نماد اعتماد

RJ45 چیست

کانکتورهای RJ45 چیست؟ و چه کاربردهایی دارد 

  • ساختار انواع کانکتور RJمعرفی کانکتور RJ45

    • معرفی کانکتور RJ
    • معروف‌ترین و پرکاربردترین انواع کانکتور RJ

انواع کابل پورت RJ45

در مورد کانکتور پRJ45  و کارت شبکه هایی که روی این سرور ها نصب می شود چه میدانید؟

انواع بی‌شماری از کانکتورهای شبکه با ویژگی‌ها، مزایا و معایب و اهداف استفاده متفاوت وجود دارد. اما یکی از رایج ترین آنها کانکتور RJ45 است که اکنون در متن زیر به معرفی آن می پردازیم.

کانکتورهای RJ توسط آزمایشگاه های بل (ایالات متحده آمریکا) در دهه 1970 معرفی شدند. چند سال بعد، آنها توسط کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) استاندارد شدند.

دوشاخه ها و پریزها از نظر شکل و تعداد کنتاکت ها انواع مختلفی دارند. دسته بندی از طرح خاصی پیروی می کند که همیشه با RJ (=جک ثبت شده) شروع می شود. به دنبال آن دو عدد وجود دارد که نوع دوشاخه را مشخص می کند.

معرفی کد رنگ در کانکتور RJ45

در برخی موارد، افزودنی نیز وجود دارد که به خواص مکانیکی اشاره دارد. به عنوان مثال، "W" مخفف "سوکت دیواری" یا "S" برای یک اتصال واحد است.

در هر صورت، تعیین یک کانکتور با تعداد موقعیت های تماس ممکن (P، برای "موقعیت ها") و تعداد کنتاکت های واقعی (C، برای "مخاطبین") به پایان می رسد.

بنابراین، در مورد اتصالات اترنت، از تمام هشت کنتاکت موجود در دوشاخه استفاده می شود. اصطلاح "کانکتور ISDN" نیز اغلب برای کانکتورهای مدولار هشت قطبی استفاده می شود.

کانکتورهای RJ45 برای انتقال داده در شبکه ها استفاده می شوند. استانداردهای دیگری مانند RJ11 نیز در مخابرات استفاده می شود. با این حال، اینها عمدتاً در خطوط اتصال تلفن یافت می شوند.

RJ45 مخفف چیست؟
مخفف RJ45 مخفف Registered Jack-45 است. مشخصات کانکتورهای ثبت شده به الگوهای سیم کشی جک ها اشاره دارد و نه به ویژگی های فیزیکی آنها. عدد 45 به شماره موجود در رجیستر اشاره دارد.

اگر می خواهید دقیق باشید، باید آن را "کانکتور اترنت 8P8C RJ45" بنامید.

8P8C به معنای هشت موقعیت / هشت تماس است. این به یک نوع اتصال مدولار اشاره دارد. این معمولاً در انتهای کابل های پچ اترنت استفاده می شود. هنگامی که به انتهای کابل اترنت متصل می شود، به عنوان کانکتور RJ45 8P8C شناخته می شود.

انواع فیش RJ45
انواع مختلفی از فیش شبکه RJ45 برای خرید وجود دارد. تمایز اصلی بین نسخه های ماژولار مرد و زن است. بنابراین چه انواعی وجود دارد و چگونه آنها را از هم تشخیص می دهید؟

به طور خلاصه، دوشاخه ها نر هستند در حالی که جک ها ماده هستند. کار اصلی دوشاخه ها قطع صحیح سیم ها در کابل اترنت است.

برعکس، وظیفه جک ها انتقال سیگنال داده های الکتریکی به دستگاهی است که با آن به اشتراک گذاشته می شود. هر دو به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به‌طور محکم در کنار هم قرار بگیرند. بنابراین یک ارتباط برقرار می شود. هم از نظر فیزیکی و هم الکتریکی.

سوکت‌های کانکتورها سوکت‌های فرورفته‌ای هستند که می‌توان دوشاخه را در آن وارد کرد.

آنها اغلب سوکت های RJ45 (زنانه) یا مشابه نامیده می شوند. آنها معمولاً در محفظه دستگاهی هستند که می خواهید وصل کنید. یا در دیوار و پانل ها یکپارچه شده است.

همتای نر قطعات پلاگین مدولار است که در دو سر کابل اترنت قرار دارد.

آنها معمولاً از پلاستیک شفاف، سفید، سیاه یا خاکستری ساخته می شوند. با این حال، آنها همچنین می توانند از طیف وسیع تری از رنگ ها و مواد دیگر ساخته شوند.

دوشاخه های شبکه RJ45 با کیفیت بالا گاهی اوقات به یک محافظ فلزی مجهز می شوند. این امر خطر تداخل EMI را به حداقل می رساند. همچنین کیفیت و پایداری سیگنال داده ارسالی را بهبود می بخشد.

کانکتور RJ45 چگونه کار می کند 

کاربرد پورت RJ45 در سوئیچ و روتر

نقش مهمی در عملکرد چنین کانکتورهایی توسط پین ها ایفا می شود. همانطور که قبلا ذکر شد، دو نوع کابل اترنت LAN وجود دارد. کابل های متقاطع و مستقیم.

اکثر دستگاه های ارتباطی مدرن می توانند به طور خودکار نوع مورد استفاده را تشخیص دهند. با این حال، برخی هنوز نیاز به تخصیص صحیح پین کابل دارند.

هادی های مستقیم رایج ترین ها هستند. انتساب پین نیز به همین صورت است. فرقی نمی کند Cat5e باشد، Cat6 یا Cat7. انواع مختلف کابل سرعت انتقال و دریافت بالاتری را ارائه می دهند.

پین ها در کانکتورها را می توان به دو روش اختصاص داد، همانطور که در ابتدا ذکر شد: در T568A (اروپا و انگلستان) و T568B (ایالات متحده آمریکا و آسیا).

کدهای رنگ RJ45
هشت هسته کابل در انتساب مورد نظر با استفاده از کمک درج مرتب شده و در محفظه کانکتور فشرده می شود. سپس این هسته ها به صورت زیر اختصاص داده می شوند:

به محض اینکه دو دستگاه از یک نوع با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، مثلاً بین رایانه و رایانه، همیشه از کابل متقاطع استفاده می شود.

یک جفت سیم وظیفه دریافت اطلاعات و دیگری برای ارسال داده ها را بر عهده دارد.

بنابراین، در یک طرف، این کابل به یک انتساب مطابق با T568A و در طرف دیگر مطابق با T568A نیاز دارد.

با این حال، کابل های متقاطع به سختی نقشی در اتصالات اترنت ایفا می کنند. در بسیاری از موارد، اتصال در نهایت بین اجزای فعال مانند سوئیچ ها است که دستگاه های متصل را شناسایی کرده و به طور خودکار سوئیچ می کنند.

فروشــگاه اینترنتی دکتــــر اچ پی که زیر نظر شرکت فنی و مهندسی  ماهان شبکه ایرانیان فعالیت دارد. بیشتر در زمینه فــروش سرور اچ پی و قطعــات اچ پی برای نسل های G5 و G6 و G7 و G8 و G9 و G10 و  G10 پلاس  فعالیت دارد.

لینک های مفید DL380 G8   

   

  خرید سرور hp

دکتر اچ پی به عنوان یکی از قدیمی‌ ترین فروشگاه های اینترنتی با بیش از یک دهه تجربه ، با پایبندی به سه اصل کلیدی: پرداخت در محل ، 7 روز ضمانت بازگشت کالا و تضمین اصل‌بودن کالا ، موفق شده تا همگام با فروشگاه‌های معتبر ، به یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی ایران تبدیل شود. مجموعه دکتر اچ پی کلیه محصولات خود را از بازار داخل تهیه کرده و با توجه به وجود دو مرحله QC در شرکت ، همواره بهترین کیفیت و  قیمت را برای مشتری خود عرضه می کند. دکتـــر اچ پـی با افتخــار ارائــه دهنــده محصــولات اچ پـی

HP Products

تماس با واحد فروش سرور اچ پی  91008413  داخلی 110-120 - برای استعلام قیمت سرور hp از طریق واتس اپ , بله به شماره 09128352023 پیام دهید.