نماد اعتماد

خطاهای سرور hp

خطاهای سرور hp

چگونه خطای سرور را رفع کنیم

خطای سرور چیست ؟در این مهم ترین خطاهای سرور اچ پی که ممکن هست باعث خاموش شدن سرور HP باشد بیان میکنیم.

علت ریست شدن سرور hp

صطلاح «خطای سرور» خاموش شدن سرور اچ پی به هر حال اشاره دارد که سرور (یا سیستم سروری) نمی تواند یک درخواست را به درستی پردازش کند یا به درستی به درخواست کلاینت پاسخ دهد.

 برخی از خطاهای سرور رایج عبارتند از:

خطای 500 خطای سرور داخلی:

این اشتباه معمولاً به مشکلات داخلی سرور اشاره دارد. ممکن است به دلایل نرمافزاری، مشکلات پایگاه داده، یا مشکلات سختافزاری ایجاد شود.

سرویس خطای 503 در دسترس نیست:

این خطا به موقعیتی اشاره دارد که سرور نمی‌تواند پردازش کند و خدمات را در یک محیط انجام دهد. این ممکن است دلیل بار زیاد بر روی سرور یا مشکلات تعمیر و نگهداری باشد.

خطای 404 یافت نشد:

این خطا به این معناست که سرور درخواست شده را پیدا نمی کند. ممکن است به دلیل نادرست بودن URL یا حذف یا جابه‌جایی منابع باشد.

خطای 403 ممنوع:

این خطا به این معناست که کاربر (یا کلاینت) مجوز لازم برای دسترسی به منابع مورد نظر را ندارد.

خطای 502 Bad Gateway:

این خطا اتفاق می‌افتد که سرور به عنوان یک دروازه بین دو سیستم (مثلاً سرور و یک سرور دیگر یا سیستم ابری) عمل می‌کند و از آن سیستم خطایی می‌کند.برای رفع یا تشخیص خطاهای، معمولاً لازم است به لاگ‌های سرور (Server Logs) نگاه کنید تا جزئیات بیشتری را در مورد علت خطا بدست آورید. توسعه‌دهندگان و مدیران سیستم‌ها به کمک این لاگ‌ها می‌توانند بهترین راه‌حل‌ها را برای رفع مشکل ارائه‌دهنده ارائه دهند.

چگونه خطای سرور را رفع کنیم

چگونه خطای سرور را رفع کنیم

 منظور ما در اینجا خطاهای سخت افزاری سرور اچ پی ای میباشد و در مورد خطاهای نرم افزاری باید با قسمت انفورماتیک شرکت خود صحبت کنید ولی در مودر خطاهای سخت افزاری و قطعه ای این مقاله برای شما مناسب میباشد.

سرور های مختلف اچ پی بسته به نوع مشکلاتی که دارند مراحل رفع مشکل ها مختلف  ی را دارند و می توات گفت که عملا هیچ سرور اج پی ای بصورت اتوماتیک خراب نمیشود یکی از عوامل اصلی خرابی سرور اچ پی قطع و وصل شدن برق سیستم هست که متاسفانه می توان گفت که 90 درصد مشکلات سرور های اچ پی ای در قطعی برق یک دقعه ای هست و مشکل دوم نصب قطعات فیک یا چینی یا OEM بد میبشاد که با گذشت زمان روی سرور شما خرابی به بار می اورد .

مشکل اساسی در روبرویی با خطای سرور اچ پی

  • مشکل در بالا امدن سرور که ممکن هست با قطعی برق با ان روبرو شده اید
  • مشکل در ریستارت شدن سرور اچ پی که سرور مستقل نمی شود .
  • مشکل در روشن نشده کامل سرور اچ پی دستگاه هیچ عکس العملی در برابر دکمه روشن شدن ندارد.

ارور سرور اچ پی بعد از قطع شدن برق سازمان

اگر برق سازمان قطع شد و سرور روشن نشد ممکن هست پاور سرور های شما سوخته باشد ولی جون اچ پی دارای دوپاور میباشد زیاد مشکل خاصی بوجود نمی اورد و لی اگر ویندوز سرور شما بالا نیامد حتما در مورد کارت کش و رید کنترلر سرور اچ پی مشکلی پیش امده هست.

می توانید با شرکت فروشنده اچ پی  تماس بگیریدو نسبت به رفع غیب سرور خود اقدام کنید.

اگر سرور شما رستارت میشود و بالا نمی اید مکن هست در مورد رم های و خرابی رم سرور اچ پی نیز باشد اگر مطمنئیذ که رم های اورجینال اچ پی خریداری کرده اید نگران نباشید با جابجایی رم اچ پی احتملا مشکلتون حل می گردد.

خطای سرور در اندروید

اگر در شبکه تلفن همراه هستید، حالت هواپیما را برای حدود 30 ثانیه روشن کنید. سپس دوباره آن را خاموش کنید و داده های تلفن همراه خود را فعال کنید. اگر به یک شبکه Wi-Fi متصل هستید، می توانید روتر را مجددا راه اندازی کنید. سپس، دستگاه خود را مجددا راه اندازی کنید تا ببینید آیا مشکل برطرف شده است یا خیر.

اگر با «خطای سرور» وحشتناک در تلفن اندرویدی خود مواجه شده اید، احتمالاً سعی کرده اید تلفن خود را مجددا راه اندازی کنید و با حساب Google خود وارد شوید. اگر با این کار باز هم مشکل برطرف نشد، سعی کنید حافظه پنهان را پاک کنید، تلفن خود را به اجبار متوقف کنید یا تلفن خود را از داده تلفن همراه و Wi-Fi جدا کنید. اگر هیچ یک از این مراحل کار نکرد، سعی کنید مستقیماً با وب سایت تماس بگیرید.

در مرحله بعد، باید تاریخ و زمان موبایل خود را بررسی کنید. تغییر تاریخ و ساعت در تلفن شما می تواند بر گواهی شبکه شما و در نتیجه بر ارتباط با برنامه های Google تأثیر بگذارد. «استفاده از زمان ارائه شده از شبکه» را خاموش کنید و سعی کنید دوباره برنامه را دانلود کنید. در نهایت، شما باید راه حل های فنی بیشتری را اعمال کنید. اگر این راه حل ها کار نمی کنند، اتصال شبکه خود را بررسی کنید. اگر باز هم کار نمی کند، سعی کنید تنظیمات تاریخ و زمان گوشی خود را بازنشانی کنید.

در مرحله دوم، می توانید فایل های میزبان را به روز کنید. این روش به یک گوشی اندروید روت شده نیاز دارد، بنابراین مطمئن شوید که این کار را با دقت انجام داده اید. فرآیند انجام این کار ممکن است گارانتی شما را باطل کند یا گوشی شما را آجر کند. پس از انجام این کار، باید اپلیکیشنی به نام ES File Explorer را دانلود کنید و به آن اجازه دسترسی به فایل های داخلی گوشی خود را بدهید. در نهایت، پوشه "etc" را باز کنید و فایلی به نام "hosts" را در آن پیدا کنید.

با این کارهای ممکن هست خطای سرور درست شود اگر نشد گوشی را روشن و خاموش کنید و اپدیت و بروزرسانی دستگاه خود را استارت بزنید اگر بازهم درست نشد به نزدیک ترین تعمیر کار مبایل مراحعه کنید.

علت خاموش شدن سرور hp

وقتی سرور خاموش می شود چه اتفاقی می افتد؟خاموش شدن سیستم یا سرور به طور کلی به فرآیند متوقف کردن تمام پردازش های سیستم به روشی کنترل شده اشاره دارد. اگر mvBase به صورت کنترل‌شده خاموش نشود، اگر فریم‌های مورد نیاز برای نوشتن از حافظه پاک نشده و بر روی دیسک نوشته نشده باشند، ممکن است داده‌ها از بین بروند.

پایان عمر سرویس سرور HP چیست؟ HPE End of Service Life (EOSL) چیست؟ HPE End of Service Life (EOSL) به این معنی است که HPE دیگر پشتیبانی HPE Foundation Care را برای آن پلتفرم خاص ارائه نخواهد کرد. HPE هر ساله بازار را با محصولاتی که برای جایگزینی سیستم های HP EOSL یا EOL طراحی شده اند، تازه می کند. معمولاً پنج سال از تاریخ OBSO گذشته است. چگونه سرور HP خود را خاموش کنم؟

  1. دستور خاموش کردن یا راه اندازی مجدد HP-UX
  2. برای راه اندازی مجدد HP-UX از دستور استفاده کنید. # راه اندازی مجدد
  3. برای خاموش کردن HP-UX در 120 ثانیه (2 دقیقه) از دستور استفاده کنید. # خاموش شدن -hy 120.
  4. برای خاموش کردن حالت تک کاربر از دستور استفاده کنید. # خاموش شدن -y 0.
  5. برای خاموش کردن سرور کلاس V از دستور استفاده کنید. # سی دی / # خاموش شدن.

چه چیزی باعث توقف سرور می شود؟ قطعی شبکه

در قطع شبکه، سرور نمی تواند با رایانه های دیگر ارتباط برقرار کند و باعث توقف کار می شود. مشکل در مورد قطعی شبکه این است که می تواند ناشی از هر چیزی باشد، از خرابی روتر گرفته تا قطع کابل و مشکلات ارائه دهنده خدمات اینترنت.

خطای سرور چیست

خطای 500 سرور داخلی همانطور که از نامش پیداست یک مشکل کلی در سرور وب سایت است. به احتمال زیاد، این بدان معنی است که یک مشکل یا نقص موقت در برنامه نویسی وب سایت وجود دارد. چگونه یک خطای سرور را برطرف کنم؟ اگرچه محتمل نیست، اما ممکن است مشکلی در انتهای شما وجود داشته باشد، در این صورت مواردی وجود دارد که می توانید امتحان کنید:

  • صفحه وب را دوباره بارگیری کنید.
  • کش مرورگر خود را پاک کنید.
  • کوکی های مرورگر خود را حذف کنید.
  • در عوض به عنوان خطای 504 Gateway Timeout عیب یابی کنید.
  • تماس با وب سایت گزینه دیگری است.

علت خطای سرور چیست؟ یک خطای سرور می تواند ناشی از موارد مختلفی باشد، از آپلود فایل نادرست تا اشکال در یک قطعه کد. این پاسخ خطا یک پاسخ کلی «گیر همه» است.  سرور به شما می گوید که مشکلی پیش آمده است، اما دقیقاً مطمئن نیست که آن چیست.

روشن شدن خودکار سرور hp

ما اخیراً در موقعیتی قرار گرفتیم که مجبور شدیم سرورهای خود را در طول پنجره های تعمیر و نگهداری ساختمان خاموش کنیم. این به دلیل ارتعاشات بیش از حد در سراسر ساختار ساختمان بود، و ما احساس کردیم که این امر بر دیسک های موجود در سرورها تأثیر می گذارد. خاموش کردن خودکار سرورها بخش آسانی بود که کمتر از آنها نسخه پشتیبان شروع می شد. ما می‌توانستیم تنظیمات BIOS را برای انجام این کار تغییر دهیم، اما برای انجام این تغییر نیاز به خرابی است، و همچنین هیچ تضمینی وجود نداشت که بایوس یک گزینه راه‌اندازی برنامه‌ریزی شده داشته باشد. بنابراین، به جای آن به HP iLO روی آوردیم. من این یادداشت‌ها را در ویکی آثار نوشتم، بنابراین ممکن است گاهی اوقات زبان به طور معقولی جریان نداشته باشد.

ابزارهای مختلفی برای راه اندازی خودکار سرور استفاده می شود.برای خودکار شدن آن، باید با استفاده از کلیدهای SSH، امکان ورود به iLO وجود داشته باشد. این احراز هویت مبتنی بر کلید به جای مبتنی بر رمز عبور است، بنابراین امنیت را حفظ می کند اما اجازه ورود غیر تعاملی بر اساس اعتماد را می دهد.

1. کاربر iLO برای راه‌اندازی احراز هویت مبتنی بر کلید، عاقلانه است که کاربری را راه‌اندازی کنید که فقط توابع مورد نیاز شما فعال باشد. در این حالت، کاربری به نام ilouser ایجاد کنید که فقط در مقابل گزینه «توان مجازی و بازنشانی» امتیاز دارد. رمز عبور را یادداشت کنید، اما توجه داشته باشید که پس از این مرحله نیازی به آن نیست.

2. کلید SSH هنگامی که کاربر در iLO راه اندازی شد، یک جفت کلید با نام کاربری یکسان باید تولید شود. در خط فرمان در یک ماشین لینوکس، جفت کلید را با… ssh-keygen -b 1024 -f ilouser -C ilouser

عبارت عبور را وارد نکنید (از این می توان برای ایمن کردن بیشتر کلید استفاده کرد، اما احراز هویت را مجبور می کند تا تعاملی شود.) این دو فایل ایجاد می کند.

  • KyleG@WMWS0001:/tmp> ls -l ilouser*
  • -rw——- 1 کاربر KyleG 887 09/12/2008 11:21 ilouser
  • -rw-r–r– 1 کاربر KyleG 217 09-12-2008 11:21 ilouser.pub
  • KyleG@WMWS0001:/tmp>
  • ilouser - این کلید خصوصی در دستگاه منبع باقی می ماند
  • ilouser.pub – این قسمت عمومی است که در iLO آپلود می شود

حالت های مجوز روی فایل ها را تغییر ندهید، زیرا SSH آنها را در هنگام استفاده بررسی می کند. از فایل هایی با مجوزهای ضعیف استفاده نمی کند.

3. احراز هویت کلید iLO SSH دوباره وارد iLO شوید و منوی SSH Key Authorization را انتخاب کنید. به ilouser.pub خود بروید و آن را در iLO آپلود کنید. همه چیز خوب است، iLO آن را در برابر حساب ilouser (یا حسابی با جزئیات مشابه در قسمت نظر در کلید عمومی - ilouser.pub) می پذیرد.

4. تست ورود تست کنید که سیستم می‌تواند با تعیین مکان کلید خصوصی (فایل بدون pub.)، نام کاربری برای ورود به سیستم و نام میزبان وارد شود. ssh -i /home/KyleG/ilouser/ilo-user ilouser@chsr0001-ilo.nes.scot.nhs.uk

همه چیز خوب است، پس از یک تاخیر کوتاه با رابط iLO SSH به شما ارائه خواهد شد. اگر با خطای dispatch_protocol_error مواجه شدید، سیستم عامل iLO شما باید به روز شود. اگرچه همچنان به شما امکان می دهد دستورات را به صورت غیر تعاملی اجرا کنید.

5. اجرای یک دستور به صورت غیر تعاملی پیچیده به نظر می رسد، اما در واقع از دستور بالا استفاده کنید و دستوری را که می خواهید اجرا کنید، در گیومه های تکی به انتهای آن اضافه کنید. KyleG@WMWS0001:/tmp> ssh -i /tmp/ilouser ilouser@chsr0001-ilo.nes.scot.nhs.uk «روشن» dispatch_protocol_error: نوع 100 seq 8 روشن کردن

برق سرور از قبل روشن است

hpiLO> KyleG@WMWS0001:/tmp>

dispatch_protocol_error یک اشکال در سیستم عامل iLO در CHSR0001 است.

6. اتوماسیون آن برای خودکار کردن آن، از crontab در دستگاه دیگری استفاده کنید و از دستور بالا استفاده کنید. یک مثال خط کرونتاب می تواند باشد 30 2 * * * /usr/bin/ssh -i /home/KyleG/ilouser/ilouser ilouser@chsr0001-ilo.nes.scot.nhs.uk «روشن کردن»

این دستور هر روز در 0230 اجرا می شود. فرمان از طریق SSH به دستگاه راه دور وارد می شود و به سادگی فرمان "روشن روشن" را اجرا می کند.

از صفحه ابزارهای سیستم، پیکربندی سیستم > پیکربندی BIOS/Platform (RBSU) > در دسترس بودن سرور > روشن کردن خودکار را انتخاب کنید و Enter را فشار دهید. یک تنظیم را انتخاب کنید و Enter را فشار دهید.

همیشه روشن - سیستم به طور خودکار به حالت روشن باز می گردد. این دلایل متداول و راه‌های رفع خطای سرور داخلی 500 و راه‌اندازی مجدد و راه‌اندازی در کمترین زمان را بررسی کنید.

  1. بارگذاری مجدد صفحه را امتحان کنید.
  2. کش مرورگر خود را پاک کنید
  3. گزارش های سرور خود را بررسی کنید.
  4. خطاها در ایجاد اتصال پایگاه داده را بررسی کنید.
  5. پلاگین ها و تم های خود را بررسی کنید.
  6. وردپرس Core را مجددا نصب کنید.

چگونه سرور اچ پی را ریستارت کنیم؟ نحوه راه اندازی مجدد سرور HP از رابط iLO. • Windows™ را تعمیر کنید دکمه Reset مجازی عملکردی مشابه دستور Restart در سیستم عامل (راه اندازی گرم) دارد. دکمه مجازی Cold Boot عملکردی مشابه دستور Shutdown در سیستم عامل دارد. اگر دکمه "Cold Boot" را فشار دهید، سرور خاموش می شود و پس از تقریباً 8 ثانیه مجدداً راه اندازی می شود.

خطای سرور بیپ

بوق در بایوس به چه معناست؟ یک بوق واحد به معنای "تمام سیستم ها پاک هستند". این یعنی شما در واقع مشکلی ندارید! یک بوق طولانی، دو بوق کوتاه به این معنی است که یک خطای چک جمع رخ داده است. این نشان دهنده مشکل مادربرد شما است. کد بوق 1-2-2-3 به شما می گوید که یک خطای BIOS ROM checksum وجود داشته است.

کد بیپ خطا چیست؟

یک کد بوق سیگنال صوتی از یک کامپیوتر است که برای اولین بار روشن می شود تا نتیجه خودآزمایی روشن (POST) را بدهد. به طور معمول، یک بوق کوتاه به این معنی است که آزمایش را با موفقیت پشت سر گذاشته است یا یک سری بوق به این معنی است که مشکلی در سخت افزار رایانه وجود دارد.

صدای بوق طولانی در سرور من چیست؟

یک بوق طولانی و مداوم به طور کلی به این معنی است که یک مشکل سخت افزاری - اغلب مربوط به حافظه - وجود دارد که می تواند از راه اندازی کامپیوتر شما جلوگیری کند. اگر نمی توانید رایانه خود را به درستی راه اندازی کنید، باید به سخت افزار فیزیکی داخل دستگاه خود نگاهی بیندازید.

کد بیپ رم چیست؟

4 بوق کوتاه، 1 بلند، 1 بوق کوتاه. مدار تازه کردن رم کار نمی کند. 4 بوق کوتاه و 2 بوق کوتاه. بایوس رام چک جمع خراب شد کد خطای 3 بوق چیست؟ معمولاً خطای 3 بوق نشان دهنده خطای حافظه سیستم است.

اگر اینطور است، لطفاً ماژول رم خود را بررسی کنید که آیا به درستی قرار گرفته است.

خطای بوق BIOS 3 چیست؟

سه بوق که پس از مکث تکرار می‌شوند و هنگام روشن کردن سرور اچ پی رخ می‌دهند، نشان‌دهنده مشکل در حافظه سیستم سرور اچ پی  است. سه بوق که پخش می شود و با شروع موفقیت آمیز رایانه متوقف می شود به این معنی است که BIOS بازیابی شده است.

پیغام خطا در سرور اچ پی

در این بخش

  • پیام های خطای ADU
  • پیام های خطای POST و کدهای بوق
  • پیام های خطای لیست رویدادها
  • کدهای خطای زیرساخت HP BladeSystem p-Class
  • کدهای پورت 85 و پیام های iLO
  • کدهای خطای پردازنده Windows® Event Log
  • کدهای خطای پردازنده Insight Diagnostics

پیام های خطای ADU لیست پیام ها:

  1. مقدمه ای بر پیام های خطای ADU
  2. پیام های خطای ADU نسخه 8.0 تا 8.28

مقدمه ای بر پیام های خطای ADU

این بخش شامل یک لیست کامل الفبایی از تمام پیام های خطای ADU برای ADU نسخه 7.85.16.0 و قبل از آن است.

مهم: این راهنما اطلاعاتی را برای چندین سرور فراهم می کند. برخی از اطلاعات ممکن است برای سروری که در حال عیب یابی آن هستید، اعمال نشود. برای اطلاعات در مورد رویه ها، گزینه های سخت افزاری، ابزارهای نرم افزاری و سیستم عامل های پشتیبانی شده توسط سرور، به مستندات سرور مراجعه کنید.

هشدار: برای جلوگیری از مشکلات احتمالی، همیشه هشدارها و اطلاعات احتیاطی موجود در اسناد سرور را قبل از حذف، جایگزینی، قرار دادن مجدد یا تغییر اجزای سیستم بخوانید.

پیام های خطای ADU نسخه 8.0 تا 8.28 این بخش شامل یک لیست کامل از تمام پیام های خطای ADU است. ADU با ویژگی تشخیص ACU جایگزین می شود. اگر نسخه‌های زیر روی سرور نصب شده‌اند، پیام‌های این بخش را ببینید:

  • ADU نسخه 8.0 تا ADU نسخه 8.25
  • تشخیص ACU 8.28 و بالاتر

وظایف تشخیصی ویژگی ACU Diagnostics جایگزین Array Diagnostic Utility است که توسط SmartStart نسخه 8.20 و قبل از آن پشتیبانی می شود. برای هر کنترلر یا برای همه آنها، می توانید وظایف زیر را انتخاب کنید:

مشاهده گزارش تشخیصیACU گزارش تشخیصی را تولید و نمایش می دهد. ایجاد گزارش تشخیصیACU گزارشی را بدون نمایشگر گرافیکی تولید می کند. برای هر یک از کارها، می توانید گزارش را ذخیره کنید. در محیط SmartStart، می توانید گزارش را در یک دیسکت فرمت شده یا دستگاه USB ذخیره کنید. در محیط‌های آنلاین و آفلاین، ACU گزارش تشخیصی را در یک پوشه فشرده ذخیره می‌کند که حاوی یک گزارش XML، یک گزارش متن ساده و یک فایل بیننده است تا بتوانید گزارش را از طریق یک مرورگر وب نمایش داده و پیمایش کنید.

هر گزارش ACU Diagnostics شامل یک نمای تلفیقی از هر گونه خطا یا شرایط هشداری است که با آن مواجه می شوید. همچنین اطلاعات دقیقی را برای هر دستگاه ذخیره سازی از جمله موارد زیر ارائه می دهد:

  1. وضعیت دستگاه
  2. پرچم های پیکربندی
  3. شماره های نسخه سیستم عامل
  4. گزارش های خطای درایو فیزیکی

ACU Diagnostics هرگز اطلاعاتی در مورد محتوای داده درایوهای منطقی جمع آوری نمی کند. گزارش تشخیصی موارد زیر را جمع آوری نمی کند یا شامل نمی شود:

  • انواع سیستم فایل، محتویات یا وضعیت
  • انواع پارتیشن، اندازه، یا طرح
  • اطلاعات RAID نرم افزاری
  • نام دستگاه یا نقاط نصب سیستم عامل

پیام های خطای POST و کدهای بوق لیست پیام ها:

مقدمه ای بر پیام های خطای POST

فقط پیام های غیر عددی یا بوق

  1. سری 100
  2. سری 200
  3. سری 300
  4. سری 400
  5. سری 600
  6. سری 1100
  7. سری 1600
  8. سری 1700

مقدمه ای بر پیام های خطای POST پیام های خطا و کدهای موجود در این بخش شامل تمام پیام های تولید شده توسط سرورهای ProLiant می شود. برخی از پیام ها فقط اطلاعاتی هستند و هیچ خطایی را نشان نمی دهند. یک سرور فقط کدهایی را تولید می کند که برای پیکربندی و گزینه های آن قابل اجرا هستند.

تیغه های سرور HP ProLiant p-Class بلندگو ندارند و بنابراین از خروجی صدا پشتیبانی نمی کنند. اگر سرور در این دسته قرار می گیرد، اطلاعات بوق های شنیدنی را نادیده بگیرید.

مهم: این راهنما اطلاعاتی را برای چندین سرور فراهم می کند. برخی از اطلاعات ممکن است برای سروری که در حال عیب یابی آن هستید، اعمال نشود. برای اطلاعات در مورد رویه ها، گزینه های سخت افزاری، ابزارهای نرم افزاری و سیستم عامل های پشتیبانی شده توسط سرور، به مستندات سرور مراجعه کنید.

هشدار: برای جلوگیری از مشکلات احتمالی، همیشه هشدارها و اطلاعات احتیاطی موجود در اسناد سرور را قبل از حذف، جایگزینی، قرار دادن مجدد یا تغییر اجزای سیستم بخوانید.

فقط پیام های غیر عددی یا بوق

خطاهای رم سرور hp

لیست پیام ها:

  1. حالت حفاظت از حافظه پیشرفته: ECC پیشرفته
  2. حالت حفاظت از حافظه پیشرفته: ECC پیشرفته با پشتیبانی از افزودن داغ
  3. حالت حفاظت از حافظه پیشرفته: یدکی آنلاین با ECC پیشرفته
  4. حالت حفاظت از حافظه پیشرفته: حافظه آینه ای چند بردی با ECC پیشرفته
  5. حالت حفاظت از حافظه پیشرفته: حافظه RAID با ECC پیشرفته
  6. قبل از این روشن کردن، خاموشی غیرمنتظره رخ داد
  7. خطای بحرانی قبل از این پاور آپ رخ داده است
  8. راه حل فن کاملاً زائد نیست
  9. محلول فن کافی نیست
  10. خطای مرگبار DMA
  11. خطای بندر اکسپرس Fatal
  12. خطای اتوبوس سمت جلو کشنده
  13. خطای پروتکل جهانی مرگبار
  14. خطای پیوند هاب مرگبار
  15. خطای ROM FATAL: رام سیستم به درستی برنامه ریزی نشده است.
  16. نیم طبقه/بالکن کانال فیبر پشتیبانی نمی شود.
  17. وضعیت دمای بالا توسط پردازنده X شناسایی شده است
  18. Opcode غیرقانونی - سیستم متوقف شد
  19. iLO تولید NMI
  20. بررسی CPU داخلی - پردازنده
  21. انواع حافظه نامعتبر در همان گره یافت شد. لطفا سازگاری DIMM را بررسی کنید. - برخی از DIMM ها ممکن است استفاده نشوند
  22. رمز عبور نامعتبر - سیستم متوقف شد!
  23. رمز عبور نامعتبر - سیستم محدود شده است!
  24. حافظه در گره خالی پیدا شد. برای استفاده از حافظه باید پردازنده نصب شود.
  25. منبع تغذیه نامتناسب پشتیبانی نمی شود
  26. سرعت پردازنده مخلوط شناسایی شد. لطفا مطمئن شوید که همه پردازنده ها سرعت یکسانی دارند. سیستم متوقف شد!
  27. حالت سرور شبکه فعال است و صفحه کلید ضمیمه نشده است
  28. NMI - دکمه فشار داده شده!
  29. NMI - منبع نامشخص
  30. Node Interleaving غیرفعال است - پیکربندی حافظه نامعتبر است
  31. درایو فلاپی موجود نیست
  32. صفحه کلید موجود نیست
  33. بررسی برابری 2 - حافظه DIMM سیستم
  34. خطای برابری اتوبوس PCI، اسلات PCI x
  35. خطای برق در اسلات PCI Hot-Plug x شناسایی شد
  36. راه حل منبع تغذیه کاملاً اضافی نیست
  37. پردازنده X وات پشتیبانی نشده.
  38. ROM اضافی شناسایی شد - این سیستم حاوی یک رام سیستم پشتیبان معتبر است.
  39. خطای REDUNDANT ROM: رام پشتیبان نامعتبر است. -...
  40. خطای REDUNDANT ROM: Bootblock نامعتبر است. -...
  41. خطای REDUNDANT ROM: رام اولیه نامعتبر است. بوت کردن رام پشتیبان. -...
  42. نقض دما شناسایی شد - سیستم در x ثانیه خاموش می شود
  43. اگر DIMM دوم جفت پر شده باشد، باید یک DIMM اول جفتی وجود داشته باشد. DIMM دوم در جفت نادیده گرفته شد.
  44. این DIMM از نظارت حرارتی پشتیبانی نمی کند...
  45. این سیستم فقط از پردازنده های سرعت گذرگاه جلویی 667 مگاهرتز پشتیبانی می کند. یک یا چند پردازنده سرعت باس جلویی 800 مگاهرتز در 667 مگاهرتز مقداردهی اولیه شده است. سیستم متوقف شد!
  46. DIMM(های) پشتیبانی نشده در سیستم یافت شد. - DIMM(های) ممکن است استفاده نشود
  47. کارت PCI پشتیبانی نشده شناسایی شد کارت PCI را از اسلات بردارید
  48. منبع تغذیه پشتیبانی نشده در bay X شناسایی شد
  49. سیستم شناسایی شده با پردازنده پشتیبانی نشده، فقط ابزار ROMPAQ را راه اندازی می کند. سیستم متوقف شد
  50. درایو بازیابی فاجعه یک دکمه (OBDR) مبتنی بر نوار USB شناسایی شد.

هشدار: یک دستگاه PCI هدر نوع 2 شناسایی شده است...

هشدار - iLO 2 پاسخ نمی دهد. نظارت بر سلامت سیستم غیرفعال شده است.

هشدار - پردازنده های پله ای مختلط شناسایی شدند. سیستم نمی تواند ادامه دهد.

هشدار: مدیریت توان مبتنی بر تقاضای ProLiant را نمی توان با پیکربندی پردازنده زیر پشتیبانی کرد. سیستم در حالت Full Performance اجرا خواهد شد.

سری 100 لیست پیام ها:

  1. 101-I/O ROM Error
  2. خطای 101-ROM
  3. 101-Option ROM Checksum Error...
  4. 102 - خرابی برد سیستم
  5. 102-شکست برد سیستم، تست CMOS ناموفق بود.
  6. 102-شکست برد سیستم، تست DMA ناموفق بود
  7. 102 - خرابی برد سیستم، تست تایمر ناموفق
  8. خرابی تایمر 104-ASR
  9. 162-گزینه های سیستم تنظیم نشده است
  10. 163-زمان و تاریخ تنظیم نشده است
  11. 172-1-پیکربندی حافظه غیر فرار نامعتبر است
  12. 180-Log دوباره اولیه شد

حالت حفاظت از حافظه پیشرفته: ECC پیشرفته

  • بوق های قابل شنیدن: ندارد
  • علت احتمالی: پشتیبانی پیشرفته ECC فعال است.
  • اقدام: هیچ.

حالت حفاظت از حافظه پیشرفته: حافظه آینه ای چند بردی با ECC پیشرفته Xxxx MB حافظه سیستم و xxxx MB حافظه برای Mirroring رزرو شده است.

  • بوق های قابل شنیدن: ندارد
  • علت احتمالی: این پیام نشان می دهد که Mirrored Memory فعال است و میزان حافظه ذخیره شده برای این ویژگی را نشان می دهد.
  • اقدام: هیچ.

حالت حفاظت از حافظه پیشرفته: یدکی آنلاین با ECC پیشرفته Xxxx MB حافظه سیستم و حافظه xxxx MB برای Online Spare رزرو شده است.

  • بوق های قابل شنیدن: ندارد
  • علت احتمالی: این پیام نشان می دهد که حافظه یدکی آنلاین فعال است و میزان حافظه ذخیره شده برای این ویژگی را نشان می دهد.
  • اقدام: هیچ.

خطای ROM FATAL: رام سیستم به درستی برنامه ریزی نشده است. بوق های شنیدنی: 1 بلند، 1 کوتاه

  • علت احتمالی: رام سیستم به درستی برنامه ریزی نشده است.
  • اقدام: قسمت فیزیکی رام را تعویض کنید.

خطای پیوند هاب مرگبار

  • بوق های قابل شنیدن: ندارد
  • علت احتمالی: رابط پیوند هاب با یک شکست جدی مواجه شده است که باعث NMI شده است.
  • اقدام: Insight Diagnostics را اجرا کنید و اجزای خراب را همانطور که نشان داده شد جایگزین کنید.

خطای پروتکل جهانی مرگبار

  • بوق های قابل شنیدن: ندارد
  • علت احتمالی: سیستم یک خطای بحرانی را تجربه کرد که باعث NMI شد.

اقدام: Insight Diagnostics را اجرا کنید و اجزای خراب را همانطور که نشان داده شد جایگزین کنید. خطای اتوبوس سمت جلو کشنده بوق های قابل شنیدن: ندارد

  • علت احتمالی: اتوبوس سمت جلو پردازنده یک خطای مرگبار را تجربه کرد.
  • اقدام: Insight Diagnostics را اجرا کنید و پردازنده‌های خراب را جایگزین کنید یا پردازنده‌های شل را مجدداً در جای خود قرار دهید.

خطای بندر اکسپرس Fatal بوق های قابل شنیدن: ندارد علت احتمالی: یک پورت PCI Express با یک خطای مرگبار مواجه شده است که باعث NMI شده است. اقدام: Insight Diagnostics را اجرا کنید و بردهای PCI Express خراب را جایگزین کنید یا بردهای شل PCI Express را مجدداً قرار دهید. خطای مرگبار DMA

  • بوق های قابل شنیدن: ندارد
  • علت احتمالی: کنترلر DMA یک خطای بحرانی را تجربه کرده است که باعث NMI شده است.
  • اقدام: Insight Diagnostics را اجرا کنید و اجزای خراب را همانطور که نشان داده شد جایگزین کنید.

خراب فن سرور  کافی نیست

  1. بوق های قابل شنیدن:
  2. علت احتمالی: حداقل تعداد فن مورد نیاز وجود ندارد یا از کار افتاده است.
  3. اقدام: فن ها را نصب کنید یا هر فن خراب را جایگزین کنید.

راه حل فن کاملاً زائد نیست

  • بوق های قابل شنیدن:
  • علت احتمالی: حداقل تعداد فن های مورد نیاز نصب شده است، اما برخی از فن های اضافی وجود ندارند یا از کار افتاده اند.
  • اقدام: برای تکمیل افزونه، فن ها را نصب کنید یا فن های خراب را جایگزین کنید.

قبل از این روشن کردن، خاموشی غیرمنتظره رخ داد

  1. بوق های قابل شنیدن: ندارد
  2. علت احتمالی: سرور به دلیل یک رویداد غیرمنتظره در بوت قبلی خاموش شد.
  3. اقدام: گزارش مدیریت سیستم یا گزارش رویداد سیستم عامل را برای جزئیات بیشتر در مورد خرابی بررسی کنید.

خطای بحرانی قبل از این پاور آپ رخ داده است

  • بوق های قابل شنیدن: ندارد
  • علت احتمالی: یک خطای فاجعه بار سیستم که باعث از کار افتادن سرور شد، ثبت شده است.
  • اقدام: Insight Diagnostics را اجرا کنید و اجزای خراب را همانطور که نشان داده شد جایگزین کنید.

سرورهای HPE پیام های خطای POST و کدهای بیپ


مقدمه ای بر پیام های خطای POST

فقط پیام های غیر عددی یا بوق

  • پیغام های خطای سری 100
  • پیغام های خطای سری 200
  • پیغام های خطای سری 300
  • 338 پیغام خطا
  • پیغام های خطای سری 400
  • پیغام های خطای سری 600
  • پیغام های خطای سری 1100
  • پیغام های خطای سری 1600
  • پیغام های خطای سری 1700

مقدمه ای بر پیام های خطای POST
پیام های خطا و کدهای موجود در این بخش شامل تمام پیام های تولید شده توسط سرورهای ProLiant در طی تست خودآزمایی (POST) می باشد. برخی از پیام ها فقط اطلاعاتی هستند و هیچ خطایی را نشان نمی دهند.

همه پیام های خطای POST و کدهای بوق قبل از بارگیری سیستم عامل رخ می دهند. بنابراین، یک سرور فقط کدهایی را تولید می کند که برای پیکربندی بایوس و گزینه های سخت افزاری نصب شده قابل اجرا هستند.

برای خواندن پیام خطای ارسال بر روی صفحه، زیر سیستم ویدیوی سرور باید کار کند. در صورتی که ویدیو کار نمی کند، از کدهای بوق برای عیب یابی علت خرابی ویدیو در طول تست خودکار روشن شدن سرور استفاده کنید. یک پردازنده، حافظه، کنترل کننده ویدیو یا برد سیستم ناموفق می تواند باعث خرابی ویدیو در طول POST شود.

توجه: تیغه های سرور HP ProLiant p-Class بلندگو ندارند و بنابراین از خروجی صدا پشتیبانی نمی کنند. اگر سرور در این دسته قرار می گیرد، اطلاعات بوق های شنیدنی را نادیده بگیرید.
توجه: این راهنما اطلاعاتی را برای چندین مدل از سرورها ارائه می دهد. برخی از اطلاعات ممکن است به سروری که در حال عیب یابی آن هستید، اعمال نشود. برای اطلاعات رویه ها، گزینه های سخت افزاری، ابزارهای نرم افزاری و سیستم عامل های پشتیبانی شده توسط سرور، به مستندات سرور مراجعه کنید.
اخطار: برای جلوگیری از مشکلات احتمالی سخت افزار یا سیستم عامل، همیشه قبل از حذف، جایگزینی، جابجایی مجدد یا تغییر هر یک از اجزای سیستم، هشدارها و اطلاعات هشداردهنده در اسناد سرور را بخوانید.اطلاعات پیام خطای سرور ProLiant زیر در لیست‌های زیر با پیام خطای واقعی به ترتیب حروف الفبا و سپس کدهای خطای عددی مرتب شده‌اند. برای یافتن سریع یک پیام خطای خاص در این سند، از ویژگی یافتن یا جستجوی موجود در مرورگر وب خود استفاده کنید.

پیام خطا 1799

  1. پیغام خطا:
  2. 1799-Drive Array - درایو(های) غیرفعال به دلیل از دست دادن داده Array Accelerator...
  3. ... ?F1-  برای ادامه با درایوهای منطقی غیرفعال.
  4. ... ?F2    پذیرش از دست دادن داده ها و فعال کردن مجدد درایوهای منطقی.
  5. بوق های قابل شنیدن:
  6. هیچ یک
  7. علت احتمالی:
  8. یک یا چند درایو منطقی به دلیل از دست دادن داده ها در حافظه نوشته شده-نوشتن شکست خورد.
  9. عمل:
  10. کلید F1 را فشار دهید تا درایوهای منطقی غیرفعال شوند.
  11. کلید F2 را فشار دهید تا از دست دادن داده ها را بپذیرید و درایوهای منطقی را دوباره فعال کنید. پس از فشار دادن کلید F2، یکپارچگی سیستم فایل را بررسی کنید و اطلاعات از دست رفته را از نسخه پشتیبان بازیابی کنید.

آیا سرور اچ پی خراب است؟
Hp.com بالا است و توسط ما قابل دسترسی است. لطفاً قطعی‌های محلی را در زیر بررسی کرده و گزارش دهید  نمودار بالا فعالیت وضعیت سرویس Hp.com را در 10 بررسی خودکار گذشته نشان می‌دهد.

چرا HP من در وضعیت خطا قرار دارد؟ا

گر وضعیت چاپگر شما "Printer in error State" را نشان می دهد، ممکن است مشکلی در خود چاپگر وجود داشته باشد. مطمئن شوید که چاپگر روشن است و از طریق Wi-Fi یا کابل به رایانه شخصی شما متصل است. کاغذ یا جوهر کم آن را بررسی کنید و مطمئن شوید که درب آن باز نیست و کاغذ گیر نکرده است.

خطای HP چیست؟کدهای خطای HP زمانی که چاپگر شما ایراد دارد یا کار نمی کند رایج است. چاپگر پیامی را بر روی چاپگر یا رایانه نمایش می دهد. کدهای خطای رایج HP را پیدا کنید تا به شما کمک کند مشکل درست را برای رفع چاپگر خود با کد خطا پیدا کنید.

چگونه خطای سرور چاپگر را برطرف کنم؟سرور چاپ به درستی به شبکه متصل نیست.نمیشه به این شبکه HP وصل شد؟Windows Network and Internet Troubleshooter را اجرا کنید در ویندوز، روی نماد اتصال شبکه کلیک راست کرده و عیب‌یابی مشکلات را انتخاب کنید. صبر کنید تا Windows Network Diagnostic اتصال شبکه را تجزیه و تحلیل کند. در صورت درخواست، نوع مشکل شبکه را انتخاب کنید و سپس دستورالعمل ها را برای حل مشکل دنبال کنید.

مطمئن شوید که سرور چاپ و چگونه بفهمم سرورم خراب است؟اگر می‌خواهید عمیق‌تر برای کشف سرعت پاسخ‌دهی سرورهای وب جستجو کنید، سایت Isitdownrightnow.com وضعیت فعلی وب‌سایت‌های محبوب مانند Outlook.com، Gmail.com، Dropbox.com، YouTube، Facebook و غیره را کنترل می‌کند.شبکه به درستی توسط کابل LAN متصل شده اند. مطمئن شوید که تنظیمات شبکه برای سرور چاپ مناسب است.

چگونه خطای اتصال سرور را در چاپگر HP خود برطرف کنم؟

  • چاپگر، روتر و کامپیوتر را مجددا راه اندازی کنید
  • چاپگر را خاموش کنید.
  • کابل های USB یا اترنت را از چاپگر جدا کنید.  
  • سیم برق را از روتر Wi-Fi جدا کنید، پانزده ثانیه صبر کنید، سیم را دوباره وصل کنید و سپس منتظر بمانید تا چراغ ها وضعیت اتصال را نشان دهند.
  • کامپیوتر را مجددا راه اندازی کنید.
  • چاپگر را روشن کنید.

Non-numeric messages or beeps only

Advanced Memory Error Message #1

Error Message:

Advanced Memory Protection mode: Advanced ECC

Audible Beeps:

None

Possible Cause:

Advanced ECC support is enabled.

Action:

None

Advanced Memory Error Message #2
Error Message:
Advanced Memory Protection mode: Advanced ECC with hot-add support
Audible Beeps:
None
Possible Cause:
Advanced ECC with Hot-Add support is enabled.
Action:
None
Advanced Memory Error Message #3
Error Message:
Advanced Memory Protection mode: Online spare with Advanced ECC
...Xxxx MB System memory and xxxx MB memory reserved for Online Spare.
Audible Beeps:
None
Possible Cause:
This message indicates Online Spare Memory is enabled and indicates the amount of memory reserved for this feature.
Action:
None
Advanced Memory Error Message #4
Error Message:
Advanced Memory Protection mode: Multi-board mirrored memory with Advanced ECC
...Xxxx MB System memory and xxxx MB memory reserved for Mirroring.
Audible Beeps:
None
Possible Cause:
This message indicates Mirrored Memory is enabled and indicates the amount of memory reserved for this feature.
Action:
None
Advanced Memory Error Message #5
Error Message:
Advanced Memory Protection mode: RAID memory with Advanced ECC
...Xxxx MB System memory and xxxx MB memory reserved for RAID.
Audible Beeps:
None
Possible Cause:
This message indicates RAID Memory is enabled and indicates the amount of memory reserved for this feature.
Action:
None
Unexpected Shutdown Error Message
Error Message:
An Unexpected Shutdown occurred prior to this power-up
Audible Beeps:
None
Possible Cause:
The server shut down because of an unexpected event on the previous boot.
Action:
Check the System Management Log or OS Event Log for details on the failure.
Critical System Error Message