نماد اعتماد

انواع رم رنک اچ پی

رم سینکل رنک چیست؟  دوال رنک  2r   کواد رنک یا 4r 

تفاوت Single-Rank و Dual-Rank در رم سرور

رم سرور چند رنگ چیست و مزیت و معایت رم های تک رنگ و چند رنگ چیست و چه داستان هایی دارد.

سرور HP G9

حافظه تک رتبه در مقابل  حافظه دو رتبه (در مقابل حافظه چهارگانه)

Memory Rank با اطلاعاتی که روی برچسب اطلاعات روی حافظه نمایش داده می شود متمایز می شود، Single Rank دارای 1Rx به عنوان مثال 1Rx8/1Rx8/1Rx16 است، در سمت دیگر Dual Rank Memory دارای یک 2Rx روی آن است، به عنوان مثال 2Rx8 /2Rx8/2Rx16 و Quad Rank دارای 4Rx روی آن است، برای مثال 4Rx8/4Rx8/4Rx16. (برای مثال به زیر مراجعه کنید)

رم سینکل رنک چیست؟

Single Rank Memory می‌تواند حافظه‌ای با تراشه‌هایی در یک طرف ماژول حافظه (چوب حافظه) یا تراشه‌هایی در دو طرف ماژول باشد تا زمانی که تراشه‌ها در یک رتبه باشند که هنگام نوشتن یا خواندن از حافظه به آن دسترسی داشته باشید.

 رم دوال رنک  2r چیست 

Dual Rank Memory اساساً مانند داشتن دو رتبه تراشه Single Rank در یک ماژول حافظه است که در هر زمان تنها یک رتبه قابل دسترسی است.

رم کواد رنک یا 4r چیست ؟

Quad Rank Memory عملاً دو مجموعه تراشه رتبه دوگانه در یک ماژول حافظه است که در هر زمان تنها یک رتبه قابل دسترسی است. DIMM های Dual و Quad Rank بیشترین ظرفیت را با فناوری حافظه موجود فراهم می کنند. به عنوان مثال، اگر فناوری DRAM فعلی از DIMM های 1 گیگابایتی Single Rank پشتیبانی می کند، DIMM رتبه دوگانه 8 گیگابایت و یک DIMM رتبه چهارگانه 16 گیگابایت خواهد بود.

  • بررسی اجمالی

به طور کلی حافظه Single Rank سریعتر از Dual Rank Memory است، به زبان ساده وقتی رایانه به حافظه Single Rank دسترسی دارد فقط باید یک بار مسیر را دور بزند، در جایی که Dual Rank هستند باید دو بار مسیر را دور بزند.

با این حال، برخی از سیستم‌ها به دلیل کنترل‌کننده‌های حافظه داخلی، عملکرد بهتری با حافظه چند رتبه‌ای دارند. این به ویژه برای حافظه سرور LRDIMM صادق است.

  • سازگاری

در بیشتر موارد، Dual Rank Memory را می توان همراه با Single Rank Memory استفاده کرد، و در برخی موارد هنگام استفاده از مقدار زیادی حافظه مانند 16GB، مادربردهای سرور در واقع از شما می خواهند که از ترکیبی از Single و Dual Rank Memory استفاده کنید.

 

Rank در رم چیست+تفاوت رم single و dual

  • رتبه بندی

تعداد رتبه‌ها در هر DIMM، تعداد مجموعه‌های مستقل DRAM است که می‌توان برای پهنای بیت داده کامل DIMM یعنی 64 بیت به آنها دسترسی داشت. به رتبه‌ها نمی‌توان به طور همزمان دسترسی پیدا کرد زیرا مسیر داده یکسانی دارند. طرح فیزیکی تراشه های DRAM در خود DIMM لزوماً به تعداد رتبه ها مربوط نمی شود. گاهی اوقات طرح تمام DRAM در یک طرف PCB DIMM در مقابل هر دو طرف به عنوان "یک طرفه" در مقابل "دو طرف" نامیده می شود. این عبارات ممکن است باعث سردرگمی شوند زیرا لزوماً به نحوه سازماندهی منطقی یا دسترسی به DIMM ها مربوط نمی شوند.

به عنوان مثال، در یک DIMM رتبه منفرد که دارای 64 بیت داده از پین های ورودی/خروجی است، تنها یک مجموعه از DRAM ها وجود دارد که برای خواندن یا دریافت نوشتن در تمام 64 بیت روشن می شوند. در اکثر سیستم‌های الکترونیکی، کنترل‌کننده‌های حافظه برای دسترسی به عرض گذرگاه داده کامل ماژول حافظه به طور همزمان طراحی شده‌اند.

7 تفاوت رم Single rank و Dual rank | انتخاب رم مناسب سرور

در یک DIMM 64 بیتی (غیر ECC) ساخته شده با دو رتبه، دو مجموعه DRAM وجود دارد که در زمان های مختلف قابل دسترسی هستند. فقط به یکی از رتبه ها می توان در یک زمان دسترسی داشت، زیرا بیت های داده DRAM برای دو بار در DIMM (سیمی OR) به هم گره خورده اند. رتبه ها از طریق انتخاب چیپ (CS) قابل دسترسی هستند. بنابراین برای یک ماژول دو رتبه ای، دو DRAM با بیت های داده به هم گره خورده ممکن است توسط یک CS در هر DRAM قابل دسترسی باشند (مثلاً CS0 به یک تراشه DRAM می رود و CS1 به دیگری می رود). DIMM ها در حال حاضر معمولاً با حداکثر چهار رتبه در هر ماژول تولید می شوند.

فروشندگان DIMM مصرف کننده اخیراً شروع به تمایز بین DIMM های رتبه بندی شده تکی و دوگانه کرده اند. JEDEC تصمیم گرفت که عبارات "دو طرفه"، "دو طرفه" یا "دوبانکی" زمانی که برای DIMM های ثبت شده به کار می رود صحیح نیستند. (از ویکی پدیا)

برای خرید رم سرور اچ پی کلیک کنید .