نماد اعتماد

علت خاموش شدن سرور hp

علت خاموش شدن سرور اچ پی و مفاهیمی که در مورد ریستارت های سرور HP باید بدانیم 

در این پست درمود سرور های اچ پی ای و علت و دلایل اصلی خاموش شدن سرور و ریستارت شدن سرور اچ پی ای  بررسی خواهیم کرد 

ریستارت سرور اچ پی برای گرم شدن بیش از اندازه ممکن هست باشد.

عیب یابی سرور hp به صورت گام به گام

هدف در این مقاله عیب یابی سرور اچ پی میباشد که با همدیگر تمام موارد را که مکمن هست یک سرور را خاموش کند یا از کار بیندازد بررسی کنیم تمام این مطالب برداشت شخصی میباشد و تجریه کاری دوستان ما در ماهان شبکه ایرانیان میباشد و نمی توان بصورت جد گفت که این مطالب صد در صد درست میباشد.

چرا سرور HP به طور غیر منتظره راه اندازی مجدد یا خاموش می شود؟
 
گاهی اوقات سرور HP بدون گزارشی که علت راه‌اندازی مجدد را مشخص می‌کند، هنگ می‌کند و به طور خودکار راه‌اندازی مجدد می‌شود.گزارش Sar هیچ گونه استفاده غیرعادی از منابع را قبل از راه اندازی مجدد نشان نداد.گزارش iLO IML پیام های زیر را نشان می دهد:

 Severity Class Last Update Initial Update Count Description  
 Critical ASR 05/25/2011 20:39 05/25/2011 20:39 1 ASR Detected by System ROM  
 Repaired Network 04/28/2011 20:05 09/18/2010 01:04 13 Network Adapters Redundancy Reduced (Slot 2, Port 13)  
 Repaired Network 04/28/2011 20:13 08/19/2010 20:43 6 Network Adapters Redundancy Reduced (Slot 0, Port 13)  
 Informational Rack Infrastructure 07/16/2009 20:53 07/16/2009 20:53 1 Server Blade Enclosure Rack Name Changed (Enclosure Serial Number USE916LNJE)  
 Caution POST Message 11/04/2008 05:08 11/04/2008 05:08 1 POST Error: 1785-Drive Array not Configured  
 Caution POST Message 11/04/2008 04:54 11/04/2008 04:54 1 POST Error: 1785-Drive Array not Configured  
 Caution POST Message 11/02/2008 00:01 11/02/2008 00:01 1 POST Error: 1785-Drive Array not Configured

درمورد سرور های اچ پی ای که چرا بصورت غیر منتظره ای رستارت می شود موارد مهم و مختلف ی یمیباشد که با همدیگر بررسی می کنیم؟

خطاهای سرور hp - بررسی عوامل و آموزش رفع ارور ها

????????????????????

صفر تا صد انواع خطای سرور hp

??????????????/

علت shutdown شدن سرور HP

آیا تمام وظایف موجود در Task Scheduler را بررسی کردید؟ اولین کاری که باید انجام بدهید دستگاه رو دوباره روشن کنید اگر دستگاه بصورت غیر عادی روشن و خاموش می شود در ویندوز سرور های در قسمت تیکت ها تمام کارهایی که قبل ریستارت و حتی دلیل ریست شدن سرور اچ پی می اید. کارهای زیادی وجود دارد که تا زمانی که همه پوشه ها را مرور نکنید، آنها را نخواهید دید. به عنوان مثال مایکروسافت و سپس ویندوز را گسترش دهید و هر پوشه زیر ویندوز را بررسی کنید. بسیاری از وظایف برنامه ریزی شده را در آنجا خواهید یافت.

من پیشنهاد نمی کنم که مشکل به طور خاص یک وظیفه تحت مایکروسافت باشد. این فقط یک مثال است تا به شما نشان دهد که واقعاً چند کار برنامه ریزی شده وجود دارد.

تمام سیستم عامل های خود را با اخرین اپدیت ها بروز رسانی کنید .

 در واقع یک کار برنامه ریزی شده در مایکروسافت وجود دارد که باعث می شود رایانه شخصی ویندوز 10 روشن شود، به روز رسانی ها را بررسی کنید و سپس دوباره خاموش کنید.منظور من این است که این همان چیزی است که ممکن است هنوز در Task Scheduler پیدا کنید. اگر از ویندوز یا هر سیستم عامل دیگه ای استفاده می کنید مطمئن باشید که اخرین ورژن را نصب کرده اید.

سخت افزار اچ پی خود را اپدیت سخت افزار از خود سایت اچپی انجام بدهید.

یکی از موارد بسیار مهم اپدیت بودن سرور اچ پی شما به اخرین فریم رو های سایت اچ پی ای میباشد که ممکن هست تاثیر مستفیم برا کارایی سرور داشته باشد ما در دکتر اچ پی ای تمام سرور های فروش شده را با اخرین ورژن سخت افزاری و فریم ور اپدیت بروزرسانی میکنیم.

خرید سخت افزار اورجینال سرور HP

خردی رم غیر اصلی دلیل اصل ی بسیار ی از ریستارت های سرور میباشد که مشتری بدون اگاهی از این مورد دنبال دلایل بسیار زیادی می گردد. در سری اول خرید رم عیر اصلی هیچ مشکلی برای شما پیش نمی وارد ولی با گذشت زمان این استهلاک باعت می شود سرور شما ریستارت های اگی ببنید و اگر سرور را با اخرین ورزن رم ها اپدیت کنید و یعنی فول رم رو ی سرور اچ پی ای نصب کنید ب مشکل خواهید خود.

آموزش ریست و عیب یابی سرور HP DL380

????????????

نحوه عیب یابی خاموش شدن غیرمنتظره سرور
گاهی اوقات ممکن است حتی سرورهای لینوکس با یک خطای غیرقابل جبران مواجه شوند که به نوبه خود ممکن است منجر به توقف سیستم یا خاموش شدن سرور شود. دلایل رایج چنین خطاهایی معمولاً مربوط به نقص یا پیکربندی نادرست نرم افزار است، اما عیب یابی برای مقصر واقعی ممکن است همیشه آسان نباشد. در زیر چند مرحله ساده آورده شده است که باید برای بازیابی هر گونه خدمات و محدود کردن دلیل قطعی انجام دهید.

سرور را دوباره راه اندازی کنید
هنگامی که وب سرویس شما دیگر پاسخ نمی دهد و نمی توانید از طریق SSH به سرور خود متصل شوید، ممکن است سیستم شما با خطایی مواجه شود که نتوانست آن را برطرف کند و مجبور به خاموش شدن برای جلوگیری از آسیب بیشتر شود. در این نوع شرایط، اولین قدم شما باید وارد شدن به کنترل پنل UpCloud و بررسی وضعیت سرورتان باشد.

رنگ نشانگر در ابتدای هر خط سرور وضعیتی را نشان می دهد که سرور شما در حال حاضر در آن قرار دارد. سبز به این معنی است که سرور در حال اجرا است، قرمز زمانی که سرور خاموش می شود نشان داده می شود و زرد یک حالت تعمیر و نگهداری است، برای مثال، زمانی که سرور در مرحله روشن یا خاموش شدن است. روی جزئیات سرور خود کلیک کنید تا برای اطلاعات بیشتر به تنظیمات سرور بروید.

اگر نشان داده شد که سرور شما خاموش است، روی Start در گزینه های Server Management کلیک کنید تا آن را روشن کنید.

هنگامی که سرور شما دوباره روشن شد و وضعیت سبز نشان داد، یا اگر سرور قبلا روشن بود، سعی کنید با استفاده از کنسول مرورگر به آن متصل شوید، به تب Console بروید و روی Open the console connection کلیک کنید.هنگامی که کنسول متصل می شود، اگر با گفتگوی ورود سرور خود به شما خوشامد گفت، می توانید با استفاده از کنسول یا با اتصال با روش دلخواه خود ادامه دهید. معمولاً اتصال SSH پس از یک بار ورود از طریق کنسول مجدداً امکان پذیر است، حتی اگر بلافاصله پس از راه اندازی مجدد سرور کار نکرد.

اگر اولین اتصال کنسول شما را در صفحه ورود به سیستم قرار ندهد، اما در عوض چیزی کاملاً متفاوت را نشان می دهد، ممکن است در عیب یابی بعدی، گرفتن اسکرین شات از صفحه نمایش کنسول قبل از راه اندازی مجدد سرور مفید باشد.

لاگ ها SERVER HPE را برای علت احتمالی بررسی کنید
هنگامی که سرور خود در حال راه اندازی است، باید طبق معمول گزارش ها را برای هرگونه نشانه ای در مورد اینکه چه چیزی باعث خاموش شدن سیستم شده است بررسی کنید. با بررسی زمان خاموش شدن سیستم شروع کنید. یکی از دستورات مفید برای این کار زیر است.

  • sudo last -1x shutdown

خط چاپی نشان می دهد که آخرین خاموش شدن چه زمانی رخ داده است.

  • shutdown system down 3.16.0-4-amd64 Fri Jul 24 12:41 - 12:45 (00:04)

مانند خروجی مثال بالا، سیستم آخرین بار در 24 جولای در ساعت 12:41 خاموش شد. بخش دوم بازه زمانی زمان روشن شدن مجدد سیستم را تخمین می زند و آخرین بار در براکت ( ) زمان خاموشی را می شمارد.

برای یکی دیگر از آخرین گزینه فرمان برای پیدا کردن زمانی که سرور قبلا راه اندازی مجدد شده است، از دستور بعدی استفاده کنید.

  • sudo last -1x reboot

خروجی نمونه برای این دستور همانطور که در زیر نشان داده شده است بسیار شبیه نسخه خاموش با تفاوت های جزئی در معانی مهر زمانی است.

  • reboot system boot 3.16.0-4-amd64 Fri Jul 24 12:52 - 15:37 (02:45)

گزارش‌های مهمی که باید به آنها توجه کنید عبارتند از syslog، پیام‌ها و dmesg.

ابزار خط فرمان "grep" در فیلتر کردن گزارش‌ها قدرتمند است و ممکن است بخواهید جستجو را به فایل‌های خاصی محدود کنید یا کلمات کلیدی مختلفی را برای جستجو امتحان کنید. در اینجا یک توضیح سریع در مورد پارامترهای مورد استفاده در جستجوی مثال ما ارائه شده است: -E امکان استفاده از عبارات بسط یافته مانند چندین کلمه مختلف که با | همانطور که در اینجا استفاده می شود، -i به grep می گوید که حروف بزرگ و کوچک را نادیده بگیرد، و در نهایت -r جستجو را بازگشتی می کند و به شما امکان می دهد از بین تمام فایل های موجود در پوشه مشخص شده جستجو کنید.

در برخی شرایط، خاموش شدن سرور ممکن است به دلیل تعمیر و نگهداری یا سایر اقدامات سخت افزاری زیرین باشد. در چنین مواردی   دکتر اچ پی همیشه از طریق ایمیلی که برای ثبت نام استفاده می شود به مشتریان آسیب دیده اطلاع می دهد، مهم است که اطلاعات تماس خود را به روز نگه دارید تا اعلان را دریافت کنید. می توانید اطلاعات تماس خود را در کنترل پنل UpCloud خود در جزئیات تماس خود بررسی و به روز کنید. اطلاعاتی که ممکن هست رو ما هیمشه برای مشتریان ایمیل مکنیم یا در وب سایت اصلی شرکت ماهان شبکه ایرانیان بارگزاری میکنیم.

منبع دیگری برای اطلاعات در مورد سرویس‌های  را می‌توانید در http://DRHP.IR/ پیدا کنید، جایی که می‌توانید در به‌روزرسانی‌های حساب‌های ایمیل اضافی، اعلامیه‌های پیامکی و فیدهای Atom یا RSS مشترک شوید.