارجی)
  • 8 خروجی مجزا (کلکتور لخت (NPN/PNP)
  • پشتیبانی از پروتکل MQTT نسخه 3.1.1
  • تایمر داگ دوبل
  • رابط وب داخلی
  • محفظه فلزی
  • دمای عملیاتی از -25 تا +75 درجه سانتیگراد است

با سرور HP به اینترنت اشیا (IoT) متصل شوید

اینترنت اشیا فرصت‌های جدیدی را برای به دست آوردن فهم بیشتر از افراد، مکان‌ها و دارایی‌های مرتبط ارائه می‌دهد.

برای استفاده حداکثری از این فرصت‌ها در اقتصاد دیجیتال امروزی، به یک رویکرد جامع برای شبکه، محاسبات، مدیریت داده و امنیت نیاز دارید. با پشتیبانی HPE نسبت به اکوسیستم IoT خود دید و بینش به دست آورید.

دروازه های IIoT

دروازه‌های اینترنت اشیا برای جمع‌آوری داده‌ها از دستگاه‌های پایانه از طریق پروتکل‌های صنعتی و انتقال آنها به ابر برای تجزیه و تحلیل و نظارت بیشتر طراحی شده‌اند.
770f7b623f21705d44c0bf75c71fec7c.jpg
UA-5231 توسط ICP-DAS

UA-5231 توسط ICP-DAS

UA-5231 بر اساس یک پردازنده با معماری RISC AM3352 720 مگاهرتز، سیستم عامل Linux 3.2.14 طراحی شده است. عملکردهای آن شامل کسب و پردازش اطلاعات از دستگاه های راه دور متصل شده از طریق اترنت یا پورت های سریال، سرور IIoT و کنترل PID است.

سرور داخلی OPC UA و خدمات پروتکل MQTT از پروتکل های صنعتی مختلف پشتیبانی می کنند. این دروازه دارای مصرف برق کم و محفظه فشرده است، به طوری که می توان آن را در مناطقی با فضای محدود نصب کرد.

MXE-101i توسط ADLink

رایانه جاسازی شده با عملکردهای دروازه اینترنت اشیا. این بر اساس CPU Intel Quark SoC X1021 طراحی شده است، تحت سیستم عامل Wind River کار می کند و از راه حل های Intel IoT Gateway پشتیبانی می کند. نرم افزار تعبیه شده Edge Pro راه اندازی یکپارچه سازی دستگاه را در یک سیستم ابری تسهیل می کند و سرعت توسعه برنامه را افزایش می دهد.

NIO-50 توسط NEXCOM

این دروازه اجازه می دهد تا دستگاه هایی را که تحت پروتکل های Modbus TCP/IP، Modbus RTU و Modbus ASCII کار می کنند متصل کرده و داده های به دست آمده را از طریق Wi-Fi یا LAN به یک سرویس ابری از طریق پروتکل MQTT برای تجزیه و تحلیل بیشتر انتقال دهند.

سری NIO-100 توسط NEXCOM

NIO-100 داده‌ها را از دستگاه‌های ترمینال از طریق رابط‌های RS-232/485/DIO به دست می‌آورد و با استفاده از 3G، Wi-Fi یا اترنت به ابر منتقل می‌کند.

نرم افزار دروازه شامل سیستم به روز شده Node Red است که اجازه می دهد تا رفتار دستگاه را با جابجایی واحدهای عملکرد موجود، پیکربندی و اتصال آنها به یکدیگر تنظیم کنید. در صورت لزوم، کاربر می تواند واحد عملکرد خود را ایجاد کند.

سری UC-8100-LX-CG توسط MOXA

رایانه جاسازی شده با پشتیبانی از نرم افزار MOXA ThingsPro که انتقال داده ها را از دستگاه های میدانی به ابر تسهیل می کند.

پلتفرم های IIoT

پلتفرم‌های رایانه‌ای برای اینترنت اشیا، تبادل داده بین دستگاه‌های پایانه و یک فضای ذخیره‌سازی ابری را فراهم می‌کنند. پلتفرم‌های اینترنت اشیا از انواع مختلفی از ارتباطات پشتیبانی می‌کنند و می‌توانند به راحتی در تأسیسات تولید، در حوزه‌های صنعتی، سیستم‌های نظارتی، برنامه‌های اتوماسیون استفاده شوند.

سری tBOX300 توسط AXIOMTEK

کامپیوترهای تعبیه شده tBOX برای حمل و نقل خودرو و راه آهن قادر به کار در دمای -40 درجه سانتیگراد هستند. در برابر لرزش و افت ولتاژ مقاوم هستند.

eBOX560-300-FL توسط AXIOMTEK

کامپیوترهایی با محفظه جامد با ویژگی های ضد لرزش و محافظت در برابر ضربه. آنها در معرض آزمایش جامع هستند و با سطح بالایی از تحمل خطا مشخص می شوند

ICO300 توسط AXIOMTEK

کامپیوترهای Axiomtek قابل اعتماد با نسبت کیفیت به قیمت عالی، از پردازنده های مولد و کارآمد اینتل اتم و مجموعه بهینه رابط های ورودی/خروجی استفاده می کنند.

سری rBOX توسط AXIOMTEK

محفظه آلومینیومی، IP30، محدوده دمایی طولانی، ایزوله ورودی/خروجی، افزونگی منبع تغذیه و انطباق با EN/МЭК به کاربر این امکان را می‌دهد تا دستگاه‌های سری rBOX را با موفقیت در شرایط عملیاتی سخت استقرار دهد.

IFB122 توسط AXIOMTEK

سیستم بدون فن، بر اساس پردازنده iMX6UL RISC از Axiomtek. ویژگی های کامپیوتر شامل رابط های ضروری برای اتصال یک کامپیوتر با دنیای خارج است. این دستگاه با قیمت استثنایی مشخص می شود.

سنج CO، CO2، دما و رطوبت با پشتیبانی از پروتکل MQTT. داده‌های دستگاه اندازه‌گیری را می‌توان با استفاده از یک نرم‌افزار رایگان ویندوز یا یک برنامه کاربردی برای iOS یا Android به‌صورت بلادرنگ به‌دست آورد.

 سری DL-300 توسط ICP-DAS

ماژول اندازه گیری دما، رطوبت، غلظت CO با تجسم و ثبت اطلاعات، پروتکل های RS485، Ethernet، PoE، DCON، Modbus RTU، Modbus TCP.

  • دستگاه را می توان با استفاده از یک رابط وب تعبیه شده، یک صفحه نمایش لمسی و همچنین با استفاده از ابزار DCON پیکربندی کرد.
  • گیج دارای سیستم هشدار است: هنگامی که پارامترهای تنظیم شده (دما، CO/CO2، رطوبت) نادیده گرفته می شوند، نشانگر هشدار روی دستگاه خاموش می شود، هشدار صوتی روشن می شود و رله بسته می شود. عملکرد دیتا لاگر اجازه می دهد تا وضعیت پارامترها را ثبت کنید (تا 450000).

دکتر اچ پی مرکز تخصصی فروش سرور های اچ پی ای میباشد و با تماس بگیرید.