نماد اعتماد

PoE در مقابل PoE+

فرق بین PoE در مقابل PoE+ 

PoE در مقابل PoE+ در مقابل PoE++: تفاوت چیست؟

قدرت از طریق اترنت، به اختصار PoE، استانداردی است که سال‌ها خود را ثابت کرده است. با استفاده از این فناوری، دستگاه ها می توانند هم با داده ها و هم برق تامین شوند و در فضا و هزینه صرفه جویی شود. در این پست وبلاگ می توانید اطلاعات بیشتری کسب کنید. این بار تمرکز ما روی PoE در مقابل PoE+ در مقابل PoE++ است.

اگر تا به حال درگیر خرید سوئیچ ها یا سایر دستگاه های شبکه بوده اید، قبلاً متوجه شده اید که تنها یک نوع از این فناوری وجود ندارد.

PoE, PoE+, PoE++ (4PPoE): تفاوت چیست؟ کدام نوع برای محیط IT شما مناسب است؟

PoE+ چیست؟ Power Over Ethernet Type 2 توضیح ساده
هنگامی که این نوع انتقال نیرو و داده در سال 2003 به دنیای فناوری اطلاعات معرفی شد، استاندارد IEEE 802.3af در آن زمان تا 12.95 وات را به یک دستگاه تحویل می داد. این بدون شک برای دستگاه های برقی (PD) اوایل دهه 2000 کافی است.

کدام نوع POE بهترین انتخاب برای خرید سوئیچ  اچ پی است؟

انتخاب سوئیچ POE ،POE+ ،UPOE به نیازهای مختلف هر کسب‌وکاری بستگی دارد. به‌طورکلی سه نوع اصلی سوئیچ PoE وجود دارد که می‌توانید براساس نوع کاربری آن‌ها را خریداری کنید:

  • سوئیچ POE مدیریت نشده (Unmanaged POE Switch): این نوع سوئیچ برای مشاغل کوچک و مصارف خانگی مناسب است و می‌توانید اتصال بین 5 تا 10 دستگاه را برقرار سازد. از آن‌جایی که این مدل سوئیچ امکانات امنیتی و مدیریتی ندارد، برای کسب‌وکارهایی که با موارد حساس سروکار دارند، مناسب نیست.
  • سوئیچ هوشمند یا هیبریدی POE: این مدل دسترسی از طریق اینترنت برای پیکربندی پورت‌ها و شبکه‌های مجازی و غیره را ارائه می‌کنند. به‌طور معمول سوئیچ هوشمند برای VoIP‌، شبکه‌های کوچک ‌و VLAN کاربرد دارد. این نوع سوئیچ PoE ساده‌تر و ارزان‌تر از سوئیچ‌های مدیریت شده هستند که ویژگی‌های امنیتی نیز دارند اما عملکرد آن محدود است.
  • سوئیچ مدیریت شده POE (Managed POE Switch): این پیشرفته‌ترین و گران‌ترین نوع سوئیچ است که سطح بالایی از کنترل، مدیریت و امنیت کامل را ارائه می‌دهد. اگر به نظارت 24 ساعته، دسترسی از راه دور، کنترل و مقیاس‌پذیری نیاز دارید، این سوئیچ برای شما مناسب خواهد بود. به‌طور معمول از این نوع سوئیچ در مراکز داده و شبکه‌های سازمانی استفاده می‌شود.

اما نقاط دسترسی WLAN و دوربین‌های ویدیویی قدرتمندتر شدند، PoE به محدودیت‌های خود رسید.

بنابراین، با 802.3at، که اکنون با نام PoE+ شناخته می شود، استاندارد جدیدی از سال 2009 معرفی شد. این استاندارد حداکثر مصرف برق 25.5 وات را در دستگاه کنترل شده امکان پذیر می کند.

  • یکی دیگر از مزایای نوع 2009 محدوده ولتاژ موجود هم در پورت و هم در PD است.
  • با استاندارد 802.3af می توان ولتاژی بین 44 تا 57 ولت در پورت تولید کرد. از طرف دیگر، با PoE+، ولتاژ تولید شده بین 50 تا 57 ولت است.

PoE+ چیست؟ Power Over Ethernet Type 2 توضیح ساده سوییچ سیسکو
هنگامی که این نوع انتقال نیرو و داده در سال 2003 به دنیای فناوری اطلاعات معرفی شد، استاندارد IEEE 802.3af در آن زمان تا 12.95 وات را به یک دستگاه تحویل می داد. این بدون شک برای دستگاه های برقی (PD) اوایل دهه 2000 کافی است.

اما نقاط دسترسی WLAN و دوربین‌های ویدیویی قدرتمندتر شدند، PoE به محدودیت‌های خود رسید.

بنابراین، با 802.3at، که اکنون با نام PoE+ شناخته می شود، استاندارد جدیدی از سال 2009 معرفی شد. این استاندارد حداکثر مصرف برق 25.5 وات را در دستگاه کنترل شده امکان پذیر می کند.یکی دیگر از مزایای نوع 2009 محدوده ولتاژ موجود هم در پورت و هم در PD است.با استاندارد 802.3af می توان ولتاژی بین 44 تا 57 ولت در پورت تولید کرد. از طرف دیگر، با PoE+، ولتاژ تولید شده بین 50 تا 57 ولت است.

PoE+: چند وات می توانم انتظار داشته باشم؟
در نهایت، با انرژی موجودی که هم PoE (15.4 وات) و هم PoE+ (30 وات) در خود پورت فراهم می‌کنند، باید تلفات برق را در نظر گرفت.

  1. در برخی موارد، کمتر از 70 درصد برق به دلیل گرمای تولید شده در کابل داده از بین می رود.
  2. هرچه سطح مقطع سیم کوچکتر و کابل بلندتر باشد، تلفات برق بیشتر می شود. در پایان، PD تنها حداکثر 12.95 یا 25.5 وات دریافت می کند.
  3. استاندارد 30 وات، با این حال، سازگار با پایین است. برعکس، این برای سوئیچ‌های «کلاسیک» Power over Ethernet صدق نمی‌کند.

PoE++ چیست؟ 4PPoE (قدرت 4 جفتی از طریق اترنت) چیست؟
از آنجایی که اکنون بسیاری از دستگاه های قدرتمندتر انرژی خود را از طریق شبکه داده تامین می کنند، استاندارد 802.3bt در سال 2018 راه اندازی شد.

این به‌عنوان PoE++ یا 4PPoE شناخته می‌شود - که از 4 جفت قدرت بر روی اترنت مشتق شده است.

این نه تنها از 10GBASE-T پشتیبانی می کند، بلکه دو برابر قدرت بیشتری را به دستگاه نهایی می رساند. از آنجایی که هر چهار جفت سیم یک کابل به جای تنها دو مورد استفاده می شود، PD ها را می توان تا 71 وات هدایت کرد.

با این حال، این تنها در صورتی امکان‌پذیر است که فناوری PoE++ نوع 4 باشد. سوئیچ‌های نوع 3 می‌توانند نیرو را از طریق دو یا چهار جفت تابیده انتقال دهند. این مقدار حداکثر 51 وات است. خود پورت 60 یا 100 وات با نوع 4 می دهد.

جمع بندی

اگر قصد دارید سوئیچ POE ،POE+ ،UPOE برای شبکه خود خریداری کنید باید فاکتورهای مختلفی از جمله میزان توان منبع تغذیه، مقدار ولتاژ و اتصالات برق را در نظر بگیرید. در نظر گرفتن این مشخصات باعث می‌شود تا شبکه به‌طور موثری تقویت شود.

همچنین برای این‌که بدانید فناوری PoE برای دستگاه‌های شبکه شما مناسب است باید مواردی مانند محل نصب، مشخصات ورودی، دمای عملیات و رتبه IP (IEC60529) را بررسی کنید تا مطمئن شوید که درجه حفاظتی مناسب برای دستگاه را دارید.