نماد اعتماد

اتاق سرور اچ پی

محل نگهداری سرور های اچ پی

شرایط لازم باری نگهداری سرور hp باید شرایط بسیار خوب و مناسبی داشته باشد و سروربتواند به راحتی تمام حنک کنندگی خود را انجام بدهد سرور های خنک ریستارت نمی شوند و همچنان می توانند بهترین کارای را بری بار های سنگین کاری داشته باشند.

اتاق سرور اچ پی برای خانه یا کسب و کار شما بدون شک مهم ترین اتاقی است که باید از آن مراقبت کنید. اتاق‌های سرور ممکن است گهگاه با محصولات جدید که جایگزین محصولات قدیمی می‌شوند، تغییر چهره پیدا کنند، اما آنچه در اتاق سرور خود نیاز دارید، به طور کلی بخشی از یکی از یازده دسته زیر باقی می‌ماند.

اتاق سرور hp

هدف اتاق سرور ایجاد محیطی است که در آن سرورهای شما و در نهایت داده های شما محافظت و به صورت ایمن ذخیره شوند. شرکت‌ها در بسیاری از سناریوهای ذخیره‌سازی و حفاظت از داده‌ها قوانینی دارند که باید رعایت کنند، اما اتاق‌های داده کوچک می‌توانند سازگاری کمتری داشته باشند. اگر در حال شروع هستید، این لیستی از موارد ضروری را در نظر بگیرید.

11 مورد ضروری برای هر اتاق سرور

جدای از پاسخ واضح سرورها، روترها، سوئیچ ها و کابل کشی، موارد ضروری برای اتاق سرور شما وجود دارد، به خصوص اگر می خواهید خودتان از آن پشتیبانی کنید. محصولات خاصی که انتخاب می کنید باید با نیازهای خاص کسب و کار شما مطابقت داشته باشد.
1. امنیت فیزیکی و دسترسی کنترل شده

یکی از اهداف اتاق سرور، قفل کردن دسترسی به سرورها و محتویات آنهاست. همیشه نیاز به درب قفل شده با دسترسی کنترل شده به اتاق سرور شما وجود خواهد داشت.

داشتن فضای مشترک اتاق سرور با یک دفتر اداری توصیه نمی شود. علاوه بر خطری برای دسترسی به داده ها، انسان ها و آلاینده های آنها ممکن است مشکلاتی در تجهیزات ایجاد کنند. ایمن نگه داشتن اتاق سرور شما از نظر فیزیکی ضروری است و گاهی اوقات قانوناً مورد نیاز است.

توجه: اگر نگران دسترسی در مواقع اضطراری هستید، رویه ای برای دسترسی اضطراری در ساعات غیرفعال یا زمانی که دارندگان کلید حضور ندارند ایجاد کنید و به افرادی که از آن ساختمان استفاده می کنند آموزش دهید.
2. نظارت و کنترل های محیطی

نظارت بر محیط زیست برای ایمن نگه داشتن تجهیزات شما از آسیب یا تخریب ضروری است. خطرات طبیعی می تواند تجهیزات را خراب کند، که می تواند هزینه بر باشد، بنابراین نظارت بر اتاق سرور شما می تواند یک مشکل زیست محیطی را از ایجاد مشکل مطلع کند یا از آن جلوگیری کند. نظارت ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  •      نظارت بر دما و تهویه مطبوع که فقط به آن اتاق اختصاص داده شده است (بنابراین هیچ کس دما را تغییر نمی دهد)
  •      مانیتورهای رطوبت
  •      آشکارسازهای رطوبت برای نشت آب، ترکیدگی لوله ها و سیل
  •      هشدار کاهش اکسیژن یا مانیتور ایمنی کم اکسیژن
  •      دوربین هایی برای تایید وضعیت اتاق از راه دور قبل از ورود

3. جریان هوا و تهویه

خنک کننده اتاق سرور به تهویه و جریان هوای مناسب نیاز دارد تا از گرم شدن بیش از حد تجهیزات شما جلوگیری کند و آن را مطابق انتظار حفظ کند. دمای بیش از حد اتاق سرور می تواند باعث از کار افتادن تجهیزات به دلیل چیزی به سادگی ذوب اپوکسی در حرارت بالاتر از حد مجاز خود شود، بنابراین حرکت هوا می تواند تجهیزات شما را عملکردی نگه دارد.

دمای مناسب اتاق سرور چقدر است؟

برنامه ریزی کنید که اتاق را بین 59 درجه فارنهایت و 89.6 درجه فارنهایت نگه دارید و انتهای پایینی محدوده توصیه می شود. رطوبت نیز باید به حداقل برسد.

برنامه ریزی جریان هوا همچنین می تواند گرد و غبار و زباله ها را از تجهیزات و اکسیژن شما در یک فضای بسته که ممکن است شخصی در آن کار می کند دور نگه دارد.
4. فناوری ایمن سیستم های اطفاء حریق

سیستم های اسپرینکلر سنتی و اطفاء حریق آب می تواند سرورها و تجهیزات الکترونیکی شما را از بین ببرد. داشتن کپسول های آتش نشانی درجه بندی شده برای الکترونیک ممکن است داده های شما را ذخیره کند.

ردیاب‌های دود و سیستم‌های اعلام حریق برای محافظت از اتاق سرور شما ضروری هستند، اما اطمینان از قابل اعتماد بودن آن‌ها حیاتی است یا مثبت کاذب می‌تواند کار اضافی ایجاد کند.
5. سیستم مدیریت کابل

سیستم های مدیریت کابل لازم نیست پیچیده باشند، فقط سازماندهی شده باشند. برچسب زدن کابل‌ها در هر دو طرف با لیبل‌ساز می‌تواند در زمان و هزینه شما در زمان نیاز به کار صرفه‌جویی کند و به ایجاد یک اتاق سرور نامرتب کمک کند.

محصولات مدیریت کابل مانند قفسه‌های نردبانی برای کمک به کنترل کابل‌ها در اتاق‌های سرور که دارای یک طبقه کاذب یا برجسته نیستند، وجود دارند، اما حتی اتاق‌های سرور با کف کاذب نیز باید خطوط خود را مدیریت کنند. بعداً در مورد گزینه های کفپوش بیشتر صحبت خواهیم کرد.
7. ذخیره سازی تجهیزات و قفسه های سرور

خواه از یک فن‌آوری یا قفسه ابزار از گاراژ استفاده کنید، قاب باید روی زمین پیچ شود یا در جای خود محکم شود تا از واژگونی آن جلوگیری شود. علاوه بر این واقعیت که سقوط مبلمان می تواند باعث آسیب و مرگ شود، هر اتاق سرور، به ویژه اتاق سرور کوچک، از به حداکثر رساندن فضا سود می برد.

اگر نیاز به پیچ و مهره روی زمین دارید، برای جلوگیری از آتش سوزی و اطمینان از نصب ایمن، فرش زیر و اطراف قفسه سرور را بردارید. دستگاه های نوک ضد مبلمان باید روی سازه های جامد و نه تنها روی دیوار خشک محکم شوند. وزن را نگه نخواهند داشت
8. کفپوش مناسب

کفپوش اتاق سرور برای کاهش خطر آتش سوزی و حفظ محیطی مناسب برای سرورها نباید دارای فرش باشد. تنها استثنا باید تشک ها و فرش های ضد الکتریسیته ساکن باشند، زیرا کفپوش هایی که تجمع استاتیک را تشویق می کنند نباید در اتاق سرور شما باشند.

مراکز داده حرفه ای اغلب دارای طبقات کاذب با فضایی در زیر قفسه های سرور برای اجرای کابل ها و ایجاد جریان هوای اضافی هستند. طبقات کاذب مناسب برای قفسه های سرور بسته به اندازه اتاق شما می تواند یک ارتقاء پرهزینه باشد، اما در کل یک راه عالی برای افزایش گردش خون است.

n و سیم کشی را پنهان کنید.
9. منابع انرژی اضافی و پشتیبان گیری از قدرت

شبکه های برق در معرض نوسانات، خاموشی ها و قطعی ها هستند و برنامه ریزی برای آن لحظات به عهده خانه یا کسب و کار است. یک سوئیچ انتقال خودکار (ATS) می تواند از تحویل مداوم برق از یکی از دو منبع تغذیه اطمینان حاصل کند.

یک منبع تغذیه بدون وقفه (UPS) زمان کافی را برای ذخیره داده ها و خاموش شدن ایمن برای جلوگیری از فساد و از دست دادن کار به سرورها ارائه می دهد. اگر تاسیسات شما دارای ژنراتور نیز باشد، یک یو پی اس نیز ممکن است تا زمانی که ژنراتور روشن شود کار کند.

حتی اگر برق شما قطع شود، احتمال اینکه ارائه‌دهنده مخابرات شما و نقاط دسترسی آن‌ها برق را از دست بدهند زیاد است، بنابراین برنامه‌ریزی کنید که بلافاصله از داده‌ها با قطع برق پشتیبان بگیرید.
10. مرزبندی یا DMARC Point

نقطه مرزی یا DMARC جایی است که مسئولیت شرکت مخابراتی به پایان می رسد. تعریف نقطه مسئولیت کسب و کار به عیب یابی سریع و حل مشکلات یا ارتقاء کمک می کند.
11. آمادگی اضطراری و طرح های پشتیبان گیری از داده ها

نمی توان گفت چه زمانی ممکن است یک اورژانس اتفاق بیفتد، و داشتن برنامه های واکنش و بهبودی برای خانه یا کسب و کار شما چیزی است که وقتی اتفاقی می افتد شما را روی پای خود باز می کند. بخشی از این فرآیند آموزش افراد درگیر و حصول اطمینان از اینکه آنها می توانند تولید کننده را در شرایط استرس زا دنبال کنند است.
بدانید چه زمانی باید به دنبال یک حرفه ای باشید

اتاق سرور و همه چیز در مورد آن - سرور hp و تجهیزات سرور 

مدیریت داده ها و نگهداری اتاق سرور برای هر کسب و کاری می تواند پیچیده باشد. تشخیص اینکه چه زمانی نیازهای شما فراتر از قابلیت های تاسیسات شما است، شرم آور نیست تا اطمینان حاصل شود که داده ها از دست نمی روند و تداوم کسب و کار زیاد است.

اگر کسب و کار شما به دسترسی ثابت و آپتایم در پنج نه (99.999٪) نیاز دارد، جستجوی یک حرفه ای برای پشتیبانی اتاق سرور یا خدمات مدیریت شده مانند رایانش ابری می تواند با استفاده از تخصص آنها در زمان و هزینه شما صرفه جویی کند. سازمان ها می توانند با کمک شرکت هایی مانند Globalquest Solutions از اتلاف داده ها و زمان جلوگیری کنند. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.