نماد اعتماد

5 نوع مهم از تجهیزات رک سرور

آنچه در یک رک سرور وجود دارد: 5 نوع مهم از تجهیزات

می توانیم سرور های و سوییچ های پچ پنل های و کابل های را به عنوان مهم ترین قطعاتی که در یک سرور نصب می شوند را در نظر بگریم.

https://www.drhp.ir/hp-server/421-hp-proliant-dl380-gen9-8sff.html

آنچه در یک رک سرور وجود دارد: 5 نوع مهم از تجهیزات

رک های سرور یکی از مهم ترین موارد در هر مرکز داده است. آنها در مدل های مختلفی عرضه می شوند که هر کدام می توانند طراحی کلی متفاوتی داشته باشند. این می تواند شامل یک قفسه 2 یا 4 پستی و همچنین یک کابینت بسته یا قفسه قاب باز باشد. مهم نیست که کدام نوع قفسه موجود است، با این حال، می توانید مطمئن باشید که انواع مختلفی از تجهیزات را ذخیره می کند که باعث می شود شرکت شما به درستی کار کند. یادگیری در مورد آنچه در رک سرور قرار می گیرد می تواند به شما کمک کند از این دستگاه ها بیشترین بهره را ببرید.

  • سرورهای کامپیوتر

جای تعجب نیست که سرورها احتمالاً محبوب ترین موردی هستند که یک رک سرور در آن قرار می گیرد. اینها می توانند سرورهای رک سنتی که شبیه رایانه های شخصی معمولی هستند، سرورهای تیغه ای نازک و کارآمد یا هر نوع دیگری باشند. سرورها در اکثر شبکه‌ها ضروری هستند زیرا برنامه‌های مختلف را اجرا می‌کنند، داده‌ها را ذخیره می‌کنند و عملکردهای حیاتی را برای یک سازمان انجام می‌دهند.

دلایل زیادی وجود دارد که سرورها باید در رک سرور نگهداری شوند، از جمله موارد زیر:

  • امنیت – سرورها اغلب قطعات سخت افزاری سطح بالایی هستند که می توانند هزاران دلار هزینه داشته باشند. قفل کردن آنها در قفسه سرور کمک می کند تا خطر سرقت یا دستکاری شخصی در آنها به حداقل برسد.
  • خنک کننده - سرورها می توانند گرمای زیادی تولید کنند و برای کارکرد موثر باید در دمای مناسب باشند. رک های سرور برای بهینه سازی جریان هوا طراحی شده اند که به حذف هوای گرم از ناحیه اطراف سرور کمک می کند.
  • عیب یابی آسان - وجود سرورها در یک مکان، عیب یابی آنها را آسان تر می کند. علاوه بر این، قفسه‌های سرور امکان دسترسی آسان به جلو و پشت هر دستگاه را فراهم می‌کنند، که بیشتر به تکنسین‌ها در هنگام کار در منطقه کمک می‌کند.
  • پچ پنل ها

مدیریت کابل افقی با پچ پنل در رک سرور
محیط های مخابراتی چندین دهه است که پچ پنل ها را در خود جای داده اند. در واقع، آنها یکی از قدیمی ترین انواع تجهیزات کامپیوتری هستند که امروزه نیز مورد استفاده قرار می گیرند. پچ پنل‌ها دارای چندین جک هستند که کابل‌ها را به هم متصل می‌کنند و آنها را به جایی که باید بروند هدایت می‌کنند.
اکثر مردم پچ پنل را می شناسند که دارای تعداد زیادی خط تلفن است (خطوط POTS) که همگی به پچ پنل می آیند، و سپس هر پورت سیمی دارد که بیرون می آید و تمام راه را به تلفن ها در سراسر یک مرکز می رساند. سایر پچ پنل ها کابل های cat-5، کابل های فیبر و بسیاری از انواع دیگر را به هم متصل می کنند. در بیشتر موارد، پچ پانل ها در یک قاب باز یا دو قفسه پست قرار می گیرند که دسترسی آسان را هم از جلو و هم از پشت فراهم می کند.

  • سوئیچ ها و روترها

سوئیچ ها و روترها انواع بسیار رایج تجهیزات شبکه در مراکز داده هستند. چندین مدل و مدل مختلف از این تجهیزات وجود دارد و در شکل ها و اندازه های مختلف تولید می شوند.سوئیچ ها – سوئیچ به داده ها اجازه می دهد از یک منبع وارد شوند و سپس آن را به دستگاه خاصی هدایت می کند. سوئیچ‌ها می‌توانند ده‌ها قطعه مختلف از تجهیزات را به آن وصل کنند، و به گونه‌ای پیکربندی می‌شوند که اطمینان حاصل شود که همه آن دستگاه‌ها می‌توانند با یکدیگر و مناطقی از شبکه متصل به سوئیچ ارتباط برقرار کنند.
روترها - یک روتر معمولاً دو یا چند شبکه مختلف را به هم متصل می کند. در اکثر تنظیمات، یک روتر برای تسهیل ارتباط بین صدها یا حتی هزاران دستگاه در سراسر شبکه گسترده (یا حتی اتصال به اینترنت) به یک سوئیچ متصل می شود. روترها از تنظیمات هوشمند برای کمک به عبور کارآمد ترافیک استفاده می کنند.
راه اندازی روترها و سوئیچ ها در رک سرور به اطمینان از ایمن نگه داشتن تجهیزات کمک می کند. علاوه بر این، از آنجایی که این نوع دستگاه ها برای کل شبکه حیاتی هستند، باید در یک مکان مرکزی مانند مرکز داده قرار گیرند.

  • تجهیزات پشتیبانی

پانل خالی کردن
 
تقریباً همه رک‌های سرور دارای آیتم‌های «اضافی» هستند که می‌توانند کارهای خاص مختلفی را انجام دهند. در حالی که همه رک های سرور موارد زیر را ندارند، اکثریت قریب به اتفاق حداقل برخی از آنها را خواهند داشت:

پانل های خالی - پانل های خالی قطعاتی از پلاستیک یا فلز هستند که برای پر کردن نقطه ای در قفسه ای که در حال حاضر استفاده نمی شود استفاده می شود. پانل های خالی به بهبود زیبایی شناسی رک سرور کمک می کنند، اما مهمتر از آن، به مدیریت جریان هوا در داخل کمک می کنند.
ریل ها - ریل ها به کناره های یک سرور یا سایر تجهیزات متصل می شوند، که سپس به تجهیزات اجازه می دهد تا به رک سرور بروند. این ریل ها تجهیزات را روی قفسه محکم می کنند تا به سمت بالا یا پایین حرکت نکنند. بسیاری از انواع ریل ها همچنین باعث می شوند تا تکنسین راحت تر تجهیزات را در صورت نیاز برای عیب یابی یا ارتقاء به داخل یا خارج کند.
سیم ها - تمام تجهیزات موجود در یک رک سرور به نوعی سیم برق، کابل شبکه و سایر کابل های ممکن نیاز دارند. این سیم‌ها ممکن است از تجهیزات به منبع برق، به سایر موارد در قفسه یا خارج از قفسه به قسمت دیگری برای اتصال به یکدیگر کشیده شوند.نوارهای مدیریت کابل - نوار مدیریت کابل به کابل ها اجازه می دهد تا به خوبی در رک سرور سازماندهی شوند. معمولاً برای هر کابل یک شیار دارد تا بتوانید آن را از تجهیزات به مقصد هدایت کنید.

  • تجهیزات دیگر

در حالی که اینها رایج ترین مواردی هستند که در قفسه های سرور یافت می شوند، اما می توانند تقریباً هر چیزی را که مورد نیاز است در خود جای دهند. برخی از امکانات دارای لپ تاپ هایی هستند که در رک سرور نگهداری می شوند. برخی دیگر یک مانیتور برای عیب یابی و حتی یک صفحه کلید و ماوس خواهند داشت. در برخی موارد، فن‌ها یا سایر اقلام هواساز در رک سرور قرار می‌گیرند تا به حفظ دمای مناسب کمک کنند. استفاده از قفسه‌های سرور آسان است و به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا با خیال راحت طیف وسیعی از انواع مختلف تجهیزات را در خود جای دهند.