نماد اعتماد

کولوکیشن (Colo) چیست؟

مرکز داده کولوکیشن (Colo) چیست؟

مرکزداده اچ پی چیست ؟

مرکز داده چیست 

مراکز نگهداری سرور های اچ پی ای چه ویژگی هایی دارند؟

مرکز داده کولوکیشن (Colo) چیست؟ مزایا و ملاحظات

مراکز داده گران هستند. صرفاً راه اندازی یک مرکز داده مستلزم هزینه های مداوم برای برق، سرمایش، کارکنان و مالیات بر دارایی است. اگر نیاز به گسترش باشد، سرمایه‌گذاری قابل توجهی برای ایجاد فضای اضافی مورد نیاز است. ساخت یک مرکز داده جدید میلیون ها هزینه دارد.

پذیرش ابر تا حدی توسط این واقعیت اقتصادی هدایت می شود. با این حال، ابر بهترین انتخاب برای هر برنامه و سرویسی نیست. اکثر سازمان ها به دلایل امنیتی و عملکردی، حجم کاری زیادی دارند که باید روی سیستم های متعلق به شرکت نگه دارند. و با افزایش نیازهای سرور و ذخیره سازی، هزینه های ابری می تواند به سرعت افزایش یابد.

به همین دلیل است که تعداد بیشتری از سازمان‌ها به کولوکیشن روی می‌آورند. Custom Market Insights انتظار دارد که تا سال 2030، بازار جهانی مرکز داده با نرخ رشد مرکب سالانه 14.2 درصدی روبرو شود.

مرکز داده کولوکیشن چیست؟

همچنین به عنوان مراکز داده چند مستاجر (MTDC) یا به اختصار "colos" شناخته می‌شود، یک مرکز هم‌محلی، نیرو، خنک‌کننده و فضای فیزیکی را برای زیرساخت‌های فناوری اطلاعات متعلق به شرکت، همراه با اتصال به انواع ارائه‌دهندگان خدمات مخابراتی و شبکه فراهم می‌کند. این امر باعث صرفه جویی در هزینه ساخت فضای مرکز داده برای شرکت ها می شود و در عین حال قابلیت های پیشرفته و قابل اعتمادی را ارائه می دهد که در غیر این صورت ممکن است توانایی پرداخت آن را نداشته باشند.

محل سکونت عمده فروشی برای سازمان های بزرگتر با نیازهای انرژی قابل توجه و نیاز به جداسازی تجهیزات در قفس های قفل، سوئیت های خصوصی یا حتی کل تأسیسات طراحی شده است. محل سکونت خرده فروشی برای سازمان های کوچکتر طراحی شده است و معمولاً بر اساس متراژ مربع و توان مصرفی صورتحساب می شود. برخی از ارائه دهندگان کولوکیشن فضا را در کابینت های قفل شونده با قدرت در افزایش ثابت می فروشند.

هتل کریر چیست؟
«هتل حامل» ساختمانی در منطقه مرکزی یک شهر بزرگ است که زیرساخت شبکه چند شرکت مخابراتی و ارائه دهندگان ابر را در خود جای داده است. این شرکت‌ها به ستون فقرات شبکه یکدیگر متصل می‌شوند و برای سایر ارائه‌دهندگان خدمات، امکانات هم‌محلی و مراکز داده بزرگ، اتصال ارائه می‌کنند. سازمان‌ها همچنین می‌توانند حجم کاری خود را در هتل‌های حامل برای به حداکثر رساندن عملکرد و دسترسی جهانی مستقر کنند.

اصطلاح "هتل حامل" به طور فزاینده ای برای توصیف مراکز داده محل سکونت خنثی حامل استفاده می شود. این امکانات به هیچ ISP یا ارائه دهنده شبکه ای وابسته نیستند. مزایای مراکز داده خنثی از حامل را در اینجا بیاموزید.

  • مزایای مرکز داده Colocation

انعطاف پذیری
در دسترس بودن گزینه های متعدد به این معنی است که مشتریان می توانند خدماتی را انتخاب کنند که دقیقاً نیازهای تجاری و فناوری اطلاعات آنها را برآورده می کند.

  • تاب آوری

مراکز داده چند مستاجر معمولاً چندین اتصال برق، سیستم‌های پشتیبان باتری اضافی و ژنراتورهای دیزلی در صورت قطعی در مقیاس بزرگ دارند.

  • اتصال بهبود یافته

در بیشتر موارد، مشتریان این گزینه را دارند که با چندین ارائه‌دهنده خدمات شبکه کار کنند و به آنها امکان می‌دهد برای تداوم کسب‌وکار، افزونگی ایجاد کنند. خطای خودکار به یک ارائه‌دهنده ثانویه در صورت قطع شدن یک ارائه‌دهنده خدمات اولیه، خطر خرابی پرهزینه را کاهش می‌دهد، در حالی که ترکیدن باعث افزایش ترافیک می‌شود.

  • امنیت پیشرفته

بهترین ارائه دهندگان موقعیت مکانی در کلاس بر روی ابزارهای امنیتی در سطح جهانی سرمایه گذاری کرده اند و بهترین شیوه ها را برای محافظت از سیستم ها و داده های مشتریان خود دنبال می کنند.

  • مقیاس پذیری

مشتریان می توانند به سرعت ظرفیت را برای پاسخگویی به تقاضای فزاینده بدون سرمایه گذاری اضافه کنند. فراهم کردن پیوندهای WAN اضافی، اتصالات متقابل یا پهنای باند می تواند به سادگی کلیک کردن روی چند دکمه روی داشبورد یا تماس با تسهیلات هم مکان باشد. با افزایش تقاضای کولو، برخی از تسهیلات حتی از رویکرد مرکز داده مدولار استفاده می کنند که به آنها امکان می دهد ظرفیت موجود را بدون تاخیر طولانی در ساخت و نصب افزایش دهند.

 انتخاب ابر

  • رایانش ابری نقش بزرگی در استراتژی های IT اکثر سازمان ها ایفا می کند. دسترسی به بازاری از ارائه دهندگان ابر عمومی، خصوصی و ترکیبی به مشتریان این امکان را می دهد که بهترین پلتفرم را برای برنامه ها و داده های خود انتخاب کنند و از خدمات پیشرفته ای که مزیت های رقابتی را ارائه می دهند، بهره ببرند.

چه چیزی را در مرکز داده Colocation جستجو کنیم
در حالی که تصمیم به استفاده از کولوکیشن ممکن است آسان باشد، این تنها آغاز فرآیند است. چندین عامل وجود دارد که سازمان ها باید هنگام انتخاب یک مرکز داده چند مستاجر در نظر بگیرند.

  • موقعیت و امنیت

این تسهیلات باید برای کارکنان راحت باشد اما در مکانی نسبتاً ایمن از بلایای طبیعی باشد. باید از امنیت فیزیکی قوی، از جمله کنترل های دسترسی و محافظت در برابر حملات بی رحمانه برخوردار باشد. همچنین باید امنیت منطقی قوی برای برآوردن الزامات تجاری و نظارتی وجود داشته باشد.

  • فضا، قدرت، و خنک کننده

آیا تسهیلات هم نشینی فضای کافی برای برآوردن نیازهای ظرفیت پیش بینی شده دارد؟ چقدر سریع پر می شود؟ آیا قدرت کافی برای پشتیبانی از تراکم رک در حال رشد وجود دارد؟ در مورد توزیع برق چطور؟ آیا تاسیسات دارای ظرفیت خنک کنندگی کافی است و آیا انرژی کارآمد است؟

  • نظارت بر

نظارت بر محیط زیست می تواند به اطمینان حاصل شود که تجهیزات در معرض گرما یا رطوبت بیش از حد قرار نمی گیرند. نظارت بر زیرساخت مرکز داده (DCIM) از این هم فراتر می رود و دید جامعی از آنچه در سراسر محیط می گذرد ارائه می دهد. نظارت باید از طریق یک رابط مبتنی بر وب در دسترس باشد و داده ها باید در قالب استاندارد برای یکپارچه سازی با سیستم های داخلی ارائه شوند.

تاب آوری
یک مرکز داده چند مستاجر باید برق، خنک کننده و اتصال اضافی داشته باشد تا خطر خرابی را به حداقل برساند. به همان اندازه که مهم است، سازمان‌ها باید به فرآیندهای تعمیر و نگهداری و برنامه‌ریزی زمان توقف و توافق‌نامه‌های سطح خدمات نگاه کنند.

  • ملاحظات اضافی

Colocation و The Edge Industry 4.0 به خوبی در حال انجام است. دستگاه ها و حسگرهای متصل به شبکه بیش از هر زمان دیگری در سراسر عملیات تجاری جهانی و زندگی روزمره یکپارچه شده اند. این را با رشد اتصال 5g همراه کنید، و حجم رکوردی از داده را دریافت می کنید که بدون کاهش سرعت تولید می شود. شرکت‌ها از محاسبات لبه‌ای به عنوان ابزاری برای پردازش کارآمدتر داده‌ها استفاده می‌کنند. محاسبات لبه شامل پردازش داده‌ها تا حد امکان نزدیک به جایی است که تولید می‌شود. انجام این کار باعث کاهش تاخیر، صرفه جویی در پهنای باند و کاهش فشار بر روی مراکز داده متمرکز می شود. گارتنر پیش بینی می کند که تا سال 2025، 75 درصد از کل داده های تولید شده توسط شرکت ها خارج از یک مرکز داده سنتی ایجاد و پردازش می شود. اغلب، شرکت‌ها مراکز داده لبه می‌سازند یا از مراکز داده میکرو برای محاسبات لبه‌ای استفاده می‌کنند، اما مراکز داده هم‌محلی لبه نیز به راه‌حل‌های عملی تبدیل می‌شوند.

  • مراکز داده Edge Colocation چیست؟

مراکز داده Edge Colocation صرفاً امکاناتی هستند که در بازارهای ردیف دوم یا مناطق تحت پوشش قرار دارند. آن‌ها به شرکت‌ها اجازه می‌دهند که محتوا و خدمات را با کارایی بیشتری در بازارها بدون زیرساخت اتصال قوی ارائه کنند. این می تواند به نفع عملیات تجاری و مصرف کنندگان باشد. به‌طور سنتی، تسهیلات هم‌محلی در بازارهای بزرگ ساخته می‌شوند، زیرا بیشترین تقاضا در آن جا بوده است. با این حال، همانطور که آن بازارها اشباع می شوند و نیاز به محاسبات توزیع شده موثر افزایش می یابد، ارائه دهندگان عمده کولوکیشن در حال کاوش در گسترش هستند.

  • خدمات هم نشینی مدیریت شده

بسیاری از مراکز داده کولوکیشن خدمات اضافی را بالاتر و فراتر از محدوده سنتی MTDC ارائه می دهند. این امکانات را می توان به عنوان ارائه خدمات مدیریت شده توصیف کرد. آنها را به عنوان پشتیبانی "عملی" در نظر بگیرید. خدمات ارائه شده از شرکتی به شرکت دیگر و از تاسیسات دیگر متفاوت است، اما نمونه های رایج شامل مدیریت سیستم، نظارت بر پاسخ فعال، کمک سخت افزار فیزیکی، پشتیبان گیری از سرور و مدیریت تجهیزات شبکه است. این خدمات زمانی می توانند ارزشمند باشند که نیاز به مدیریت فیزیکی در مناطقی وجود داشته باشد که یک شرکت در آن حضور ندارد، همانطور که برای استقرار لبه معمول است.

نتیجه کولو سرور اچ پی

اگر در حال برنامه ریزی برای نقل مکان به یک مرکز کولوکیشن هستید، drhp می تواند کمک کند. ما با برخی از بزرگترین ارائه دهندگان کولو در این صنعت کار می کنیم و می توانیم مشاوره تخصصی و راه حل های زیرساخت مرکز داده را ارائه دهیم تا به شما کمک کند تا ارزش خدمات هم نشینی خود را به حداکثر برسانید. مجموعه محصولات مرکز داده و تجهیزات فناوری اطلاعات ما را برای فروش مرور کنید و با ما تماس بگیرید تا ببینید چگونه می توانیم کمک کنیم.

کولوکیشن سرور استوک

سرور استوک hp بیشترین درخواهست را برای کولوکیشن دارد و میتوانید با خرید این سرور ها با کمترین قیمت بهترین کولوکیشن را به مراکز ارائه بدهید از طرفی بزرگترین کولوکیشن ها نیز سرور استوک می خرند تا با هزینه های پایین تری به مشتریان خود سرویس ارائه بدهند.